BRATISLAVA. Projekt lacného miniauta bol už niekoľkokrát pozastavený, podľa francúzskeho serveru Caradisiac však stále žije. Nástupca obľúbeného Seicenta má absolvovať výstavnú premiéru na jeseň budúceho roka. Predaj odštartuje o niekoľko mesiacov neskôr.
Doplní ponuku miniáut Fiat
Trojdverové miniauto s dĺžkou okolo troch metrov v ponuke doplní imidžovú Päťstovku a praktickú Pandu. Silnou stránkou Topolina má byť v prvom rade nízka cena. Bude to najlacnejší Fiat, s ktorým sa talianska značka plánuje presadiť aj na rozvíjajúcich sa trhoch. Interiér má mať usporiadanie 2+2, pre cestujúcich na zadných sedadlách a pre batožinu však zrejme veľa priestoru nezostane.
Dva valce budú stačiť
V súvislosti s technikou sa hovorilo o použití koncepcie s motorom uloženým vzadu. Toto riešenie by ale celý projekt predražilo. Topolino preto postavia na skrátenej platforme z modelu 500. Paradoxne, kým staré Topolino, vyrábané v prvej polovici minulého storočia, poháňal štvorvalcový motor, novinka si musí vystačiť so zážihovými dvojvalcami TwinAir s výkonmi 48 kW (65 k) a 63 kW (85 k).
V Poľsku, Srbsku, alebo...?
Otázkou zostáva, kde bude Fiat nové Topolino vyrábať. Natískajú sa dve alternatívy - poľské Tychy, kde čoskoro prestanú zhotovovať Pandu (začnú tam montovať novú Lanciu Ypsilon a zároveň bude pokračovať produkcia Fiatu 500) a srbský Kragujevac. Tam aktuálne vzniká Punto Classic, ktoré zrejme čoskoro nahradí nové Uno.
Autor: fg