NOVINKY

Pekné kombi nahradí neúspešný sedan. Hyundai i40 strieda Sonatu

Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť. Zmení to nové kombi i40?

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

Zatiaľ iba ako kombi

Už v priebehu tohto roka môže byť všetko inak. Na trhu sa objaví Kia Optima, ktorá absolvovala európsku premiéru vlani v Paríži a Hyundai i40. Ten oficiálne odhalia o niekoľko dní v Ženeve. Aby si oba sesterské modely nekonkurovali, Kia bude k dispozícii s karosériou sedan a Hyundai uvedú najprv vo verzii kombi. Sedan ho doplní s časovým odstupom, ešte v priebehu tohto roka.

Hyundai po rôznych počítačových skicách konečne odhalil prvé oficiálne fotografie svojho nového kombi i40. Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spoiler na piatych dverách.

Veľa výbavy

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy. Na palube nechýbajú rôzni elektronickí pomocníci - jeden varuje pred nechceným opustením jazdného pruhu, iný pomáha s parkovaním,...

Výbava môže obsahovať vyhrievané predné i krajné zadné sedadlá a veniec volantu. Sedem airbagov a stabilizačný systém je v tejto triede štandardom.

Výkonné zážihové „atmosféry“

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov bude obsahovať tri agregáty. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI. Produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min.

Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Maloobjemový diesel

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom.

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Hyundai dá na novinku záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Presný dátum spustenia predajov na Slovensku zatiaľ nepoznáme.

Hyundai i40 naživo

Novinku - vtedy ešte vo fáze predsériového prototypu - sme si mohli staticky pozrieť vlani v septembri pri návšteve európskeho vývojového centra značky v nemeckom Rüsselsheime.

Palubná doska svojim usporiadaním i použitými materiálmi pripomína SUV ix35. Trochu nás ale prekvapili páčky pod volantom známe napríklad z Kie cee′d. I40 zaboduje predovšetkým vnútorným priestorom. Na veľkorysú porciu miesta sme narazili vpredu aj vzadu. Pomerne nízko umiestnený zadný sedák ale dostatočne nepodopiera stehná pasažiera.

Piate dvere na prototype nebolo možné otvoriť, preto sme do batožinového priestoru nahliadli cez sklopené zadné sedadlá. Tie - mimochodom - po sklopení vytvárajú rovnú podlahu s dnom kufra. Nechýbali v ňom flexibilné hliníkové priečky, ktoré zabraňujú samovoľnému pohybu menších predmetov. Podobný systém poznáme z kombíkov Audi, Škody Superb Combi a ďalšich.

Porovnanie rozmerov: Hyundai i40 a niektorí konkurenti

dĺžka (mm) šírka (mm) výška (mm) rázvor (mm) objem bat. priestoru (l)
Hyundai i40 4770 1815 1470 2730 553-1719
Ford Mondeo kombi 4837 1886 1500 2850 549-1740
Mazda 6 Wagon 4785 1792 1490 2725 519-1751
Opel Insignia ST 4908 1856 1520 2737 540-1530
Peugeot 508 SW 4813 1853 1476 2871 560-1598
Škoda Superb Combi 4898 1817 1510 2761 633-1865
Toyota Avensis kombi 4765 1810 1480 2700 543-1609
VW Passat Variant 4771 1820 1516 2709 603-1731

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vzorový byt v projekte Nobelova
  2. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  3. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  4. Zábavný aj sebavedomý
  5. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  6. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  7. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  8. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  10. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  1. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  2. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  3. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  4. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  5. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  6. Vzorový byt v projekte Nobelova
  7. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  8. Pripomenuli si Svetový deň vody 2017
  9. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  10. Nový Country Manager Operations IMMOFINANZ na Slovensku
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 21 451
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 298
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 995
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 259
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 3 670
  6. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 176
  7. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 134
  8. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 067
  9. Zábavný aj sebavedomý 2 772
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 763

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

DOMOV

Beztrestnosť pre Bašternáka nie je jednoznačná

Vykúpenie z trestu za neoprávnenú vratku DPH? Sudcovia to neakceptovali, zlom priniesol až Ústavný súd s čudným vysvetlením.

KULTÚRA

Relácia Sedem sa vracia. Nič nečakajte, vraví Milan Lasica

Humoristická relácia nebola na obrazovkách šesť rokov.

Neprehliadnite tiež

Consumer Reports: Toto sú najhoršie autá roku 2017

Najhoršie priečky obsadil Land Rover aj Mercedes-Benz.

Opel prezradil slovenskú cenu Insignie

Kombi verzia je o tisíc eur drahšia v porovnaní s verziou Grand Sport.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop