SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Vylepšená Honda Accord už v Ženeve

Prvýkrát dostane aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy.

(Zdroj: Honda)


Honda Accord dostane v rámci inovácie prvýkrát aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy. Vylepšený trubodiesel 2.2 i-DTEC (110 kW/150 k) je teraz úspornejší a vyprodukuje menej emisií.

Kozmetické zmeny, kvalitnejší interiér

Vonkajšie úpravy vo forme kozmetických zmien sú na predných svetlometoch a nárazníkoch. Accord sedan aj Tourer majú novú masku chladiča, ostrejšie tvarované predné svetlomety s čírymi smerovkami a dynamickejšie tvarovaný predný aj zadný nárazník. Väčší predný spojler prispieva k lepšej aerodynamike a tým pádom aj nižšej spotrebe paliva a tvorbe emisií.

V kabíne boli použité nové materiály čalúnenia sedadiel a dverí, ktoré interiéru dodávajú novú, luxusnejšiu atmosféru. Pre verziu Type S bude štandardom polokožené čalúnenie sedadiel v tmavo šedom vyhotovení a čierne čalúnenie stropu. Priestor pre nohy cestujúcich je vo väčšine výbavových stupňov osvetlený na modro (pokiaľ sú rozsvietené svetlomety), zatiaľ čo pri verzii Type S je osvetlenie červené.

Nižšia spotreba aj emisie

Známy turbodiesel 2.2 i-DTEC bol upravený s dôrazom na nižšie vnútorné straty spôsobené trením. Okrem úprav v motore k tomu prispeli nové aerodynamické prvky. Spomínaný predný spojler, kryt podlahy aj kryt zadnej nápravy. Všetky vozidlá Honda Accord budú tiež vybavené ložiskami kolies s nižším trením a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Vo verziách vybavených automatickou prevodovkou boli znížené straty vznikajúce trením v prevodovke a prevodové stupne optimalizované s ohľadom na nižšiu spotrebu a emisie. Výsledkom týchto zmien je pokles emisií CO2 o 9 g/km v prípade sedanu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a o 11 g/km u verzie s automatickou prevodovkou.

Popri aerodynamike si konštruktéri posvietili aj na odhlučnenie interiéru. Už aj tak slušnú vnútornú akustiku ešte vylepšili použitím izolačnej peny s vyššou hustotou v priestore pod kapotou a za palubnou doskou. Zmeny sa dotkli aj zvukovej izolácie v podlahe, ktorá bola pri verziách s naftovým motorom doplnená akustickými krytmi časticového filtra a zberného výfukového potrubia. S

úbor opatrení na zníženie hluku dopĺňa zväčšenie hrúbky zadného skla o 0,9 mm, vďaka ktorému sa podarilo zlepšiť akustický komfort pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Istejší podvozok, automatické prepínanie diaľkových svetiel

V spolupráci s nemeckými a britskými kolegami japonskí inžinieri ešte viac upravili pruženie s ohľadom na rôzne typy európskych vozoviek. Tlmiče pracujúce v dvoch režimoch priniesli zlepšenie stability vo vysokých rýchlostiach pri jazde po diaľnici, ale predovšetkým výrazne kultivovanejšie filtrovanie nerovností.

Asi najdôležitejšia inovácia sa týka predných svetiel. Do súčasných svetlometov boli integrované dodatočné svetlá, ktoré osvetľujú priestor po stranách vozidla a pomáhajú tak vodičovi pri zníženej viditeľnosti. Svetlo na príslušnej strane sa rozsvieti vždy, keď vodič zapne ukazovatele smeru alebo keď otočí volantom o viac ako 90 stupňov.

Pri cúvaní sa rozsvietia obidve svetlá, aby mal vodič dobrý výhľad na obe strany vozidla. Ďalšou novinkou je systém automatického prepínania diaľkových svetiel, dostupný len pre verzie s bi-xenónovými svetlometmi. Tento systém je riadený kamerou, umiestnenou medzi čelným sklom a vnútorným spätným zrkadielkom.

Kamera dokáže rozpoznať svetlomety protiidúcich vozidiel alebo zadné svetlá vozidiel jazdiacich vpredu a podľa potreby prepína z diaľkových svetiel na tlmené. Vodič sa vďaka tomu môže plne sústrediť na riadenie a nemusí diaľkové svetlá ovládať ručne.

Modernizovaná Honda Accord bude uvedená na náš trh v apríli tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 461
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 595
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 378
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 740
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 250
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 047
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 779
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 501
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 238
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 033
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obyvatelia v meste Stará Turá pred budovou Domu kultúry Javorina počas operácie Spoločná zodpovednosť, ktorá by mala zabezpečiť celoplošné testovanie obyvateľov Slovenska, antigénovým testom na COVID-19.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L