Vylepšená Honda Accord už v Ženeve

Prvýkrát dostane aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy.

(Zdroj: Honda)


Honda Accord dostane v rámci inovácie prvýkrát aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy. Vylepšený trubodiesel 2.2 i-DTEC (110 kW/150 k) je teraz úspornejší a vyprodukuje menej emisií.

Kozmetické zmeny, kvalitnejší interiér

Vonkajšie úpravy vo forme kozmetických zmien sú na predných svetlometoch a nárazníkoch. Accord sedan aj Tourer majú novú masku chladiča, ostrejšie tvarované predné svetlomety s čírymi smerovkami a dynamickejšie tvarovaný predný aj zadný nárazník. Väčší predný spojler prispieva k lepšej aerodynamike a tým pádom aj nižšej spotrebe paliva a tvorbe emisií.

V kabíne boli použité nové materiály čalúnenia sedadiel a dverí, ktoré interiéru dodávajú novú, luxusnejšiu atmosféru. Pre verziu Type S bude štandardom polokožené čalúnenie sedadiel v tmavo šedom vyhotovení a čierne čalúnenie stropu. Priestor pre nohy cestujúcich je vo väčšine výbavových stupňov osvetlený na modro (pokiaľ sú rozsvietené svetlomety), zatiaľ čo pri verzii Type S je osvetlenie červené.

Nižšia spotreba aj emisie

Známy turbodiesel 2.2 i-DTEC bol upravený s dôrazom na nižšie vnútorné straty spôsobené trením. Okrem úprav v motore k tomu prispeli nové aerodynamické prvky. Spomínaný predný spojler, kryt podlahy aj kryt zadnej nápravy. Všetky vozidlá Honda Accord budú tiež vybavené ložiskami kolies s nižším trením a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Vo verziách vybavených automatickou prevodovkou boli znížené straty vznikajúce trením v prevodovke a prevodové stupne optimalizované s ohľadom na nižšiu spotrebu a emisie. Výsledkom týchto zmien je pokles emisií CO2 o 9 g/km v prípade sedanu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a o 11 g/km u verzie s automatickou prevodovkou.

Popri aerodynamike si konštruktéri posvietili aj na odhlučnenie interiéru. Už aj tak slušnú vnútornú akustiku ešte vylepšili použitím izolačnej peny s vyššou hustotou v priestore pod kapotou a za palubnou doskou. Zmeny sa dotkli aj zvukovej izolácie v podlahe, ktorá bola pri verziách s naftovým motorom doplnená akustickými krytmi časticového filtra a zberného výfukového potrubia. S

úbor opatrení na zníženie hluku dopĺňa zväčšenie hrúbky zadného skla o 0,9 mm, vďaka ktorému sa podarilo zlepšiť akustický komfort pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Istejší podvozok, automatické prepínanie diaľkových svetiel

V spolupráci s nemeckými a britskými kolegami japonskí inžinieri ešte viac upravili pruženie s ohľadom na rôzne typy európskych vozoviek. Tlmiče pracujúce v dvoch režimoch priniesli zlepšenie stability vo vysokých rýchlostiach pri jazde po diaľnici, ale predovšetkým výrazne kultivovanejšie filtrovanie nerovností.

Asi najdôležitejšia inovácia sa týka predných svetiel. Do súčasných svetlometov boli integrované dodatočné svetlá, ktoré osvetľujú priestor po stranách vozidla a pomáhajú tak vodičovi pri zníženej viditeľnosti. Svetlo na príslušnej strane sa rozsvieti vždy, keď vodič zapne ukazovatele smeru alebo keď otočí volantom o viac ako 90 stupňov.

Pri cúvaní sa rozsvietia obidve svetlá, aby mal vodič dobrý výhľad na obe strany vozidla. Ďalšou novinkou je systém automatického prepínania diaľkových svetiel, dostupný len pre verzie s bi-xenónovými svetlometmi. Tento systém je riadený kamerou, umiestnenou medzi čelným sklom a vnútorným spätným zrkadielkom.

Kamera dokáže rozpoznať svetlomety protiidúcich vozidiel alebo zadné svetlá vozidiel jazdiacich vpredu a podľa potreby prepína z diaľkových svetiel na tlmené. Vodič sa vďaka tomu môže plne sústrediť na riadenie a nemusí diaľkové svetlá ovládať ručne.

Modernizovaná Honda Accord bude uvedená na náš trh v apríli tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 778
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 388
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 332
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 989
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 982
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 818
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 643
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 490
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462
  10. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 461

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

PLUS

Ako pred sto rokmi vysvetľovali príchod tabaku do Európy

Ako sa tabak (dohán) dostal do Európy a ako sa ujalo fajčenie?

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop