Nový model 308 dostal menšiu masku chladiča, štíhlejšie predné reflektory a pásy denných LED svetiel, umiestnených do priestoru hmloviek. Technickou novinkou je naftový motor 1.6 e-HDi s mikrohybridnou technológiou.
Čistejšie línie
Nový vzhľad charakterizuje predovšetkým decentnejšie tvarovaný predný nárazník s menšou „papuľou“, teda s menším ovtorom na prívod vzduchu ku chladiču. Tento otvor je teraz lemovaný chrómovou lištou, ktorá efektne vyniká najmä na vozidlách s tmavým odtieňom farby karosérie.
Novinkou sú pásy LED svetiel pre denné svietenie, lemujúce vnútornú stranu výrezov okolo predných hmloviek. Ďalším pekným detailom je jemne nadväzujúca maska chladiča na prednú kapotu a celkovo menšie aj tenšie predné svetlomety.
Dôležitou zmenou je presunutie ŠPZ zospodu predného nárazníka do jeho stredu. Na predošlom mieste bola pravidelne vystavovaná riziku, že vodič o ňu príde. Vzadu sa zmenili len detaily. Na veku batožinového priestoru pribudla ozdobná chrómová lišta a trochu sa zmenil tvar zadného nárazníka.
Redukcia hmotnosti aj spotreby
Všetky tieto úpravy sa podpísali na znížení aerodynamického odporu vzduchu na 0,28 a tým pádom lepších prevádzkových parametroch. V súčinnosti s optimalizovaním motorov, použitím 16-palcových kolies obutých do pneumatík s nízkych valivým odporom a predovšetkým znížením pohotovostnej hmotnosti vozidla v priemere o 25 kg klesla tiež spotreba paliva ponúkaných motorických verzií aj produkcia emisií CO₂.
Motory
Ponuka zážihových agregátov ostáva bez zmeny: 1.4 VTi 72 kW/98 k, 1.6 VTi 88 kW/120 k, 1.6 THP 115 kW/156 k a vrchol modelového radu 308 GTi 1.6 THP 147 kW/200 k, známy zo športového kupé RCZ.
Paletu naftových motorov tvoria: 1.6 HDi 68 kW/92 k, 2.0 HDi 120 kW/163 k a nový 2.0 HDi 110 kW/150 k, ktorý strieda pôvodný agregát rovnakého objemu 2.0 Hdi 103 kW/140 k. Naftové dvolitre a benzínové agregáty 1.6 VTi a 1.6 THP (115 kW) je možné kombinovať aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Medzi naftovými motormi pribudne ešte jedna ekologická novinka. “Zelený” naftový štvorvalec 1.6 e-HDi dosahujúci výkon 82 kW/112 k. Podobne ako vo vlajkovej lodi 508 aj v modeli 308 je kombinovateľný s robotizovanou aj klasickou manuálnou prevodovkou. Vďaka systému stop/štart motor v priemere spotrebuje len 3,8 l/100 km a vyprodukuje 98 g emisií CO2 na každý km.
Inovácia sa týka všetkých troch karosárskych verzií. Na náš trh nový Peugeot 308 príde v apríli.
Autor: mk