SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Extrémny Hyundai Veloster: 500 koní a 814 Nm

Odľahčený špeciál s výkonným turbomotorom a pohonom všetkých kolies sa v bežnej premávke neobjaví. Je určený pre americké majstrovstvá v relykrose.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Na autosalóne v Chicagu debutuje Hyundai Veloster Rally Car. Jeho názov trochu zavádza, keďže nejde o špeciál určený pre automobilové súťaže, ale pre relykros. Auto vzniklo v dielni Rhysa Millena, ktorý je aktívnym účastníkom amerických majstrovstiev v tejto disciplíne. Vlani pilotoval Hyundai Accent. Na stavbe špeciálu sa vo forme materiálnej podpory podieľal aj Hyundai Motor America.

Tuhší a ľahší

Auto má dodatočnými zvarmi spevnený skelet. Karoséria je samozrejme vybavená bezpečnostným rámom.

Veľká časť jej vonkajších dielov nepozostáva z plechu, ale z uhlíkových vlákien. Zmizli aj predné svetlomety a ďalšie pre relykros nepotrebné prvky. Pohotovostná hmotnosť auta dosahuje 1205 kilogramov.

Dvojlitrové turbo

Pod prednou kapotou pracuje zážihový turbomotor s objemom 2,0 litra, naladený na výkon 368 kW (500 k). Ohromný krútiaci moment 814 Nm sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctviom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky a dvoch diferenciálov. Transmisie pochádzajú od spoločnosti Xtrac.

Podvozok dodal Proflex a brzdy Alco. Na prednej náprave sa nachádzajú 14-palcové kotúče, vzadu „dvanástky“, všetky so šesťpiestikovými strmeňmi. 18-palcové disky sú obuté do pneumatík Hankook rozmeru 245/40.

Vzniknú tri kusy

Spolu postavia tri exempláre, jeden bude po tratiach vodiť Rhys Millen, druhý si budú striedať Marcus Dodd a Robbie Maddison a tretí, vybavený pohonom iba dvoch kolies, osedlajú pozvaní hostia. Auto by sa malo objaviť aj na podujatí X-Games.

Dynamické parametre sa pri športových špeciáloch určujú ťažko. Čo-to naznačí priložené video. Len škoda, že sa v ňom motor musí „prekrikovať“ s hudbou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 470
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 801
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 820
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 159
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 889
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 286
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


15 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 11 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  5. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 486
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 094
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 121
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 008
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 022
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 494
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu