SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Autosalón Ženeva: Hyundai i40 preberá od každého niečo

Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Ich nová nádej sa volá Hyundai i40.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Dizajn karosérie nového kombi čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spojler na piatych dverách.

Veľa výbavy

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy. Na palube nechýbajú rôzni elektronickí pomocníci - jeden varuje pred nechceným opustením jazdného pruhu, iný pomáha s parkovaním,...

Výbava môže obsahovať vyhrievané predné i krajné zadné sedadlá a veniec volantu. Sedem airbagov a stabilizačný systém je v tejto triede štandardom.

Výkonné zážihové „atmosféry“

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov bude obsahovať tri agregáty. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI. Produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min.

Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Maloobjemový diesel

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom.

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 903
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 871
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 578
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 100
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 912
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 548
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 249
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 141
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Japonský premiér Fumio Kišida.

Japonsko patrí medzi krajiny s najstarším obyvateľstvom.


26. jan
ONLINE: Petra Vlhová ide v nedeľu slalom v Špindlerovom Mlyne 2023 (1. kolo).

Sledujte s nami ONLINE prenos z 1. kola nedeľňajšieho slalomu žien.


Sportnet 3 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  3. Helena Michlíková: Dúha
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  5. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  6. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  7. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  8. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 494
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 069
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 133
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 019
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 781
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  7. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 608
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 507
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu