GARÁŽ

Extrémny Hyundai Veloster: 500 koní a 814 Nm

Odľahčený špeciál s výkonným turbomotorom a pohonom všetkých kolies sa v bežnej premávke neobjaví. Je určený pre americké majstrovstvá v relykrose.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Na autosalóne v Chicagu debutuje Hyundai Veloster Rally Car. Jeho názov trochu zavádza, keďže nejde o špeciál určený pre automobilové súťaže, ale pre relykros. Auto vzniklo v dielni Rhysa Millena, ktorý je aktívnym účastníkom amerických majstrovstiev v tejto disciplíne. Vlani pilotoval Hyundai Accent. Na stavbe špeciálu sa vo forme materiálnej podpory podieľal aj Hyundai Motor America.

Tuhší a ľahší

Auto má dodatočnými zvarmi spevnený skelet. Karoséria je samozrejme vybavená bezpečnostným rámom.

Veľká časť jej vonkajších dielov nepozostáva z plechu, ale z uhlíkových vlákien. Zmizli aj predné svetlomety a ďalšie pre relykros nepotrebné prvky. Pohotovostná hmotnosť auta dosahuje 1205 kilogramov.

Dvojlitrové turbo

Pod prednou kapotou pracuje zážihový turbomotor s objemom 2,0 litra, naladený na výkon 368 kW (500 k). Ohromný krútiaci moment 814 Nm sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctviom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky a dvoch diferenciálov. Transmisie pochádzajú od spoločnosti Xtrac.

Podvozok dodal Proflex a brzdy Alco. Na prednej náprave sa nachádzajú 14-palcové kotúče, vzadu „dvanástky“, všetky so šesťpiestikovými strmeňmi. 18-palcové disky sú obuté do pneumatík Hankook rozmeru 245/40.

Vzniknú tri kusy

Spolu postavia tri exempláre, jeden bude po tratiach vodiť Rhys Millen, druhý si budú striedať Marcus Dodd a Robbie Maddison a tretí, vybavený pohonom iba dvoch kolies, osedlajú pozvaní hostia. Auto by sa malo objaviť aj na podujatí X-Games.

Dynamické parametre sa pri športových špeciáloch určujú ťažko. Čo-to naznačí priložené video. Len škoda, že sa v ňom motor musí „prekrikovať“ s hudbou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.