Autosalón Ženeva: Citroen ukázal luxusný kompakt

Nová generácia Citrenu C4 je o poznanie konzervatívnejšia než jej predchodca. Kto však hľadá extravaganciu, nemusí zúfať, Francúzi mu v nižšej strednej triede ponúknu model DS4.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Videli sme ho vlani v Ženeve, vtedy ešte ako štúdiu High Rider, aj v Paríži, ale príležitosť sadnúť a preskúmať nový Citroen DS4 sme dostali až teraz. Prvý dojem? Do luxusu prezlečená C-štvorka.

Výrobca sa tomuto označeniu bráni, zároveň ale priznáva, že technický základ majú obe autá zhodný. Zákazníci si tak budú môcť vyberať z prepĺňaných motoritácií THP 200 a HDI 110 a 160.

Kompakt na extravagantný spôsob

DS4 má aj rovnakú platformu, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroen dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroen C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.

Zatiaľ môžeme skonštatovať iba to, že DS4 pôsobí veľmi rafinovane, zvlášť v bielej farbe a na veľkých kolesách. Veľkej maske chladiča nechýba bohaté chrómovanie, profilom karosérie sa tiahnu výrazné prelisy a vzadu dominuje výrazný spojler.

Citroen DS4 sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.

Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci novinka nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jej vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.

V koži

Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy.

Batožinový priestor má základný objem 370 litrov. Istý hendikep predstavuje vyššia nakladacia hrana.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 010
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 731
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 270
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 542
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 907
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 419
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 324
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 145
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 786
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 703

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

KOMENTÁRE

Srebrenica stále pripomína, že Európa nemusí byť imúnna

Mladič sa pred spravodlivosťou nakoniec neschoval.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.