TECHNOLÓGIE

VW reaguje na kritiku: ESP v niektorých modeloch sa bude dať vypnúť

Stabilizačný systém bude možné deaktivovať vo všetkých kupé Scirocco, a v Golfe GTI a R. Od modelového roku 2012.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Stále viac automobiliek vybavuje - v snahe zaistiť posádke maximálnu možnú mieru bezpečia - svoje modely nevypínateľným stabilizačným systémom (ESP). V niektorých, najmä športovo ladených autách, však táto funkcia spoľahlivo zabíja akékoľvek náznaky zábavy za volantom a vodiča pri ovládaní vozidla odsúva na druhú koľaj.

Pre Scirocco, Golf GTI a R

Volkswagen zareagoval na kritiku od novinárov i zákazníkov a do niektorých vozidiel začne s nábehom modelového roku 2012 (približne od mája 2011) montovať vypínateľné ESP. Konkrétne ide o všetky verzie kupé Scirocco a o Golf GTI a R.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stabilizačný program bude možné deaktivovať v dvoch krokoch. Krátke stlačenie tlačidla „ESP OFF“ vypne iba trakčnú kontrolu, ak ho ale podržíte viac ako tri sekundy, dôjde ku kompletnej deaktivácii ESP. Senzory systému však zostanú v strehu. V momente, keď sa auto dostane do krízovej situácie a vodič prudko dupne na brzdový pedál, funkcia stabilizácie sa obnoví.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 909
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 837
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 982
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 385
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 339
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 233
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 796
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 641
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 785
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 275

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.