GARÁŽ

Renault Latitude na Slovensku. Ceny začínajú od 19 900 eur

Francúzi ponúkajú „kus auta“ za pomerne nízku cenu. Latitude prichádza s tromi poháňacími jednotkami a rovnakým počtom výbavových stupňov.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Toto nie je v pravom slova zmysle nástupca modelov Safrane ani VelSatis, hoci v niektorých krajinách sa kvôli kontinuite Safrane zhodou okolností volať bude. Renault ho berie ako luxusnú nadstavbu modelového radu Laguna. Luxusnú priestorom, výbavou a komfortom.

Konzervatívnejší než predchodca

Dizajnéri stáli pred neľahkou úlohou. Latitude budú predávať v 50 krajinách na celom svete, čo znamená, že sa musí páčiť Európanom, rovnako, ako napríklad Ázijcom.

Práve tvary zamerané v prvom rade na účel, môžu byť pre veľký Renault výhodou. Niektoré detaily síce evokujú Lagunu, no príslušnosť Latitude k lepšej spoločnosti na prvý pohľad odhalia vkusné chrómované doplnky a najmä miery: 4897 x 1832 x 1483 mm.

Relax na kolesách

Možno sa mnohí pousmejú nad slovom relax v spojení s touto značkou, ale podľa mňa práve toto slovo najlepšie vystihuje pocit zo šoférovania súčasných modelov automobilky Renault. Od Méganu cez Grand Scénic, Lagunu až po Latitude. Tieto autá nie sú excelentní vykrajovači zákrut, ale veľmi príjemní služobníci na každodenné použitie.

S komfortným podvozkom, bezkľúčovým odomykaním, zamykaním a štartovaním, kvalitným a vynikajúco vypracovaným interiérom, jednoduchým ovládaním všetkých prvkov, špičkovou audio sústavou (v prípade modelu Latitude Bose Sound System) a najnovšie aj masážou v chrtovej časti vodičovho sedadla a inovatívnym systémom riadenia kvality vzduchu v kabíne.

Zvlášť alergikov môže zaujímať, že súčasťou trojzónovej klimatizácie je ionizátor vzduchu Samsung Super Plasma, ktorý čistí a osviežuje vzduch v kabíne. Pracuje v dvoch režimoch – Clean a Relax. Príjemným doplnok je tiež dvojitý rozprašovač vôní, ktorý ponúka na výber až šesť rôznych vôní. Pri jazde z práce sa tak vaše auto môže premeniť na pojazdný relaxačný salón.

Tri motory

Podvozok Latitude využíva zavesenie predných kolies z modelu Renault Laguna. Zadná viacprvková náprava má pôvod v koncernovom partnerovi, značke Nissan. Veľký Renault jazdí štandardne na kolesách s priemerom 16 palcov. Dopredu ho ženie jedna z troch ponúkaných poháňacích jednotiek. Jediný zážihový agregát - štvorvalcový dvojliter (103 kW/140 k) - je okrem benzínu, schopný spaľovať aj palivo E85.

Väčším lákadlom pre zákazníkov zrejme budú vznetové agregáty. Základný turbodiesel dCi má štyri valce a objem 2.0 l. V slabšej verzii dosahuje 110 kW (150 k) a Renault ho - rovnako ako benzínový dvojliter - kombinuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Silnejší variant motora 2.0 dCi produkuje 127 kW (175 k) a dostanete ho len so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Vrcholnú motorizáciu stelesňuje vznetový šesťvalec 3.0 dCi (177 kW/241 k), spriahnutý so šesťstupňovým automatom. Poháňané sú vždy predné kolesá.

Štyri kotúčové brzdy garantujú zastavenie auta z rýchlosti 100 km/h na dráhe dlhej 39,5 metra, bez ohľadu na typ motora pod kapotou.

Tri výbavové stupne

Základná verzia Latitude Expression štandardne obsahuje čelné, bočné a hlavové airbagy, stabilizačný systém, 16-palcové zliatinové disky kolies, diódové koncové svetlá, svetelný a dažďový senzor, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné parkovacie senzory, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, rádio s CD, MP3 a ovládaním na volante,...

Stupeň Privilege zahŕňa 17-palcové zliatinové kolesá, bi-xenónové natáčacie predné svetlomety, poloautomatickú parkovaciu brzdu, hands-free kartu Renault, čalúnenie v kombinácii látka-koženka, audiosystém 3D Sound by Arkamys s USB vstupom,...

Vrcholná výbavová verzia Initiale obsahuje 18-palcové zliatinové disky, parkovacie senzory vpredu, volant v prevedení drevo-koža, ionizátor a osviežovač vzduchu, elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, sedadlo vodiča s masážnou funkciou, trojzónovú automatickú klimatizáciu, audiosystém Bose i navigačný systém Carminat DVD.

Renault na Latitude poskytuje záruku tri roky alebo 150 000 kilometrov.

Renault Latitude - cenník

Expression Privilege Initiale
2,0 16V (103/140) 6M 19 900 eur
2,0 dCi (110 kW/150 k) 6M 25 490 eur
2,0 dCi (127 kW/170 k) 6A 27 990 eur 31 590 eur
3,0 dCi (177 kW/241 k) 6A 36 990 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. Leto nekončí!
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  6. Už aj seniori presadajú do SUV
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  9. Bratislava gets a new public space and park
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 493
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 089
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 183
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 776
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 736
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 341
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 091
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 088
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 668
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 564

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Branci pýtajú peniaze na domobranu. Končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia.

KOMENTÁRE

Zmizne dôkaz o krytí Bašternáka?

Inšpekcia koná, akoby kryla ľudí, ktorí vlani zmarili raziu u developera.

KULTÚRA

Vojna bez krvi. Dunkirk je filmová anomália

Film leta bol prijatý s istým nepochopením.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Arteon sa už zaobíde aj bez vodiča (test)

Za obalom športového kupé sa skrýva reprezentatívna limuzína.