SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Opel Omega

Jeden z najúspešnejších modelov značky Opel je často prezentovaný ako vyššia trieda za cenu strednej. Opodstatnenosť tohto odvážneho tvrdenia jednoznačne podporuje vzhľad, priestranná karoséria s dostatočne veľkým batožinovým priestorom, komfortné pruženi

e, pohodlné sedadlá, skvelé jazdné vlastnosti, účinná brzdová sústava, bohatá bezpečnostná výbava a množstvo maličkostí, ktoré umožňujú maximálne vychutnanie pôžitku z jazdy. Ak zameriame pozornosť na výsledky štatistík poruchovosti, začne úvodné prirovnanie trochu pokrivkávať. Druhá generácia Omega sa začala vyrábať v roku 1994 a veľmi rýchlo sa na ňu znieslo množstvo kritiky. Dôvodov bolo hneď niekoľko. Počínajúc motorom, elektrikou, riadením až po zvýšenú spotrebu oleja a problémy s klimatizáciou. Silnou stránkou od počiatku výroby je dobre vyladený podvozok, žiaľ, nedostatočne chránený pred koróziou. Faktom zostáva, že v priebehu dvoch rokov (1994 – 1995) vykonal Opel viac ako 30 viac-menej výrazných konštrukčných zmien. Výsledkom sú modely s podstatne vyššou spoľahlivosťou. Štatistika Dekra uvádza vysokú poruchovosť u 13,5 percenta päťročných a až 18,7 percenta sedemročných exemplárov. S 9,1 percentami trojročných modelov sa podarilo Omege dostať tesne podpriemernú hodnotu poruchovosti vo svojej triede. Pri kúpe ojazdeného modelu sa odporúča siahnuť po verziách od roku výroby 1996. O rok mladšie modely sú už vybavené bočnými airbagmi a pre pasažierov na zadných sedadlách pribudli tri opierky hlavy a tri samonavíjacie bezpečnostné pásy. Rozsiahlu modernizáciu absolvoval Opel Omega v minulom roku.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta
vodné čerpadlo, ozubený remeň, palivové čerpadlo, klimatizácia, elektrické poruchy
+
priestor vo vnútri karosérie
veľký a variabilný batožinový priestor
komfortné pruženie
jazdné vlastnosti
účinné brzdy
pohodlné sedadlá
bohatá bezpečnostná výbava
-
kvalita dielenského spracovania (do r. v. 1996)
nepresné radenie
Odporúčané druhy motorov
2,0 l osemventilový s výkonom 115 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.
2,0 l šestnásťventilový s výkonom 136 k. Výkonný a úsporný. Spotreba 10 l/100 km.
2,5 l turbodiesel s výkonom 130 k. Výkonný šesťvalec od BMW. Spotreba 9 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  2. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  4. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  5. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  6. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 815
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 760
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 948
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 351
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 288
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 120
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 839
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 59m
Matúš Burčík

Dohody policajtov s kriminálnikmi nie sú novinkou.


4 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl