GARÁŽ

Zverejnili výsledky nových crash testov. Dacia neprekročila svoj tieň

Organizácia EuroNCAP podrobila nárazovým testom šesť nových automobilov. Výsledky tentoraz nepriniesli veľa prekvapení.

(Zdroj: EuroNCAP)

BRATISLAVA.

Veľký záujem pritiahli skúšky elektromobilu Mitsubishi i-MiEV, ktorý vyrábajú aj pod označením Citroën C-Zero a Peugeot iOn. Miniauto s dĺžkou len 3395 mm získalo solídny výsledok - štyri hviezdičky z piatich. Kritika technikov smerovala k palubnej doske, ktorá v prípade čelného nárazu môže poraniť dolné končatiny pasažierov na predných sedadlách, ďalej k slabej ochrane cestujúcich pri bočnom náraze do stĺpa a - tradične - k obmedzenej ochrane chodcov.

V správe EuroNCAP je uvedené, že komisári po náraze venovali zvýšenú pozornosť akumulátorom a celkovej náchylnosti auta na vznik požiaru. Nič nezvyčajné však nezaznamenali.

Trojhviezdičkový Duster

Najhorší výsledok v rámci aktuálneho kola crash testov obdržalo lacné SUV Dacia Duster. Komisári mu strhávali body za to, že sa pri čelnom náraze otvorili piate dvere a pri bočnom náraze zasa bočné. Palubná doska predstavuje riziko poranenia pre vodičove nohy v prípade čelného nárazu. Dacia pri bočnom náraze do stĺpa poskytuje hrudníku cestujúceho vpredu iba slabú ochranu. Ohrození sa môžu cítiť aj chodci. Riziko pre nich predstavuje predný nárazník i hrany kapoty auta.

Dacia Duster získala spolu tri hviezdičky, čím napodobnila Logan a Sandero. Tie však boli testované ešte podľa staršej, benevolentnejšej metodiky.

EuroNCAP vyjadrilo sklamanie, že materský Renault nekladie pri návrhu modelov Dacia veľký dôraz na bezpečnosť, pritom sám vyrába bezpečné autá. Je však jasné, že by sa vyššia bezpečnostná úroveň Dacií odrazila na ich cene, čo by pre väčšinu zákazníkov asi nebolo akceptovateľné.

Hyundai získal hodnotenie Kie

Ďalšie štyri testované vozidlá - BMW X1, Hyundai ix20, Mitsubishi ASX a Nissan Juke - obdržali plný počet päť hviezdičiek. BMW absolvovalo crash-testy v laboratóriách EuroNCAP už v roku 2009 a aktuálne bolo jeho hodnotenie upravené podľa aktuálnej metodiky.

Podľa informácií organizácie EuroNCAP, obsahuje Hyundai ix20 rovnaké bezpečnostné štruktúry ako sesterská Kia Venga. Hyundai preto neposlali proti bariére, iba naň aplikovali výsledky Kie. Pre oba modely tak platí, že v prípade bočného nárazu do stĺpa poskytujú hrudníku pasažiera vpredu len obmedzenú ochranu. Riziko pre vodiča pri čelnom náraze predstavuje stĺpik riadenia a spínacia skrinka.

Aj Mitsubishi ASX straší stĺp

Pre Mitsubishi ASX je kritický bočný náraz do stĺpa, kedy pasažierom vpredu ponúka slabú ochranu hrudníkov. Ďalšie disciplíny už pre japonské SUV nepredstavovali väčší problém.

V prípade extravagantného Nissanu Juke je kritickým momentom čelný náraz, kedy palubná doska môže zraniť cestujúcich a náraz zozadu. Predné sedadlá totiž chránia krčnú chrbticu iba priemerne.

EuroNCAP - výsledky aktuálne testovaných vozidiel

ochrana dospelých ochrana detí ochrana chodcov bezpečnostné systémy celkové hodnotenie
BMW X1 87% 86% 64% 71% 5 hviezdičiek
Dacia Duster 74% 78% 28% 29% 3 hviezdičky
Hyundai ix20 89% 85% 64% 71% 5 hviezdičiek
Mitsubishi ASX 86% 78% 60% 71% 5 hviezdičiek
Mitsubishi i-MiEV/Citroën C-Zero, Peugeot iOn 73% 78% 48% 86% 4 hviezdičky
Nissan Juke 87% 81% 41% 71% 5 hviezdičiek

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.