Políciu netrápia autá zaparkované na cyklotrasách

Zlaté Moravce majú ďalšiu raritu. Riadne označenú cyklistickú cestu, na ktorej ale parkujú desiatky áut. Polícia sa len prizerá.

Cestičku pre bicyklistov pravidelne blokujú desiatky zaparkovaných áut. Môžu za to podnikatelia, ktorí vo svojich prevádzkach nezabezpečili parkovanie klientov a zamestnancov.(Zdroj: TOMÁŠ HOLÚBEK)

ZLATÉ MORAVCE. Dvanásť cyklistických trás do celého okolia začína v Zlatých Moravciach. Na bicykloch sa po nich dá dostať napríklad aj do Arboréta Mlyňany či na hrad Hrušov.

Najdlhšie trasy štartujú na Továrenskej ulici, ktorá sa tiahne von z mesta popri priemyselnom parku v smere na Topoľčianky.

Bicyklistov blokujú arogantní šoféri

Pás pre cyklistov začína za priechodom pre chodcov. Je široký a riadne označený dopravnou značkou. Napriek tomu cyklistom neslúži. Blokujú ho autá, ktoré si z neho spravili parkovisko. Zväčša zákazníci miestnych firiem či ich zamestnanci nemajú problém stáť na mieste, kde nemajú čo hľadať, aj niekoľko hodín.

Polícia o probléme vie, ale arogantným šoférom toleruje parkovanie na zakázanom mieste. Cyklisti tak musia vstupovať do vozovky, alebo prechádzať po chodníkoch.

„Stalo sa z toho miesta parkovisko osobných áut, cyklistický chodník nie je šoférmi rešpektovaný. Skúsenejší cyklisti prekľučkujú, problémom ale je, keď sa na výlet vyberú rodiny s deťmi,“ hovorí Tibor Hučka, šéf mestského Klubu slovenských turistov.

Cyklistom nezostáva nič iné, len schádzať na frekventovanú cestu. „Prichádzajú takto do vážneho rizika, že ich môže zraziť auto,“ hovorí Ľudovít Chládek, mestský poslanec a šéf mestskej komisie dopravy.

Nebezpečie úrazu

Problém je o to vážnejší, že hlavne v teplých mesiacoch jazdia po cyklistickej ceste okrem výletníkov aj mnohí zamestnanci tamojšieho priemyselného parku.

„Odkedy sú tu povolené rôzne prevádzky, ktorých zamestnanci aj klienti na cyklotrase parkujú, je situácia nedoriešená. Na komisii sme o nej hovorili viackrát, ale k nejakému konkrétnemu riešeniu sme neprišli. Keďže napravo od cyklotrás je už verejné osvetlenie, nemôžeme tu vytvoriť ani ďalší pás,“ povedal Ľudovít Chládek.

Cesta je štátna, štátni policajti údajne už problém v minulosti riešili. Údajne sa ale vyjadrili, že represívne správanie a pokutovanie vodičov nepomôže. „V prípade, že vozidlá stoja na cestičke pre cyklistov, porušujú zákon o cestnej premávke. Podiel na probléme ale nesie aj samospráva, ktorá v rámci povoľovacieho procesu nezaviazala vznikajúce podnikateľské subjekty k vytvoreniu parkovacích miest na vlastných pozemkoch,“ povedala Renáta Čuháková z krajskej polície v Nitre.

Autá prekážajú aj chodcom

Povolenie na cyklotrasy vzniklo ešte v ére exprimátorky Serafíny Ostrihoňovej. Šéf dopravnej komisie pripustil, že problém sa vtedy naozaj neriešil a firmy nemuseli vytvoriť parkovacie miesta vo svojich prevádzkach. Teraz autá zavadzajú cyklistom.

Autá stojace priamo na cyklistických trasách navyše prekážajú aj chodcom, ktorí sa rušnou cestou snažia prejsť. Na priechode im autá zabraňujú vo výhľade. „Človek musí vyjsť až na cestu, aby videl. A niekedy tu čakám aj dvadsať minút, kým ma niekto pustí,“ posťažovala sa dôchodkyňa Terézia.

Polícia: Priechod spĺňa normy

Priechod je navyše podľa predsedu komisie dopravy veľmi zle riešený. Zebra je už rokmi zošúchaná a slabo viditeľná, reflexné prvky upozorňujúce vodičov nie sú kúsok za najrušnejšou križovatkou v meste žiadne. „Aspoň nejaké reflexné pásy by sa sem mohli dať,“ povedal Ľudovít Chládek.

Podľa polície ale priechod spĺňa normy. „Je vyznačený náležitým zvislým a vodorovným značením. Zvislé značenie spĺňa reflexné podmienky a vodorovné značenie je pravidelné obnovované a za jeho stav zodpovedá správca cesty,“ povedala Renáta Čuháková.

Správcom tejto cesty je Regionálna správa a údržba ciest v Nitre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 887
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 673
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 10 605
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 605
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 145
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 229
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 638
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 5 090
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 986
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 001

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf UNB: Hnevá ma zlý prístup zdravotníkov k pacientom

Mnohé izby budú dvojlôžkové. So samostatným sociálnym zariadením a so sprchou, vraví šéf UNB.

ŠPECIÁLNE DOBRÉ RÁNO

Špeciálne Dobré ráno: Kto na Slovensku kradne európske peniaze

Z diskusie Za slušné eurofondy.

SVET

Erdogan je varovaním, kde môže skončiť Maďarsko

Erdogan zmenil Turecko za pätnásť rokov.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.