SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
GARÁŽ

Zverejnili výsledky nových crash testov. Dacia neprekročila svoj tieň

Organizácia EuroNCAP podrobila nárazovým testom šesť nových automobilov. Výsledky tentoraz nepriniesli veľa prekvapení.

(Zdroj: EuroNCAP)

BRATISLAVA.

Veľký záujem pritiahli skúšky elektromobilu Mitsubishi i-MiEV, ktorý vyrábajú aj pod označením Citroën C-Zero a Peugeot iOn. Miniauto s dĺžkou len 3395 mm získalo solídny výsledok - štyri hviezdičky z piatich. Kritika technikov smerovala k palubnej doske, ktorá v prípade čelného nárazu môže poraniť dolné končatiny pasažierov na predných sedadlách, ďalej k slabej ochrane cestujúcich pri bočnom náraze do stĺpa a - tradične - k obmedzenej ochrane chodcov.

V správe EuroNCAP je uvedené, že komisári po náraze venovali zvýšenú pozornosť akumulátorom a celkovej náchylnosti auta na vznik požiaru. Nič nezvyčajné však nezaznamenali.

Trojhviezdičkový Duster

Najhorší výsledok v rámci aktuálneho kola crash testov obdržalo lacné SUV Dacia Duster. Komisári mu strhávali body za to, že sa pri čelnom náraze otvorili piate dvere a pri bočnom náraze zasa bočné. Palubná doska predstavuje riziko poranenia pre vodičove nohy v prípade čelného nárazu. Dacia pri bočnom náraze do stĺpa poskytuje hrudníku cestujúceho vpredu iba slabú ochranu. Ohrození sa môžu cítiť aj chodci. Riziko pre nich predstavuje predný nárazník i hrany kapoty auta.

Dacia Duster získala spolu tri hviezdičky, čím napodobnila Logan a Sandero. Tie však boli testované ešte podľa staršej, benevolentnejšej metodiky.

EuroNCAP vyjadrilo sklamanie, že materský Renault nekladie pri návrhu modelov Dacia veľký dôraz na bezpečnosť, pritom sám vyrába bezpečné autá. Je však jasné, že by sa vyššia bezpečnostná úroveň Dacií odrazila na ich cene, čo by pre väčšinu zákazníkov asi nebolo akceptovateľné.

Hyundai získal hodnotenie Kie

Ďalšie štyri testované vozidlá - BMW X1, Hyundai ix20, Mitsubishi ASX a Nissan Juke - obdržali plný počet päť hviezdičiek. BMW absolvovalo crash-testy v laboratóriách EuroNCAP už v roku 2009 a aktuálne bolo jeho hodnotenie upravené podľa aktuálnej metodiky.

Podľa informácií organizácie EuroNCAP, obsahuje Hyundai ix20 rovnaké bezpečnostné štruktúry ako sesterská Kia Venga. Hyundai preto neposlali proti bariére, iba naň aplikovali výsledky Kie. Pre oba modely tak platí, že v prípade bočného nárazu do stĺpa poskytujú hrudníku pasažiera vpredu len obmedzenú ochranu. Riziko pre vodiča pri čelnom náraze predstavuje stĺpik riadenia a spínacia skrinka.

Aj Mitsubishi ASX straší stĺp

Pre Mitsubishi ASX je kritický bočný náraz do stĺpa, kedy pasažierom vpredu ponúka slabú ochranu hrudníkov. Ďalšie disciplíny už pre japonské SUV nepredstavovali väčší problém.

V prípade extravagantného Nissanu Juke je kritickým momentom čelný náraz, kedy palubná doska môže zraniť cestujúcich a náraz zozadu. Predné sedadlá totiž chránia krčnú chrbticu iba priemerne.

EuroNCAP - výsledky aktuálne testovaných vozidiel

ochrana dospelých ochrana detí ochrana chodcov bezpečnostné systémy celkové hodnotenie
BMW X1 87% 86% 64% 71% 5 hviezdičiek
Dacia Duster 74% 78% 28% 29% 3 hviezdičky
Hyundai ix20 89% 85% 64% 71% 5 hviezdičiek
Mitsubishi ASX 86% 78% 60% 71% 5 hviezdičiek
Mitsubishi i-MiEV/Citroën C-Zero, Peugeot iOn 73% 78% 48% 86% 4 hviezdičky
Nissan Juke 87% 81% 41% 71% 5 hviezdičiek

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 816
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 073
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 607
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 862
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 852
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 999
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 304
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.