NOVINKY

Nissan ESFLOW je elektromobil, ktorý budí emócie

Elektrický športiak s hliníkovým podvozkom a kompozitovou karosériou zrýchli z pokoja na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a na jedno nabitie prejde 240 kilometrov. Zatiaľ však ide iba o prototyp.

(Zdroj: Nissan)

BRATISLAVA. Ak ide o vývoj elektromobilov, aliancia Renault-Nissan patrí v súčasnosti medzi najproduktívnejšie na svete. Niet preto divu, že vozidlá s elektrickým pohonom sú neodmysliteľnou súčasťou prezentácie oboch automobiliek. Platiť to bude aj na ženevskom autosalóne, kde Nissan predvedie štúdiu ESFLOW.

Trochu „Zetko“, trochu Juke

Jej dizajn kombinuje základné línie podobné modelu 370Z s detailmi pripomínajúcimi extravagantný crossover Juke. Mohutné blatníky, kolesá umiestnené v rohoch karosérie a kabína posunutá dozadu - tak znie základná charakteristika dizajnu.

Pod dlhou prednou kapotou by ste však márne hľadali zážihový agregát. Nenájdete tam ani elektromotory. Tie sú umiestnené nad zadnou nápravou a každý z nich poháňa jedno zadné koleso. Ich výkon nepoznáme. Nissan zatiaľ uviedol iba to, že ESFLOW zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za menej ako päť sekúnd.

Podvozok auta tvorí hliníkový rám, v ktorom sú umiestnené lítiovo-iónové články. Karoséria pozostáva z kompozitových materiálov. Vozidlo je údajne na jedno nabitie schopné prejsť až 240 kilometrov.

Typický majiteľ ESFLOWu?

Nissan dokonca k základným informáciám o novinke pripojil aj krátky popis jej typického majiteľa. V skratke: Daniel pracuje v technickej oblasti, ale žije pre víkend. V piatok večer, po práci, cestuje Nissanom ESFLOW. Auto okamžite nadviaže kontakt s PDA, ktoré má majiteľ vo vrecku a vyhľadá najrýchlejšiu cestu domov k jeho priateľke. Parkovanie na ulici je vďaka kompaktným rozmerom vozidla bezproblémové, ESFLOW prekĺzne aj tými najužšími priestormi.

V sobotu ide Daniel do klubu, kde odprezentuje svoje „dídžejské“ schopnosti a jeho priatelia sú ohromení elektrickým športiakom.

V nedeľu jazdí v horách, v klesaniach auto vyrába elektrickú energiu, ktorú Daniel môže využiť pri rýchlej jazde po cestách v okolí Barcelony. A keď autu dôjde energia, Daniel ho pripraví na nasledujúci víkend dobitím batérií vo svojej garáži...

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 971
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 741
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 231
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 325
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 204
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 185
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 011
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 716
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 198

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.