NOVINKY

Nissan ESFLOW je elektromobil, ktorý budí emócie

Elektrický športiak s hliníkovým podvozkom a kompozitovou karosériou zrýchli z pokoja na 100 km/h za menej ako päť sekúnd a na jedno nabitie prejde 240 kilometrov. Zatiaľ však ide iba o prototyp.

(Zdroj: Nissan)

BRATISLAVA. Ak ide o vývoj elektromobilov, aliancia Renault-Nissan patrí v súčasnosti medzi najproduktívnejšie na svete. Niet preto divu, že vozidlá s elektrickým pohonom sú neodmysliteľnou súčasťou prezentácie oboch automobiliek. Platiť to bude aj na ženevskom autosalóne, kde Nissan predvedie štúdiu ESFLOW.

Trochu „Zetko“, trochu Juke

Jej dizajn kombinuje základné línie podobné modelu 370Z s detailmi pripomínajúcimi extravagantný crossover Juke. Mohutné blatníky, kolesá umiestnené v rohoch karosérie a kabína posunutá dozadu - tak znie základná charakteristika dizajnu.

Pod dlhou prednou kapotou by ste však márne hľadali zážihový agregát. Nenájdete tam ani elektromotory. Tie sú umiestnené nad zadnou nápravou a každý z nich poháňa jedno zadné koleso. Ich výkon nepoznáme. Nissan zatiaľ uviedol iba to, že ESFLOW zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za menej ako päť sekúnd.

Podvozok auta tvorí hliníkový rám, v ktorom sú umiestnené lítiovo-iónové články. Karoséria pozostáva z kompozitových materiálov. Vozidlo je údajne na jedno nabitie schopné prejsť až 240 kilometrov.

Typický majiteľ ESFLOWu?

Nissan dokonca k základným informáciám o novinke pripojil aj krátky popis jej typického majiteľa. V skratke: Daniel pracuje v technickej oblasti, ale žije pre víkend. V piatok večer, po práci, cestuje Nissanom ESFLOW. Auto okamžite nadviaže kontakt s PDA, ktoré má majiteľ vo vrecku a vyhľadá najrýchlejšiu cestu domov k jeho priateľke. Parkovanie na ulici je vďaka kompaktným rozmerom vozidla bezproblémové, ESFLOW prekĺzne aj tými najužšími priestormi.

V sobotu ide Daniel do klubu, kde odprezentuje svoje „dídžejské“ schopnosti a jeho priatelia sú ohromení elektrickým športiakom.

V nedeľu jazdí v horách, v klesaniach auto vyrába elektrickú energiu, ktorú Daniel môže využiť pri rýchlej jazde po cestách v okolí Barcelony. A keď autu dôjde energia, Daniel ho pripraví na nasledujúci víkend dobitím batérií vo svojej garáži...

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 23 266
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 461
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 083
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 524
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 402
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 488
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 395
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 375
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 336
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 007

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.