NOVINKY

Renault Captur prezentuje nový dizajnový štýl a turbodiesel

Kompaktný crossover s odnímateľnou strechou a obrovskými kolesami naznačuje, akým smerom sa bude uberať dizajn áut značky Renault. Zároveň v ňom debutuje vznetový motor s dvojitým prepĺňaním.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Prototyp kompaktného crossoveru Captur je ďalším z reprezentantov nového štylistického jazyka značky Renault. Charakteristický je najmä tvarom masky chladiča, aký sa postupne objaví aj na sériových modeloch.

Dizajn exteriéru auta s mierami 4223 x 1950 x 1586 mm bol údajne inšpirovaný šprintérom stojacim v štartovacom bloku. Na futuristickom koncepte sú neprehliadnuteľné predovšetkým mohutné blatníky, v ktorých sa otáčajú disky s priemerom 22 palcov, obuté do pneumatík rozmeru 250/40. Odnímateľná strecha dovolí štvormiestny crossover premeniť na kabriolet.

Vzadu má priestor pre odpočinok

Kabínu sprístupňuje dvojica vyklápajúcich sa dverí. Rovnako ako exteriér, aj interiér sa nesie v oranžových tónoch. Vnútorný priestor má vyžarovať teplo a dynamiku. Dizajnéri v ňom do značnej miery stavili na priesvitné materiály. Predné sedadlá pozostávajú z uhlíkových vlákien, veniec volantu je čalúnený kožou a pedále vyrobili z hliníka.

Zo stien batožinového priestoru je v prípade potreby možné odklopiť opierky a vytvoriť z dvojmiestneho auta štvormiestne. Nad podlahou sú natiahnuté laná, na ktoré sa dá ľahnúť a odpočinúť si. Sieť zasa zaistí prevážané predmety proti ich nechcenému pohybu po kufri.

Na palube je aj Visio-system. Kamera umiestnená na vrchu čelného skla dokáže pospájať zaznamenané snímky do plynulého obrazu, ktorý sa následne premieta na stredovej konzole. Úlohou tohto zariadenia je pomôcť vodičovi k detailnejšiemu vnímaniu situácie pre vozidlom.

Dvakrát prepĺňaný diesel

Renault k prototypu Captur uviedol v skutku vyčerpávajúce technické informácie. Poznáme hodnotu rázvoru osí kolies - 2624 mm, rozchod vpredu i vzadu dosahuje 1684 mm, svetlá výška predstavuje 261 mm a vozidlo disponuje koeficientom odporu vzduchu cx=0,31.

Captur bude pravdepodobne jednou z mála štúdií na ženevskom autosalóne, ktoré nepoháňa elektromotor, ale spaľovací agregát. Turbodiesel s kódovým označením R9Mtt vychádza z motora 1,6 dCi. Na rozdiel od čoskoro sériovej verzie s výkonom 96 kW (130 k), ho však prepĺňajú dve turbodúchadlá. Agregát vďaka nim dosahuje výkon 118 kW (160 k). Najvyšší krútiaci moment 380 Nm má vodič k dispozícii od 1750 ot./min.

Automat s dvomi spojkami

Krútiaci moment sa na kolesá sa prenáša prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC a diferenciálu s „novým samouzamykacím systémom“.

1300 kilogramov vážiaci Renault Capture zrýchli z pokoja na 100 km/h za osem sekúnd, kilometer s pevným štartom prejde za 29 sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vyprodukuje 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

Ostáva iba dúfať, že sa dvakrát prepĺňaný turbodiesel onedlho objaví aj v sériových modeloch Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 553
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 453
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 052
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 390
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 831
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 626
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 336
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 320
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 815
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.