SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Svetové motokrosové návraty

Pred týždňom sme sa vrátili k minuloročným majstrovstvám sveta v motokrose. Po zhodnotení triedy do 125 cm³ sa teraz pozrieme na prostrednú objemovú do 250 cm³, z ktorej sa už niekoľko rokov snaží promotér Action Group urobiť výkladnú skriňu sve

Pred týždňom sme sa vrátili k minuloročným majstrovstvám sveta v motokrose. Po zhodnotení triedy do 125 cm³ sa teraz pozrieme na prostrednú objemovú do 2 cm³, z ktorej sa už niekoľko rokov snaží promotér Action Group urobiť výkladnú skriňu svetového motokrosu. Dvestopäťdesiatky majú trošku odlišné organizačné pravidlá oproti zostávajúcim triedam. Túto motokrosovú fajnovosť sme mali možnosť vidieť v minulom roku aj na vlastné oči. Organizátori z Fiľakovských Kľačian dokázali v zložitých slovenských podmienkach ponúknuť fanúšikom takéto významné podujatie. Žiaľ, ani doma sa medzi motokrosovou smotánkou tejto triedy neobjavil žiaden slovenský pretekár. Prakticky od začiatku sezóny sa na čele šampionátu objavil prišelec z Ameriky Francúz Mickael Pichon štartujúci na motocykli Suzuki. Predvádzal výborné výkony a pôsobil veľmi sebaisto. Vo chvíli, keď sa už zdalo, že titul mu nemôže uniknúť, prišiel pád. Jeho výsledkom bolo zranenie a incident jeho otca s usporiadateľmi, za ktorý sa dostal do stretu s exekutívou. Strata koncentrácie a problémy s motocyklom na ďalšom podujatí ho napokon stáli titul. Ten vďaka usilovnosti, vyrovnaným výkonom a výbornému záveru obhájil ďalší Francúz Frédéric Bolley na Honde. Vicemajster sveta z roku 1999 Nemec Pit Beirer – jazdec Kawasaki, bol napokon rád, že uhájil aspoň bronzový stupienok. Jazdil dravo, ale s mnohými výpadkami, čím umožnil dobiedzať druhému jazdcovi Suzuki, Novozélaďanovi Joshua Coppinsovi. Trošku za očakávaním zostali v tejto triede prišelci zvučných mien sedlajúci Yamahu. Federici skončil piaty a Demaria až siedmy. Naopak, úspechom sa skončila sezóna pre netovárenského jazdca britského importéra Hondy Gordona Crockarda, ktorý vybojoval skvelú šiestu priečku celkového hodnotenia. V tejto triede sa nepredstavil žiaden zo slovenských reprezentantov.
Najsilnejšia trieda stratila ešte pred prvými pretekami jedného z veľkých favoritov, Belgičana Stefana Evertsa. Jeho prestup z prostrednej triedy na štvordobú Husqvarnu bol veľmi prekvapujúci. Očakávanie jeho súboja so Smetsom bolo ozajstným magnetom pre divákov. Žiaľ, ako rok pred tým sa Everts opäť vážne zranil. Úraz si dokonca privodil na rovnakých prípravných pretekoch. Suverenita, s akou potom získal štvrtý titul majstra sveta Belgičan Joel Smets, odsunula zvyšných pretekárov do role štatistov. Po technických problémoch s Husabergom v sezóne 1999 sa na jej konci rozhodol presedlať na motocykel značky KTM. Tento rozchod po rokoch nebol dramatický, nakoľko Husaberg patrí pod krídla firmy KTM. Sezóna príliš nevyšla obhajcovi prvenstva Talianovi Andrea Bartolinimu, keď v celkovom hodnotení obsadil len zemiakovú pozíciu. V tíme Yamahy ho musel zastúpiť nováčik tejto triedy Belgičan Marnicq Bervoets, ktorý po troch vicemajstrovských tituloch z dvestopäťdesiatok pridal do svojej zbierky ďalší, tentoraz z päťstoviek. Aj v najsilnejšej triede slávili úspech motocykle z Mattighofenu, lebo bronzový stupienok obsadil Švéd Peter Johansson, sedlajúci tiež motocykel tejto značky. Posledná sezóna opätovne potvrdila, že päťstovky sa stávajú výlučne triedou štvortaktov. Sporadické štarty Erika Riha, ako jediného nášho zástupcu, majú rovnaký rezultát ako v prípade Tomáša Bučenca.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  2. Vytvor si svoju budúcnosť
  3. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  4. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  5. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 268
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 260
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 545
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 211
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 037
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 511
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 131
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


4 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


21 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: Prečo študovať na Univerzite Komenského
  2. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  3. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  4. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  5. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  6. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  7. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  8. Štefan Vidlár: Pravota holota
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 202 914
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 818
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 135
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 027
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 930
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 415
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 048
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu