SME

Vylepšená Honda Accord už v Ženeve

Prvýkrát dostane aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy.

(Zdroj: Honda)


Honda Accord dostane v rámci inovácie prvýkrát aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy. Vylepšený trubodiesel 2.2 i-DTEC (110 kW/150 k) je teraz úspornejší a vyprodukuje menej emisií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kozmetické zmeny, kvalitnejší interiér

Vonkajšie úpravy vo forme kozmetických zmien sú na predných svetlometoch a nárazníkoch. Accord sedan aj Tourer majú novú masku chladiča, ostrejšie tvarované predné svetlomety s čírymi smerovkami a dynamickejšie tvarovaný predný aj zadný nárazník. Väčší predný spojler prispieva k lepšej aerodynamike a tým pádom aj nižšej spotrebe paliva a tvorbe emisií.

SkryťVypnúť reklamu

V kabíne boli použité nové materiály čalúnenia sedadiel a dverí, ktoré interiéru dodávajú novú, luxusnejšiu atmosféru. Pre verziu Type S bude štandardom polokožené čalúnenie sedadiel v tmavo šedom vyhotovení a čierne čalúnenie stropu. Priestor pre nohy cestujúcich je vo väčšine výbavových stupňov osvetlený na modro (pokiaľ sú rozsvietené svetlomety), zatiaľ čo pri verzii Type S je osvetlenie červené.

Nižšia spotreba aj emisie

Známy turbodiesel 2.2 i-DTEC bol upravený s dôrazom na nižšie vnútorné straty spôsobené trením. Okrem úprav v motore k tomu prispeli nové aerodynamické prvky. Spomínaný predný spojler, kryt podlahy aj kryt zadnej nápravy. Všetky vozidlá Honda Accord budú tiež vybavené ložiskami kolies s nižším trením a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

SkryťVypnúť reklamu

Vo verziách vybavených automatickou prevodovkou boli znížené straty vznikajúce trením v prevodovke a prevodové stupne optimalizované s ohľadom na nižšiu spotrebu a emisie. Výsledkom týchto zmien je pokles emisií CO2 o 9 g/km v prípade sedanu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a o 11 g/km u verzie s automatickou prevodovkou.

Popri aerodynamike si konštruktéri posvietili aj na odhlučnenie interiéru. Už aj tak slušnú vnútornú akustiku ešte vylepšili použitím izolačnej peny s vyššou hustotou v priestore pod kapotou a za palubnou doskou. Zmeny sa dotkli aj zvukovej izolácie v podlahe, ktorá bola pri verziách s naftovým motorom doplnená akustickými krytmi časticového filtra a zberného výfukového potrubia. S

úbor opatrení na zníženie hluku dopĺňa zväčšenie hrúbky zadného skla o 0,9 mm, vďaka ktorému sa podarilo zlepšiť akustický komfort pre cestujúcich na zadných sedadlách.

SkryťVypnúť reklamu

Istejší podvozok, automatické prepínanie diaľkových svetiel

V spolupráci s nemeckými a britskými kolegami japonskí inžinieri ešte viac upravili pruženie s ohľadom na rôzne typy európskych vozoviek. Tlmiče pracujúce v dvoch režimoch priniesli zlepšenie stability vo vysokých rýchlostiach pri jazde po diaľnici, ale predovšetkým výrazne kultivovanejšie filtrovanie nerovností.

Asi najdôležitejšia inovácia sa týka predných svetiel. Do súčasných svetlometov boli integrované dodatočné svetlá, ktoré osvetľujú priestor po stranách vozidla a pomáhajú tak vodičovi pri zníženej viditeľnosti. Svetlo na príslušnej strane sa rozsvieti vždy, keď vodič zapne ukazovatele smeru alebo keď otočí volantom o viac ako 90 stupňov.

Pri cúvaní sa rozsvietia obidve svetlá, aby mal vodič dobrý výhľad na obe strany vozidla. Ďalšou novinkou je systém automatického prepínania diaľkových svetiel, dostupný len pre verzie s bi-xenónovými svetlometmi. Tento systém je riadený kamerou, umiestnenou medzi čelným sklom a vnútorným spätným zrkadielkom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kamera dokáže rozpoznať svetlomety protiidúcich vozidiel alebo zadné svetlá vozidiel jazdiacich vpredu a podľa potreby prepína z diaľkových svetiel na tlmené. Vodič sa vďaka tomu môže plne sústrediť na riadenie a nemusí diaľkové svetlá ovládať ručne.

Modernizovaná Honda Accord bude uvedená na náš trh v apríli tohto roku.

Autor: mk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 827
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 626
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 520
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 174
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 835
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 735
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 126
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 474
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 594
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 473
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 209
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 697
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 749
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu