GARÁŽ

Volkswagen Jetta je vo vyšších výbavách lacnejší než Golf

Iba mesiac po premiére na autosalóne v Detroite Volkswagen uvádza na náš trh nový sedan nižšej strednej triedy - Jetta. Ceny začínajú od 14 920 eur.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Iba mesiac po medzinárodnej premiére na autosalóne v Detroite Volkswagen uvádza na náš trh nový sedan nižšej strednej triedy - Jetta. Už to nie je Golf s prilepeným kufrom, ale samostatne navrhnutý model.

Športovo strihnutá karoséria nemá jediný diel spoločný s Golfom. Technika je samozrejme spoločná a aj interiér dizajnovo vychádza zo súrodenca. Trh so sedanmi nižšej strednej triedy nie je na Slovensku veľký. Cena a výbava modelu bola preto postavená tak, aby Jettu zaradil do výberu každý jeden potencionálny zákazník uvažujúci nad vozidlom s týmto typom karosérie.

Chce osloviť kvalitou a priestorom

Jetta prichádza k slovenským zákazníkom v rovnakom čase ako na domáci nemecký trh. Cena novinky nebola nastavená ako medzistupeň medzi modelmi Golf a Passat, ale samostatne s ohľadom na konkurenciu a šance tohto modelu na našom trhu.

A aby boli čo najvyššie, v dvoch vyšších stupňoch výbavy Comfortline a Highline vychádza Jetta s tou istou výbavou dokonca lacnejšie než jej technicky identický súrodenec Golf. Základný model je naopak približne o 300 eur drahší. Slovenský importér zúžil výber verzií a technológií na to najpodstatnejšie. K naftovým motorom teda nebude k dispozícii technológia BlueMotion.

V silnej konkurencii vozidiel ako Renault Fluence alebo Škoda Ocavia sa chce presadiť dôrazom na kvalitu, priestranným interiérom, ktorému dáva slušný základ rázvor náprav 2652 mm, veľkým batožinovým priestorom s objemom 510 l a samozrejme cenou.

Jeden zážihový a dva vznetové agregáty

Na začiatok sú v ponuke tri motory - 1.2 TSI (77 kW/105 k), 1.6 TDI (77 kW/105 k) a 2.0 TDI 103 kW/140 k). Zážihová jedna-dvojka a vznetový dvojliter sú štandardne skombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, 1.6 TDI spolupracuje s päťstupňovým manuálom. Pre 1.6 TDI a 2.0 TDI sú voliteľnou alternatívou automatické prevodovky DSG (sedemstupňová pre 1.6 TDI a šesťstupňová pre 2.0 TDI). Ďalšie benzínové motory pribudnú do ponuky neskôr.


Od 14 920 eur

Cena novej Jetty začína na sume 14 920 eur (1.2 TSI) a už v základe ponúka šesť airbagov, pre náraz optimalizované opierky hlavy, denné svetlá, assitent pre rozjazd do kopca, ABS a ESP, 16-palcové oceľové disky kolies, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektrické ovládanie všetkých bočných okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, klimatizáciu Climatic a ďalšie.

Len pre porovnanie slabšie vybavená Škoda Octavia 1.2 TSI Classic štartuje na sume 14 099 eur, pričom porovntateľne vybavený model stojí 16 349 eur (Jetta Comfortline je len o 200 eur drahšia). Renault Fluence má cenu nastavenú agresívnejšie. S pomerne slušnou výbavou začína od 11 990 eur (1.6 16 V (81 kW/110 k).

Najlacnejšiu naftovú Jettu dostanete už od 17 180 eur a obľubené stredné stupne výbavy Comfortline stoja 16 590 eur (1.2 TSI) a 18 840 eur (1.6 TDI). Najsilnejší naftový motor 2.0 TDI je dostupný len v najvyššej výbave Highline od 21 770 eur.

VW Jetta - cenník

Trendline Comfortline Highline
1.2 TSI (77 kW/105 k) 6M 14 920 eur 16 590 eur
1.6 TDI (77 kW/105 k) 5M 17 180 eur 18 840 eur
1.6 TDI (77 kW/105 k) 7DSG 19 250 eur 20 910 eur
2.0 TDI (103 kW/140 k) 6M 21 770 eur
2.0 TDI (103 kW/140 k) 6DSG 23 650 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 649
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 580
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 006
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 501
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 565
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 345
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 323
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 095
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 989
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 883

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.