SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Autosalón Ženeva: Citroen ukázal luxusný kompakt

Nová generácia Citrenu C4 je o poznanie konzervatívnejšia než jej predchodca. Kto však hľadá extravaganciu, nemusí zúfať, Francúzi mu v nižšej strednej triede ponúknu model DS4.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Videli sme ho vlani v Ženeve, vtedy ešte ako štúdiu High Rider, aj v Paríži, ale príležitosť sadnúť a preskúmať nový Citroen DS4 sme dostali až teraz. Prvý dojem? Do luxusu prezlečená C-štvorka.

Výrobca sa tomuto označeniu bráni, zároveň ale priznáva, že technický základ majú obe autá zhodný. Zákazníci si tak budú môcť vyberať z prepĺňaných motoritácií THP 200 a HDI 110 a 160.

Kompakt na extravagantný spôsob

DS4 má aj rovnakú platformu, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroen dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroen C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.

Zatiaľ môžeme skonštatovať iba to, že DS4 pôsobí veľmi rafinovane, zvlášť v bielej farbe a na veľkých kolesách. Veľkej maske chladiča nechýba bohaté chrómovanie, profilom karosérie sa tiahnu výrazné prelisy a vzadu dominuje výrazný spojler.

Citroen DS4 sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.

Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci novinka nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jej vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.

V koži

Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy.

Batožinový priestor má základný objem 370 litrov. Istý hendikep predstavuje vyššia nakladacia hrana.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 707
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 022
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 206
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 059
  5. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 582
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 579
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 490
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 734
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


21 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  2. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  3. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  4. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  5. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  6. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  7. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  8. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 248
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 11 423
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 6 256
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 715
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 680
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 847
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 583
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 285
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu