SME

Pekné kombi nahradí neúspešný sedan. Hyundai i40 strieda Sonatu

Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť. Zmení to nové kombi i40?

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ iba ako kombi

Už v priebehu tohto roka môže byť všetko inak. Na trhu sa objaví Kia Optima, ktorá absolvovala európsku premiéru vlani v Paríži a Hyundai i40. Ten oficiálne odhalia o niekoľko dní v Ženeve. Aby si oba sesterské modely nekonkurovali, Kia bude k dispozícii s karosériou sedan a Hyundai uvedú najprv vo verzii kombi. Sedan ho doplní s časovým odstupom, ešte v priebehu tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Hyundai po rôznych počítačových skicách konečne odhalil prvé oficiálne fotografie svojho nového kombi i40. Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spoiler na piatych dverách.

Veľa výbavy

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy. Na palube nechýbajú rôzni elektronickí pomocníci - jeden varuje pred nechceným opustením jazdného pruhu, iný pomáha s parkovaním,...

SkryťVypnúť reklamu

Výbava môže obsahovať vyhrievané predné i krajné zadné sedadlá a veniec volantu. Sedem airbagov a stabilizačný systém je v tejto triede štandardom.

Výkonné zážihové „atmosféry“

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov bude obsahovať tri agregáty. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI. Produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min.

Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Maloobjemový diesel

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom.

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Hyundai dá na novinku záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Presný dátum spustenia predajov na Slovensku zatiaľ nepoznáme.

Hyundai i40 naživo

Novinku - vtedy ešte vo fáze predsériového prototypu - sme si mohli staticky pozrieť vlani v septembri pri návšteve európskeho vývojového centra značky v nemeckom Rüsselsheime.

Palubná doska svojim usporiadaním i použitými materiálmi pripomína SUV ix35. Trochu nás ale prekvapili páčky pod volantom známe napríklad z Kie cee′d. I40 zaboduje predovšetkým vnútorným priestorom. Na veľkorysú porciu miesta sme narazili vpredu aj vzadu. Pomerne nízko umiestnený zadný sedák ale dostatočne nepodopiera stehná pasažiera.

Piate dvere na prototype nebolo možné otvoriť, preto sme do batožinového priestoru nahliadli cez sklopené zadné sedadlá. Tie - mimochodom - po sklopení vytvárajú rovnú podlahu s dnom kufra. Nechýbali v ňom flexibilné hliníkové priečky, ktoré zabraňujú samovoľnému pohybu menších predmetov. Podobný systém poznáme z kombíkov Audi, Škody Superb Combi a ďalšich.

Porovnanie rozmerov: Hyundai i40 a niektorí konkurenti

dĺžka (mm) šírka (mm) výška (mm) rázvor (mm) objem bat. priestoru (l)
Hyundai i40 4770 1815 1470 2730 553-1719
Ford Mondeo kombi 4837 1886 1500 2850 549-1740
Mazda 6 Wagon 4785 1792 1490 2725 519-1751
Opel Insignia ST 4908 1856 1520 2737 540-1530
Peugeot 508 SW 4813 1853 1476 2871 560-1598
Škoda Superb Combi 4898 1817 1510 2761 633-1865
Toyota Avensis kombi 4765 1810 1480 2700 543-1609
VW Passat Variant 4771 1820 1516 2709 603-1731

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 10 165
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 718
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 853
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 471
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 173
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 092
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 986
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 605
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Simona Leskovská no.1
  2. Eva Bachletová: Dovolenkujeme?
  3. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite.
  4. Veronika Tylková: Čo na to druhí povedia? Kapitola 1.
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  6. Dušan Koniar: Letný Tábor Ústavných Činiteľov
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Martin Fronk: Etika, spravodlivosť a zodpovednosť vo verejnom sektore: Keď ticho znamená súhlas?
  1. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 634
  2. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 15 241
  3. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 13 003
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 215
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 620
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 711
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 575
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 405
  1. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  5. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  6. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  7. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  8. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
SkryťZatvoriť reklamu