
o 380 mm. Aj Thalia, podobne ako Clio, pôsobí svojim dizajnom ušľachtilo a dynamicky. Z profilu potvrdzuje svoju príbuznosť ku kratšiemu Cliu. Rázvor náprav a rozchod kolies zostal pritom nezmenený a predĺženie sa týka zadnej partie automobilu, ktorý má teraz batožinový priestor zväčšený takmer na dvojnásobok. Jeho 510-litrový objem je najväčší vo svojom segmente, a je presne tak veľký, ako má Mégane Classic. Celková dĺžka Thalie je 41 mm (Clio 3770 mm), práve taká, akú má Renault Scénic. Renault novinkou Thalia rozširuje ponuku trojpriestorových automobilov o ďalší vhodný pre plnohodnotné rodinné využitie. Navyše disponuje osvedčeným úsporným motorom 1,4 (55 kW/75 k) a novým 1,4 16V (72 kW/98 k), dvanásťročnou zárukou proti prehrdzaveniu a vysokým štandardom bezpečnostných prvkov i zabezpečením proti krádeži. Druhý z motorov je najnovšej konštrukcie a Renault ho montuje aj do modelov Mégane. Okrem najvyššieho krútiaceho momentu 127 Nm pri otáčkach 37 min.-1 a minimálne 112 Nm v rozsahu otáčok už od 2000 až do 6000 min.-1 ponúka skvelú dynamiku a úspornú prevádzku. Mierne je upravený aj podvozok, najmä zosilnené zavesenie kolies novými pružinami vpredu i vzadu i novými tlmičmi pruženia. Prísne vytrvalostné testy vo Francúzsku, Turecku i Rusku potvrdili, že nový automobil je schopný znášať všetky nástrahy počasia, najmä zimy, i úskalia nekvalitných ciest. Renault Thalia prichádza na slovenský trh práve v týchto dňoch a jeho cena sa načína na sume 299 900 Sk.
Autor: gold