GARÁŽ

Volkswagen Jetta je vo vyšších výbavách lacnejší než Golf

Iba mesiac po premiére na autosalóne v Detroite Volkswagen uvádza na náš trh nový sedan nižšej strednej triedy - Jetta. Ceny začínajú od 14 920 eur.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Iba mesiac po medzinárodnej premiére na autosalóne v Detroite Volkswagen uvádza na náš trh nový sedan nižšej strednej triedy - Jetta. Už to nie je Golf s prilepeným kufrom, ale samostatne navrhnutý model.

Športovo strihnutá karoséria nemá jediný diel spoločný s Golfom. Technika je samozrejme spoločná a aj interiér dizajnovo vychádza zo súrodenca. Trh so sedanmi nižšej strednej triedy nie je na Slovensku veľký. Cena a výbava modelu bola preto postavená tak, aby Jettu zaradil do výberu každý jeden potencionálny zákazník uvažujúci nad vozidlom s týmto typom karosérie.

Chce osloviť kvalitou a priestorom

Jetta prichádza k slovenským zákazníkom v rovnakom čase ako na domáci nemecký trh. Cena novinky nebola nastavená ako medzistupeň medzi modelmi Golf a Passat, ale samostatne s ohľadom na konkurenciu a šance tohto modelu na našom trhu.

A aby boli čo najvyššie, v dvoch vyšších stupňoch výbavy Comfortline a Highline vychádza Jetta s tou istou výbavou dokonca lacnejšie než jej technicky identický súrodenec Golf. Základný model je naopak približne o 300 eur drahší. Slovenský importér zúžil výber verzií a technológií na to najpodstatnejšie. K naftovým motorom teda nebude k dispozícii technológia BlueMotion.

V silnej konkurencii vozidiel ako Renault Fluence alebo Škoda Ocavia sa chce presadiť dôrazom na kvalitu, priestranným interiérom, ktorému dáva slušný základ rázvor náprav 2652 mm, veľkým batožinovým priestorom s objemom 510 l a samozrejme cenou.

Jeden zážihový a dva vznetové agregáty

Na začiatok sú v ponuke tri motory - 1.2 TSI (77 kW/105 k), 1.6 TDI (77 kW/105 k) a 2.0 TDI 103 kW/140 k). Zážihová jedna-dvojka a vznetový dvojliter sú štandardne skombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, 1.6 TDI spolupracuje s päťstupňovým manuálom. Pre 1.6 TDI a 2.0 TDI sú voliteľnou alternatívou automatické prevodovky DSG (sedemstupňová pre 1.6 TDI a šesťstupňová pre 2.0 TDI). Ďalšie benzínové motory pribudnú do ponuky neskôr.


Od 14 920 eur

Cena novej Jetty začína na sume 14 920 eur (1.2 TSI) a už v základe ponúka šesť airbagov, pre náraz optimalizované opierky hlavy, denné svetlá, assitent pre rozjazd do kopca, ABS a ESP, 16-palcové oceľové disky kolies, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektrické ovládanie všetkých bočných okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, klimatizáciu Climatic a ďalšie.

Len pre porovnanie slabšie vybavená Škoda Octavia 1.2 TSI Classic štartuje na sume 14 099 eur, pričom porovntateľne vybavený model stojí 16 349 eur (Jetta Comfortline je len o 200 eur drahšia). Renault Fluence má cenu nastavenú agresívnejšie. S pomerne slušnou výbavou začína od 11 990 eur (1.6 16 V (81 kW/110 k).

Najlacnejšiu naftovú Jettu dostanete už od 17 180 eur a obľubené stredné stupne výbavy Comfortline stoja 16 590 eur (1.2 TSI) a 18 840 eur (1.6 TDI). Najsilnejší naftový motor 2.0 TDI je dostupný len v najvyššej výbave Highline od 21 770 eur.

VW Jetta - cenník

Trendline Comfortline Highline
1.2 TSI (77 kW/105 k) 6M 14 920 eur 16 590 eur
1.6 TDI (77 kW/105 k) 5M 17 180 eur 18 840 eur
1.6 TDI (77 kW/105 k) 7DSG 19 250 eur 20 910 eur
2.0 TDI (103 kW/140 k) 6M 21 770 eur
2.0 TDI (103 kW/140 k) 6DSG 23 650 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 334
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 097
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 887
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 738
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 702
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 145
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 278
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 692
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 501

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, explózia nastala vo voľne prístupnej vstupnej hale.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti voličov.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

Neprehliadnite tiež

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.