
e, pohodlné sedadlá, skvelé jazdné vlastnosti, účinná brzdová sústava, bohatá bezpečnostná výbava a množstvo maličkostí, ktoré umožňujú maximálne vychutnanie pôžitku z jazdy. Ak zameriame pozornosť na výsledky štatistík poruchovosti, začne úvodné prirovnanie trochu pokrivkávať. Druhá generácia Omega sa začala vyrábať v roku 1994 a veľmi rýchlo sa na ňu znieslo množstvo kritiky. Dôvodov bolo hneď niekoľko. Počínajúc motorom, elektrikou, riadením až po zvýšenú spotrebu oleja a problémy s klimatizáciou. Silnou stránkou od počiatku výroby je dobre vyladený podvozok, žiaľ, nedostatočne chránený pred koróziou. Faktom zostáva, že v priebehu dvoch rokov (1994 – 1995) vykonal Opel viac ako 30 viac-menej výrazných konštrukčných zmien. Výsledkom sú modely s podstatne vyššou spoľahlivosťou. Štatistika Dekra uvádza vysokú poruchovosť u 13,5 percenta päťročných a až 18,7 percenta sedemročných exemplárov. S 9,1 percentami trojročných modelov sa podarilo Omege dostať tesne podpriemernú hodnotu poruchovosti vo svojej triede. Pri kúpe ojazdeného modelu sa odporúča siahnuť po verziách od roku výroby 1996. O rok mladšie modely sú už vybavené bočnými airbagmi a pre pasažierov na zadných sedadlách pribudli tri opierky hlavy a tri samonavíjacie bezpečnostné pásy. Rozsiahlu modernizáciu absolvoval Opel Omega v minulom roku.
Typické slabé miesta
vodné čerpadlo, ozubený remeň, palivové čerpadlo, klimatizácia, elektrické poruchy
+
priestor vo vnútri karosérie
veľký a variabilný batožinový priestor
komfortné pruženie
jazdné vlastnosti
účinné brzdy
pohodlné sedadlá
bohatá bezpečnostná výbava
-
kvalita dielenského spracovania (do r. v. 1996)
nepresné radenie
Odporúčané druhy motorov
2,0 l osemventilový s výkonom 115 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.
2,0 l šestnásťventilový s výkonom 136 k. Výkonný a úsporný. Spotreba 10 l/100 km.
2,5 l turbodiesel s výkonom 130 k. Výkonný šesťvalec od BMW. Spotreba 9 l/100 km.
Autor: Martina Skurková