Opel Omega

Jeden z najúspešnejších modelov značky Opel je často prezentovaný ako vyššia trieda za cenu strednej. Opodstatnenosť tohto odvážneho tvrdenia jednoznačne podporuje vzhľad, priestranná karoséria s dostatočne veľkým batožinovým priestorom, komfortné pruženi

e, pohodlné sedadlá, skvelé jazdné vlastnosti, účinná brzdová sústava, bohatá bezpečnostná výbava a množstvo maličkostí, ktoré umožňujú maximálne vychutnanie pôžitku z jazdy. Ak zameriame pozornosť na výsledky štatistík poruchovosti, začne úvodné prirovnanie trochu pokrivkávať. Druhá generácia Omega sa začala vyrábať v roku 1994 a veľmi rýchlo sa na ňu znieslo množstvo kritiky. Dôvodov bolo hneď niekoľko. Počínajúc motorom, elektrikou, riadením až po zvýšenú spotrebu oleja a problémy s klimatizáciou. Silnou stránkou od počiatku výroby je dobre vyladený podvozok, žiaľ, nedostatočne chránený pred koróziou. Faktom zostáva, že v priebehu dvoch rokov (1994 – 1995) vykonal Opel viac ako 30 viac-menej výrazných konštrukčných zmien. Výsledkom sú modely s podstatne vyššou spoľahlivosťou. Štatistika Dekra uvádza vysokú poruchovosť u 13,5 percenta päťročných a až 18,7 percenta sedemročných exemplárov. S 9,1 percentami trojročných modelov sa podarilo Omege dostať tesne podpriemernú hodnotu poruchovosti vo svojej triede. Pri kúpe ojazdeného modelu sa odporúča siahnuť po verziách od roku výroby 1996. O rok mladšie modely sú už vybavené bočnými airbagmi a pre pasažierov na zadných sedadlách pribudli tri opierky hlavy a tri samonavíjacie bezpečnostné pásy. Rozsiahlu modernizáciu absolvoval Opel Omega v minulom roku.

Typické slabé miesta
vodné čerpadlo, ozubený remeň, palivové čerpadlo, klimatizácia, elektrické poruchy
+
priestor vo vnútri karosérie
veľký a variabilný batožinový priestor
komfortné pruženie
jazdné vlastnosti
účinné brzdy
pohodlné sedadlá
bohatá bezpečnostná výbava
-
kvalita dielenského spracovania (do r. v. 1996)
nepresné radenie
Odporúčané druhy motorov
2,0 l osemventilový s výkonom 115 k. Kultivovaný, dobré jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.
2,0 l šestnásťventilový s výkonom 136 k. Výkonný a úsporný. Spotreba 10 l/100 km.
2,5 l turbodiesel s výkonom 130 k. Výkonný šesťvalec od BMW. Spotreba 9 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 638
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 530
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 496
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 995
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 872
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.