Audi 100 narástlo na Audi A6

Porovnanie rozmerov prvej a siedmej generácie toho istého modelového radu je na úrovni rozdielu dvoch tried. Vďaka redukcii hmotnosti sa enormná snaha o bezpečnosť, pohodlie a výkon súčasnej generácie na celkovej hmotnosti veľmi neprejavila.

Prvá generácia Audi A6, označovaná ešte ako Audi 100 debutovala v roku 1968. Vtedy bol luxusný sedan o pol metra kratší, s podstatne kratším rázvorom náprav než siedma generácia.(Zdroj: Audi)

PALERMO.SICÍLA. Prvá praktická skúsenosť s Audi A6 siedmej generácie vytvára priestor na zamyslenie, o koľko postúpil automobilový priemysel vpred za posledných vyše štyridsať rokov.

Prvé Audi 100, predchodca dnešného modelu A6 prišlo na trh v roku 1968 s výkonom motora 59 kW. Najsilnejšia verzia Audi 100 S mala benzínový motor 1,9i s výkonom 66 kW a od nej odvodené športové kupé Audi 100 Coupé prišlo v roku 1970 s výkonom až 82 kW.

Dnes dosahuje najslabší a základný motor 2,0 TDI v Audi A6 výkon 130 kW. Najsilnejšia, avšak nie ešte vyslovene športová verzia 3,0 TFSI ohuruje výkonom 220 kW (300 koní), čo je v podstate trojnásobok vtedajšej najsilnejšej verzie.

Pribudol výkon aj kilá

Za desaťročia nestúpali len výkony motorov, ale tiež rozmery a hmotnosť. Prvé Audi 100 vážilo niečo málo cez jednu tonu (1089 kg) a novinka napriek výraznému odľahčeniu je v podstate o pol tony ťažšia (1575 kg).

Rovnako rozmery vozidiel boli akoby z úplne inej galaxie. Kým prvé Audi 100 malo rázvor náprav 2675 milimetrov a dĺžku 4399 milimetrov, novinka má nápravy vzdialené 2912 milimetrov a karosériu o pol metra dlhšiu (4915 mm).

Druhá generácia Audi 100 debutovala v roku 1976 s moderným päťvalcovým motorom vybaveným viacbodovým vstrekovaním paliva. V októbri 1978 dokonca pribudol naftový päťvalec s výkonom 51 kW.

Vrcholný model dostal označenie Audi 200 5E a pod kapotou mal päťvalec 2,2i s výkonom 112 kW. Neskôr pribudla verzia 200 5T s turbom a s výkonom 125 kW.

Tretia generácia vniesla v roku 1982 do triedy úplne nové tvary, vďaka ktorým Audi 100 dostalo prezývku cigáro. Karoséria sa však vyznačovala mimoriadne dobrou aerodynamikou s nízkym súčiniteľom odporu vzduchu Cx iba 0,30.

Audi „cigáro“ znamenalo výrazný pokrok v technike, pretože malo kompletne galvanizovanú karosériu, pohon všetkých kolies, ABS a turbodiesel. Celosvetovo sa predalo vyše milióna kusov tretej generácie Audi 100.

V deväťdesiatom roku minulého storočia odštartovala tvarovo výrazná štvrtá generácia, ktorú najskôr uviedli ako Audi 100 a neskôr zmenila meno na Audi A6. Najvýkonnejšiu verziu poháňal 4,2 litrový osemvalec s výkonom 206 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Pôvodný päťvalcový diesel 2,4 TD nahradili moderné verzie 2,5 TDI s priamym vstrekovaním nafty.

Piata generácia dosiahla v modelovom rade A6 dovtedy najvyšší predaj a to až 1,26 milióna kusov. Dizajnu dominovali obliny a netradičné zakončenie zadných svetiel na rohu karosérie.

Po technickej stránke zaujali nové naftové šesťvalce a prevodovka Multitronic s variabilnou zmenou prevodového pomeru. Prvý krát sa objavil model RS6 s prepĺňaným osemvalcom 4,2 biturbo a s výkonom 331 kW (450k).

Od roku 2004 až donedávna bola v predaji šiesta generácia s masívnou karosériou, úplne novým technickým základom a zameraním na luxus.

Pod kapotou sa vystriedalo niekoľko najnovších technológií a začalo sa s hojným využívaním prepĺňania namiesto vysokého objemu. Dve turbodúchadlá prepĺňali aj najsilnejšiu verziu RS6 s päťlitrovým desaťvalcom, schopným dosiahnuť výkon 426 kW (571 koní).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 208
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 269
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 984
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 201
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 839
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 372
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 570
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 232
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 988
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 769

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Neprehliadnite tiež

Videotest: Najsilnejšou zbraňou Hondy Civic je podvozok

Nové motory dostali turbo. Civic navyše zaujme dizajnom, ktorý rozhodne nie je konzervatívny.

Honda Civic Type R s novým rekordom na Nürburgringu

Type R je najrýchlejší automobil s predným náhonom na legendárnom okruhu.

Autosalón Bratislava: Pozrite si zoznam premiér

Do Incheby príde viac značiek ako vlani.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop