Peugeot 508 nekričí a hýčka

Prvé kilometre s novinkou francúzskej automobilky pre strednú triedu sme absolvovali na juhu Španielska.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Éra expresívnych kriviek končí a do dôchodku spolu s ňou odchádzajú aj modely Peugeot 407 a 607. Ich spoločný nástupca nesie označenie 508 a namiesto výstrednosti uprednostňuje kvalitné spracovanie. K dispozícii je ako sedan alebo kombi.

„Nielen Porsche sa štartuje ľavou rukou,“ poznamenal jeden z mojich kolegov, keď nás pri prvom kontakte s francúzskou novinkou zaskočilo hľadanie štartovacieho tlačidla. Výrobca ho spolu s ovládačom elektronickej parkovacej brzdy umiestnil vľavo od volantu. To bol azda jediný extravagantný prvok, ktorý som objavil na novej 508-čke.

Už necerí zuby

Peugeot to podľa slov svojich predstaviteľov s úmyslom konkurovať autám, ako Ford Mondeo, Toyota Avensis alebo VW Passat myslí vážne. Tomu podriadil aj dizajn karosérie novinky, navrhnutý v súlade s novým štylistickým rukopisom Motion&Emotion. Konzervatívnejšie tvary zbytočne neprovokujú a majú lepšie odolávať plynúcemu času.

31_peugeot_big.jpg
Štartovacie tlačidlo je vľavo od volantu. Spínacia skrinka v lacnejších variantoch sa nachádza štandardne, vpravo na stĺpiku riadenia.

Línia strechy sedanu smerom dozadu klesá, čo pocítia cestujúci na zadných sedadlách v podobe obmedzeného priestoru na hlavu. Musia však merať cez 185 cm, aby tento hendikep zaznamenali. Pre kombi to neplatí. V ňom si na hlavách pokojne môžu nechať aj klobúky.

Miesta na nohy a do šírky je všade primerane, hoci nie prebytok. Peugeot 508 sedan dĺžkou 4792 mm i rázvorom 2817 mm prekonáva nielen svojich dvoch francúzskych súperov - Citroën C5 a Renault Laguna, ale aj už spomenutú Toyotu Avensis a VW Passat. Len Ford Mondeo hrá v tomto ohľade vlastnú ligu.

Na materiáloch sa nešetrilo

Po prvých kilometroch s novinkou považujem za jej najvydarenejšiu časť interiér. Palubná doska má jednoduché základné členenie, je prehľadná, pekná a kvalitná. S mäkčeným plastom Francúzi nešetrili, takže ho nájdeme aj na hranách stredovej konzoly, ktoré občas môžu prísť do kontaktu s vodičovou alebo spolujazdcovou nohou. Ukazovatele majú peknú grafiku a bielo-oranžové podsvietenie.

Prístrojový panel dokonca zobrazuje aj teplotu chladiacej kvapaliny a oleja.
Z niektorých detailov zasa cítiť, že sa konštruktéri nebáli inšpirovať konkurenciou. Ovládací panel klimatizácie náramne pripomína Mercedes-Benz a trojramenný volant zasa Škodu. K dokonalosti mu chýba menší priemer.

34_peugeot_big.jpg
Na zadných sedadlách sedanu je limitujúcim faktorom klesajúca línia strechy.

Výbavu menovať nebudem, ak nemáte hlboko do vrecka, môže byť naozaj rozsiahla. Spomeniem len špeciality, ako štvorzónovú klimatizáciu, head-up displej, ktorý premieta základné informácie na priehľadný plast pred čelným sklom a sedadlo vodiča s masážnou funkciou.

Za predné sedadlá si Peugeot zaslúži pochvalu. Vyskúšal som oba ich varianty - lacnejší i drahší a oba charakterizujú veľkorysé rozmery, dobrý tvar a primeraná tuhosť. Čo mi naopak chýbalo, bol väčší počet odkladacích priestorov.

Upravený podvozok, známe motory

Peugeot 508 spočíva na už existujúcej platforme s označením 3. Pre novinku však bola dôkladne prepracovaná, zväčšil sa rázvor i rozchod kolies. Motorová paleta má päť položiek, ja som krátko vyskúšal tri z nich.

33_peugeot_big.jpg
Dvojité lichobežníkové zavesenie predných kolies s oddelenými tehlicami je vyhradené pre najvýkonnejší model 508 GT.

Ako optimálna poháňacia jednotka sa javí zážihový turbomotor 1.6 THP (115 kW/156 k), skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Podľa výrobcu však väčšina zákazníkov siahne po vznetovom agregáte. Už základný 1.6 HDi 82 kW/112 k) má dostatok energie na rozhýbanie 1410 kg vážiaceho auta - pravda, ak nie je plne naložené.

Jazdil som s ekologicky ladenou verziou e-HDi, vybavenou systémom štart/stop a robotizovanou šesťstupňovou prevodovkou. Tá radí naozaj veľmi pomaly a s častým cukaním. Škoda, že alternatíva v podobe manuálneho prevodového ústrojenstva má len päť stupňov.

Špičkový variant pýta dvojspojkový automat

Vlajkovú loď reprezentuje model 508 GT, vybavený novým vznetovým štvorvalcom 2.2 HDi (150 kW/204 k), skombinovaným výhradne so šesťstupňovým automatom. Tento variant má aj modifikovanú prednú nápravu s dvojitými trojuholníkovými ramenami.

32_peugeot_big.jpg Praktický multifunkčný ovládač medzi prednými sedadlami poznáme aj z rôznych modelov iných značiek.

Úpravy okrem iného zabezpečili, aby turbodiesel s krútiacim momentom 450 Nm „neťahal“ za volant. Skvelému motoru by pristala dvojspojková prevodovka. Súčasný automat AM6 radí hladko, ale pri dynamickejšej jazde na kľukatej ceste je zbytočne pomalý.

Tuhším naladením podvozka Peugeot 508 pripomína nemeckú konkurenciu. Dokonca aj riadenie kladie primeraný odpor a vodičovi ponúka akú-takú spätnú väzbu. Definitívny verdikt však vzíde až z testu na Slovensku. Kvalitné španielske asfaltky len podporili úsilie konštruktérov izolovať posádku od hluku z podvozka a aerodynamického šumu.

Technické parametre
Motor 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 HDi 1.6 e-HDi 2.0 HDi 2.0 HDi 2.2 HDi
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1560 1560 1997 1997 2179
Výkon [kW/k] 88/120 115/156 82/112 82/112 103/140 120/163 150/204
pri otáčkach [1/min] 6000 5800 3600 3600 4000 3750 3500
Krútiaci moment [Nm] 160 240 240-254 270-285 320-340 340 450
pri otáčkach [1/min] 4250 1400-4000 1750 1750 2000 2000-3000 2000-2750
Prevodovka 5M 6M/6A 5M 6A 6M 6A 6A
Pohotovostná hmotnosť [kg] 1390 1400/1410 1405 1410 1430 1520 1540
Palivová spotreba [l/100 km] 8,2 6,4/7,1 4,8 4,4 4,8 5,7 5,7
Emisie CO2 [g/km] 144 149 124 115 125 149 154
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 11,5 8,6/9,2 12,4 13,4 9,8 9,2 8,2
Maximálna rýchlosť [km/h] 203 222/220 190 197 210 225 234

Rozmery sedan/kombi:
dĺžka 4792/4813 mm
šírka 1853 mm
výška 1456/1476 mm
rázvor náprav 2871 mm
objem batožinového priestoru 515-1581/560-1865 l
objem palivovej nádrže 72 l

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 744
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 9 523
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 740
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 450
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 172
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 828
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 678
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 015
  9. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 4 196
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 984

Téma: Peugeot


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kočner a Rusko do väzby nepôjdu, rozhodol súd

Špecializovaný trestný súd v sobotu viac ako osem hodín rozhodoval tom, či budú Kočner a Rusko stíhaní vo väzbe.

DOMOV

Ako Ruska a Kočnera priviedli na súd (fotogaléria)

Do väzby ich sudca neposlal.

EKONOMIKA

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo vytvorilo priestor na vytváranie zón s nízkymi emisiami.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.