Vylepšená Honda Accord už v Ženeve

Prvýkrát dostane aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy.

(Zdroj: Honda)


Honda Accord dostane v rámci inovácie prvýkrát aktívne svetlomety s osvecovaním zákrut a automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Interiér zušľachťujú nové, kvalitnejšie materiály, dekorácie imitujúce kov a efektné nočné osvetlenie priestoru pre nohy. Vylepšený trubodiesel 2.2 i-DTEC (110 kW/150 k) je teraz úspornejší a vyprodukuje menej emisií.

Kozmetické zmeny, kvalitnejší interiér

Vonkajšie úpravy vo forme kozmetických zmien sú na predných svetlometoch a nárazníkoch. Accord sedan aj Tourer majú novú masku chladiča, ostrejšie tvarované predné svetlomety s čírymi smerovkami a dynamickejšie tvarovaný predný aj zadný nárazník. Väčší predný spojler prispieva k lepšej aerodynamike a tým pádom aj nižšej spotrebe paliva a tvorbe emisií.

V kabíne boli použité nové materiály čalúnenia sedadiel a dverí, ktoré interiéru dodávajú novú, luxusnejšiu atmosféru. Pre verziu Type S bude štandardom polokožené čalúnenie sedadiel v tmavo šedom vyhotovení a čierne čalúnenie stropu. Priestor pre nohy cestujúcich je vo väčšine výbavových stupňov osvetlený na modro (pokiaľ sú rozsvietené svetlomety), zatiaľ čo pri verzii Type S je osvetlenie červené.

Nižšia spotreba aj emisie

Známy turbodiesel 2.2 i-DTEC bol upravený s dôrazom na nižšie vnútorné straty spôsobené trením. Okrem úprav v motore k tomu prispeli nové aerodynamické prvky. Spomínaný predný spojler, kryt podlahy aj kryt zadnej nápravy. Všetky vozidlá Honda Accord budú tiež vybavené ložiskami kolies s nižším trením a pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Vo verziách vybavených automatickou prevodovkou boli znížené straty vznikajúce trením v prevodovke a prevodové stupne optimalizované s ohľadom na nižšiu spotrebu a emisie. Výsledkom týchto zmien je pokles emisií CO2 o 9 g/km v prípade sedanu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a o 11 g/km u verzie s automatickou prevodovkou.

Popri aerodynamike si konštruktéri posvietili aj na odhlučnenie interiéru. Už aj tak slušnú vnútornú akustiku ešte vylepšili použitím izolačnej peny s vyššou hustotou v priestore pod kapotou a za palubnou doskou. Zmeny sa dotkli aj zvukovej izolácie v podlahe, ktorá bola pri verziách s naftovým motorom doplnená akustickými krytmi časticového filtra a zberného výfukového potrubia. S

úbor opatrení na zníženie hluku dopĺňa zväčšenie hrúbky zadného skla o 0,9 mm, vďaka ktorému sa podarilo zlepšiť akustický komfort pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Istejší podvozok, automatické prepínanie diaľkových svetiel

V spolupráci s nemeckými a britskými kolegami japonskí inžinieri ešte viac upravili pruženie s ohľadom na rôzne typy európskych vozoviek. Tlmiče pracujúce v dvoch režimoch priniesli zlepšenie stability vo vysokých rýchlostiach pri jazde po diaľnici, ale predovšetkým výrazne kultivovanejšie filtrovanie nerovností.

Asi najdôležitejšia inovácia sa týka predných svetiel. Do súčasných svetlometov boli integrované dodatočné svetlá, ktoré osvetľujú priestor po stranách vozidla a pomáhajú tak vodičovi pri zníženej viditeľnosti. Svetlo na príslušnej strane sa rozsvieti vždy, keď vodič zapne ukazovatele smeru alebo keď otočí volantom o viac ako 90 stupňov.

Pri cúvaní sa rozsvietia obidve svetlá, aby mal vodič dobrý výhľad na obe strany vozidla. Ďalšou novinkou je systém automatického prepínania diaľkových svetiel, dostupný len pre verzie s bi-xenónovými svetlometmi. Tento systém je riadený kamerou, umiestnenou medzi čelným sklom a vnútorným spätným zrkadielkom.

Kamera dokáže rozpoznať svetlomety protiidúcich vozidiel alebo zadné svetlá vozidiel jazdiacich vpredu a podľa potreby prepína z diaľkových svetiel na tlmené. Vodič sa vďaka tomu môže plne sústrediť na riadenie a nemusí diaľkové svetlá ovládať ručne.

Modernizovaná Honda Accord bude uvedená na náš trh v apríli tohto roku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790