SME

Nissan ESFLOW je elektromobil, ktorý budí emócie

Elektrický športiak s hliníkovým podvozkom a kompozitovou karosériou zrýchli z pokoja na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a na jedno nabitie prejde 240 kilometrov. Zatiaľ však ide iba o prototyp.

(Zdroj: Nissan)

BRATISLAVA. Ak ide o vývoj elektromobilov, aliancia Renault-Nissan patrí v súčasnosti medzi najproduktívnejšie na svete. Niet preto divu, že vozidlá s elektrickým pohonom sú neodmysliteľnou súčasťou prezentácie oboch automobiliek. Platiť to bude aj na ženevskom autosalóne, kde Nissan predvedie štúdiu ESFLOW.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trochu „Zetko“, trochu Juke

Jej dizajn kombinuje základné línie podobné modelu 370Z s detailmi pripomínajúcimi extravagantný crossover Juke. Mohutné blatníky, kolesá umiestnené v rohoch karosérie a kabína posunutá dozadu - tak znie základná charakteristika dizajnu.

SkryťVypnúť reklamu

Pod dlhou prednou kapotou by ste však márne hľadali zážihový agregát. Nenájdete tam ani elektromotory. Tie sú umiestnené nad zadnou nápravou a každý z nich poháňa jedno zadné koleso. Ich výkon nepoznáme. Nissan zatiaľ uviedol iba to, že ESFLOW zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za menej ako päť sekúnd.

Podvozok auta tvorí hliníkový rám, v ktorom sú umiestnené lítiovo-iónové články. Karoséria pozostáva z kompozitových materiálov. Vozidlo je údajne na jedno nabitie schopné prejsť až 240 kilometrov.

Typický majiteľ ESFLOWu?

Nissan dokonca k základným informáciám o novinke pripojil aj krátky popis jej typického majiteľa. V skratke: Daniel pracuje v technickej oblasti, ale žije pre víkend. V piatok večer, po práci, cestuje Nissanom ESFLOW. Auto okamžite nadviaže kontakt s PDA, ktoré má majiteľ vo vrecku a vyhľadá najrýchlejšiu cestu domov k jeho priateľke. Parkovanie na ulici je vďaka kompaktným rozmerom vozidla bezproblémové, ESFLOW prekĺzne aj tými najužšími priestormi.

SkryťVypnúť reklamu

V sobotu ide Daniel do klubu, kde odprezentuje svoje „dídžejské“ schopnosti a jeho priatelia sú ohromení elektrickým športiakom.

V nedeľu jazdí v horách, v klesaniach auto vyrába elektrickú energiu, ktorú Daniel môže využiť pri rýchlej jazde po cestách v okolí Barcelony. A keď autu dôjde energia, Daniel ho pripraví na nasledujúci víkend dobitím batérií vo svojej garáži...

Načítavam video...

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 541
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 301
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 884
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 797
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 292
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 185
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 978
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 666
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Adrian Hadvig: Cigareta
  2. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  3. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  4. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  6. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  7. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  8. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 172
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 575
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 137
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 589
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 830
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 513
  7. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 771
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 281
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu