SME

Renault Thalia 1,4 – „malý veľký“ Francúz

Thalia vyvinutá na báze päťdverového Clia pre trhy s menšou kúpnou silou sa hneď po svojom uvedení na slovenský trh koncom roku 2000 stala silným esom v rukách Renaulta

. Oproti päťdverovému hatchbacku o takmer 40 cm dlhší štvordverový sedan Thalia ponúkal dve pohonné jednotky s objemom 1,4 l, ktoré sa líšia počtom ventilov. Osemventilová má výkon 55 kW/75 k a 16-ventilová 72 kW/100 k. Thalia poskytuje dvanásťročnú záruku proti prehrdzaveniu karosérie, má bohatú bezpečnostnú výbavu a až 510 litrový batožinový priestor, najväčší v segmente malých automobilov. Aj vďaka tomu a veľmi priaznivej cene „malý veľký“ Renault úspešne konkuruje v triede najpredávanejšej Fabii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Približne pred rokom sme vyskúšali Thaliu 1,4 16V, výkonnejšiu 100-koňovú verziu. Teraz značne modernizovaný model s menším 75-koňovým motorom. Modernizovaný model nesie označenie Thalia II a okrem dvoch spomínaných pohonných jednotiek má aj nový vznetový motor 1,5 dCi s priamym vstrekovaním systémom Common Rail. Omladzovacia kúra sa najviac dotkla prednej časti. Je teraz dynamickejšia a nesie charakteristické črty veľkého Vel Satisa. Nová je predná maska i svetlomety s dvojitou optikou vo vertikálnom usporiadaní. Tvar zadnej časti sa nezmenil, pribudla len ochranná lišta na nárazníkoch. Znamená to, že batožinový priestor si zachoval svoj objem 510 l, vďaka čomu je vhodným automobilom pre tých, čo potrebujú veľký batožinový priestor. Aj vďaka nemu si trojpriestorová Thalia nachádza svojich zákazníkov. V interiéri sú nové príjemnejšie materiály, má dvojfarebné usporiadanie, nový volant z inovovaného Clia a prístrojovú dosku s prehľadnejším usporiadaním. Z bezpečnostnej výbavy nechýba Thalii ABS, čelné a bočné airbagy či bezpečnostné pásy s predpínaním.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér vrátane sedadiel poskytuje dosť priestoru i primeraného pohodlia pre vodiča i spolujazdca. Primeraný priestor je aj pre cestujúcich na zadných sedadlách.  Nevýhodou môže byť nedelené zadné sedadlo a rovnako nedelené sklápateľné operadlo pri obsadení len tromi cestujúcimi a prevážaní dlhších predmetov. Nezmenené zostalo umiestnenie ovládania predných bočných okien na stredovom tuneli, praktické je však ovládanie autorádia na paneli v dosahu prstov z venca volantu i dobre čitateľné kontrolné prístroje v prístrojovom štíte. Motor testovaného auta s objemom 1,4 l, osvedčený osemventilový s výkonom 55 kW/75 k, je dostatočne pružný, má kultivovaný chod a dobrý záťah už od nižších otáčok. Aj odstupňovanie prevodovky dobre ladí s charakteristikou motora. Auto má až prekvapivú dynamiku aj zásluhou nízkej hmotnosti a solídnemu výkonu motora. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 12,3 s a veľmi dobre sa prejavuje najmä pri predbiehaní. Pri prechádzaní zákrut je Thalia mierne nedotáčavá.

SkryťVypnúť reklamu

Pri príliš dynamickej jazde si benzínový motor vypýta viac, ak však na plynový pedál netlačíme príliš silno, zachováva si priaznivú spotrebu pod  7 l/100 km. Okrem priaznivej ceny poteší aj výbava, okrem už spomínanej napríklad posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien predných dverí a vonkajších zrkadiel, samočinné zamykanie dverí po rozjazde, svetlomety do hmly a iné. Renault Thalia je vhodným spestrením ponuky v segmente malých automobilov, osobitne v kategórii trojpriestorových karosérií. Nie len svojou značne priaznivou cenou, ale najmä tým, čo ponúka.    

TECHNICKÉ ÚDAJE
Renault Thalia 1,4 Expression

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 75,8/77,0 mm. Kompresný pomer 9,5:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 114 Nm pri otáčkach 4250 min-1. Dva ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené vstrekovanie paliva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,37 – 1,86 – 1,32 - 1,03 – 0,79, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 4,07.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu polopružná náprava v tvare H odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4171/1639/1437 mm, rázvor náprav 2472 mm. Pohotovostná hmotnosť 940 kg. Objem batožinového priestoru 510 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/5,6/6,8 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena 
Renault Thalia Expression 372 700 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 12,3 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,7/11,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,9/15,1 s
Max.  rýchlosť 170 km/h
Spotreba počas testu 7,8 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Daewoo Lanos II 1,5 SE
Zdvih. objem 1498 cm³
Výkon 63 kW/86 k
Krút. mom. 130/3400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,5 s
Max. rých. 172 km/h
Spotreba mesto 10,6 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná  7,5 l/100 km
Cena 369 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hyundai Accent 1,3i Elegance
Zdvih. objem 1341 cm³
Výkon 63 kW/86 k
Krút. mom. 114/3000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,4 s
Max. rých. 169 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,3 l/100 km
kombinovaná  6,4 l/100 km
Cena 389 900 Sk                                   

Škoda Fabia Sedan 1,4 16V Comfort
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,1 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 9,2 l/100 km
 mimo mesta 5,2 l/100 km
kombinovaná 6,6 l/100 km
Cena 456 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 789
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 471
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 470
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 637
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 499
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 385
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 263
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 989
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Slamenik: Černák
  2. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  3. Ján Chomík: Blázni
  4. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  5. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  6. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  7. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  8. Patrik Benčík: Denník advokáta: 6x rozvod manželstva sui generis (svojho druhu)
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 664
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 146
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 352
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 251
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 796
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 167
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 971
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 087
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu