SME

TEST: Audi A7 zadok pristane

Okrem zadku, ktorý sa konečne vymyká novodobej rovnošate Audi, má novinka praktický kufor, výborný benzínový motor a mimoriadne tichý interiér. Nízku cenu nečakajte a nebojte sa pneumatík s vyšším profilom.

Zadok je tu na to, aby lákal pohľady a pomáhal peknému Audi zatáčať. Efekt nedotáčavého správania niekde zmizol a s ním aj hluk od podvozka.Zadok je tu na to, aby lákal pohľady a pomáhal peknému Audi zatáčať. Efekt nedotáčavého správania niekde zmizol a s ním aj hluk od podvozka. (Zdroj: autor)

BREZNO. Opis všetkých prvkov vybavenia testovacieho Audi A7 by zabral extrémne veľa miesta. Vyjadrenie pocitov z testu zhrniem do jednej vety: „Najlepšie a najkrajšie Audi ostatných rokov“. Zásluhu na nečakaných superlatívnych pocitoch má zadok. Je pekný, dáva sedmičke štýl, quattro mu posiela výrazne viac krútiaceho momentu než predku a v neposlednom rade aj niečo odvezie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po Mercedese CLS je Audi A7 Sportback ďalšie auto s navonok nezmyslenou koncepciou karosérie, ktorá však upúta. Navyše vo vyhotovení od Audi kombinuje výhody päťdverového liftbacku s vážnosťou sedanu alebo v tomto prípade kupé.

SkryťVypnúť reklamu

Tento karosársky hybrid, ktorý v prapôvodnej automobilovej hierarchii nie je ani kupé ani sedan, predsa len čerpá niečo z minulosti. Práve keď čítate tieto riadky, letíme za prvými testovacími kilometrami s novým Audi A6 na Sicíliu. Ak vychádzam z poznatkov o Audi A7, máme sa pri novej A6 na čo tešiť.

Najkrajšie Audi Pochopiteľne, milovníci štyroch kruhov považujú všetky výtvory značky za to najkrajšie na svete, hoci sa podobajú ako vajce vajcu bez prílišnej fantázie. Zrazu však prišlo Audi, ktoré priaznivcov ešte utvrdí v presvedčení a má šancu prilákať nové duše.

V rámci prednej časti veľký manévrovací priestor neostal, ale krátky previs a zoštíhlenie vidieť na prvý pohľad. Bočnému profilu pasujú masívne disky opticky aj skutočne vyplnené veľkými brzdami. Dokonca 17 palcové obutie s vyšším profilovým číslom pneumatík 235/50 vyzerá famózne.

SkryťVypnúť reklamu

Nielen opticky, ale aj v skutočnosti je Audi A7 poriadne široké. Už aj z predo-boku vidieť, že to nie je bežný model. Siluetu kupé zvýrazňujú spätné zrkadlá na boku dverí a nie v rohu pri A stĺpiku

Skôr ako si objednáte na svoje auto nízke a ultra široké „galusky“ s profilovým číslom 35, odvezte sa na takejto verzii. Užijete si podstatne vyšší komfort jazdy, stratíte obavy o seknutú pneumatiku na bežnej nerovnosti a v neposlednom rade zistíte, že aj vyššia pneumatika má svoje čaro.

Najmä v kombinácii s vysokým zadkom nového strihu. V hranatých líniách a špecifickom profile si nájde každý to svoje, pretože niekto v ňom vidí krásu Maserati, ďalší zasa Aston Martin a pritom to ostáva Audi.

Vyzerá ako Rapidka? Mnohým to napadá a nie je na tom nič zlé, veď legendárne kupé od škodovky malo pekný zadok. Tento je tiež najlepší spomedzi všetkých Audi a v časoch oblín vyzerá výborne s vysunutým krídlom aj bez neho.

SkryťVypnúť reklamu

Nezabudli na úžitok Nový model oživili klasické proporcie niekdajších športových áut. Útlejší predok a mohutný zadok. Piate dvere na prvý pohľad nevidieť a hoci v podstate po ich zabuchnutí nie je ponuka objemu o veľa väčšia ako by to bolo pri štyroch dverách, prístup je rozdielny.

Ak si dali konštruktéri námahu postaviť 535 litrový kufor, potom je prístup viac ako dôležitý. Len tie elektronicky zdvíhané dvere majú dlhú cestu hore aj dole. Rýchlejšie vyklápanie by im pristalo. Pochopiteľne, pri takom objeme a pohone oboch náprav ostalo miesto len na núdzové rezervné koleso.

Po sklopení zadných operadiel sa z Audi A7 stáva Grand Tourismo na dovolenku vo dvojici. Nech úžitkový meter na toto auto nevyznie násilne, ale treba povedať, že pri športovom strihu ide o vskutku pomerne užitočné auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štyrom poslúži na firemné cestovanie viac, než by človek čakal. Akurát výška v oblasti hlavy vzadu zodpovedá strihu karosérie. Celkovo dlhší dvaja zo štvorice patria dopredu.

Tragédia to rozhodne nie je, ale ani Audi A8. Čiže ideálne auto do firmy a na dlhé cesty, avšak pre riaditeľa, ktorý rád šoféruje.

Intuitívne a prstom Zoštíhlenie vonkajších línií a optické odľahčenie cítiť aj na interiéri. Nenájdete tu masívnu konzolu, ale nižšiu prístrojovku so zvýraznenou šírkou. Zjednodušenie by pristalo podružnému ovládaniu klimatizácie, hoci lepší sa to a na zapnutie vyhrievania sedadla už netreba toľko úkonov.

Dobrým príkladom zjednodušenia ovládania je nastavovanie bedrovej opierky, bočného vedenia tela a hĺbky sedáka. Dá sa to intuitívne a jedným ovládačom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj palubný systém MMI je čoraz jednoduchší, čo sa ovládania týka. Na pomoc mu prišiel dotykový panel „touch pad“ cez ktorý možno intuitívne prstom písať názvy ulíc alebo telefónne čísla. Zvlášť písanie čísel prstom sa nám páčilo. Je to však zábavka, ktorú rýchlejšie obídeme cez menu telefónu.

Nič to nemení na skutočnosti, že grafika displeja a usporiadanie v menu je špičkové. Už to chce iba jeden detail: Ovládač s podobným povrchom ako má najnovšia myš od Apple namiesto všetkých ovládačov stredového tunela.

Zábavka. Písanie čísel prstom je zábavné, ale aj tak to treba do toho módu prepnúť iným tlačidlom a vedieť telefónne číslo naspamäť- potom sa dá „vytáčať“ aj s očami na ceste.

Tradičné pripomienky k stredovému ovládaču ostávajú bezpredmetné pri novom združenom prístroji pred vodičom. Displej medzi budíkmi zobrazuje na jednotlivých listoch všetko potrebné vrátane rádia, navigácie a informácií o jazde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dokonca sa zmení na panel nočného videnia. Počas jazdy tak môžete zaklopiť výsuvný veľký displej v strede a užívať si cestu ako v klasickom aute kedysi, avšak v modernom štýle.

V časoch, keď takto vybavené autá doslova obťažujú šoféra a odpútavajú jeho pozornosť, robí Audi významné kroky vpred. Preto si nezabudnite objednať nový Head up displej, ktorý sme však neskúšali.

Šofér si vystačí s displejom medzi prístrojmi a ovládaním na volante. Okraje „budíkov“ však s displejom opticky trochu splývajú, možno by nezaškodilo farebné odlíšenie.

Nepochybujem o tom, že drvivá väčšina záujemcov o Audi A7 siahne po najväčších diskoch, najnižšom profile pneumatík a samozrejme nafťáku 3,0 TDI. Pri všetkej úcte k poctivej práci konštruktérov Audi v oblasti TDI technológie si dovolím povedať, že „nafta patrí do pece“.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preplňovaný benzínový šesťvalec naštartuje tak, že nenaštartuje. Pri takej kultúre chodu neprekáža ani štart stop systém. Motor 3,0 TFSI s výkonom 220 kW (300k) od spodných otáčok ťahá ako diesel a vo vyšších spieva ako benzín.

Auto malo pri prevzatí najazdených 8098 kilometrov a už prvú časť testu zvládlo so spotrebou 10,5 litra benzínu. Za danú muziku paráda. Mimo mesta to vie zvládnuť za 8,7 litra. V meste potrebuje 12 litrov.

Ak zoberieme do úvahy takmer identickú cenu s najsilnejším dieselom 3,0 TDI, ktorý je však predsa slabší od testovanej verzie 3,0 TFSI quattro S tronic, nadišiel čas na benzín.

Bezrámové okná na bočných dverách pôsobia štýlovo, poslušne sa po zavretí zasúvajú pod tesniace gumy, avšak na diaľnici predsa len trochu svištia. V extrémne tichom interiéri to ťažko zatajiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Benzínový motor v Audi A7 zrejme prispel k doslova „hybridnému tichu“ na prvých metroch jazdy. Celkovo odhlučnenie kabíny a odfiltrovanie ruchov je výnimočné. Až natoľko, že v tichu počuť jemnulinké svišťanie pri bezrámových oknách.

V kultúre jazdy je to výrazný krok v pred, ktorý posúva Audi pred Mercedes a zrejme aj Lexus. Keby bolo ešte viac miesta vzadu, už by bolo toto Audi príliš dokonalé, pretože na zasneženej ploche sa správa konečne ako to od rely legendy čakáte: dverami napred.

Skrátka zadok dostal od quattra prioritu a zrejme dokáže majiteľa z času na čas potešiť v driverskom tréningu na snehu. Nový zadok dal sterilne dokonalému Audi život a na to sa čakalo. Keby som mal byť úplne fajnový, ešte by to chcelo strmšie riadenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem – nekupujem

Keby som mal 60 000 tisíc a potrebujem služobné auto nielen pre seba, tak áno. (Rasťo Chvála)

Technické parametre Motor 3,0 TFSI

Typ quattro S tronic

Zdvihový objem (cm3) 2995

Výkon (kw/k) 220/300

Pri otáčkach (ot./min.) 5250-6500

Krútiaci moment (Nm) 440

Pri otáčkach (ot./min) 2900-4500

Prevodovka 7-st. S tronic

Emisie CO2 (g/km) 190

Emisná norma EU 5

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2914

Dĺžka (mm) 4969

Šírka (mm) 2139

Výška (mm) 1420

Pohotovostná hmot (kg) 1860

Objem palivovej nádrže (l) 75

Objem batož. priestoru (l) 535

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maximálna rýchlosť (km/h) 250

Spotreba mesto(l/100 km) 10,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,6

Kombinovaná spotreba 8,2

Cena modelu od (eur) 49 820

Cena verzie od (eur) 60 000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 542
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 502
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 252
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 807
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 705
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 891
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 887
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 423
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 841
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 440
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 130
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 467
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu