Hatchbackom nižšej strednej triedy patrí až štvrtina európskeho trhu. Výrobca, ktorý nemá model s týmto typom karosérie sa automaticky oberá o zisk. Preto aj
Prvý prišiel sedan
Pri uvedení modelu Cruze bol Chevrolet opatrný. Najprv stavil na istotu a ako prvý pustil do predaja model s karosériou typu sedan, ktorým sa najviac darí na východných trhoch, predovšetkým Rusku. Zároveň veľmi vnímavo sledoval ako prijme Cruze aj zvyšok Európy a sveta.
Úspech nenechal na seba dlho čakať. Nový dôraz na kvalitu, jazdnú dynamiku a bezpečnosť (5 hviezdičiek v Euro NCAP) presvedčil nielen odbornú motoristickú verejnosť, ale značku Chevrolet postavil na nohy aj po obchodnej stránke.
Cruze je pre Chverolet rovnako revolučným modelom, synonymom nového začiatku, ako bol cee´d pre automobilku Kia. Predaj modelu Cruze vlani prekonal model Aveo a stal sa tak globálne najpredávanejším osobným autom tejto značky.
Hatchback chce lákať tuhou a dynamicky tvarovanou karosériou
Koncept predstavený vlani na autosalóne v Paríži vraj do veľkej miery zodpovedá podobe sériového modelu. Odlišovať sa bude len v detailoch. Zmení sa napríklad grafika predných svetlometov. Naopak, zadné svetlá by mali ostať pôvodné.
Európskych motoristov si chce päťdverový Cruze získať atraktívnou, v štýle kupé tvarovanou karosériou s krátkymi prevismi vpredu aj vzadu. Profitovať bude z rovnakého pocitu tuhosti na ceste a výbornej ovládateľnosti ako sedan, pretože využíva rovnaký systém rámu, integrovaného do karosérie (BFI), doplnený špeciálne pre tento model doladeným podvozkom.
Objem batožinového priestoru ponúkne prepravnú kapacitu 400 litrov a zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40.
Paleta motorov bude pravdepodobne zhodná so sedanom. Technické podrobnosti a parametre výrobca zatiaľ nezverejnil. Päťdverový Chverolet Cruze príde do predaja uprostred tohto roka.
Autor: mk