SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Renault Thalia 1,4 – „malý veľký“ Francúz

Thalia vyvinutá na báze päťdverového Clia pre trhy s menšou kúpnou silou sa hneď po svojom uvedení na slovenský trh koncom roku 2000 stala silným esom v rukách Renaulta

. Oproti päťdverovému hatchbacku o takmer 40 cm dlhší štvordverový sedan Thalia ponúkal dve pohonné jednotky s objemom 1,4 l, ktoré sa líšia počtom ventilov. Osemventilová má výkon 55 kW/75 k a 16-ventilová 72 kW/100 k. Thalia poskytuje dvanásťročnú záruku proti prehrdzaveniu karosérie, má bohatú bezpečnostnú výbavu a až 510 litrový batožinový priestor, najväčší v segmente malých automobilov. Aj vďaka tomu a veľmi priaznivej cene „malý veľký“ Renault úspešne konkuruje v triede najpredávanejšej Fabii.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu


Približne pred rokom sme vyskúšali Thaliu 1,4 16V, výkonnejšiu 100-koňovú verziu. Teraz značne modernizovaný model s menším 75-koňovým motorom. Modernizovaný model nesie označenie Thalia II a okrem dvoch spomínaných pohonných jednotiek má aj nový vznetový motor 1,5 dCi s priamym vstrekovaním systémom Common Rail. Omladzovacia kúra sa najviac dotkla prednej časti. Je teraz dynamickejšia a nesie charakteristické črty veľkého Vel Satisa. Nová je predná maska i svetlomety s dvojitou optikou vo vertikálnom usporiadaní. Tvar zadnej časti sa nezmenil, pribudla len ochranná lišta na nárazníkoch. Znamená to, že batožinový priestor si zachoval svoj objem 510 l, vďaka čomu je vhodným automobilom pre tých, čo potrebujú veľký batožinový priestor. Aj vďaka nemu si trojpriestorová Thalia nachádza svojich zákazníkov. V interiéri sú nové príjemnejšie materiály, má dvojfarebné usporiadanie, nový volant z inovovaného Clia a prístrojovú dosku s prehľadnejším usporiadaním. Z bezpečnostnej výbavy nechýba Thalii ABS, čelné a bočné airbagy či bezpečnostné pásy s predpínaním.

Skryť Vypnúť reklamu

Interiér vrátane sedadiel poskytuje dosť priestoru i primeraného pohodlia pre vodiča i spolujazdca. Primeraný priestor je aj pre cestujúcich na zadných sedadlách.  Nevýhodou môže byť nedelené zadné sedadlo a rovnako nedelené sklápateľné operadlo pri obsadení len tromi cestujúcimi a prevážaní dlhších predmetov. Nezmenené zostalo umiestnenie ovládania predných bočných okien na stredovom tuneli, praktické je však ovládanie autorádia na paneli v dosahu prstov z venca volantu i dobre čitateľné kontrolné prístroje v prístrojovom štíte. Motor testovaného auta s objemom 1,4 l, osvedčený osemventilový s výkonom 55 kW/75 k, je dostatočne pružný, má kultivovaný chod a dobrý záťah už od nižších otáčok. Aj odstupňovanie prevodovky dobre ladí s charakteristikou motora. Auto má až prekvapivú dynamiku aj zásluhou nízkej hmotnosti a solídnemu výkonu motora. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 12,3 s a veľmi dobre sa prejavuje najmä pri predbiehaní. Pri prechádzaní zákrut je Thalia mierne nedotáčavá.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri príliš dynamickej jazde si benzínový motor vypýta viac, ak však na plynový pedál netlačíme príliš silno, zachováva si priaznivú spotrebu pod  7 l/100 km. Okrem priaznivej ceny poteší aj výbava, okrem už spomínanej napríklad posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie okien predných dverí a vonkajších zrkadiel, samočinné zamykanie dverí po rozjazde, svetlomety do hmly a iné. Renault Thalia je vhodným spestrením ponuky v segmente malých automobilov, osobitne v kategórii trojpriestorových karosérií. Nie len svojou značne priaznivou cenou, ale najmä tým, čo ponúka.    

TECHNICKÉ ÚDAJE
Renault Thalia 1,4 Expression

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1390 cm3, vŕtanie a zdvih 75,8/77,0 mm. Kompresný pomer 9,5:1. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5500 min-1. Najvyšší krútiaci moment 114 Nm pri otáčkach 4250 min-1. Dva ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené vstrekovanie paliva.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,37 – 1,86 – 1,32 - 1,03 – 0,79, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 4,07.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Vpredu na spodných priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu polopružná náprava v tvare H odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4171/1639/1437 mm, rázvor náprav 2472 mm. Pohotovostná hmotnosť 940 kg. Objem batožinového priestoru 510 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/5,6/6,8 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena 
Renault Thalia Expression 372 700 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 12,3 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,7/11,2 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,9/15,1 s
Max.  rýchlosť 170 km/h
Spotreba počas testu 7,8 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Daewoo Lanos II 1,5 SE
Zdvih. objem 1498 cm³
Výkon 63 kW/86 k
Krút. mom. 130/3400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,5 s
Max. rých. 172 km/h
Spotreba mesto 10,6 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná  7,5 l/100 km
Cena 369 000 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Hyundai Accent 1,3i Elegance
Zdvih. objem 1341 cm³
Výkon 63 kW/86 k
Krút. mom. 114/3000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,4 s
Max. rých. 169 km/h
Spotreba mesto 8,4 l/100 km
mimo mesta 5,3 l/100 km
kombinovaná  6,4 l/100 km
Cena 389 900 Sk                                   

Škoda Fabia Sedan 1,4 16V Comfort
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,1 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 9,2 l/100 km
 mimo mesta 5,2 l/100 km
kombinovaná 6,6 l/100 km
Cena 456 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 000
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 348
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 375
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 126
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 858
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 359
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 177
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 814
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 513
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Matovič ponúka zdravotníkom mimoriadne odmeny (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Premiér Igor Matovič.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Laboratórne testy na nový koronavírus.
Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.