SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Peugeot 308 facelift: Koniec veľkej papule

Jednou z dôležitých premiér automobilky Peugeot v Ženeve bude inovovaný kompletný modelový rad 308. Predná časť sa pripodobnila novej vlajkovej lodi 508, ktorá je prvým nositeľom novej identity značky.

Nový model 308 dostal menšiu masku chladiča, štíhlejšie predné reflektory a pásy denných LED svetiel, umiestnených do priestoru hmloviek. Technickou novinkou je naftový motor 1.6 e-HDi s mikrohybridnou technológiou.

Čistejšie línie

Nový vzhľad charakterizuje predovšetkým decentnejšie tvarovaný predný nárazník s menšou „papuľou“, teda s menším ovtorom na prívod vzduchu ku chladiču. Tento otvor je teraz lemovaný chrómovou lištou, ktorá efektne vyniká najmä na vozidlách s tmavým odtieňom farby karosérie.

Novinkou sú pásy LED svetiel pre denné svietenie, lemujúce vnútornú stranu výrezov okolo predných hmloviek. Ďalším pekným detailom je jemne nadväzujúca maska chladiča na prednú kapotu a celkovo menšie aj tenšie predné svetlomety.

Dôležitou zmenou je presunutie ŠPZ zospodu predného nárazníka do jeho stredu. Na predošlom mieste bola pravidelne vystavovaná riziku, že vodič o ňu príde. Vzadu sa zmenili len detaily. Na veku batožinového priestoru pribudla ozdobná chrómová lišta a trochu sa zmenil tvar zadného nárazníka.

Redukcia hmotnosti aj spotreby

Všetky tieto úpravy sa podpísali na znížení aerodynamického odporu vzduchu na 0,28 a tým pádom lepších prevádzkových parametroch. V súčinnosti s optimalizovaním motorov, použitím 16-palcových kolies obutých do pneumatík s nízkych valivým odporom a predovšetkým znížením pohotovostnej hmotnosti vozidla v priemere o 25 kg klesla tiež spotreba paliva ponúkaných motorických verzií aj produkcia emisií CO.

Motory

Ponuka zážihových agregátov ostáva bez zmeny: 1.4 VTi 72 kW/98 k, 1.6 VTi 88 kW/120 k, 1.6 THP 115 kW/156 k a vrchol modelového radu 308 GTi 1.6 THP 147 kW/200 k, známy zo športového kupé RCZ.

Paletu naftových motorov tvoria: 1.6 HDi 68 kW/92 k, 2.0 HDi 120 kW/163 k a nový 2.0 HDi 110 kW/150 k, ktorý strieda pôvodný agregát rovnakého objemu 2.0 Hdi 103 kW/140 k. Naftové dvolitre a benzínové agregáty 1.6 VTi a 1.6 THP (115 kW) je možné kombinovať aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Medzi naftovými motormi pribudne ešte jedna ekologická novinka. “Zelený” naftový štvorvalec 1.6 e-HDi dosahujúci výkon 82 kW/112 k. Podobne ako vo vlajkovej lodi 508 aj v modeli 308 je kombinovateľný s robotizovanou aj klasickou manuálnou prevodovkou. Vďaka systému stop/štart motor v priemere spotrebuje len 3,8 l/100 km a vyprodukuje 98 g emisií CO2 na každý km.

Inovácia sa týka všetkých troch karosárskych verzií. Na náš trh nový Peugeot 308 príde v apríli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 351
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 501
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 406
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 330
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 593
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 555
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 509
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


16 h
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


20 h
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  2. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  5. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  6. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  7. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  8. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 234
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 025
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 939
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 755
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 724
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 395
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu