SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Opatrovateľkám na ceste do Rakúska vraj ide o život

Slovenské opatrovateľky, ktoré jazdia za prácou do Rakúska si sťažujú, že ich ohrozujú vodiči. Podľa ich slov jazdia bez odpočinku. Zástupcovia vodičov to ale popierajú.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Pri ceste slovenských opatrovateliek za prácou do Rakúska často ide o život, tvrdia to viaceré z nich. Údajne o tom svedčí aj tragická nehoda spred niekoľkých dní na rakúskej diaľnici, kde vodič mikrobusu v plnej rýchlosti narazil do kamióna.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slováci v Rakúsku narazili do kamiónu, zomreli dvaja ľudia

Opatrovateľka: šoférovala som za unaveného vodiča

"Za ten čas, čo cestujem z východu, som už za unaveného vodiča odjazdila 500 km, lebo zaspával. V súčasnosti som sedem mesiacov práceneschopná po havárii, ktorú sme mali v Rakúsku. Zákony tam sú také, že som musela zaplatiť alikvotnú časť 368 eur za vrtuľník, ktorý ma odviezol do nemocnice. Nikto nemá právo hazardovať s našimi životmi," napísala na internetovom fóre neznáma opatrovateľka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podozrenie podľa viacerých zdrojov padá aj na firmu Štefana Krestiana zo Spišskej Novej Vsi, ktorého vodiči vraj jazdia dlhé cesty bez odpočinku. Jeho syn Marek pre TASR poprel, že by ich vodiči jazdili dlhé cesty bez prestávky.

Šéf vodičov: na vine sú opatrovateľky

"Ja som ani raz šoférovi nepovedal ponáhľaj sa, šofér musí mať prestávky a majú prestávky," povedal. Zároveň vykreslil situáciu, ku ktorej vraj na cestách prichádza. "Veľakrát sa stalo, že ženy v aute prudia šoférov, aby išli, aby boli čím skôr doma," povedal Marek Krestián.

"Vrchol drzosti je, keď Krestian informuje tlač, že to nebol jeho šofér. Keď na jazdu posiela šoférov bez poistenia, nevyspatých, núti ich jazdiť, lebo ináč im nedá ďalšiu robotu," píše ďalší zdroj na fóre k tragickej nehode. Žiadny podobný podnet však na Živnostenskom úrade v Spišskej Novej Vsi neevidujú.

SkryťVypnúť reklamu

Vodičov áut do 3,5 tony nemá kto kontrolovať

Kým vodičov vozidiel nad 3,5 tony kontrolujú tachografy, pri zamestnaných vodičoch vozidiel do 3,5 tony Národný inšpektorát práce vychádza zo všeobecných ustanovení Zákonníka práce. Živnostníkov má kontrolovať Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie.

"Ďalším možným prípadom však môžu byť aj prípady, ak sú tieto opatrovateľky vozené do zahraničia súkromnými osobami na vlastných autách - načierno, kde možnosť kontroly prakticky neexistuje," povedal Igor Holéczy z Národného inšpektorátu práce.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 973
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 796
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 064
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 805
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 797
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 501
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 101
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


14 h
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: To najťažšie na záver. Národný park Mt. Kenya (UNESCO). Mt. Kenya verzus Kilimandžáro.
  2. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: Január 2023
  3. Martin Šuraba: Hrobárov almanach
  4. Robert Štepaník: diel 82 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 2
  5. Ján Škerko: „Múdry“ Sulík spoluvytváral negatívny obraz o Matovičovi a dal ho „dole“
  6. Aliancia NIE RAKOVINE: Svetový deň proti rakovine
  7. Alec Borový: Autonómne systémy ako budúcnosť slovenskej armády
  8. Tupou Ceruzou: Iveta
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 239
  2. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 7 051
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 048
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 953
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 450
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 129
  7. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 623
  8. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 2 544
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu