Systém parkovania v centre je zlý, zmenia ho

Tisíckami vodičov, ktorí si vybavili voľný vstup autom do pešej zóny, zdá sa, odzvonilo. Mesto plánuje prehodnotiť systém. Vydaných povoleniek je totiž príliš veľa.

Na parkovanie treba povolenku. Vydali ich príliš veľa.(Zdroj: AUTOR)

ŽILINA. V Žiline sa chystajú zmeniť podmienky pre vstup a parkovanie v centre mesta. Tisíckam áut, ktoré sa denne pohybujú v pešej zóne, by mal byť koniec. V minulom roku vydal mestský úrad dohromady viac ako 2-tisíc povolení na vjazd a parkovanie. Žilinčanom sa nepáči, že v pešej zóne musia kľučkovať medzi automobilmi. Na problém upozornil primátor Igor Choma (SMER). Systém sa nepáči ani novému náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi. Odborníci majú pripraviť zmeny.

Neúrekom povoleniek

V Žiline vydávajú na základe všeobecne-záväzného nariadenia o dani za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta dva druhy povoleniek – paušálnej, platnej 1 rok a jednorázovej, ktorá je platná od 1 dňa až po jeden rok. Paušálnych vydal odbor doprav minulý rok 891, od začiatku tohto roku už 360. Jednorázových v minulom roku udelili 1 728. V tomto roku už 130. Dohromady teda bolo v minulom roku udelených 2 619 povoleniek. Od začiatku roku 2011 do 7. februára ich bolo už 490.

Náčelník: chce to zmenu

Náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi sa to zdá priveľa. „Predstavte si pešiu zónu, kde chodí 2,5-tisíca áut, ktoré nám tam behajú a policajti s nimi nemôžu nič urobiť. Je to neúmerný pohyb áut a pešia zóna stráca zmysel. Keď nastúpime my a dávame papuče za zlé parkovanie, tak sme pre polovicu ľudí zlí, že nerobíme nič, len dávame papuče a pre druhú polovicu zase preto, že nedokážeme pohybu áut v pešej zóne zamedziť. To sa musí zmeniť."

Náčelník je presvedčený, že musí zasadnúť odborná komisia a posúdiť možné alternatívy. „Pre nás bude dobrý každý návrh, ktorý zlepší daný stav. Pre obyvateľov je však dôležité súčasný stav zmeniť,“ povedal

Kto chce nadlho, nech platí

Podnikateľ Vladimír Vidra, ktorý vlastní dom v pešej zóne hovorí, že súčasný stav nie je dobrý. Navrhuje, aby systém fungoval podobne, ako v nemocnici. Povolený vstup by mali mať za paušálny poplatok majitelia nehnuteľností. Bezplatný vstup by malo mať do 25 minút zásobovanie na vykládku tovaru. Kto by však vstupoval do pešej zóny na dlhšiu dobu, musel by za to draho zaplatiť. „V takom prípade by si všetci rozmysleli, či pôjdu do centra autom na kávičku. Dnes je totiž povoleniek zbytočne veľa a tento systém je pomerne neúčinný,“ hovorí Vidra.

Maňák: treba porátať miesta

Mestský poslanec, predseda dopravnej komisie a člen mestskej rady Dušan Maňák hovorí, že prístup áut a parkovanie v pešej zóne treba obmedziť. S takouto iniciatívou prišiel na mestskú radu primátor Choma.
„Dodnes nikto nevie, aká je tam kapacita parkovacích miest. Podľa môjho názoru treba najskôr urobiť pasportizáciu a zistiť, koľko ľudí tam býva, koľko majú áut a garáží a koľko je tam parkovacích miest. Potom treba dať problém vyriešiť odborníkom,“ hovorí Maňák.

Kamióny by podľa jeho názoru nemali mať prístup vôbec, zásobovanie treba robiť ľahšími autami a všetky parkovacie miesta očíslovať. „Situáciu treba riešiť koncepčne. Nikdy totiž asi nebudú všetci spokojní,“ uzavrel Maňák.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 413
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 318
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 333
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 061
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 985
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 162
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 574
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 883
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 568

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop