Peugeot 308 facelift: Koniec veľkej papule

Jednou z dôležitých premiér automobilky Peugeot v Ženeve bude inovovaný kompletný modelový rad 308. Predná časť sa pripodobnila novej vlajkovej lodi 508, ktorá je prvým nositeľom novej identity značky.

Nový model 308 dostal menšiu masku chladiča, štíhlejšie predné reflektory a pásy denných LED svetiel, umiestnených do priestoru hmloviek. Technickou novinkou je naftový motor 1.6 e-HDi s mikrohybridnou technológiou.

Čistejšie línie

Nový vzhľad charakterizuje predovšetkým decentnejšie tvarovaný predný nárazník s menšou „papuľou“, teda s menším ovtorom na prívod vzduchu ku chladiču. Tento otvor je teraz lemovaný chrómovou lištou, ktorá efektne vyniká najmä na vozidlách s tmavým odtieňom farby karosérie.

Novinkou sú pásy LED svetiel pre denné svietenie, lemujúce vnútornú stranu výrezov okolo predných hmloviek. Ďalším pekným detailom je jemne nadväzujúca maska chladiča na prednú kapotu a celkovo menšie aj tenšie predné svetlomety.

Dôležitou zmenou je presunutie ŠPZ zospodu predného nárazníka do jeho stredu. Na predošlom mieste bola pravidelne vystavovaná riziku, že vodič o ňu príde. Vzadu sa zmenili len detaily. Na veku batožinového priestoru pribudla ozdobná chrómová lišta a trochu sa zmenil tvar zadného nárazníka.

Redukcia hmotnosti aj spotreby

Všetky tieto úpravy sa podpísali na znížení aerodynamického odporu vzduchu na 0,28 a tým pádom lepších prevádzkových parametroch. V súčinnosti s optimalizovaním motorov, použitím 16-palcových kolies obutých do pneumatík s nízkych valivým odporom a predovšetkým znížením pohotovostnej hmotnosti vozidla v priemere o 25 kg klesla tiež spotreba paliva ponúkaných motorických verzií aj produkcia emisií CO.

Motory

Ponuka zážihových agregátov ostáva bez zmeny: 1.4 VTi 72 kW/98 k, 1.6 VTi 88 kW/120 k, 1.6 THP 115 kW/156 k a vrchol modelového radu 308 GTi 1.6 THP 147 kW/200 k, známy zo športového kupé RCZ.

Paletu naftových motorov tvoria: 1.6 HDi 68 kW/92 k, 2.0 HDi 120 kW/163 k a nový 2.0 HDi 110 kW/150 k, ktorý strieda pôvodný agregát rovnakého objemu 2.0 Hdi 103 kW/140 k. Naftové dvolitre a benzínové agregáty 1.6 VTi a 1.6 THP (115 kW) je možné kombinovať aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Medzi naftovými motormi pribudne ešte jedna ekologická novinka. “Zelený” naftový štvorvalec 1.6 e-HDi dosahujúci výkon 82 kW/112 k. Podobne ako vo vlajkovej lodi 508 aj v modeli 308 je kombinovateľný s robotizovanou aj klasickou manuálnou prevodovkou. Vďaka systému stop/štart motor v priemere spotrebuje len 3,8 l/100 km a vyprodukuje 98 g emisií CO2 na každý km.

Inovácia sa týka všetkých troch karosárskych verzií. Na náš trh nový Peugeot 308 príde v apríli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.