GARÁŽ

Extrémny Hyundai Veloster: 500 koní a 814 Nm

Odľahčený špeciál s výkonným turbomotorom a pohonom všetkých kolies sa v bežnej premávke neobjaví. Je určený pre americké majstrovstvá v relykrose.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Na autosalóne v Chicagu debutuje Hyundai Veloster Rally Car. Jeho názov trochu zavádza, keďže nejde o špeciál určený pre automobilové súťaže, ale pre relykros. Auto vzniklo v dielni Rhysa Millena, ktorý je aktívnym účastníkom amerických majstrovstiev v tejto disciplíne. Vlani pilotoval Hyundai Accent. Na stavbe špeciálu sa vo forme materiálnej podpory podieľal aj Hyundai Motor America.

Tuhší a ľahší

Auto má dodatočnými zvarmi spevnený skelet. Karoséria je samozrejme vybavená bezpečnostným rámom.

Veľká časť jej vonkajších dielov nepozostáva z plechu, ale z uhlíkových vlákien. Zmizli aj predné svetlomety a ďalšie pre relykros nepotrebné prvky. Pohotovostná hmotnosť auta dosahuje 1205 kilogramov.

Dvojlitrové turbo

Pod prednou kapotou pracuje zážihový turbomotor s objemom 2,0 litra, naladený na výkon 368 kW (500 k). Ohromný krútiaci moment 814 Nm sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctviom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky a dvoch diferenciálov. Transmisie pochádzajú od spoločnosti Xtrac.

Podvozok dodal Proflex a brzdy Alco. Na prednej náprave sa nachádzajú 14-palcové kotúče, vzadu „dvanástky“, všetky so šesťpiestikovými strmeňmi. 18-palcové disky sú obuté do pneumatík Hankook rozmeru 245/40.

Vzniknú tri kusy

Spolu postavia tri exempláre, jeden bude po tratiach vodiť Rhys Millen, druhý si budú striedať Marcus Dodd a Robbie Maddison a tretí, vybavený pohonom iba dvoch kolies, osedlajú pozvaní hostia. Auto by sa malo objaviť aj na podujatí X-Games.

Dynamické parametre sa pri športových špeciáloch určujú ťažko. Čo-to naznačí priložené video. Len škoda, že sa v ňom motor musí „prekrikovať“ s hudbou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 121
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 323
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 499
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 310
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 738
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 391
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 012
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 828
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.