NOVINKY

Renault Captur prezentuje nový dizajnový štýl a turbodiesel

Kompaktný crossover s odnímateľnou strechou a obrovskými kolesami naznačuje, akým smerom sa bude uberať dizajn áut značky Renault. Zároveň v ňom debutuje vznetový motor s dvojitým prepĺňaním.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Prototyp kompaktného crossoveru Captur je ďalším z reprezentantov nového štylistického jazyka značky Renault. Charakteristický je najmä tvarom masky chladiča, aký sa postupne objaví aj na sériových modeloch.

Dizajn exteriéru auta s mierami 4223 x 1950 x 1586 mm bol údajne inšpirovaný šprintérom stojacim v štartovacom bloku. Na futuristickom koncepte sú neprehliadnuteľné predovšetkým mohutné blatníky, v ktorých sa otáčajú disky s priemerom 22 palcov, obuté do pneumatík rozmeru 250/40. Odnímateľná strecha dovolí štvormiestny crossover premeniť na kabriolet.

Vzadu má priestor pre odpočinok

Kabínu sprístupňuje dvojica vyklápajúcich sa dverí. Rovnako ako exteriér, aj interiér sa nesie v oranžových tónoch. Vnútorný priestor má vyžarovať teplo a dynamiku. Dizajnéri v ňom do značnej miery stavili na priesvitné materiály. Predné sedadlá pozostávajú z uhlíkových vlákien, veniec volantu je čalúnený kožou a pedále vyrobili z hliníka.

Zo stien batožinového priestoru je v prípade potreby možné odklopiť opierky a vytvoriť z dvojmiestneho auta štvormiestne. Nad podlahou sú natiahnuté laná, na ktoré sa dá ľahnúť a odpočinúť si. Sieť zasa zaistí prevážané predmety proti ich nechcenému pohybu po kufri.

Na palube je aj Visio-system. Kamera umiestnená na vrchu čelného skla dokáže pospájať zaznamenané snímky do plynulého obrazu, ktorý sa následne premieta na stredovej konzole. Úlohou tohto zariadenia je pomôcť vodičovi k detailnejšiemu vnímaniu situácie pre vozidlom.

Dvakrát prepĺňaný diesel

Renault k prototypu Captur uviedol v skutku vyčerpávajúce technické informácie. Poznáme hodnotu rázvoru osí kolies - 2624 mm, rozchod vpredu i vzadu dosahuje 1684 mm, svetlá výška predstavuje 261 mm a vozidlo disponuje koeficientom odporu vzduchu cx=0,31.

Captur bude pravdepodobne jednou z mála štúdií na ženevskom autosalóne, ktoré nepoháňa elektromotor, ale spaľovací agregát. Turbodiesel s kódovým označením R9Mtt vychádza z motora 1,6 dCi. Na rozdiel od čoskoro sériovej verzie s výkonom 96 kW (130 k), ho však prepĺňajú dve turbodúchadlá. Agregát vďaka nim dosahuje výkon 118 kW (160 k). Najvyšší krútiaci moment 380 Nm má vodič k dispozícii od 1750 ot./min.

Automat s dvomi spojkami

Krútiaci moment sa na kolesá sa prenáša prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC a diferenciálu s „novým samouzamykacím systémom“.

1300 kilogramov vážiaci Renault Capture zrýchli z pokoja na 100 km/h za osem sekúnd, kilometer s pevným štartom prejde za 29 sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vyprodukuje 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

Ostáva iba dúfať, že sa dvakrát prepĺňaný turbodiesel onedlho objaví aj v sériových modeloch Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  3. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  4. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  5. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  6. Slováci rozhodli o najlepšom!
  7. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  8. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  9. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 130
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 118
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 998
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 962
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 849
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 823
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 337
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 274
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 236
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 545

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ

V Košiciach má v roku 2019 vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval, a je otázne, kto na ňom bude hrať.

KOMENTÁRE

Vláda sa futbalu vysmieva rovno do tváre

Štadión s licenciou UEFA jednoducho netreba, lebo nemá využitie.

Neprehliadnite tiež

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.