Svetové motokrosové návraty

Pred týždňom sme sa vrátili k minuloročným majstrovstvám sveta v motokrose. Po zhodnotení triedy do 125 cm³ sa teraz pozrieme na prostrednú objemovú do 250 cm³, z ktorej sa už niekoľko rokov snaží promotér Action Group urobiť výkladnú skriňu sve

Pred týždňom sme sa vrátili k minuloročným majstrovstvám sveta v motokrose. Po zhodnotení triedy do 125 cm³ sa teraz pozrieme na prostrednú objemovú do 2 cm³, z ktorej sa už niekoľko rokov snaží promotér Action Group urobiť výkladnú skriňu svetového motokrosu. Dvestopäťdesiatky majú trošku odlišné organizačné pravidlá oproti zostávajúcim triedam. Túto motokrosovú fajnovosť sme mali možnosť vidieť v minulom roku aj na vlastné oči. Organizátori z Fiľakovských Kľačian dokázali v zložitých slovenských podmienkach ponúknuť fanúšikom takéto významné podujatie. Žiaľ, ani doma sa medzi motokrosovou smotánkou tejto triedy neobjavil žiaden slovenský pretekár. Prakticky od začiatku sezóny sa na čele šampionátu objavil prišelec z Ameriky Francúz Mickael Pichon štartujúci na motocykli Suzuki. Predvádzal výborné výkony a pôsobil veľmi sebaisto. Vo chvíli, keď sa už zdalo, že titul mu nemôže uniknúť, prišiel pád. Jeho výsledkom bolo zranenie a incident jeho otca s usporiadateľmi, za ktorý sa dostal do stretu s exekutívou. Strata koncentrácie a problémy s motocyklom na ďalšom podujatí ho napokon stáli titul. Ten vďaka usilovnosti, vyrovnaným výkonom a výbornému záveru obhájil ďalší Francúz Frédéric Bolley na Honde. Vicemajster sveta z roku 1999 Nemec Pit Beirer – jazdec Kawasaki, bol napokon rád, že uhájil aspoň bronzový stupienok. Jazdil dravo, ale s mnohými výpadkami, čím umožnil dobiedzať druhému jazdcovi Suzuki, Novozélaďanovi Joshua Coppinsovi. Trošku za očakávaním zostali v tejto triede prišelci zvučných mien sedlajúci Yamahu. Federici skončil piaty a Demaria až siedmy. Naopak, úspechom sa skončila sezóna pre netovárenského jazdca britského importéra Hondy Gordona Crockarda, ktorý vybojoval skvelú šiestu priečku celkového hodnotenia. V tejto triede sa nepredstavil žiaden zo slovenských reprezentantov.
Najsilnejšia trieda stratila ešte pred prvými pretekami jedného z veľkých favoritov, Belgičana Stefana Evertsa. Jeho prestup z prostrednej triedy na štvordobú Husqvarnu bol veľmi prekvapujúci. Očakávanie jeho súboja so Smetsom bolo ozajstným magnetom pre divákov. Žiaľ, ako rok pred tým sa Everts opäť vážne zranil. Úraz si dokonca privodil na rovnakých prípravných pretekoch. Suverenita, s akou potom získal štvrtý titul majstra sveta Belgičan Joel Smets, odsunula zvyšných pretekárov do role štatistov. Po technických problémoch s Husabergom v sezóne 1999 sa na jej konci rozhodol presedlať na motocykel značky KTM. Tento rozchod po rokoch nebol dramatický, nakoľko Husaberg patrí pod krídla firmy KTM. Sezóna príliš nevyšla obhajcovi prvenstva Talianovi Andrea Bartolinimu, keď v celkovom hodnotení obsadil len zemiakovú pozíciu. V tíme Yamahy ho musel zastúpiť nováčik tejto triedy Belgičan Marnicq Bervoets, ktorý po troch vicemajstrovských tituloch z dvestopäťdesiatok pridal do svojej zbierky ďalší, tentoraz z päťstoviek. Aj v najsilnejšej triede slávili úspech motocykle z Mattighofenu, lebo bronzový stupienok obsadil Švéd Peter Johansson, sedlajúci tiež motocykel tejto značky. Posledná sezóna opätovne potvrdila, že päťstovky sa stávajú výlučne triedou štvortaktov. Sporadické štarty Erika Riha, ako jediného nášho zástupcu, majú rovnaký rezultát ako v prípade Tomáša Bučenca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 010
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 677
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 154
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 734
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 289
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 279
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 167
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 378
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 300
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 193

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.