V dopravnej zápche v Indonézii stojí vyše týždňa 2 tisíc nákladných áut

Indonézski vodiči kamiónov, ktorí sú uväznení v rozsiahlej dopravnej zápche už viac ako týždeň, sú nútení predávať svoje osobné veci ako napríklad mobilné telefóny, aby si mali za čo kúpiť jedlo.

MERAK. Zápcha, ktorá je názorným príkladom slabej stránky infraštruktúry najsilnejšej ekonomiky juhovýchodnej Ázie, sa tiahne na 11 kilometroch cesty a je v nej uväznených 2000 áut. Tok tovaru z prístavu Merak na západe ostrova Jáva do prístavu Bakauheni na juhovýchode Sumatry sa pre zápchu zastavil. Na úseku, ktorého prejazd obyčajne netrvá viac než tri hodiny, teraz niektorí vodiči čakajú od 21. februára.

Hladní a unavení vodiči už chcú ísť domov a hnevajú sa na neschopnosť vlády uvoľniť dopravné zápchy, ktoré škodia obchodu po celom ostrovnom štáte vrátane hlavného mesta Jakarta.

"Som tu uväznený už tri dni. Došli mi peniaze a aby som si mohol kúpiť jedlo musel som predať svoj mobilný telefón," uviedol pre tlačovú agentúru AFP 35-ročný vodič Surono, ktorý vo februári uviazol v zápche už tretí raz.

Ďalší vodič sa sťažoval na vykrádanie áut. "Bol som unavený z čakania a zaspal som. Keď som sa zobudil, moja peňaženka zmizla. Som hladný a unavený," dodal znechutene.

Indonézia je členom skupiny 20 rozvíjajúcich sa krajín a má jednu z najrýchlejšie rastúcich ekonomík na svete. Jej infraštruktúru však obnova ešte len čaká. Vláda minulý rok oznámila, že do roku 2014 plánuje do infraštruktúry investovať 140 miliárd amerických dolárov (101 miliárd eur).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 10 198
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 695
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 300
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 353
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 213
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 177
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 007
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 707
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 549
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 215

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.