Audi 100 narástlo na Audi A6

Porovnanie rozmerov prvej a siedmej generácie toho istého modelového radu je na úrovni rozdielu dvoch tried. Vďaka redukcii hmotnosti sa enormná snaha o bezpečnosť, pohodlie a výkon súčasnej generácie na celkovej hmotnosti veľmi neprejavila.

Prvá generácia Audi A6, označovaná ešte ako Audi 100 debutovala v roku 1968. Vtedy bol luxusný sedan o pol metra kratší, s podstatne kratším rázvorom náprav než siedma generácia.(Zdroj: Audi)

PALERMO.SICÍLA. Prvá praktická skúsenosť s Audi A6 siedmej generácie vytvára priestor na zamyslenie, o koľko postúpil automobilový priemysel vpred za posledných vyše štyridsať rokov.

Prvé Audi 100, predchodca dnešného modelu A6 prišlo na trh v roku 1968 s výkonom motora 59 kW. Najsilnejšia verzia Audi 100 S mala benzínový motor 1,9i s výkonom 66 kW a od nej odvodené športové kupé Audi 100 Coupé prišlo v roku 1970 s výkonom až 82 kW.

Dnes dosahuje najslabší a základný motor 2,0 TDI v Audi A6 výkon 130 kW. Najsilnejšia, avšak nie ešte vyslovene športová verzia 3,0 TFSI ohuruje výkonom 220 kW (300 koní), čo je v podstate trojnásobok vtedajšej najsilnejšej verzie.

Pribudol výkon aj kilá

Za desaťročia nestúpali len výkony motorov, ale tiež rozmery a hmotnosť. Prvé Audi 100 vážilo niečo málo cez jednu tonu (1089 kg) a novinka napriek výraznému odľahčeniu je v podstate o pol tony ťažšia (1575 kg).

Rovnako rozmery vozidiel boli akoby z úplne inej galaxie. Kým prvé Audi 100 malo rázvor náprav 2675 milimetrov a dĺžku 4399 milimetrov, novinka má nápravy vzdialené 2912 milimetrov a karosériu o pol metra dlhšiu (4915 mm).

Druhá generácia Audi 100 debutovala v roku 1976 s moderným päťvalcovým motorom vybaveným viacbodovým vstrekovaním paliva. V októbri 1978 dokonca pribudol naftový päťvalec s výkonom 51 kW.

Vrcholný model dostal označenie Audi 200 5E a pod kapotou mal päťvalec 2,2i s výkonom 112 kW. Neskôr pribudla verzia 200 5T s turbom a s výkonom 125 kW.

Tretia generácia vniesla v roku 1982 do triedy úplne nové tvary, vďaka ktorým Audi 100 dostalo prezývku cigáro. Karoséria sa však vyznačovala mimoriadne dobrou aerodynamikou s nízkym súčiniteľom odporu vzduchu Cx iba 0,30.

Audi „cigáro“ znamenalo výrazný pokrok v technike, pretože malo kompletne galvanizovanú karosériu, pohon všetkých kolies, ABS a turbodiesel. Celosvetovo sa predalo vyše milióna kusov tretej generácie Audi 100.

V deväťdesiatom roku minulého storočia odštartovala tvarovo výrazná štvrtá generácia, ktorú najskôr uviedli ako Audi 100 a neskôr zmenila meno na Audi A6. Najvýkonnejšiu verziu poháňal 4,2 litrový osemvalec s výkonom 206 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Pôvodný päťvalcový diesel 2,4 TD nahradili moderné verzie 2,5 TDI s priamym vstrekovaním nafty.

Piata generácia dosiahla v modelovom rade A6 dovtedy najvyšší predaj a to až 1,26 milióna kusov. Dizajnu dominovali obliny a netradičné zakončenie zadných svetiel na rohu karosérie.

Po technickej stránke zaujali nové naftové šesťvalce a prevodovka Multitronic s variabilnou zmenou prevodového pomeru. Prvý krát sa objavil model RS6 s prepĺňaným osemvalcom 4,2 biturbo a s výkonom 331 kW (450k).

Od roku 2004 až donedávna bola v predaji šiesta generácia s masívnou karosériou, úplne novým technickým základom a zameraním na luxus.

Pod kapotou sa vystriedalo niekoľko najnovších technológií a začalo sa s hojným využívaním prepĺňania namiesto vysokého objemu. Dve turbodúchadlá prepĺňali aj najsilnejšiu verziu RS6 s päťlitrovým desaťvalcom, schopným dosiahnuť výkon 426 kW (571 koní).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 813
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 768
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 604
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 559
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 207
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 036
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 850
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 002
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 019
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 873

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.