Systém parkovania v centre je zlý, zmenia ho

Tisíckami vodičov, ktorí si vybavili voľný vstup autom do pešej zóny, zdá sa, odzvonilo. Mesto plánuje prehodnotiť systém. Vydaných povoleniek je totiž príliš veľa.

Na parkovanie treba povolenku. Vydali ich príliš veľa.(Zdroj: AUTOR)

ŽILINA. V Žiline sa chystajú zmeniť podmienky pre vstup a parkovanie v centre mesta. Tisíckam áut, ktoré sa denne pohybujú v pešej zóne, by mal byť koniec. V minulom roku vydal mestský úrad dohromady viac ako 2-tisíc povolení na vjazd a parkovanie. Žilinčanom sa nepáči, že v pešej zóne musia kľučkovať medzi automobilmi. Na problém upozornil primátor Igor Choma (SMER). Systém sa nepáči ani novému náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi. Odborníci majú pripraviť zmeny.

Neúrekom povoleniek

V Žiline vydávajú na základe všeobecne-záväzného nariadenia o dani za vjazd a zotrvanie motorového vozidla v historickej časti mesta dva druhy povoleniek – paušálnej, platnej 1 rok a jednorázovej, ktorá je platná od 1 dňa až po jeden rok. Paušálnych vydal odbor doprav minulý rok 891, od začiatku tohto roku už 360. Jednorázových v minulom roku udelili 1 728. V tomto roku už 130. Dohromady teda bolo v minulom roku udelených 2 619 povoleniek. Od začiatku roku 2011 do 7. februára ich bolo už 490.

Náčelník: chce to zmenu

Náčelníkovi mestskej polície Milanovi Šamajovi sa to zdá priveľa. „Predstavte si pešiu zónu, kde chodí 2,5-tisíca áut, ktoré nám tam behajú a policajti s nimi nemôžu nič urobiť. Je to neúmerný pohyb áut a pešia zóna stráca zmysel. Keď nastúpime my a dávame papuče za zlé parkovanie, tak sme pre polovicu ľudí zlí, že nerobíme nič, len dávame papuče a pre druhú polovicu zase preto, že nedokážeme pohybu áut v pešej zóne zamedziť. To sa musí zmeniť."

Náčelník je presvedčený, že musí zasadnúť odborná komisia a posúdiť možné alternatívy. „Pre nás bude dobrý každý návrh, ktorý zlepší daný stav. Pre obyvateľov je však dôležité súčasný stav zmeniť,“ povedal

Kto chce nadlho, nech platí

Podnikateľ Vladimír Vidra, ktorý vlastní dom v pešej zóne hovorí, že súčasný stav nie je dobrý. Navrhuje, aby systém fungoval podobne, ako v nemocnici. Povolený vstup by mali mať za paušálny poplatok majitelia nehnuteľností. Bezplatný vstup by malo mať do 25 minút zásobovanie na vykládku tovaru. Kto by však vstupoval do pešej zóny na dlhšiu dobu, musel by za to draho zaplatiť. „V takom prípade by si všetci rozmysleli, či pôjdu do centra autom na kávičku. Dnes je totiž povoleniek zbytočne veľa a tento systém je pomerne neúčinný,“ hovorí Vidra.

Maňák: treba porátať miesta

Mestský poslanec, predseda dopravnej komisie a člen mestskej rady Dušan Maňák hovorí, že prístup áut a parkovanie v pešej zóne treba obmedziť. S takouto iniciatívou prišiel na mestskú radu primátor Choma.
„Dodnes nikto nevie, aká je tam kapacita parkovacích miest. Podľa môjho názoru treba najskôr urobiť pasportizáciu a zistiť, koľko ľudí tam býva, koľko majú áut a garáží a koľko je tam parkovacích miest. Potom treba dať problém vyriešiť odborníkom,“ hovorí Maňák.

Kamióny by podľa jeho názoru nemali mať prístup vôbec, zásobovanie treba robiť ľahšími autami a všetky parkovacie miesta očíslovať. „Situáciu treba riešiť koncepčne. Nikdy totiž asi nebudú všetci spokojní,“ uzavrel Maňák.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  2. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  3. Zábavný aj sebavedomý
  4. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  5. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  6. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  7. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  8. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  9. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  10. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare
  1. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  2. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  3. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  4. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  5. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  6. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  7. Vzorový byt v projekte Nobelova
  8. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  9. Pripomenuli si Svetový deň vody 2017
  10. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 21 830
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 327
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 956
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 320
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 3 495
  6. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 180
  7. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 157
  8. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 038
  9. Zábavný aj sebavedomý 2 850
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 734

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

DOMOV

Bašternákovi pomáha pomalosť prokuratúry, sťahuje sa z vlastných firiem

Zo siedmich prípadov podnikateľa sú živé už len tri. Podozrenia týkajúce sa jeho majetku sa riešia podľa deravého zákona.

KOMENTÁRE

Len zmeny v školstve nás odklonia z cesty do pekiel

Nevzdelaná spoločnosť sa nedá spravovať.

Neprehliadnite tiež

Consumer Reports: Toto sú najhoršie autá roku 2017

Najhoršie priečky obsadil Land Rover aj Mercedes-Benz.

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop