SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Políciu netrápia autá zaparkované na cyklotrasách

Zlaté Moravce majú ďalšiu raritu. Riadne označenú cyklistickú cestu, na ktorej ale parkujú desiatky áut. Polícia sa len prizerá.

Cestičku pre bicyklistov pravidelne blokujú desiatky zaparkovaných áut. Môžu za to podnikatelia, ktorí vo svojich prevádzkach nezabezpečili parkovanie klientov a zamestnancov.Cestičku pre bicyklistov pravidelne blokujú desiatky zaparkovaných áut. Môžu za to podnikatelia, ktorí vo svojich prevádzkach nezabezpečili parkovanie klientov a zamestnancov. (Zdroj: TOMÁŠ HOLÚBEK)

ZLATÉ MORAVCE. Dvanásť cyklistických trás do celého okolia začína v Zlatých Moravciach. Na bicykloch sa po nich dá dostať napríklad aj do Arboréta Mlyňany či na hrad Hrušov.

Najdlhšie trasy štartujú na Továrenskej ulici, ktorá sa tiahne von z mesta popri priemyselnom parku v smere na Topoľčianky.

Bicyklistov blokujú arogantní šoféri

Pás pre cyklistov začína za priechodom pre chodcov. Je široký a riadne označený dopravnou značkou. Napriek tomu cyklistom neslúži. Blokujú ho autá, ktoré si z neho spravili parkovisko. Zväčša zákazníci miestnych firiem či ich zamestnanci nemajú problém stáť na mieste, kde nemajú čo hľadať, aj niekoľko hodín.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Polícia o probléme vie, ale arogantným šoférom toleruje parkovanie na zakázanom mieste. Cyklisti tak musia vstupovať do vozovky, alebo prechádzať po chodníkoch.

„Stalo sa z toho miesta parkovisko osobných áut, cyklistický chodník nie je šoférmi rešpektovaný. Skúsenejší cyklisti prekľučkujú, problémom ale je, keď sa na výlet vyberú rodiny s deťmi,“ hovorí Tibor Hučka, šéf mestského Klubu slovenských turistov.

Cyklistom nezostáva nič iné, len schádzať na frekventovanú cestu. „Prichádzajú takto do vážneho rizika, že ich môže zraziť auto,“ hovorí Ľudovít Chládek, mestský poslanec a šéf mestskej komisie dopravy.

Nebezpečie úrazu

Problém je o to vážnejší, že hlavne v teplých mesiacoch jazdia po cyklistickej ceste okrem výletníkov aj mnohí zamestnanci tamojšieho priemyselného parku.

Skryť Vypnúť reklamu

„Odkedy sú tu povolené rôzne prevádzky, ktorých zamestnanci aj klienti na cyklotrase parkujú, je situácia nedoriešená. Na komisii sme o nej hovorili viackrát, ale k nejakému konkrétnemu riešeniu sme neprišli. Keďže napravo od cyklotrás je už verejné osvetlenie, nemôžeme tu vytvoriť ani ďalší pás,“ povedal Ľudovít Chládek.

Cesta je štátna, štátni policajti údajne už problém v minulosti riešili. Údajne sa ale vyjadrili, že represívne správanie a pokutovanie vodičov nepomôže. „V prípade, že vozidlá stoja na cestičke pre cyklistov, porušujú zákon o cestnej premávke. Podiel na probléme ale nesie aj samospráva, ktorá v rámci povoľovacieho procesu nezaviazala vznikajúce podnikateľské subjekty k vytvoreniu parkovacích miest na vlastných pozemkoch,“ povedala Renáta Čuháková z krajskej polície v Nitre.

Skryť Vypnúť reklamu

Autá prekážajú aj chodcom

Povolenie na cyklotrasy vzniklo ešte v ére exprimátorky Serafíny Ostrihoňovej. Šéf dopravnej komisie pripustil, že problém sa vtedy naozaj neriešil a firmy nemuseli vytvoriť parkovacie miesta vo svojich prevádzkach. Teraz autá zavadzajú cyklistom.

Autá stojace priamo na cyklistických trasách navyše prekážajú aj chodcom, ktorí sa rušnou cestou snažia prejsť. Na priechode im autá zabraňujú vo výhľade. „Človek musí vyjsť až na cestu, aby videl. A niekedy tu čakám aj dvadsať minút, kým ma niekto pustí,“ posťažovala sa dôchodkyňa Terézia.

Polícia: Priechod spĺňa normy

Priechod je navyše podľa predsedu komisie dopravy veľmi zle riešený. Zebra je už rokmi zošúchaná a slabo viditeľná, reflexné prvky upozorňujúce vodičov nie sú kúsok za najrušnejšou križovatkou v meste žiadne. „Aspoň nejaké reflexné pásy by sa sem mohli dať,“ povedal Ľudovít Chládek.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa polície ale priechod spĺňa normy. „Je vyznačený náležitým zvislým a vodorovným značením. Zvislé značenie spĺňa reflexné podmienky a vodorovné značenie je pravidelné obnovované a za jeho stav zodpovedá správca cesty,“ povedala Renáta Čuháková.

Správcom tejto cesty je Regionálna správa a údržba ciest v Nitre.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 513
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 698
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 994
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 121
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 578
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.