SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Renault Captur prezentuje nový dizajnový štýl a turbodiesel

Kompaktný crossover s odnímateľnou strechou a obrovskými kolesami naznačuje, akým smerom sa bude uberať dizajn áut značky Renault. Zároveň v ňom debutuje vznetový motor s dvojitým prepĺňaním.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Prototyp kompaktného crossoveru Captur je ďalším z reprezentantov nového štylistického jazyka značky Renault. Charakteristický je najmä tvarom masky chladiča, aký sa postupne objaví aj na sériových modeloch.

Dizajn exteriéru auta s mierami 4223 x 1950 x 1586 mm bol údajne inšpirovaný šprintérom stojacim v štartovacom bloku. Na futuristickom koncepte sú neprehliadnuteľné predovšetkým mohutné blatníky, v ktorých sa otáčajú disky s priemerom 22 palcov, obuté do pneumatík rozmeru 250/40. Odnímateľná strecha dovolí štvormiestny crossover premeniť na kabriolet.

Vzadu má priestor pre odpočinok

Kabínu sprístupňuje dvojica vyklápajúcich sa dverí. Rovnako ako exteriér, aj interiér sa nesie v oranžových tónoch. Vnútorný priestor má vyžarovať teplo a dynamiku. Dizajnéri v ňom do značnej miery stavili na priesvitné materiály. Predné sedadlá pozostávajú z uhlíkových vlákien, veniec volantu je čalúnený kožou a pedále vyrobili z hliníka.

Zo stien batožinového priestoru je v prípade potreby možné odklopiť opierky a vytvoriť z dvojmiestneho auta štvormiestne. Nad podlahou sú natiahnuté laná, na ktoré sa dá ľahnúť a odpočinúť si. Sieť zasa zaistí prevážané predmety proti ich nechcenému pohybu po kufri.

Na palube je aj Visio-system. Kamera umiestnená na vrchu čelného skla dokáže pospájať zaznamenané snímky do plynulého obrazu, ktorý sa následne premieta na stredovej konzole. Úlohou tohto zariadenia je pomôcť vodičovi k detailnejšiemu vnímaniu situácie pre vozidlom.

Dvakrát prepĺňaný diesel

Renault k prototypu Captur uviedol v skutku vyčerpávajúce technické informácie. Poznáme hodnotu rázvoru osí kolies - 2624 mm, rozchod vpredu i vzadu dosahuje 1684 mm, svetlá výška predstavuje 261 mm a vozidlo disponuje koeficientom odporu vzduchu cx=0,31.

Captur bude pravdepodobne jednou z mála štúdií na ženevskom autosalóne, ktoré nepoháňa elektromotor, ale spaľovací agregát. Turbodiesel s kódovým označením R9Mtt vychádza z motora 1,6 dCi. Na rozdiel od čoskoro sériovej verzie s výkonom 96 kW (130 k), ho však prepĺňajú dve turbodúchadlá. Agregát vďaka nim dosahuje výkon 118 kW (160 k). Najvyšší krútiaci moment 380 Nm má vodič k dispozícii od 1750 ot./min.

Automat s dvomi spojkami

Krútiaci moment sa na kolesá sa prenáša prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC a diferenciálu s „novým samouzamykacím systémom“.

1300 kilogramov vážiaci Renault Capture zrýchli z pokoja na 100 km/h za osem sekúnd, kilometer s pevným štartom prejde za 29 sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vyprodukuje 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

Ostáva iba dúfať, že sa dvakrát prepĺňaný turbodiesel onedlho objaví aj v sériových modeloch Renault.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 920
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 924
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 062
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 796
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 782
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 524
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 100
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


13 h
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: To najťažšie na záver. Národný park Mt. Kenya (UNESCO). Mt. Kenya verzus Kilimandžáro.
  2. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: Január 2023
  3. Robert Štepaník: diel 82 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 2
  4. Martin Šuraba: Hrobárov almanach
  5. Ján Škerko: „Múdry“ Sulík spoluvytváral negatívny obraz o Matovičovi a dal ho „dole“
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Svetový deň proti rakovine
  7. Alec Borový: Autonómne systémy ako budúcnosť slovenskej armády
  8. Tupou Ceruzou: Iveta
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 189
  2. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 6 506
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 045
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 004
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 442
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 127
  7. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 621
  8. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 2 541
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu