NOVINKY

Pekné kombi nahradí neúspešný sedan. Hyundai i40 strieda Sonatu

Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť. Zmení to nové kombi i40?

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

Zatiaľ iba ako kombi

Už v priebehu tohto roka môže byť všetko inak. Na trhu sa objaví Kia Optima, ktorá absolvovala európsku premiéru vlani v Paríži a Hyundai i40. Ten oficiálne odhalia o niekoľko dní v Ženeve. Aby si oba sesterské modely nekonkurovali, Kia bude k dispozícii s karosériou sedan a Hyundai uvedú najprv vo verzii kombi. Sedan ho doplní s časovým odstupom, ešte v priebehu tohto roka.

Hyundai po rôznych počítačových skicách konečne odhalil prvé oficiálne fotografie svojho nového kombi i40. Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spoiler na piatych dverách.

Veľa výbavy

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy. Na palube nechýbajú rôzni elektronickí pomocníci - jeden varuje pred nechceným opustením jazdného pruhu, iný pomáha s parkovaním,...

Výbava môže obsahovať vyhrievané predné i krajné zadné sedadlá a veniec volantu. Sedem airbagov a stabilizačný systém je v tejto triede štandardom.

Výkonné zážihové „atmosféry“

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov bude obsahovať tri agregáty. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI. Produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min.

Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Maloobjemový diesel

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom.

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Hyundai dá na novinku záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Presný dátum spustenia predajov na Slovensku zatiaľ nepoznáme.

Hyundai i40 naživo

Novinku - vtedy ešte vo fáze predsériového prototypu - sme si mohli staticky pozrieť vlani v septembri pri návšteve európskeho vývojového centra značky v nemeckom Rüsselsheime.

Palubná doska svojim usporiadaním i použitými materiálmi pripomína SUV ix35. Trochu nás ale prekvapili páčky pod volantom známe napríklad z Kie cee′d. I40 zaboduje predovšetkým vnútorným priestorom. Na veľkorysú porciu miesta sme narazili vpredu aj vzadu. Pomerne nízko umiestnený zadný sedák ale dostatočne nepodopiera stehná pasažiera.

Piate dvere na prototype nebolo možné otvoriť, preto sme do batožinového priestoru nahliadli cez sklopené zadné sedadlá. Tie - mimochodom - po sklopení vytvárajú rovnú podlahu s dnom kufra. Nechýbali v ňom flexibilné hliníkové priečky, ktoré zabraňujú samovoľnému pohybu menších predmetov. Podobný systém poznáme z kombíkov Audi, Škody Superb Combi a ďalšich.

Porovnanie rozmerov: Hyundai i40 a niektorí konkurenti

dĺžka (mm) šírka (mm) výška (mm) rázvor (mm) objem bat. priestoru (l)
Hyundai i40 4770 1815 1470 2730 553-1719
Ford Mondeo kombi 4837 1886 1500 2850 549-1740
Mazda 6 Wagon 4785 1792 1490 2725 519-1751
Opel Insignia ST 4908 1856 1520 2737 540-1530
Peugeot 508 SW 4813 1853 1476 2871 560-1598
Škoda Superb Combi 4898 1817 1510 2761 633-1865
Toyota Avensis kombi 4765 1810 1480 2700 543-1609
VW Passat Variant 4771 1820 1516 2709 603-1731

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 298
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 724
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 657
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 132
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 076
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 538
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 381
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 380
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 208
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 978

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.