Audi 100 narástlo na Audi A6

Porovnanie rozmerov prvej a siedmej generácie toho istého modelového radu je na úrovni rozdielu dvoch tried. Vďaka redukcii hmotnosti sa enormná snaha o bezpečnosť, pohodlie a výkon súčasnej generácie na celkovej hmotnosti veľmi neprejavila.

Prvá generácia Audi A6, označovaná ešte ako Audi 100 debutovala v roku 1968. Vtedy bol luxusný sedan o pol metra kratší, s podstatne kratším rázvorom náprav než siedma generácia.(Zdroj: Audi)

PALERMO.SICÍLA. Prvá praktická skúsenosť s Audi A6 siedmej generácie vytvára priestor na zamyslenie, o koľko postúpil automobilový priemysel vpred za posledných vyše štyridsať rokov.

Prvé Audi 100, predchodca dnešného modelu A6 prišlo na trh v roku 1968 s výkonom motora 59 kW. Najsilnejšia verzia Audi 100 S mala benzínový motor 1,9i s výkonom 66 kW a od nej odvodené športové kupé Audi 100 Coupé prišlo v roku 1970 s výkonom až 82 kW.

Dnes dosahuje najslabší a základný motor 2,0 TDI v Audi A6 výkon 130 kW. Najsilnejšia, avšak nie ešte vyslovene športová verzia 3,0 TFSI ohuruje výkonom 220 kW (300 koní), čo je v podstate trojnásobok vtedajšej najsilnejšej verzie.

Pribudol výkon aj kilá

Za desaťročia nestúpali len výkony motorov, ale tiež rozmery a hmotnosť. Prvé Audi 100 vážilo niečo málo cez jednu tonu (1089 kg) a novinka napriek výraznému odľahčeniu je v podstate o pol tony ťažšia (1575 kg).

Rovnako rozmery vozidiel boli akoby z úplne inej galaxie. Kým prvé Audi 100 malo rázvor náprav 2675 milimetrov a dĺžku 4399 milimetrov, novinka má nápravy vzdialené 2912 milimetrov a karosériu o pol metra dlhšiu (4915 mm).

Druhá generácia Audi 100 debutovala v roku 1976 s moderným päťvalcovým motorom vybaveným viacbodovým vstrekovaním paliva. V októbri 1978 dokonca pribudol naftový päťvalec s výkonom 51 kW.

Vrcholný model dostal označenie Audi 200 5E a pod kapotou mal päťvalec 2,2i s výkonom 112 kW. Neskôr pribudla verzia 200 5T s turbom a s výkonom 125 kW.

Tretia generácia vniesla v roku 1982 do triedy úplne nové tvary, vďaka ktorým Audi 100 dostalo prezývku cigáro. Karoséria sa však vyznačovala mimoriadne dobrou aerodynamikou s nízkym súčiniteľom odporu vzduchu Cx iba 0,30.

Audi „cigáro“ znamenalo výrazný pokrok v technike, pretože malo kompletne galvanizovanú karosériu, pohon všetkých kolies, ABS a turbodiesel. Celosvetovo sa predalo vyše milióna kusov tretej generácie Audi 100.

V deväťdesiatom roku minulého storočia odštartovala tvarovo výrazná štvrtá generácia, ktorú najskôr uviedli ako Audi 100 a neskôr zmenila meno na Audi A6. Najvýkonnejšiu verziu poháňal 4,2 litrový osemvalec s výkonom 206 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Pôvodný päťvalcový diesel 2,4 TD nahradili moderné verzie 2,5 TDI s priamym vstrekovaním nafty.

Piata generácia dosiahla v modelovom rade A6 dovtedy najvyšší predaj a to až 1,26 milióna kusov. Dizajnu dominovali obliny a netradičné zakončenie zadných svetiel na rohu karosérie.

Po technickej stránke zaujali nové naftové šesťvalce a prevodovka Multitronic s variabilnou zmenou prevodového pomeru. Prvý krát sa objavil model RS6 s prepĺňaným osemvalcom 4,2 biturbo a s výkonom 331 kW (450k).

Od roku 2004 až donedávna bola v predaji šiesta generácia s masívnou karosériou, úplne novým technickým základom a zameraním na luxus.

Pod kapotou sa vystriedalo niekoľko najnovších technológií a začalo sa s hojným využívaním prepĺňania namiesto vysokého objemu. Dve turbodúchadlá prepĺňali aj najsilnejšiu verziu RS6 s päťlitrovým desaťvalcom, schopným dosiahnuť výkon 426 kW (571 koní).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  3. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  4. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  5. Zábavný aj sebavedomý
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  7. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  8. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  9. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  3. Nadácia Poštovej banky podporí grantom folklór a tradície
  4. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  5. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  6. Prednáška holandského veľvyslanca na EU v Bratislave
  7. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  8. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  9. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  10. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 25 494
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 5 416
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 040
  4. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 4 043
  5. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 3 759
  6. Zábavný aj sebavedomý 3 691
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 3 602
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 210
  9. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 206
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 446

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Golfista, ktorý sa vzoprel Mečiarovi (profil Františka Gauliedera)

Minulý rok uplynulo 20 rokov odvtedy, ako parlament protiprávne zbavil Františka Gauliedera mandátu. Exposlanec v sobotu nadránom zomrel.

PLUS

Bezdomovec, ktorý pil drahé víno a 42-krát daroval krv

Štefan Karner žil osem rokov na ulici. Netradične.

NITRA

Bývalého poslanca parlamentu Gauliedera našli mŕtveho

Príčiny smrti vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Classic Show Brno 2017 je komorný veľtrh, plný hviezd

Classic Show nebýva veľká výstava, no organizátorom sa tam zvyčajne podarí pritiahnuť zaujímavé exponáty.

Každé štvrté auto predané v Európe je SUV

Najpopulárnejšie sú stále malé mestské autá.

Piatkovú dopravu skomplikoval havarovaný kamión

Pri križovatke Blatné sa ráno prevrátil kamión.

Maťo Homola stavil na nový tím a nové auto

Po úspešnej sezóne v TCR bude slovenský pretekár, Maťo Homola, obhajovať výborné 5. miesto.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop