SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Nevšimol si, že vošiel do pešej zóny. Ani značka však nebola v poriadku

Dvaja z vás nám napísali o zaujímavých dopravných situáciách. V jednom prípade vošiel vodič do pešej zóny, ktorá bola označená zvláštne a v druhom prípade sa pýtate, kde treba zastaviť, ak je pred križovatkou Stopka.

Dopravná značka Pešia zóna je na vjazde do pešej zóny v Leviciach umiestnená na ľavej strane cesty. Jeden z vás si ju nevšimol a policajti mu chceli dať pokutu. Aj keď s umiestnením značky problém nie je, jej dodatková tabuľka spochybňuje rozhodnutie policajtov.

01.jpgRoman: "V Leviciach som vošiel s osobným autom do pešej zóny (cca 10 metrov). Povolenie som samozrejme nemal.

V Leviciach som bol prvý krát a to, že som vošiel do pešej zóny, som si nevšimol, nakoľko značka vjazd do pešej zóny nebola umiestnená vpravo, ale iba na ľavej strane cesty. Táto cesta bola obojsmerná, no značka začiatok pešej zóny bola iba vľavo, pričom na pravej strane v smere mojej jazdy bol priestor na jej umiestnenie a nič nebránilo ju tam umiestniť.

Samozrejme, hneď po mne vybehli policajti (hneď vedľa majú stanicu) a chceli ma pokutovať, no pokutu som odmietol zaplatiť a pôjde to na dopravný inšpektorát na preriešenie.

Spravil som dopravný priestupok, keď tá značka bola len na ľavej strane v smere mojej jazdy a ja som si ju nevšimol?"

02_big.jpg

Vodič smie vojsť do pešej zóny, len ak mu to umožňuje dopravná značka. V Leviciach to povoľuje policajným autám, zamestnancom smerujúcim na vyhradené parkovisko a zásobovaniu v určenom čase.

Roman zjavne nebol na policajnom aute a asi ani zásobovanie, keďže ho policajti chceli pokutovať. Môže však byť zamestnanec.

03_res.jpgAj keď to vyzerá tak, že správca komunikácie myslel pojmom zamestnanci tých, ktorí pracujú na Okresnom riaditeľstve Policajného zboru v Leviciach, na dodatkovej tabuľke pod značkou Pešia zóna sú uvedení nešpecifikovaní zamestnanci.

Ak je Roman zamestnancom, podľa predpisov by pokutu dostať nemal.

Podľa nášho názoru by bolo spravodlivé, ak by policajti Romana nesankcionovali, keďže dodatková tabuľka nespĺňa povinnosť poskytovať počas celej doby použitia úplný a jednoznačný výklad. Nie je totiž jednoznačné, o akých zamestnacov ide. Môžeme sa len dohadovať.

To, že dopravná značka Pešia zóna je umiestnená na ľavej strane vozovky, však ako problém nevidíme.

Áno, zvislé dopravné značky sa podľa zákona umiestňujú pri pravom okraji cesty v smere jazdy vozidiel. To však neznamená, že ak je značka umiestnená pri ľavom okraji cesty, že je neplatná alebo sa ňou netreba riadiť.

Križovatku vidno cez zrkadlo. Kde treba zastaviť pre stopku?

Ludo: "Ako by som sa mal zachovať na križovatke nepravouhlého tvaru "T", keď vchádzam z vedľajšej cesty na hlavnú (hlavná cesta je pozdĺžna, vedľajšia sa pripája z boku) s tým, že pred vjazdom je umiestnená značka STOP a na protiľahlej strane je umiestnené zrkadlo, na ktorom vidno prichádzajúce autá zľava?

Ide o to, že ak napríklad predo mnou zastaví auto na značke Stop a ja za ním, vidím vpravo celú hlavnú cestu a na nej prichádzajúce autá a zľava prichádzajúce autá vidím pomocou zrkadla na protiľahlej strane. Dá sa to považovať za zastavenie na značke Stop alebo mám povinnosť zastaviť až na hranici križovatky."

V definícii dopravnej značky Stoj, daj prednosť v jazde sa píše, že vodič je povinný zastaviť vozidlo na takom mieste, odkiaľ má do križovatky náležitý rozhľad. Nie je pritom dôležité, či zastavíte na hranici križovatky alebo 10 metrov pred ňou.

Ak splníte to, že zastavíte a máte prehľad v tom, čo sa deje v križovatke, aj keď len za pomoci zrkadla umiestneného v križovatke a zároveň dáte prednosť vozidlám na hlavnej, nikto sa na vás nebude pozerať ako na vodiča, ktorý porušil dopravné predpisy.

Platí to aj pre situáciu, o ktorej písal Ludo: keď zastavíte pred križovatkou za vozidlom, ktoré zastavilo pred vami.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 309
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 782
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 929
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 193
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 884
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 544
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 308
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 245
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


11 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 7 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 483
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 183
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 113
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 005
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 261
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 713
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 482
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu