Systém parkovania v centre je zlý, zmenia ho

Tisíckami vodičov, ktorí si vybavili voľný vstup autom do pešej zóny, zdá sa, odzvonilo. Mesto plánuje prehodnotiť systém. Vydaných povoleniek je totiž príliš veľa.

Na parkovanie treba povolenku. Vydali ich príliš veľa.(Zdroj: AUTOR)

ŽILINA. V Žiline sa chystajú zmeniť podmienky pre vstup a parkovanie v centre mesta. Tisíckam áut, ktoré sa denne pohybujú v pešej zóne, by mal byť koniec. V minulom roku vydal mestský úrad dohromady viac ako 2-tisíc povolení na vjazd a parkovanie. Žilinčanom sa nepáči, že v pešej zóne musia kľučkovať medzi automobilmi. Na problém upozornil primátor Igor Choma (SMER). Systém sa nepáči ani novému náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi. Odborníci majú pripraviť zmeny.

Neúrekom povoleniek

V Žiline vydávajú na základe všeobecne-záväzného nariadenia o dani za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta dva druhy povoleniek – paušálnej, platnej 1 rok a jednorázovej, ktorá je platná od 1 dňa až po jeden rok. Paušálnych vydal odbor doprav minulý rok 891, od začiatku tohto roku už 360. Jednorázových v minulom roku udelili 1 728. V tomto roku už 130. Dohromady teda bolo v minulom roku udelených 2 619 povoleniek. Od začiatku roku 2011 do 7. februára ich bolo už 490.

Náčelník: chce to zmenu

Náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi sa to zdá priveľa. „Predstavte si pešiu zónu, kde chodí 2,5-tisíca áut, ktoré nám tam behajú a policajti s nimi nemôžu nič urobiť. Je to neúmerný pohyb áut a pešia zóna stráca zmysel. Keď nastúpime my a dávame papuče za zlé parkovanie, tak sme pre polovicu ľudí zlí, že nerobíme nič, len dávame papuče a pre druhú polovicu zase preto, že nedokážeme pohybu áut v pešej zóne zamedziť. To sa musí zmeniť."

Náčelník je presvedčený, že musí zasadnúť odborná komisia a posúdiť možné alternatívy. „Pre nás bude dobrý každý návrh, ktorý zlepší daný stav. Pre obyvateľov je však dôležité súčasný stav zmeniť,“ povedal

Kto chce nadlho, nech platí

Podnikateľ Vladimír Vidra, ktorý vlastní dom v pešej zóne hovorí, že súčasný stav nie je dobrý. Navrhuje, aby systém fungoval podobne, ako v nemocnici. Povolený vstup by mali mať za paušálny poplatok majitelia nehnuteľností. Bezplatný vstup by malo mať do 25 minút zásobovanie na vykládku tovaru. Kto by však vstupoval do pešej zóny na dlhšiu dobu, musel by za to draho zaplatiť. „V takom prípade by si všetci rozmysleli, či pôjdu do centra autom na kávičku. Dnes je totiž povoleniek zbytočne veľa a tento systém je pomerne neúčinný,“ hovorí Vidra.

Maňák: treba porátať miesta

Mestský poslanec, predseda dopravnej komisie a člen mestskej rady Dušan Maňák hovorí, že prístup áut a parkovanie v pešej zóne treba obmedziť. S takouto iniciatívou prišiel na mestskú radu primátor Choma.
„Dodnes nikto nevie, aká je tam kapacita parkovacích miest. Podľa môjho názoru treba najskôr urobiť pasportizáciu a zistiť, koľko ľudí tam býva, koľko majú áut a garáží a koľko je tam parkovacích miest. Potom treba dať problém vyriešiť odborníkom,“ hovorí Maňák.

Kamióny by podľa jeho názoru nemali mať prístup vôbec, zásobovanie treba robiť ľahšími autami a všetky parkovacie miesta očíslovať. „Situáciu treba riešiť koncepčne. Nikdy totiž asi nebudú všetci spokojní,“ uzavrel Maňák.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hypotéka pre mladých? Len do konca roka
  2. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  3. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  4. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  5. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  8. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  9. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  10. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  1. Hypotéka pre mladých? Len do konca roka
  2. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  3. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  4. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  5. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  6. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  7. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  8. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  9. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  10. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 071
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 450
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 4 081
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 592
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 199
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 034
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 2 858
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 600
  9. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 1 910
  10. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 1 903

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na krádežiach munície si mohli privyrobiť aj vojaci. Sklady sa majú strážiť inak

Investície do zabezpečenia munície a ďalších vojenských objektov chýbajú už roky.

KOMENTÁRE

Kým nezmizne MiG, Gajdoš bude v kresle

V normálnom štáte by sa minister obrany rána vo funkcii nedožil.

DOMOV

Historička: Nerobme rovnaké chyby ako Rimania pri utečencoch

Vždy ju zaujímal stret civilizácií a spôsob, ako sa dokážu integrovať.

DOMOV

Na krádežiach munície si mohli privyrobiť aj vojaci. Sklady sa majú strážiť inak

Investície do zabezpečenia munície a ďalších vojenských objektov chýbajú už roky.

Neprehliadnite tiež

Pokuty v Česku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Body zbierajú iba miestni. Aké dopravné predpisy a pokuty má Česko

Pokuty v Maďarsku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Pokuta vám príde aj za jazdu bez diaľničnej známky. Aké dopravné predpisy a pokuty má Maďarsko

Pokuty v Rakúsku: Kde a na čo si treba dať pozor?

Pokuta za rýchlosť vám môže prísť aj poštou. Aké dopravné predpisy a pokuty má Rakúsko

Seat predstavil malý crossover Arona

Arona je druhé z troch SUV, ktoré plánuje Seat vyrábať.