NOVINKY

Pekné kombi nahradí neúspešný sedan. Hyundai i40 strieda Sonatu

Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť. Zmení to nové kombi i40?

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

Zatiaľ iba ako kombi

Už v priebehu tohto roka môže byť všetko inak. Na trhu sa objaví Kia Optima, ktorá absolvovala európsku premiéru vlani v Paríži a Hyundai i40. Ten oficiálne odhalia o niekoľko dní v Ženeve. Aby si oba sesterské modely nekonkurovali, Kia bude k dispozícii s karosériou sedan a Hyundai uvedú najprv vo verzii kombi. Sedan ho doplní s časovým odstupom, ešte v priebehu tohto roka.

Hyundai po rôznych počítačových skicách konečne odhalil prvé oficiálne fotografie svojho nového kombi i40. Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spoiler na piatych dverách.

Veľa výbavy

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy. Na palube nechýbajú rôzni elektronickí pomocníci - jeden varuje pred nechceným opustením jazdného pruhu, iný pomáha s parkovaním,...

Výbava môže obsahovať vyhrievané predné i krajné zadné sedadlá a veniec volantu. Sedem airbagov a stabilizačný systém je v tejto triede štandardom.

Výkonné zážihové „atmosféry“

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov bude obsahovať tri agregáty. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI. Produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min.

Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Maloobjemový diesel

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom.

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Hyundai dá na novinku záruku päť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Presný dátum spustenia predajov na Slovensku zatiaľ nepoznáme.

Hyundai i40 naživo

Novinku - vtedy ešte vo fáze predsériového prototypu - sme si mohli staticky pozrieť vlani v septembri pri návšteve európskeho vývojového centra značky v nemeckom Rüsselsheime.

Palubná doska svojim usporiadaním i použitými materiálmi pripomína SUV ix35. Trochu nás ale prekvapili páčky pod volantom známe napríklad z Kie cee′d. I40 zaboduje predovšetkým vnútorným priestorom. Na veľkorysú porciu miesta sme narazili vpredu aj vzadu. Pomerne nízko umiestnený zadný sedák ale dostatočne nepodopiera stehná pasažiera.

Piate dvere na prototype nebolo možné otvoriť, preto sme do batožinového priestoru nahliadli cez sklopené zadné sedadlá. Tie - mimochodom - po sklopení vytvárajú rovnú podlahu s dnom kufra. Nechýbali v ňom flexibilné hliníkové priečky, ktoré zabraňujú samovoľnému pohybu menších predmetov. Podobný systém poznáme z kombíkov Audi, Škody Superb Combi a ďalšich.

Porovnanie rozmerov: Hyundai i40 a niektorí konkurenti

dĺžka (mm) šírka (mm) výška (mm) rázvor (mm) objem bat. priestoru (l)
Hyundai i40 4770 1815 1470 2730 553-1719
Ford Mondeo kombi 4837 1886 1500 2850 549-1740
Mazda 6 Wagon 4785 1792 1490 2725 519-1751
Opel Insignia ST 4908 1856 1520 2737 540-1530
Peugeot 508 SW 4813 1853 1476 2871 560-1598
Škoda Superb Combi 4898 1817 1510 2761 633-1865
Toyota Avensis kombi 4765 1810 1480 2700 543-1609
VW Passat Variant 4771 1820 1516 2709 603-1731

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  2. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  3. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  4. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  5. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  6. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  7. Slováci rozhodli o najlepšom!
  8. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  9. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  10. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 479
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 048
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 952
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 4 291
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 837
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 789
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 294
  8. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 235
  9. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 230
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 551

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Milióny na štadióny míňajú svoj cieľ. Polovicu dotácií si rozdelí päť podnikateľov

V Košiciach má vďaka štátnej dotácii stáť nový futbalový štadión. Klub však skrachoval.

BLOG TRANSPARENCY INTERNATIONAL

Firmy, ktoré súťažili s Evkou. Podozrenie vopred dohodnutej zákazky sa zvyšuje

Kto súťažil s Agentúrou Evka.

EKONOMIKA

Vláda chce lákať našincov z Británie, ponúka prácu aj dotáciu

Domov by chcela vláda prilákať desaťtisíce.

Neprehliadnite tiež

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.