Systém parkovania v centre je zlý, zmenia ho

Tisíckami vodičov, ktorí si vybavili voľný vstup autom do pešej zóny, zdá sa, odzvonilo. Mesto plánuje prehodnotiť systém. Vydaných povoleniek je totiž príliš veľa.

Na parkovanie treba povolenku. Vydali ich príliš veľa.(Zdroj: AUTOR)

ŽILINA. V Žiline sa chystajú zmeniť podmienky pre vstup a parkovanie v centre mesta. Tisíckam áut, ktoré sa denne pohybujú v pešej zóne, by mal byť koniec. V minulom roku vydal mestský úrad dohromady viac ako 2-tisíc povolení na vjazd a parkovanie. Žilinčanom sa nepáči, že v pešej zóne musia kľučkovať medzi automobilmi. Na problém upozornil primátor Igor Choma (SMER). Systém sa nepáči ani novému náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi. Odborníci majú pripraviť zmeny.

Neúrekom povoleniek

V Žiline vydávajú na základe všeobecne-záväzného nariadenia o dani za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta dva druhy povoleniek – paušálnej, platnej 1 rok a jednorázovej, ktorá je platná od 1 dňa až po jeden rok. Paušálnych vydal odbor doprav minulý rok 891, od začiatku tohto roku už 360. Jednorázových v minulom roku udelili 1 728. V tomto roku už 130. Dohromady teda bolo v minulom roku udelených 2 619 povoleniek. Od začiatku roku 2011 do 7. februára ich bolo už 490.

Náčelník: chce to zmenu

Náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi sa to zdá priveľa. „Predstavte si pešiu zónu, kde chodí 2,5-tisíca áut, ktoré nám tam behajú a policajti s nimi nemôžu nič urobiť. Je to neúmerný pohyb áut a pešia zóna stráca zmysel. Keď nastúpime my a dávame papuče za zlé parkovanie, tak sme pre polovicu ľudí zlí, že nerobíme nič, len dávame papuče a pre druhú polovicu zase preto, že nedokážeme pohybu áut v pešej zóne zamedziť. To sa musí zmeniť."

Náčelník je presvedčený, že musí zasadnúť odborná komisia a posúdiť možné alternatívy. „Pre nás bude dobrý každý návrh, ktorý zlepší daný stav. Pre obyvateľov je však dôležité súčasný stav zmeniť,“ povedal

Kto chce nadlho, nech platí

Podnikateľ Vladimír Vidra, ktorý vlastní dom v pešej zóne hovorí, že súčasný stav nie je dobrý. Navrhuje, aby systém fungoval podobne, ako v nemocnici. Povolený vstup by mali mať za paušálny poplatok majitelia nehnuteľností. Bezplatný vstup by malo mať do 25 minút zásobovanie na vykládku tovaru. Kto by však vstupoval do pešej zóny na dlhšiu dobu, musel by za to draho zaplatiť. „V takom prípade by si všetci rozmysleli, či pôjdu do centra autom na kávičku. Dnes je totiž povoleniek zbytočne veľa a tento systém je pomerne neúčinný,“ hovorí Vidra.

Maňák: treba porátať miesta

Mestský poslanec, predseda dopravnej komisie a člen mestskej rady Dušan Maňák hovorí, že prístup áut a parkovanie v pešej zóne treba obmedziť. S takouto iniciatívou prišiel na mestskú radu primátor Choma.
„Dodnes nikto nevie, aká je tam kapacita parkovacích miest. Podľa môjho názoru treba najskôr urobiť pasportizáciu a zistiť, koľko ľudí tam býva, koľko majú áut a garáží a koľko je tam parkovacích miest. Potom treba dať problém vyriešiť odborníkom,“ hovorí Maňák.

Kamióny by podľa jeho názoru nemali mať prístup vôbec, zásobovanie treba robiť ľahšími autami a všetky parkovacie miesta očíslovať. „Situáciu treba riešiť koncepčne. Nikdy totiž asi nebudú všetci spokojní,“ uzavrel Maňák.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 865
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 412
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 549
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 722
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 998
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 939
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 799
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 769
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 552
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 498

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.