ŽENEVA. Dizajn karosérie nového kombi čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.
Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spojler na piatych dverách.
Veľa výbavy
Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy. Na palube nechýbajú rôzni elektronickí pomocníci - jeden varuje pred nechceným opustením jazdného pruhu, iný pomáha s parkovaním,...
Výbava môže obsahovať vyhrievané predné i krajné zadné sedadlá a veniec volantu. Sedem airbagov a stabilizačný systém je v tejto triede štandardom.
Výkonné zážihové „atmosféry“
Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov bude obsahovať tri agregáty. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI. Produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min.
Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).
Maloobjemový diesel
Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.
Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom.
Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.