BRATISLAVA. Toyota sa na poli ekologicky ladených vozidiel síce snaží presadiť predovšetkým vďaka hybridnej technológii, jej konštruktérov však nenecháva chladných ani téma elektromobilov. Prototyp elektrického miniauta, ktorý je pomerne blízko k sériovej výrobe, uvidíme aj na autosalóne v Ženeve.
Tenká batéria šetrí priestor
Ako základ pre stavbu elektromobilu poslúžila štandardná Toyota iQ. Spaľovací agregát pod jej prednou kapotou však nahradil elektromotor, spolu s príslušenstvom a riadiacou elektronikou. Jeho výkon, ani dynamické parametre auta zatiaľ nie sú známe.
Úlohu zdroja elektrickej energie tvorí mimoriadne plochá sada lítiovo-iónových článkov, ukrytá pod podlahou, v oblasti predných sedadiel. Zásluhou tohto riešenia mohlo byť zachované usporiadanie interiéru 3+1. Ťažké batérie sú umiestnené nízko, čo by malo prispieť k dobrým jazdným vlastnostiam elektromobilu.
V Ženeve aj ďalšie novinky
Auto podľa meraní výrobcu (v súlade s japonským skúšobným cyklom C08) prejde na jedno nabitie 105 kilometrov. Čas potrebný pre opätovné dobitie článkov zatiaľ nebol zverejnený.
Podrobnosti by mali byť známe prvého marca, kedy Toyota odhalí všetky svoje ženevské novinky. Okrem elektrického iQ to budú aj štúdie Yaris HSD, FT-86 II a sériové hybridné MPV Prius Van+.
Toyota plánuje v priebehu tohto roku svoj malý elektromobil najmä testovať. Na budúci rok sa novinka dostane aj k európskym zákazníkom. Japonci pre nich pripravujú špeciálny leasingový program.
Autor: fg