Opel Omega

Jeden z najúspešnejších modelov značky Opel je často prezentovaný ako vyššia trieda za cenu strednej. Opodstatnenosť tohto odvážneho tvrdenia jednoznačne podporuje vzhľad, priestranná karoséria s dostatočne veľkým batožinovým priestorom, komfortné pruženi

e, pohodlné sedadlá, skvelé jazdné vlastnosti, účinná brzdová sústava, bohatá bezpečnostná výbava a množstvo maličkostí, ktoré umožňujú maximálne vychutnanie pôžitku z jazdy. Ak zameriame pozornosť na výsledky štatistík poruchovosti, začne úvodné prirovnanie trochu pokrivkávať. Druhá generácia Omega sa začala vyrábať v roku 1994 a veľmi rýchlo sa na ňu znieslo množstvo kritiky. Dôvodov bolo hneď niekoľko. Počínajúc motorom, elektrikou, riadením až po zvýšenú spotrebu oleja a problémy s klimatizáciou. Silnou stránkou od počiatku výroby je dobre vyladený podvozok, žiaľ, nedostatočne chránený pred koróziou. Faktom zostáva, že v priebehu dvoch rokov (1994 – 1995) vykonal Opel viac ako 30 viac-menej výrazných konštrukčných zmien. Výsledkom sú modely s podstatne vyššou spoľahlivosťou. Štatistika Dekra uvádza vysokú poruchovosť u 13,5 percenta päťročných a až 18,7 percenta sedemročných exemplárov. S 9,1 percentami trojročných modelov sa podarilo Omege dostať tesne podpriemernú hodnotu poruchovosti vo svojej triede. Pri kúpe ojazdeného modelu sa odporúča siahnuť po verziách od roku výroby 1996. O rok mladšie modely sú už vybavené bočnými airbagmi a pre pasažierov na zadných sedadlách pribudli tri opierky hlavy a tri samonavíjacie bezpečnostné pásy. Rozsiahlu modernizáciu absolvoval Opel Omega v minulom roku.

Typické slabé miesta
vodné čerpadlo, ozubený remeň, palivové čerpadlo, klimatizácia, elektrické poruchy
+
priestor vo vnútri karosérie
veľký a variabilný batožinový priestor
komfortné pruženie
jazdné vlastnosti
účinné brzdy
pohodlné sedadlá
bohatá bezpečnostná výbava
-
kvalita dielenského spracovania (do r. v. 1996)
nepresné radenie
Odporúčané druhy motorov
2,0 l osemventilový s výkonom 115 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.
2,0 l šestnásťventilový s výkonom 136 k. Výkonný a úsporný. Spotreba 10 l/100 km.
2,5 l turbodiesel s výkonom 130 k. Výkonný šesťvalec od BMW. Spotreba 9 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 092
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 712
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 331
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 557
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 923
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 357
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 275
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 070
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 787
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 679

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.