Svetové motokrosové návraty

Pred týždňom sme sa vrátili k minuloročným majstrovstvám sveta v motokrose. Po zhodnotení triedy do 125 cm³ sa teraz pozrieme na prostrednú objemovú do 2 cm³, z ktorej sa už niekoľko rokov snaží promotér Action Group urobiť výkladnú skriňu svetového motokrosu. Dvestopäťdesiatky majú trošku odlišné organizačné pravidlá oproti zostávajúcim triedam. Túto motokrosovú fajnovosť sme mali možnosť vidieť v minulom roku aj na vlastné oči. Organizátori z Fiľakovských Kľačian dokázali v zložitých slovenských podmienkach ponúknuť fanúšikom takéto významné podujatie. Žiaľ, ani doma sa medzi motokrosovou smotánkou tejto triedy neobjavil žiaden slovenský pretekár. Prakticky od začiatku sezóny sa na čele šampionátu objavil prišelec z Ameriky Francúz Mickael Pichon štartujúci na motocykli Suzuki. Predvádzal výborné výkony a pôsobil veľmi sebaisto. Vo chvíli, keď sa už zdalo, že titul mu nemôže uniknúť, prišiel pád. Jeho výsledkom bolo zranenie a incident jeho otca s usporiadateľmi, za ktorý sa dostal do stretu s exekutívou. Strata koncentrácie a problémy s motocyklom na ďalšom podujatí ho napokon stáli titul. Ten vďaka usilovnosti, vyrovnaným výkonom a výbornému záveru obhájil ďalší Francúz Frédéric Bolley na Honde. Vicemajster sveta z roku 1999 Nemec Pit Beirer – jazdec Kawasaki, bol napokon rád, že uhájil aspoň bronzový stupienok. Jazdil dravo, ale s mnohými výpadkami, čím umožnil dobiedzať druhému jazdcovi Suzuki, Novozélaďanovi Joshua Coppinsovi. Trošku za očakávaním zostali v tejto triede prišelci zvučných mien sedlajúci Yamahu. Federici skončil piaty a Demaria až siedmy. Naopak, úspechom sa skončila sezóna pre netovárenského jazdca britského importéra Hondy Gordona Crockarda, ktorý vybojoval skvelú šiestu priečku celkového hodnotenia. V tejto triede sa nepredstavil žiaden zo slovenských reprezentantov.
Najsilnejšia trieda stratila ešte pred prvými pretekami jedného z veľkých favoritov, Belgičana Stefana Evertsa. Jeho prestup z prostrednej triedy na štvordobú Husqvarnu bol veľmi prekvapujúci. Očakávanie jeho súboja so Smetsom bolo ozajstným magnetom pre divákov. Žiaľ, ako rok pred tým sa Everts opäť vážne zranil. Úraz si dokonca privodil na rovnakých prípravných pretekoch. Suverenita, s akou potom získal štvrtý titul majstra sveta Belgičan Joel Smets, odsunula zvyšných pretekárov do role štatistov. Po technických problémoch s Husabergom v sezóne 1999 sa na jej konci rozhodol presedlať na motocykel značky KTM. Tento rozchod po rokoch nebol dramatický, nakoľko Husaberg patrí pod krídla firmy KTM. Sezóna príliš nevyšla obhajcovi prvenstva Talianovi Andrea Bartolinimu, keď v celkovom hodnotení obsadil len zemiakovú pozíciu. V tíme Yamahy ho musel zastúpiť nováčik tejto triedy Belgičan Marnicq Bervoets, ktorý po troch vicemajstrovských tituloch z dvestopäťdesiatok pridal do svojej zbierky ďalší, tentoraz z päťstoviek. Aj v najsilnejšej triede slávili úspech motocykle z Mattighofenu, lebo bronzový stupienok obsadil Švéd Peter Johansson, sedlajúci tiež motocykel tejto značky. Posledná sezóna opätovne potvrdila, že päťstovky sa stávajú výlučne triedou štvortaktov. Sporadické štarty Erika Riha, ako jediného nášho zástupcu, majú rovnaký rezultát ako v prípade Tomáša Bučenca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 426
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 7 477
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 407
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 385
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 2 119
  6. Splnený sen 1 722
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 319
  8. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 257
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 031
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 896

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Babiš: Nie som darebák, pozrite sa na Berlusconiho či Chiraca

Čapí hnízdo je pomsta, hovorí o kauze možný budúci český premiér Andrej Babiš.

SVET

Trump urazil matku padlého vojaka. Navyše vraj klame

Vedel, do čoho ide, povedal o zabitom vojakovi prezident.

KULTÚRA

Müllerovo turné s Adelou vyvolalo veľký potlesk. Dostal ho saxofón

Koncert naznačil, že dokument neklamal.

Neprehliadnite tiež

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.