Vylepšená Honda Accord už v Ženeve

Prvýkrát dostane aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy.

(Zdroj: Honda)


Honda Accord dostane v rámci inovácie prvýkrát aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy. Vylepšený trubodiesel 2.2 i-DTEC (110 kW/150 k) je teraz úspornejší a vyprodukuje menej emisií.

Kozmetické zmeny, kvalitnejší interiér

Vonkajšie úpravy vo forme kozmetických zmien sú na predných svetlometoch a nárazníkoch. Accord sedan aj Tourer majú novú masku chladiča, ostrejšie tvarované predné svetlomety s čírymi smerovkami a dynamickejšie tvarovaný predný aj zadný nárazník. Väčší predný spojler prispieva k lepšej aerodynamike a tým pádom aj nižšej spotrebe paliva a tvorbe emisií.

V kabíne boli použité nové materiály čalúnenia sedadiel a dverí, ktoré interiéru dodávajú novú, luxusnejšiu atmosféru. Pre verziu Type S bude štandardom polokožené čalúnenie sedadiel v tmavo šedom vyhotovení a čierne čalúnenie stropu. Priestor pre nohy cestujúcich je vo väčšine výbavových stupňov osvetlený na modro (pokiaľ sú rozsvietené svetlomety), zatiaľ čo pri verzii Type S je osvetlenie červené.

Nižšia spotreba aj emisie

Známy turbodiesel 2.2 i-DTEC bol upravený s dôrazom na nižšie vnútorné straty spôsobené trením. Okrem úprav v motore k tomu prispeli nové aerodynamické prvky. Spomínaný predný spojler, kryt podlahy aj kryt zadnej nápravy. Všetky vozidlá Honda Accord budú tiež vybavené ložiskami kolies s nižším trením a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Vo verziách vybavených automatickou prevodovkou boli znížené straty vznikajúce trením v prevodovke a prevodové stupne optimalizované s ohľadom na nižšiu spotrebu a emisie. Výsledkom týchto zmien je pokles emisií CO2 o 9 g/km v prípade sedanu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a o 11 g/km u verzie s automatickou prevodovkou.

Popri aerodynamike si konštruktéri posvietili aj na odhlučnenie interiéru. Už aj tak slušnú vnútornú akustiku ešte vylepšili použitím izolačnej peny s vyššou hustotou v priestore pod kapotou a za palubnou doskou. Zmeny sa dotkli aj zvukovej izolácie v podlahe, ktorá bola pri verziách s naftovým motorom doplnená akustickými krytmi časticového filtra a zberného výfukového potrubia. S

úbor opatrení na zníženie hluku dopĺňa zväčšenie hrúbky zadného skla o 0,9 mm, vďaka ktorému sa podarilo zlepšiť akustický komfort pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Istejší podvozok, automatické prepínanie diaľkových svetiel

V spolupráci s nemeckými a britskými kolegami japonskí inžinieri ešte viac upravili pruženie s ohľadom na rôzne typy európskych vozoviek. Tlmiče pracujúce v dvoch režimoch priniesli zlepšenie stability vo vysokých rýchlostiach pri jazde po diaľnici, ale predovšetkým výrazne kultivovanejšie filtrovanie nerovností.

Asi najdôležitejšia inovácia sa týka predných svetiel. Do súčasných svetlometov boli integrované dodatočné svetlá, ktoré osvetľujú priestor po stranách vozidla a pomáhajú tak vodičovi pri zníženej viditeľnosti. Svetlo na príslušnej strane sa rozsvieti vždy, keď vodič zapne ukazovatele smeru alebo keď otočí volantom o viac ako 90 stupňov.

Pri cúvaní sa rozsvietia obidve svetlá, aby mal vodič dobrý výhľad na obe strany vozidla. Ďalšou novinkou je systém automatického prepínania diaľkových svetiel, dostupný len pre verzie s bi-xenónovými svetlometmi. Tento systém je riadený kamerou, umiestnenou medzi čelným sklom a vnútorným spätným zrkadielkom.

Kamera dokáže rozpoznať svetlomety protiidúcich vozidiel alebo zadné svetlá vozidiel jazdiacich vpredu a podľa potreby prepína z diaľkových svetiel na tlmené. Vodič sa vďaka tomu môže plne sústrediť na riadenie a nemusí diaľkové svetlá ovládať ručne.

Modernizovaná Honda Accord bude uvedená na náš trh v apríli tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  2. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  3. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  5. Kŕčové žily: nepekné a nebezpečné
  6. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  7. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  8. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  9. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  10. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 392
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 823
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 811
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 753
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 568
  6. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 256
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 191
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 155
  9. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 561
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 2 395

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nacionalistický kňaz pomáha šíriť propagandu ĽSNS

Ján Košiar, ktorý otvorene podporuje kotlebovcov, píše pre časopis Zväzu protikomunistického odboja. Magazín platí ministerstvo vnútra.

KOMENTÁRE

Antifašisti ani antikomunisti to nepochopili

Neexistuje sloboda len pre jednu vybranú skupinu.

EKONOMIKA

Volkswagen: Odborári dostali to, čo sme im núkali pred štrajkom

Na jar ponúkal Volkswagen zvýšenie platov o 12 percent.

KOMENTÁRE

Domáci násilník Danko

Reči, akože „nesystémové strany nevedia riadiť štát“, sú z úst „systémovej“ SNS dokonalou fraškou.

Neprehliadnite tiež

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.