Systém parkovania v centre je zlý, zmenia ho

Tisíckami vodičov, ktorí si vybavili voľný vstup autom do pešej zóny, zdá sa, odzvonilo. Mesto plánuje prehodnotiť systém. Vydaných povoleniek je totiž príliš veľa.

Na parkovanie treba povolenku. Vydali ich príliš veľa.(Zdroj: AUTOR)

ŽILINA. V Žiline sa chystajú zmeniť podmienky pre vstup a parkovanie v centre mesta. Tisíckam áut, ktoré sa denne pohybujú v pešej zóne, by mal byť koniec. V minulom roku vydal mestský úrad dohromady viac ako 2-tisíc povolení na vjazd a parkovanie. Žilinčanom sa nepáči, že v pešej zóne musia kľučkovať medzi automobilmi. Na problém upozornil primátor Igor Choma (SMER). Systém sa nepáči ani novému náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi. Odborníci majú pripraviť zmeny.

Neúrekom povoleniek

V Žiline vydávajú na základe všeobecne-záväzného nariadenia o dani za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta dva druhy povoleniek – paušálnej, platnej 1 rok a jednorázovej, ktorá je platná od 1 dňa až po jeden rok. Paušálnych vydal odbor doprav minulý rok 891, od začiatku tohto roku už 360. Jednorázových v minulom roku udelili 1 728. V tomto roku už 130. Dohromady teda bolo v minulom roku udelených 2 619 povoleniek. Od začiatku roku 2011 do 7. februára ich bolo už 490.

Náčelník: chce to zmenu

Náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi sa to zdá priveľa. „Predstavte si pešiu zónu, kde chodí 2,5-tisíca áut, ktoré nám tam behajú a policajti s nimi nemôžu nič urobiť. Je to neúmerný pohyb áut a pešia zóna stráca zmysel. Keď nastúpime my a dávame papuče za zlé parkovanie, tak sme pre polovicu ľudí zlí, že nerobíme nič, len dávame papuče a pre druhú polovicu zase preto, že nedokážeme pohybu áut v pešej zóne zamedziť. To sa musí zmeniť."

Náčelník je presvedčený, že musí zasadnúť odborná komisia a posúdiť možné alternatívy. „Pre nás bude dobrý každý návrh, ktorý zlepší daný stav. Pre obyvateľov je však dôležité súčasný stav zmeniť,“ povedal

Kto chce nadlho, nech platí

Podnikateľ Vladimír Vidra, ktorý vlastní dom v pešej zóne hovorí, že súčasný stav nie je dobrý. Navrhuje, aby systém fungoval podobne, ako v nemocnici. Povolený vstup by mali mať za paušálny poplatok majitelia nehnuteľností. Bezplatný vstup by malo mať do 25 minút zásobovanie na vykládku tovaru. Kto by však vstupoval do pešej zóny na dlhšiu dobu, musel by za to draho zaplatiť. „V takom prípade by si všetci rozmysleli, či pôjdu do centra autom na kávičku. Dnes je totiž povoleniek zbytočne veľa a tento systém je pomerne neúčinný,“ hovorí Vidra.

Maňák: treba porátať miesta

Mestský poslanec, predseda dopravnej komisie a člen mestskej rady Dušan Maňák hovorí, že prístup áut a parkovanie v pešej zóne treba obmedziť. S takouto iniciatívou prišiel na mestskú radu primátor Choma.
„Dodnes nikto nevie, aká je tam kapacita parkovacích miest. Podľa môjho názoru treba najskôr urobiť pasportizáciu a zistiť, koľko ľudí tam býva, koľko majú áut a garáží a koľko je tam parkovacích miest. Potom treba dať problém vyriešiť odborníkom,“ hovorí Maňák.

Kamióny by podľa jeho názoru nemali mať prístup vôbec, zásobovanie treba robiť ľahšími autami a všetky parkovacie miesta očíslovať. „Situáciu treba riešiť koncepčne. Nikdy totiž asi nebudú všetci spokojní,“ uzavrel Maňák.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 355
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 144
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 626
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 419
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 048
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 011
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 903
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 602
  10. Inteligencia vo všetkom 1 543

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop