SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Staré diaľničné nálepky už neplatia

Nálepky z minulého roku už nie sú platné. Využívať ste ich mohli do konca januára, teda do pondelka. Pokiaľ sa chystáte využívať v tomto roku diaľnice a rýchlostný cesty na území Slovenska, budete potrebovať diaľničnú nálepku platnú pre rok 2011.

Každá tohtoročná diaľničná nálepka iný tvar aj farbu. Delia sa na ročné, mesačné a týždenné. Pre vozidlá do 3,5 tony sú určené tieto nálepky:

R_2011.jpg M_2011.jpg T_2011.jpg
Ročná Mesačná Týždňová

Minulý rok boli zavedené diaľničné nálepky určené pre prípojné vozidlá. Ide o prípojné vozidlá kategórie O1 a O2 za motorovými vozidlami kategórie M1, N1, M1G a N1G. Novinkou je ročná takáto nálepka, keďže minulý rok vydaná nebola.

R_O_2011.jpg M_O_2011.jpg T_O_2011.jpg
Ročná Mesačná Týždňová

Diaľničné nálepky si môžete zakúpiť na hraničných priechodoch, vybraných čerpacích staniciach, vybraných prevádzkach pošty a ďalších predajných miestach. Predajné miesta sú označené zvyčajne nálepkou na vchodových dverách.

Diaľničné nálepky zdraželi

Ďalšou novinkou, ktorá bola koncom minulého roka dostatočne medializovaná, je zdraženie nálepiek v porovnaní s minulým rokom.

Ročná 2011/2010

Mesačná 2011/2010

Týždenná 2011/2010

do 3,5 tony

50€/36,50€

14€/9,90€

7€/4,90€

prípojné vozidlá
50€/nebola 14€/10€ 7€/5€

Po kúpe diaľničnej nálepky ju nalepte zvnútra na pravú stranu čelného skla mimo zatemňovacieho pásu. V prípade nálepiek pre prívesné vozíky je potrebné nalepiť ich na predné čelné sklo prvého vozidla.

Nezabudnite na kontrolný kupón vpísať nezmazateľne evidenčné číslo vozidla, pre ktoré je nálepka určená. V opačnom prípade na vás pozerať ako keby ste diaľničnú vôbec nemali.

Ročná diaľničná nálepka je platná do 31. januára 2012. Mesačné nálepky sú platné mesiac a ak si ich kúpite 31. decembra, mesiac vám budú platiť aj v januári nasledujúceho roka. Taká istá logika platí aj pri týždňových diaľničných nálepiek.

Nálepku vám vymenia

V niektorých prípadoch môžete požiadať o vymenenie nálepky. Treba tak urobiť na oddelení nálepiek Národnej diaľničnej spoločnosti. Nálepku vám vymenia v týchto prípadoch:

  • poškodenie čelného skla motorového vozidla, pričom nálepka má rozpoznateľný holografický ochranný prvok a sériové číslo,
  • poškodenie čelného skla motorového vozidla, pričom nálepka je znehodnotená (napr. pri požiari), odcudzení čelného skla motorového vozidla,
  • odcudzenie čelného skla motorového vozidla.

K žiadosti o výmenu musíte doložiť časť nálepky a originálny vyplnený kontrolný kupón. Samozrejme ak je nálepka zničená stačí vám kontrolný kupón a doklad o vyšetrovaní veci (pri požiari či odcudzení skla).

Nálepka vám však nebude vymenená v prípade, že vám odcudzia celé vozidlo alebo len nálepku. Tiež s výmenou neuspejete, ak zmeníte evidenčné číslo vozidla.

vozidlo kategórie O1 - prípojné vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 750 kg

vozidlo kategórie O2 - prípojné vozidlá s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 750 kg, ale neprevyšujúcou 3 500 kg

vozidlo kategórie M1 - vozidlá projektované a konštruované na prepravu cestujúcich, najviac s ôsmimi sedadlami okrem sedadla pre vodiča

vozidlo kategórie N1 - vozidlá projektované a konštruované na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg

Označenie G za M1 a N1 znamená, že ide o terénne vozidlá. Pritom vozidlá kategórie N1 s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 2 000 kg a vozidlá kategórie M1 sa považujú za terénne vozidlá, ak je najmenej jedna predná náprava a najmenej jedna zadná náprava konštruovaná tak, že môžu byť poháňané súčasne, vrátane vozidiel, pri ktorých môže byť pohon jednej nápravy vypínateľný, sú vybavené najmenej jedným uzáverom diferenciálu alebo najmenej jedným zariadením, ktorým sa dosiahne podobný účinok, a ak vypočítaná stúpavosť sólo vozidla je najmenej 30 %.

Okrem toho musí byť splnených aspoň päť z nasledujúcich šiestich požiadaviek:

  • predný nájazdový uhol je najmenej 25°,
  • zadný nájazdový uhol je najmenej 20°,
  • prechodový uhol je najmenej 20°,
  • svetlá výška pod prednou nápravou je najmenej 180 mm,
  • svetlá výška pod zadnou nápravou je najmenej 180 mm,
  • svetlá výška medzi nápravami je najmenej 200 mm.
Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 973
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 796
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 064
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 805
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 797
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 501
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 101
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


14 h
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: Január 2023
  2. Soňa Kallová: To najťažšie na záver. Národný park Mt. Kenya (UNESCO). Mt. Kenya verzus Kilimandžáro.
  3. Martin Šuraba: Hrobárov almanach
  4. Robert Štepaník: diel 82 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 2
  5. Ján Škerko: „Múdry“ Sulík spoluvytváral negatívny obraz o Matovičovi a dal ho „dole“
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Svetový deň proti rakovine
  7. Alec Borový: Autonómne systémy ako budúcnosť slovenskej armády
  8. Tupou Ceruzou: Iveta
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 235
  2. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 7 001
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 047
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 953
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 447
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 129
  7. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 623
  8. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 2 541
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu