Autosalón Ženeva: Malé Kie príjemne prekvapili

Stále sebavedomejšia značka Kia mieni výrazne zamiešať karty v dvoch najpopulárnejších segmentoch - medzi mini a malými autami. Prvé dojmy z nového Picanta a Ria sú viac ako pozitívne.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Stále sebavedomejšia značka Kia mieni výrazne zamiešať karty v dvoch zákaznícky najpopulárnejších segmentoch - medzi mini a malými autami. Prvé dojmy z nového Picanta a Ria sú viac ako pozitívne.

Imidžovejšie Picanto

Spod plachty na prezentácii ako prvé vyliezlo Picanto. Päťdverové vozidlo už nemá byť len lacnou nákupnou taškou. Chce sa stať autom, ktoré si kúpite, lebo sa vám páči, je to tak trochu imidžová záležitosť. Autor jeho dizajnu, Peter Schreyer, údajne chvíľu bojoval so svojím zamestnávateľom, aby sériové Picanto vyzeralo tak, ako ho vidíte vo videu a na obrázkoch.

Mohutná predná časť je v skutočnosti krajšia, než na fotografiách. Spolu s relatívne dlhými prednými dverami navodzuje dojem, že Picanto patrí o triedu vyššie. Rovnaký pocit som mal po nasadnutí za volant. Priestorová ponuka vpredu naozaj evokuje menších zástupcov segmentu malých áut (napríklad Toyotu Yaris).

Pomerne jednoduchá palubná doska poteší dobrou ergonómiou, s výnimkou ovládača palubného počítača, ktorý je umiestnený medzi ukazovateľmi na prístrojovom paneli. Páči sa mi veľký odkladací priestor v oblasti pred radiacou pákou. Po dizajnovej stránke vo vnútri jednoznačne hviezdi pekný dvojramenný volant. Nastaviť sa však dá iba výškovo.

ESP v štandardnej výbave?

O čo sú predné dvere dlhšie, než býva v tejto triede zvykom, o to sú tie zadné kratšie. Cez malý otvor sa na zadné sedadlá nenastupuje ľahko. Prekvapí však ponuka miesta v pozdĺžnom smere. 185 cm vysoký pasažier si v Picante bez problémov sadne sám za seba. Limitujúcim faktorom je obmedzený priestor v oblasti hlavy. Konštruktéri evidentne rátali s tým, dospelí sa budú voziť vpredu, zatiaľ čo zadná časť je určená skôr pre deti.

Samostatnou kapitolou je u Kie Picanto výbava. Tá môže obsahovať nielen vyhrievané predné sedadlá, ale aj veniec volantu alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Navyše, Picanto má predné projektorové svetlomety, v spodnej časti doplnené o diódy pre denné svietenie. Diódová technika našla uplatnenie aj v koncových svetlách a dokonca osvetľuje aj zrkadielko v slnečnej clone. Najväčším prekvapením je však správa, že Picanto dostane v sériovej výbave stabilizačný systém (ESP).

Pravdepodobne s dvoma motormi

V čase, keď vznikal tento text, ešte neboli zverejnené žiadne technické údaje. Nepoznám vonkajšie miery, ani objem batožinového priestoru Picanta. Môžem iba skonštatovať, že pod podlahou kufra sa ukrýva plastový organizér, určený pre uschovanie menších predmetov. Po sklopení zadných sedákov a operadiel vznikne v priestore pre náklad rovná plocha.

Paleta poháňacích jednotiek má obsahovať litrový zážihový trojvalec (atmosférické verzie: 50 kW/68 k, 59 kW/80 k a prepĺňaná 80 kW/109 k) a štvorvalec s objemom 1,2 litra (63 kW/86 k). K dispozícii budú aj verzie, spaľujúce okrem benzínu aj LPG. Šetriť palivo pomôže systém štart/stop.

Bravo, Schreyer!

Keď stiahli plachtu z novej Kie Rio, šéfdizajnér kórejskej automobilky Peter Schreyer pri novinke ochotne zapózoval. Vystavený exemplár bol preplnený výbavou, nalakovaný sivou metalízou a postavený na 17-palcových kolesách. So záujmom si počkám na stretnutie so základnou verziou, no už teraz subjektívne tvrdím, že sa malá Kia jednoznačne podarila. Aj v jej prípade platí, že výrazný predný nárazník v skutočnosti nepôsobí tak „násilne“ ako na oficiálnych fotkách.

Široké blatníky, zaujímavé prelisy na bokoch karosérie, nová evolúcia typickej tigrej masky chladiča a pomerne úzke bočné okná autu dávajú šťavu. Ani v prípade Ria Kia nezabudla na módne trendy, a tak vystavený kus obsahoval denné diódové svetlá. V základnej verzii ich ale nedostanete.

Väčšie v každom smere

Masívne zadné partie opticky odľahčujú veľké koncové svetlá a kľučka piatych dverí. Tie sprístupňujú batožinový priestor s objemom 292 litrov. Pri prvom kontakte ma zaujala šírka kufra, menej už vysoko umiestnená nakladacia hrana. Sklopené zadné operadlá vytvoria rovnú podlahu s dnom priestoru pre náklad.

Kabína poteší dobrou priestorovou ponukou pre štyroch dospelých. Sedadlá nie sú ukotvené príliš vysoko, takže vodič nemá pocit, že sedí „na aute“ ako v mnohých konkurentoch.

Z optimizmu však ubrali masívne predné stĺpiky. Daň za dizajn a ochranu posádky v prípade havárie zaplatíte zhoršeným výhľadom šikmo dopredu. Rio medzigeneračne narástlo vo všetkých smeroch. Päťdverový hatchback je o 55 mm dlhší (4080 mm), o 25 mm širší (1720 mm) a o 15 mm vyšší (1485 mm). Rázvor náprav sa zväčšil o 70 mm na 2570 mm.

Malé benzínové turbo

Stvárnenie palubnej dosky vzdialene pripomína Kiu Sportage. Vodič má všetko podstatné po ruke. Dokonca aj ovládač palubného počítača je na volante. Skvelým nápadom sú veľké tlačidlá klimatizácie, ktoré „trčia“ pod stredovou konzolou.

Predpokladám, že už po niekoľkých kilometroch odjazdených v Riu, vodič konkrétne tlačidlo nahmatá aj poslepiačky. Podobne ako Picanto, aj v Riu si budete môcť priplatiť za vyhrievané predné sedadlá a volant. ESP vraj dostanú aj najlacnejšie verzie.

Presný zoznam motorizácií určených pre Rio nebol v predvečer ženevského autosalónu známy. Kia však už skôr avizovala, že k dispozícii má byť nový prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva a objemom 1,2 litra. Jednu zo vznetových verzií bude poháňať turbodiesel 1,1 CRDI.

Obe kórejské novinky sa na slovenskom trhu objavia v priebehu tohto roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 867
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 9 881
  3. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 136
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 572
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 653
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 312
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 576
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 249
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 649
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 213

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

PLUS

Food fotograf: Keď sa fotí pečené kura, tak nie je pečené

Prečo sa pri fotení do hamburgerov pichajú špáradlá a do kurčaťa klinčeky?

ŠPORT

Súperi pri ňom vyzerali ako kužele. Zostavili sme ideálny tím

Najlepším hráčom bol Modrič, najužitočnejším Griezmann.

EKONOMIKA

Hotovosť na dovolenke môže vyjsť drahšie, bankomaty mätú ľudí

Nie je jedno, akú možnosť zvolíte.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na rýchlych motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Na väčšiu trpezlivosť sa musia pripraviť vodiči aj cestujúci MHD.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.