NOVINKY

Elektrická Toyota iQ má batérie ukryté pod podlahou

Malý elektromobil charakterizuje usporiadanie interiéru 3+1. Na jedno nabitie je schopný prejsť 105 kilometrov. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú na budúci rok.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Toyota sa na poli ekologicky ladených vozidiel síce snaží presadiť predovšetkým vďaka hybridnej technológii, jej konštruktérov však nenecháva chladných ani téma elektromobilov. Prototyp elektrického miniauta, ktorý je pomerne blízko k sériovej výrobe, uvidíme aj na autosalóne v Ženeve.

Tenká batéria šetrí priestor

Ako základ pre stavbu elektromobilu poslúžila štandardná Toyota iQ. Spaľovací agregát pod jej prednou kapotou však nahradil elektromotor, spolu s príslušenstvom a riadiacou elektronikou. Jeho výkon, ani dynamické parametre auta zatiaľ nie sú známe.

Úlohu zdroja elektrickej energie tvorí mimoriadne plochá sada lítiovo-iónových článkov, ukrytá pod podlahou, v oblasti predných sedadiel. Zásluhou tohto riešenia mohlo byť zachované usporiadanie interiéru 3+1. Ťažké batérie sú umiestnené nízko, čo by malo prispieť k dobrým jazdným vlastnostiam elektromobilu.

V Ženeve aj ďalšie novinky

Auto podľa meraní výrobcu (v súlade s japonským skúšobným cyklom C08) prejde na jedno nabitie 105 kilometrov. Čas potrebný pre opätovné dobitie článkov zatiaľ nebol zverejnený.

Podrobnosti by mali byť známe prvého marca, kedy Toyota odhalí všetky svoje ženevské novinky. Okrem elektrického iQ to budú aj štúdie Yaris HSD, FT-86 II a sériové hybridné MPV Prius Van+.

Toyota plánuje v priebehu tohto roku svoj malý elektromobil najmä testovať. Na budúci rok sa novinka dostane aj k európskym zákazníkom. Japonci pre nich pripravujú špeciálny leasingový program.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 667
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 670
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 447
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.