BRATISLAVA.
Už dva prototypy predstavené v januári naznačili, že nový Civic nebude šokovať. Namiesto revolúcie si japonskí konštruktéri tentoraz vybrali evolúciu. Hoci novinka výrazne pripomína svojho predchodcu, Honda tvrdí, že ôsma a deviata generácia zdieľajú iba minimum spoločných dielcov.
V znamení benzínu a atmosféry
Američania si môžu vybrať z troch motorizácií. Najslabšiu predstavuje hybrid, pozostávajúci zo štvorvalca 1,5 i-VTEC a elektromotora (81 kW/110 k). Výkon na kolesá prenáša bezstupňová prevodovka CVT.
Ďalšou voľbou je štvorvalec 1,8 i-VTEC (103 kW/140 k), spojený s päťstupňovým automatom. Najvýkonnejší Civic Si poháňa štvorvalcový agregát 2,4 i-VTEC (125 kW/170 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Novinka sa na severoamerickom trhu objaví na jar tohto roku.
Ako bude vyzerať nová generácia Civicu určeného pre Európu, je zatiaľ otázne. Honda ho pravdepodobne predstaví až na jeseň.
Autor: fg