Políciu netrápia autá zaparkované na cyklotrasách

Zlaté Moravce majú ďalšiu raritu. Riadne označenú cyklistickú cestu, na ktorej ale parkujú desiatky áut. Polícia sa len prizerá.

Cestičku pre bicyklistov pravidelne blokujú desiatky zaparkovaných áut. Môžu za to podnikatelia, ktorí vo svojich prevádzkach nezabezpečili parkovanie klientov a zamestnancov.(Zdroj: TOMÁŠ HOLÚBEK)

ZLATÉ MORAVCE. Dvanásť cyklistických trás do celého okolia začína v Zlatých Moravciach. Na bicykloch sa po nich dá dostať napríklad aj do Arboréta Mlyňany či na hrad Hrušov.

Najdlhšie trasy štartujú na Továrenskej ulici, ktorá sa tiahne von z mesta popri priemyselnom parku v smere na Topoľčianky.

Bicyklistov blokujú arogantní šoféri

Pás pre cyklistov začína za priechodom pre chodcov. Je široký a riadne označený dopravnou značkou. Napriek tomu cyklistom neslúži. Blokujú ho autá, ktoré si z neho spravili parkovisko. Zväčša zákazníci miestnych firiem či ich zamestnanci nemajú problém stáť na mieste, kde nemajú čo hľadať, aj niekoľko hodín.

Polícia o probléme vie, ale arogantným šoférom toleruje parkovanie na zakázanom mieste. Cyklisti tak musia vstupovať do vozovky, alebo prechádzať po chodníkoch.

„Stalo sa z toho miesta parkovisko osobných áut, cyklistický chodník nie je šoférmi rešpektovaný. Skúsenejší cyklisti prekľučkujú, problémom ale je, keď sa na výlet vyberú rodiny s deťmi,“ hovorí Tibor Hučka, šéf mestského Klubu slovenských turistov.

Cyklistom nezostáva nič iné, len schádzať na frekventovanú cestu. „Prichádzajú takto do vážneho rizika, že ich môže zraziť auto,“ hovorí Ľudovít Chládek, mestský poslanec a šéf mestskej komisie dopravy.

Nebezpečie úrazu

Problém je o to vážnejší, že hlavne v teplých mesiacoch jazdia po cyklistickej ceste okrem výletníkov aj mnohí zamestnanci tamojšieho priemyselného parku.

„Odkedy sú tu povolené rôzne prevádzky, ktorých zamestnanci aj klienti na cyklotrase parkujú, je situácia nedoriešená. Na komisii sme o nej hovorili viackrát, ale k nejakému konkrétnemu riešeniu sme neprišli. Keďže napravo od cyklotrás je už verejné osvetlenie, nemôžeme tu vytvoriť ani ďalší pás,“ povedal Ľudovít Chládek.

Cesta je štátna, štátni policajti údajne už problém v minulosti riešili. Údajne sa ale vyjadrili, že represívne správanie a pokutovanie vodičov nepomôže. „V prípade, že vozidlá stoja na cestičke pre cyklistov, porušujú zákon o cestnej premávke. Podiel na probléme ale nesie aj samospráva, ktorá v rámci povoľovacieho procesu nezaviazala vznikajúce podnikateľské subjekty k vytvoreniu parkovacích miest na vlastných pozemkoch,“ povedala Renáta Čuháková z krajskej polície v Nitre.

Autá prekážajú aj chodcom

Povolenie na cyklotrasy vzniklo ešte v ére exprimátorky Serafíny Ostrihoňovej. Šéf dopravnej komisie pripustil, že problém sa vtedy naozaj neriešil a firmy nemuseli vytvoriť parkovacie miesta vo svojich prevádzkach. Teraz autá zavadzajú cyklistom.

Autá stojace priamo na cyklistických trasách navyše prekážajú aj chodcom, ktorí sa rušnou cestou snažia prejsť. Na priechode im autá zabraňujú vo výhľade. „Človek musí vyjsť až na cestu, aby videl. A niekedy tu čakám aj dvadsať minút, kým ma niekto pustí,“ posťažovala sa dôchodkyňa Terézia.

Polícia: Priechod spĺňa normy

Priechod je navyše podľa predsedu komisie dopravy veľmi zle riešený. Zebra je už rokmi zošúchaná a slabo viditeľná, reflexné prvky upozorňujúce vodičov nie sú kúsok za najrušnejšou križovatkou v meste žiadne. „Aspoň nejaké reflexné pásy by sa sem mohli dať,“ povedal Ľudovít Chládek.

Podľa polície ale priechod spĺňa normy. „Je vyznačený náležitým zvislým a vodorovným značením. Zvislé značenie spĺňa reflexné podmienky a vodorovné značenie je pravidelné obnovované a za jeho stav zodpovedá správca cesty,“ povedala Renáta Čuháková.

Správcom tejto cesty je Regionálna správa a údržba ciest v Nitre.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 477
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 339
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 764
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 168
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 578
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 993
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 270
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 004
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 948

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.