SME

Autosalón Ženeva: Citroen ukázal luxusný kompakt

Nová generácia Citrenu C4 je o poznanie konzervatívnejšia než jej predchodca. Kto však hľadá extravaganciu, nemusí zúfať, Francúzi mu v nižšej strednej triede ponúknu model DS4.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Videli sme ho vlani v Ženeve, vtedy ešte ako štúdiu High Rider, aj v Paríži, ale príležitosť sadnúť a preskúmať nový Citroen DS4 sme dostali až teraz. Prvý dojem? Do luxusu prezlečená C-štvorka.

Výrobca sa tomuto označeniu bráni, zároveň ale priznáva, že technický základ majú obe autá zhodný. Zákazníci si tak budú môcť vyberať z prepĺňaných motoritácií THP 200 a HDI 110 a 160.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kompakt na extravagantný spôsob

DS4 má aj rovnakú platformu, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroen dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroen C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ môžeme skonštatovať iba to, že DS4 pôsobí veľmi rafinovane, zvlášť v bielej farbe a na veľkých kolesách. Veľkej maske chladiča nechýba bohaté chrómovanie, profilom karosérie sa tiahnu výrazné prelisy a vzadu dominuje výrazný spojler.

Citroen DS4 sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.

Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci novinka nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jej vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.

V koži

Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor má základný objem 370 litrov. Istý hendikep predstavuje vyššia nakladacia hrana.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 191
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 11 461
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 483
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 952
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 382
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 335
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 323
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: A čo robil zatiaľ Gary?
  2. Juraj Tušš: Úroveň politiky a psychika ľudí na Slovensku
  3. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  4. Seniori v pohybe: Blízkosť lieči
  5. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  6. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  7. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  8. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 149
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 28 595
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 719
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 720
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 789
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 929
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 394
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 703
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu