Peugeot 308 facelift: Koniec veľkej papule

Jednou z dôležitých premiér automobilky Peugeot v Ženeve bude inovovaný kompletný modelový rad 308. Predná časť sa pripodobnila novej vlajkovej lodi 508, ktorá je prvým nositeľom novej identity značky.

Nový model 308 dostal menšiu masku chladiča, štíhlejšie predné reflektory a pásy denných LED svetiel, umiestnených do priestoru hmloviek. Technickou novinkou je naftový motor 1.6 e-HDi s mikrohybridnou technológiou.

Čistejšie línie

Nový vzhľad charakterizuje predovšetkým decentnejšie tvarovaný predný nárazník s menšou „papuľou“, teda s menším ovtorom na prívod vzduchu ku chladiču. Tento otvor je teraz lemovaný chrómovou lištou, ktorá efektne vyniká najmä na vozidlách s tmavým odtieňom farby karosérie.

Novinkou sú pásy LED svetiel pre denné svietenie, lemujúce vnútornú stranu výrezov okolo predných hmloviek. Ďalším pekným detailom je jemne nadväzujúca maska chladiča na prednú kapotu a celkovo menšie aj tenšie predné svetlomety.

Dôležitou zmenou je presunutie ŠPZ zospodu predného nárazníka do jeho stredu. Na predošlom mieste bola pravidelne vystavovaná riziku, že vodič o ňu príde. Vzadu sa zmenili len detaily. Na veku batožinového priestoru pribudla ozdobná chrómová lišta a trochu sa zmenil tvar zadného nárazníka.

Redukcia hmotnosti aj spotreby

Všetky tieto úpravy sa podpísali na znížení aerodynamického odporu vzduchu na 0,28 a tým pádom lepších prevádzkových parametroch. V súčinnosti s optimalizovaním motorov, použitím 16-palcových kolies obutých do pneumatík s nízkych valivým odporom a predovšetkým znížením pohotovostnej hmotnosti vozidla v priemere o 25 kg klesla tiež spotreba paliva ponúkaných motorických verzií aj produkcia emisií CO.

Motory

Ponuka zážihových agregátov ostáva bez zmeny: 1.4 VTi 72 kW/98 k, 1.6 VTi 88 kW/120 k, 1.6 THP 115 kW/156 k a vrchol modelového radu 308 GTi 1.6 THP 147 kW/200 k, známy zo športového kupé RCZ.

Paletu naftových motorov tvoria: 1.6 HDi 68 kW/92 k, 2.0 HDi 120 kW/163 k a nový 2.0 HDi 110 kW/150 k, ktorý strieda pôvodný agregát rovnakého objemu 2.0 Hdi 103 kW/140 k. Naftové dvolitre a benzínové agregáty 1.6 VTi a 1.6 THP (115 kW) je možné kombinovať aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Medzi naftovými motormi pribudne ešte jedna ekologická novinka. “Zelený” naftový štvorvalec 1.6 e-HDi dosahujúci výkon 82 kW/112 k. Podobne ako vo vlajkovej lodi 508 aj v modeli 308 je kombinovateľný s robotizovanou aj klasickou manuálnou prevodovkou. Vďaka systému stop/štart motor v priemere spotrebuje len 3,8 l/100 km a vyprodukuje 98 g emisií CO2 na každý km.

Inovácia sa týka všetkých troch karosárskych verzií. Na náš trh nový Peugeot 308 príde v apríli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 933
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 303
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 988
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 504
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 512
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 376
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 371
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 141
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 958
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 882

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Muž žijúci so ženským srdcom. Najťažšia bola rekonvalescencia

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.