SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Renault Latitude na Slovensku. Ceny začínajú od 19 900 eur

Francúzi ponúkajú „kus auta“ za pomerne nízku cenu. Latitude prichádza s tromi poháňacími jednotkami a rovnakým počtom výbavových stupňov.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Toto nie je v pravom slova zmysle nástupca modelov Safrane ani VelSatis, hoci v niektorých krajinách sa kvôli kontinuite Safrane zhodou okolností volať bude. Renault ho berie ako luxusnú nadstavbu modelového radu Laguna. Luxusnú priestorom, výbavou a komfortom.

Konzervatívnejší než predchodca

Dizajnéri stáli pred neľahkou úlohou. Latitude budú predávať v 50 krajinách na celom svete, čo znamená, že sa musí páčiť Európanom, rovnako, ako napríklad Ázijcom.

Práve tvary zamerané v prvom rade na účel, môžu byť pre veľký Renault výhodou. Niektoré detaily síce evokujú Lagunu, no príslušnosť Latitude k lepšej spoločnosti na prvý pohľad odhalia vkusné chrómované doplnky a najmä miery: 4897 x 1832 x 1483 mm.

Relax na kolesách

Možno sa mnohí pousmejú nad slovom relax v spojení s touto značkou, ale podľa mňa práve toto slovo najlepšie vystihuje pocit zo šoférovania súčasných modelov automobilky Renault. Od Méganu cez Grand Scénic, Lagunu až po Latitude. Tieto autá nie sú excelentní vykrajovači zákrut, ale veľmi príjemní služobníci na každodenné použitie.

S komfortným podvozkom, bezkľúčovým odomykaním, zamykaním a štartovaním, kvalitným a vynikajúco vypracovaným interiérom, jednoduchým ovládaním všetkých prvkov, špičkovou audio sústavou (v prípade modelu Latitude Bose Sound System) a najnovšie aj masážou v chrtovej časti vodičovho sedadla a inovatívnym systémom riadenia kvality vzduchu v kabíne.

Zvlášť alergikov môže zaujímať, že súčasťou trojzónovej klimatizácie je ionizátor vzduchu Samsung Super Plasma, ktorý čistí a osviežuje vzduch v kabíne. Pracuje v dvoch režimoch – Clean a Relax. Príjemným doplnok je tiež dvojitý rozprašovač vôní, ktorý ponúka na výber až šesť rôznych vôní. Pri jazde z práce sa tak vaše auto môže premeniť na pojazdný relaxačný salón.

Tri motory

Podvozok Latitude využíva zavesenie predných kolies z modelu Renault Laguna. Zadná viacprvková náprava má pôvod v koncernovom partnerovi, značke Nissan. Veľký Renault jazdí štandardne na kolesách s priemerom 16 palcov. Dopredu ho ženie jedna z troch ponúkaných poháňacích jednotiek. Jediný zážihový agregát - štvorvalcový dvojliter (103 kW/140 k) - je okrem benzínu, schopný spaľovať aj palivo E85.

Väčším lákadlom pre zákazníkov zrejme budú vznetové agregáty. Základný turbodiesel dCi má štyri valce a objem 2.0 l. V slabšej verzii dosahuje 110 kW (150 k) a Renault ho - rovnako ako benzínový dvojliter - kombinuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Silnejší variant motora 2.0 dCi produkuje 127 kW (175 k) a dostanete ho len so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Vrcholnú motorizáciu stelesňuje vznetový šesťvalec 3.0 dCi (177 kW/241 k), spriahnutý so šesťstupňovým automatom. Poháňané sú vždy predné kolesá.

Štyri kotúčové brzdy garantujú zastavenie auta z rýchlosti 100 km/h na dráhe dlhej 39,5 metra, bez ohľadu na typ motora pod kapotou.

Tri výbavové stupne

Základná verzia Latitude Expression štandardne obsahuje čelné, bočné a hlavové airbagy, stabilizačný systém, 16-palcové zliatinové disky kolies, diódové koncové svetlá, svetelný a dažďový senzor, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadné parkovacie senzory, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, rádio s CD, MP3 a ovládaním na volante,...

Stupeň Privilege zahŕňa 17-palcové zliatinové kolesá, bi-xenónové natáčacie predné svetlomety, poloautomatickú parkovaciu brzdu, hands-free kartu Renault, čalúnenie v kombinácii látka-koženka, audiosystém 3D Sound by Arkamys s USB vstupom,...

Vrcholná výbavová verzia Initiale obsahuje 18-palcové zliatinové disky, parkovacie senzory vpredu, volant v prevedení drevo-koža, ionizátor a osviežovač vzduchu, elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, sedadlo vodiča s masážnou funkciou, trojzónovú automatickú klimatizáciu, audiosystém Bose i navigačný systém Carminat DVD.

Renault na Latitude poskytuje záruku tri roky alebo 150 000 kilometrov.

Renault Latitude - cenník

Expression Privilege Initiale
2,0 16V (103/140) 6M 19 900 eur
2,0 dCi (110 kW/150 k) 6M 25 490 eur
2,0 dCi (127 kW/170 k) 6A 27 990 eur 31 590 eur
3,0 dCi (177 kW/241 k) 6A 36 990 eur
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 019
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 885
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 512
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 084
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 915
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 549
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 236
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 122
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Americká lyžiarka Mikaela Shiffrinová v Špindlerovom Mlyne.

Slovenka stratila na rivalku viac ako jeden a pol sekundy.


Sportnet 23m
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Japonský premiér Fumio Kišida.

Japonsko patrí medzi krajiny s najstarším obyvateľstvom.


26. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  2. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  3. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  4. Helena Michlíková: Dúha
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  6. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  7. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  8. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 491
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 069
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 142
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 019
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 781
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  7. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 523
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 509
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu