SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Renault Vel Satis vs. Renault Laguna: crashtest in natura

S francúzskou automobilkou Renault to v osemdesiatych rokoch nevyzeralo najlepšie. Obrat nastal v druhej polovici deväťdesiatych rokov, kedy automobilka nastúpila na novú cestu. Výsledkom je Clio, Scénic, Thalia, Laguna II, sériová výroba odvážneho Avanti


me i luxusného Vel Satisu. Nový Mégane, Espace i Scénic čakajú na svoje premiéry. Laguna II ako jediný automobil na svete dostal päť hviezdičiek v bariérových crashtestoch EuroNCAP, ktoré sú zamerané na pasívne skúšky bezpečnosti automobilov a na ochranu cestujúcich pri prípadných haváriách. Podobnú skúšku pripravil Ranault vo svojom Technickom centre neďaleko Paríža a pozval na ňu peknú kopu motoristických novinárov. Troch aj zo Slovenska a denník SME tu nechýbal. V jednej z hál Technického centra mali Laguna a Vel Satis preukázať, že o bezpečnosť cestujúcich sa konštruktéri Renaultu dobre postarali.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

V Lagune sa povezie rodinka – vpredu muž so ženou, vzadu dieťa v detskej sedačke upevnenej v izofixových úchytoch. Vo Vel Satise rovnako početná rodina s rovnakým rozmiestnením. Garanciou ich bezpečnosti pri čelnej zrážke s presadením 50 %, keď každý z automobilov naberie rýchlosť 50 km/h, majú byť čelné dvojstupňové adaptívne airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy s pyrotechnickým predpínaním a spevnená karoséria s programovanou deformáciou, v prípade potreby aj bočné a priebežné hlavové airbagy.


Prítomní novinári budeme naživo sledovať, či cestujúci haváriu prežijú, prípadne s akými zraneniami. Riziko pri zrážke áut je vždy veľké. Aj pri týchto skúškach. Ak niekto z posádky zomrie, alebo sa ťažko či iba ľahšie zraní, nebude to nadarmo, pretože poslaním týchto posádok je podstupovať nebezpečenstvo v záujme stále bezpečnejšieho auta.

Skryť Vypnúť reklamu

Okamžik hrôzy sa blíži: brány sa otvárajú, autá cúvajú z haly, aby nabrali rýchlosť potrebnú k naprogramovanej zrážke. V hale sa roznieslo hrobové ticho. Kamery a fotoaparáty sú v pohotovosti. Čaká sa len na stlačenie tlačidla, ktoré spustí dielo skazy. Z brán haly vpravo i vľavo sa súčasne vynárajú a rútia proti sebe Laguna i Vel Satis. Žiadna z posádok nebrzdí, ani sa neusiluje o vyhýbací manéver. Tupá rana prehlušuje ticho. Autá akoby sa predkami vnorili do seba, aby vzápätí od seba odskočili. A potom ten paradox: potlesk. Či je namieste, ukážu nasledovné chvíle. Pomaly a vari trochu aj bojazlivo sa približujeme k miestu stretu oboch renaultov.


Totálne rozbité čumáky vyzerajú dosť strašidelne, zrejme všetku nárazovú energiu pohltila predná deformačná zóna. Čelné airbagy sa nafúkli, u Vel Satisu, keďže sa po defekte ľavého zadného kolesa vychýlil značne do boku, sa „odpálil“ aj priebežný hlavový airbag. Ľavé predné dvere Vel Satisu a ľavé predné Laguny sú mierne posunuté dozadu, idú však otvoriť. Ostatné dvere u oboch áut sa otvárajú a zatvárajú ako pred zrážkou. Popraskané sú predné sklá, kabíny ani prístrojové panely nie sú porušené, rovnako ani spodná časť priestoru pre nohy. Posádky Vel Satisu i Laguny vyzerajú byť nezranené. Či naozaj, ukáže až dôsledná prehliadka hlavy, rebier, kĺbov kolien i horných končatín a chrbtice, najmä však podrobné počítačové vyhodnotenie všetkých napojených miest všetkých figurín - členov oboch posádok.

Skryť Vypnúť reklamu

Hviezdičky pri tomto crashteste sa nerozdávali. Výsledok však jasne hovorí, že tak nová Laguna, ktorá má už päť hviezdičiek EuroNCAP, ako aj najnovšia luxusná novinka Renault Vel Satis sú bezpečnými automobilmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 075
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 400
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 103
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 355
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 909
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 839
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 292
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 174
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 035
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 912
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

17 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan