NOVINKY

Renault Captur prezentuje nový dizajnový štýl a turbodiesel

Kompaktný crossover s odnímateľnou strechou a obrovskými kolesami naznačuje, akým smerom sa bude uberať dizajn áut značky Renault. Zároveň v ňom debutuje vznetový motor s dvojitým prepĺňaním.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Prototyp kompaktného crossoveru Captur je ďalším z reprezentantov nového štylistického jazyka značky Renault. Charakteristický je najmä tvarom masky chladiča, aký sa postupne objaví aj na sériových modeloch.

Dizajn exteriéru auta s mierami 4223 x 1950 x 1586 mm bol údajne inšpirovaný šprintérom stojacim v štartovacom bloku. Na futuristickom koncepte sú neprehliadnuteľné predovšetkým mohutné blatníky, v ktorých sa otáčajú disky s priemerom 22 palcov, obuté do pneumatík rozmeru 250/40. Odnímateľná strecha dovolí štvormiestny crossover premeniť na kabriolet.

Vzadu má priestor pre odpočinok

Kabínu sprístupňuje dvojica vyklápajúcich sa dverí. Rovnako ako exteriér, aj interiér sa nesie v oranžových tónoch. Vnútorný priestor má vyžarovať teplo a dynamiku. Dizajnéri v ňom do značnej miery stavili na priesvitné materiály. Predné sedadlá pozostávajú z uhlíkových vlákien, veniec volantu je čalúnený kožou a pedále vyrobili z hliníka.

Zo stien batožinového priestoru je v prípade potreby možné odklopiť opierky a vytvoriť z dvojmiestneho auta štvormiestne. Nad podlahou sú natiahnuté laná, na ktoré sa dá ľahnúť a odpočinúť si. Sieť zasa zaistí prevážané predmety proti ich nechcenému pohybu po kufri.

Na palube je aj Visio-system. Kamera umiestnená na vrchu čelného skla dokáže pospájať zaznamenané snímky do plynulého obrazu, ktorý sa následne premieta na stredovej konzole. Úlohou tohto zariadenia je pomôcť vodičovi k detailnejšiemu vnímaniu situácie pre vozidlom.

Dvakrát prepĺňaný diesel

Renault k prototypu Captur uviedol v skutku vyčerpávajúce technické informácie. Poznáme hodnotu rázvoru osí kolies - 2624 mm, rozchod vpredu i vzadu dosahuje 1684 mm, svetlá výška predstavuje 261 mm a vozidlo disponuje koeficientom odporu vzduchu cx=0,31.

Captur bude pravdepodobne jednou z mála štúdií na ženevskom autosalóne, ktoré nepoháňa elektromotor, ale spaľovací agregát. Turbodiesel s kódovým označením R9Mtt vychádza z motora 1,6 dCi. Na rozdiel od čoskoro sériovej verzie s výkonom 96 kW (130 k), ho však prepĺňajú dve turbodúchadlá. Agregát vďaka nim dosahuje výkon 118 kW (160 k). Najvyšší krútiaci moment 380 Nm má vodič k dispozícii od 1750 ot./min.

Automat s dvomi spojkami

Krútiaci moment sa na kolesá sa prenáša prostredníctvom dvojspojkovej automatickej prevodovky EDC a diferenciálu s „novým samouzamykacím systémom“.

1300 kilogramov vážiaci Renault Capture zrýchli z pokoja na 100 km/h za osem sekúnd, kilometer s pevným štartom prejde za 29 sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vyprodukuje 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

Ostáva iba dúfať, že sa dvakrát prepĺňaný turbodiesel onedlho objaví aj v sériových modeloch Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Vianočné mecheche 2017
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  4. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  5. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  6. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  7. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  8. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  10. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 613
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 230
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 927
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 625
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 338
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 259
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 258
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 243
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 095
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 577

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval nových ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.