Audi 100 narástlo na Audi A6

Porovnanie rozmerov prvej a siedmej generácie toho istého modelového radu je na úrovni rozdielu dvoch tried. Vďaka redukcii hmotnosti sa enormná snaha o bezpečnosť, pohodlie a výkon súčasnej generácie na celkovej hmotnosti veľmi neprejavila.

Prvá generácia Audi A6, označovaná ešte ako Audi 100 debutovala v roku 1968. Vtedy bol luxusný sedan o pol metra kratší, s podstatne kratším rázvorom náprav než siedma generácia.(Zdroj: Audi)

PALERMO.SICÍLA. Prvá praktická skúsenosť s Audi A6 siedmej generácie vytvára priestor na zamyslenie, o koľko postúpil automobilový priemysel vpred za posledných vyše štyridsať rokov.

Prvé Audi 100, predchodca dnešného modelu A6 prišlo na trh v roku 1968 s výkonom motora 59 kW. Najsilnejšia verzia Audi 100 S mala benzínový motor 1,9i s výkonom 66 kW a od nej odvodené športové kupé Audi 100 Coupé prišlo v roku 1970 s výkonom až 82 kW.

Dnes dosahuje najslabší a základný motor 2,0 TDI v Audi A6 výkon 130 kW. Najsilnejšia, avšak nie ešte vyslovene športová verzia 3,0 TFSI ohuruje výkonom 220 kW (300 koní), čo je v podstate trojnásobok vtedajšej najsilnejšej verzie.

Pribudol výkon aj kilá

Za desaťročia nestúpali len výkony motorov, ale tiež rozmery a hmotnosť. Prvé Audi 100 vážilo niečo málo cez jednu tonu (1089 kg) a novinka napriek výraznému odľahčeniu je v podstate o pol tony ťažšia (1575 kg).

Rovnako rozmery vozidiel boli akoby z úplne inej galaxie. Kým prvé Audi 100 malo rázvor náprav 2675 milimetrov a dĺžku 4399 milimetrov, novinka má nápravy vzdialené 2912 milimetrov a karosériu o pol metra dlhšiu (4915 mm).

Druhá generácia Audi 100 debutovala v roku 1976 s moderným päťvalcovým motorom vybaveným viacbodovým vstrekovaním paliva. V októbri 1978 dokonca pribudol naftový päťvalec s výkonom 51 kW.

Vrcholný model dostal označenie Audi 200 5E a pod kapotou mal päťvalec 2,2i s výkonom 112 kW. Neskôr pribudla verzia 200 5T s turbom a s výkonom 125 kW.

Tretia generácia vniesla v roku 1982 do triedy úplne nové tvary, vďaka ktorým Audi 100 dostalo prezývku cigáro. Karoséria sa však vyznačovala mimoriadne dobrou aerodynamikou s nízkym súčiniteľom odporu vzduchu Cx iba 0,30.

Audi „cigáro“ znamenalo výrazný pokrok v technike, pretože malo kompletne galvanizovanú karosériu, pohon všetkých kolies, ABS a turbodiesel. Celosvetovo sa predalo vyše milióna kusov tretej generácie Audi 100.

V deväťdesiatom roku minulého storočia odštartovala tvarovo výrazná štvrtá generácia, ktorú najskôr uviedli ako Audi 100 a neskôr zmenila meno na Audi A6. Najvýkonnejšiu verziu poháňal 4,2 litrový osemvalec s výkonom 206 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Pôvodný päťvalcový diesel 2,4 TD nahradili moderné verzie 2,5 TDI s priamym vstrekovaním nafty.

Piata generácia dosiahla v modelovom rade A6 dovtedy najvyšší predaj a to až 1,26 milióna kusov. Dizajnu dominovali obliny a netradičné zakončenie zadných svetiel na rohu karosérie.

Po technickej stránke zaujali nové naftové šesťvalce a prevodovka Multitronic s variabilnou zmenou prevodového pomeru. Prvý krát sa objavil model RS6 s prepĺňaným osemvalcom 4,2 biturbo a s výkonom 331 kW (450k).

Od roku 2004 až donedávna bola v predaji šiesta generácia s masívnou karosériou, úplne novým technickým základom a zameraním na luxus.

Pod kapotou sa vystriedalo niekoľko najnovších technológií a začalo sa s hojným využívaním prepĺňania namiesto vysokého objemu. Dve turbodúchadlá prepĺňali aj najsilnejšiu verziu RS6 s päťlitrovým desaťvalcom, schopným dosiahnuť výkon 426 kW (571 koní).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  5. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  6. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  7. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  9. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie
  10. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  1. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  4. TOP trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  5. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  6. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  7. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  8. Realitná činnosť ako podnikanie
  9. Predstavenie novinky na IDEB 2018: Gerlach
  10. Študentská osobnosť roka Ing. Martina Majorošová
  1. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 25 742
  2. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 21 954
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 14 431
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 12 050
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 792
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 539
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 136
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 596
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 585
  10. Astmatici a alergici pozor. Aj toto vám môže spôsobovať problémy 1 915

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchádzajúci generál Macko: Gajdoša zomlela SNS, rezort neriadi on

Je chybou, že ministerstvo obrany odmieta verejnú diskusiu. Tá vnútorná prebieha tiež len formálne, poukazuje dlhoročný dôstojník.

komentár petra tkačenka

So žralokmi z SNS sa koalície nerobia

Žralok hryzie rýchlo, nemilosrdne a efektívne – preto tu stále je.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i30 Fastback: Štýl s minimom kompromisov (test)

Elegantné tvary päťdverového kupé prinútia nejedného majiteľa hatchbacku zaváhať, či sa rozhodol správne.

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.

Úžitkovým vozidlám na Slovensku kraľuje Fiat Ducato

Talianska dodávka si drží prvenstvo v predajoch už ôsmy rok.