BRATISLAVA. Ak ide o vývoj elektromobilov, aliancia Renault-Nissan patrí v súčasnosti medzi najproduktívnejšie na svete. Niet preto divu, že vozidlá s elektrickým pohonom sú neodmysliteľnou súčasťou prezentácie oboch automobiliek. Platiť to bude aj na ženevskom autosalóne, kde Nissan predvedie štúdiu ESFLOW.
Trochu „Zetko“, trochu Juke
Jej dizajn kombinuje základné línie podobné modelu 370Z s detailmi pripomínajúcimi extravagantný crossover Juke. Mohutné blatníky, kolesá umiestnené v rohoch karosérie a kabína posunutá dozadu - tak znie základná charakteristika dizajnu.
Pod dlhou prednou kapotou by ste však márne hľadali zážihový agregát. Nenájdete tam ani elektromotory. Tie sú umiestnené nad zadnou nápravou a každý z nich poháňa jedno zadné koleso. Ich výkon nepoznáme. Nissan zatiaľ uviedol iba to, že ESFLOW zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za menej ako päť sekúnd.
Podvozok auta tvorí hliníkový rám, v ktorom sú umiestnené lítiovo-iónové články. Karoséria pozostáva z kompozitových materiálov. Vozidlo je údajne na jedno nabitie schopné prejsť až 240 kilometrov.
Typický majiteľ ESFLOWu?
Nissan dokonca k základným informáciám o novinke pripojil aj krátky popis jej typického majiteľa. V skratke: Daniel pracuje v technickej oblasti, ale žije pre víkend. V piatok večer, po práci, cestuje Nissanom ESFLOW. Auto okamžite nadviaže kontakt s PDA, ktoré má majiteľ vo vrecku a vyhľadá najrýchlejšiu cestu domov k jeho priateľke. Parkovanie na ulici je vďaka kompaktným rozmerom vozidla bezproblémové, ESFLOW prekĺzne aj tými najužšími priestormi.
V sobotu ide Daniel do klubu, kde odprezentuje svoje „dídžejské“ schopnosti a jeho priatelia sú ohromení elektrickým športiakom.
V nedeľu jazdí v horách, v klesaniach auto vyrába elektrickú energiu, ktorú Daniel môže využiť pri rýchlej jazde po cestách v okolí Barcelony. A keď autu dôjde energia, Daniel ho pripraví na nasledujúci víkend dobitím batérií vo svojej garáži...
Autor: fg