SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Osem kilometrov usporí osem minút

Na nový úsek rýchlostnej cesty, ktorý obchádza Žiar nad Hronom, včera pustili prvé autá.

Park bude blízko R1.Park bude blízko R1. (Zdroj: Ján Krošlák)

Z Banskej Bystrice do Nitry to trvalo pri testovacej jazde 69 minút. Po starej ceste to bolo 77 minút.

BANSKÁ BYSTRICA, NITRA. Nový osemkilometrový úsek rýchlostnej cesty R1 medzi Lehôtkou pod Brehmi a Šášovským Podhradím pri Žiari nad Hronom skrátil cestovanie medzi Banskou Bystricou a Bratislavou približne
o osem minút, počas víkendov a sviatkov to môže byť až dvojnásobok.

Cestu medzi Banskou Bystricou a Nitrou sme včera ráno porovnali klasickým spôsobom. Stopkami od tabule po tabuľu po starej ceste a naspäť po novom otvorenom úseku cez Lehôtku pod Brehmi.

Pri dodržiavaní predpísaných rýchlostí sme sa dostali po starej ceste do Nitry za hodinu a 17 minút. Naspäť to trvalo o necelých osem minút kratšie.

Pred Nitrou sa to zapcháva

Dve tretiny cesty po štvorpruhovej R1 od Banskej Bystrice po Hronský Beňadik sa dajú zvládnuť za menej ako
50 minút. Zvyšok po Nitru trvá viac ako pol hodiny.

Cesta medzi Banskou Bystricou a Bratislavou sa po kúskoch zlepšuje, stále má však ďaleko od štandardov západnejšej Európy.

Banskobystričan Eduard Genserek si pamätá kolóny áut, rozbité cesty, úsek s obmedzenou rýchlosťou na tridsať kilometrov. Vyskúšal si už aj nový úsek.

„Je to komfortnejšie, o nejakých desať minút kratšie, ale čím viac sa blížite k Nitre, je to horšie a horšie. Keď započítam obmedzenia rýchlosti pre stavbu ďalších úsekov, tak sa čas cesty skracuje minimálne,“ hovorí.

Žiar bude bezpečnejší

Okrem rýchlejšej jazdy má nový úsek význam najmä pre ľudí z Ladomerskej Viesky a Žiaru. Nový úsek odkláňa
z preplneného žiarskeho lievika takmer 60 percent dopravy mimo obce.

„Dúfame, že obchvat vyrieši aj dievčatá pri ceste. Tranzitná doprava obíde tento úsek, nebude to pre ne lukratívne a predpokladám, že odídu. Dôležitejšie je, že nový úsek pomôže investíciám a odkloní dopravu. Víkendové dvoj­, trojkilometrové kolóny z jednej aj z druhej strany budú minulosťou,“ hovorí primátor Žiaru Ivan Černaj.

Cestou späť z Nitry sa vlečieme štyridsiatkou a šesťdesiatkou cez úseky, kde stavajú ďalšie kilometre rýchlostnej cesty spájajúcej Banskú Bystricu s Bratislavou. Pri Hronskom Beňadiku sa situácia zlepšuje.

Nový, asi osemkilometrový úsek Lehôtka pod Brehmi - Šášovské Podhradie včera predpoludním otvorili, takže plynule pokračujeme na Banskú Bystricu.Jediným obmedzením je asi kilometrový úsek so zníženou rýchlosťou na 60 kilometrov za hodinu, ktorý sa nepodarilo úplne dokončiť pre zosuvy pôdy pri povodniach.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 500
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 896
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 667
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 6 952
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 205
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 800
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 705
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 990
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Maťo Chudík: Ticho
  4. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  5. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 501
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 22 147
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 509
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 564
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 177
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 516
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 656
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 313
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu