SME

Peugeot 508 nekričí a hýčka

Prvé kilometre s novinkou francúzskej automobilky pre strednú triedu sme absolvovali na juhu Španielska.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Éra expresívnych kriviek končí a do dôchodku spolu s ňou odchádzajú aj modely Peugeot 407 a 607. Ich spoločný nástupca nesie označenie 508 a namiesto výstrednosti uprednostňuje kvalitné spracovanie. K dispozícii je ako sedan alebo kombi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Nielen Porsche sa štartuje ľavou rukou,“ poznamenal jeden z mojich kolegov, keď nás pri prvom kontakte s francúzskou novinkou zaskočilo hľadanie štartovacieho tlačidla. Výrobca ho spolu s ovládačom elektronickej parkovacej brzdy umiestnil vľavo od volantu. To bol azda jediný extravagantný prvok, ktorý som objavil na novej 508-čke.

SkryťVypnúť reklamu

Už necerí zuby Peugeot to podľa slov svojich predstaviteľov s úmyslom konkurovať autám, ako Ford Mondeo, Toyota Avensis alebo VW Passat myslí vážne. Tomu podriadil aj dizajn karosérie novinky, navrhnutý v súlade s novým štylistickým rukopisom Motion&Emotion. Konzervatívnejšie tvary zbytočne neprovokujú a majú lepšie odolávať plynúcemu času.

Štartovacie tlačidlo je vľavo od volantu. Spínacia skrinka v lacnejších variantoch sa nachádza štandardne, vpravo na stĺpiku riadenia.

Línia strechy sedanu smerom dozadu klesá, čo pocítia cestujúci na zadných sedadlách v podobe obmedzeného priestoru na hlavu. Musia však merať cez 185 cm, aby tento hendikep zaznamenali. Pre kombi to neplatí. V ňom si na hlavách pokojne môžu nechať aj klobúky.

SkryťVypnúť reklamu

Miesta na nohy a do šírky je všade primerane, hoci nie prebytok. Peugeot 508 sedan dĺžkou 4792 mm i rázvorom 2817 mm prekonáva nielen svojich dvoch francúzskych súperov - Citroën C5 a Renault Laguna, ale aj už spomenutú Toyotu Avensis a VW Passat. Len Ford Mondeo hrá v tomto ohľade vlastnú ligu.

Na materiáloch sa nešetrilo Po prvých kilometroch s novinkou považujem za jej najvydarenejšiu časť interiér. Palubná doska má jednoduché základné členenie, je prehľadná, pekná a kvalitná. S mäkčeným plastom Francúzi nešetrili, takže ho nájdeme aj na hranách stredovej konzoly, ktoré občas môžu prísť do kontaktu s vodičovou alebo spolujazdcovou nohou. Ukazovatele majú peknú grafiku a bielo-oranžové podsvietenie.

Prístrojový panel dokonca zobrazuje aj teplotu chladiacej kvapaliny a oleja.

SkryťVypnúť reklamu

Z niektorých detailov zasa cítiť, že sa konštruktéri nebáli inšpirovať konkurenciou. Ovládací panel klimatizácie náramne pripomína Mercedes-Benz a trojramenný volant zasa Škodu. K dokonalosti mu chýba menší priemer.

Na zadných sedadlách sedanu je limitujúcim faktorom klesajúca línia strechy.

Výbavu menovať nebudem, ak nemáte hlboko do vrecka, môže byť naozaj rozsiahla. Spomeniem len špeciality, ako štvorzónovú klimatizáciu, head-up displej, ktorý premieta základné informácie na priehľadný plast pred čelným sklom a sedadlo vodiča s masážnou funkciou.

Za predné sedadlá si Peugeot zaslúži pochvalu. Vyskúšal som oba ich varianty - lacnejší i drahší a oba charakterizujú veľkorysé rozmery, dobrý tvar a primeraná tuhosť. Čo mi naopak chýbalo, bol väčší počet odkladacích priestorov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Upravený podvozok, známe motory Peugeot 508 spočíva na už existujúcej platforme s označením 3. Pre novinku však bola dôkladne prepracovaná, zväčšil sa rázvor i rozchod kolies. Motorová paleta má päť položiek, ja som krátko vyskúšal tri z nich.

Dvojité lichobežníkové zavesenie predných kolies s oddelenými tehlicami je vyhradené pre najvýkonnejší model 508 GT.

Ako optimálna poháňacia jednotka sa javí zážihový turbomotor 1.6 THP (115 kW/156 k), skombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Podľa výrobcu však väčšina zákazníkov siahne po vznetovom agregáte. Už základný 1.6 HDi 82 kW/112 k) má dostatok energie na rozhýbanie 1410 kg vážiaceho auta - pravda, ak nie je plne naložené.

Jazdil som s ekologicky ladenou verziou e-HDi, vybavenou systémom štart/stop a robotizovanou šesťstupňovou prevodovkou. Tá radí naozaj veľmi pomaly a s častým cukaním. Škoda, že alternatíva v podobe manuálneho prevodového ústrojenstva má len päť stupňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Špičkový variant pýta dvojspojkový automat Vlajkovú loď reprezentuje model 508 GT, vybavený novým vznetovým štvorvalcom 2.2 HDi (150 kW/204 k), skombinovaným výhradne so šesťstupňovým automatom. Tento variant má aj modifikovanú prednú nápravu s dvojitými trojuholníkovými ramenami.

Praktický multifunkčný ovládač medzi prednými sedadlami poznáme aj z rôznych modelov iných značiek.

Úpravy okrem iného zabezpečili, aby turbodiesel s krútiacim momentom 450 Nm „neťahal“ za volant. Skvelému motoru by pristala dvojspojková prevodovka. Súčasný automat AM6 radí hladko, ale pri dynamickejšej jazde na kľukatej ceste je zbytočne pomalý.

Tuhším naladením podvozka Peugeot 508 pripomína nemeckú konkurenciu. Dokonca aj riadenie kladie primeraný odpor a vodičovi ponúka akú-takú spätnú väzbu. Definitívny verdikt však vzíde až z testu na Slovensku. Kvalitné španielske asfaltky len podporili úsilie konštruktérov izolovať posádku od hluku z podvozka a aerodynamického šumu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre Motor 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 HDi 1.6 e-HDi 2.0 HDi 2.0 HDi 2.2 HDi

Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1560 1560 1997 1997 2179

Výkon [kW/k] 88/120 115/156 82/112 82/112 103/140 120/163 150/204

pri otáčkach [1/min] 6000 5800 3600 3600 4000 3750 3500

Krútiaci moment [Nm] 160 240 240-254 270-285 320-340 340 450

pri otáčkach [1/min] 4250 1400-4000 1750 1750 2000 2000-3000 2000-2750

Prevodovka 5M 6M/6A 5M 6A 6M 6A 6A

Pohotovostná hmotnosť [kg] 1390 1400/1410 1405 1410 1430 1520 1540

Palivová spotreba [l/100 km] 8,2 6,4/7,1 4,8 4,4 4,8 5,7 5,7

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emisie CO2 [g/km] 144 149 124 115 125 149 154

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 11,5 8,6/9,2 12,4 13,4 9,8 9,2 8,2

Maximálna rýchlosť [km/h] 203 222/220 190 197 210 225 234

Rozmery sedan/kombi: dĺžka 4792/4813 mm

šírka 1853 mm

výška 1456/1476 mm

rázvor náprav 2871 mm

objem batožinového priestoru 515-1581/560-1865 l

objem palivovej nádrže 72 l

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 224
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 561
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 386
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 032
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 762
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 819
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 017
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 23 774
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 448
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 855
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 514
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 162
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 869
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 624
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu