Zákonné poistenie nemalo ku koncu roka vyše 150-tisíc áut

Situácia s nepoistenými vozidlami na Slovensku patrí podľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov medzi najhoršie v Európe, horšie je na tom už len Rumunsko a Bulharsko.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ- REUTERS)

BRATISLAVA. Na Slovensku je takmer 157 tisíc motorových vozidiel bez zákonného poistenia. Slovenská kancelária poisťovateľov (SKP) evidovala na konci minulého roka zhruba 2,18 milióna poistených vozidiel. Avšak celkový počet áut podľa štatistík ministerstva vnútra bol takmer 2,34 milióna.

"Z toho vychádza, že máme nepoistených asi 6 až 7 % z celkového počtu evidovaných vozidiel," uviedol pre agentúru SITA výkonný riaditeľ SKP Imrich Fekete s tým, že v súčasnosti opäť pripravujú návrh na zmenu zákona.

Podľa zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla všetky vozidlá podliehajú povinnosti ich poistiť. Ako však informoval Fekete, nie každý si túto povinnosť splní, resp. po zániku poistenia sa hneď nepoistí.

"Ak takéto auto spôsobí škodu, škoda sa hradí z poistného garančného fondu spravovaného SKP, pričom ročne máme hlásených asi 4 000 takýchto škôd s plnením 4 milióny eur," povedal Fekete.

Ako Fekete ďalej uviedol, vodičovi, ktorý nemá zákonné poistenie, môže polícia udeliť pokutu. Ak policajt pri cestnej kontrole natrafí na nepoistení vozidlo, pokuta predstavuje 66 eur. Sankciu môže uložiť aj obvodný úrad, ktorému údaje zasiela SKP.

Tam sa pokuty podľa Feketeho pohybujú od 16,60 do 3 323 eur. "Napokon SKP vymáha od každého nepoisteného majiteľa vozidla celú sumu, ktorú ako odškodnenie vyplatila poškodenému z poistného garančného fondu," doplnil Fekete.

Najhoršie v Európe

Situácia s nepoistenými vozidlami v SR patrí podľa Feketeho medzi najhoršie v Európe, horšie je na tom už len Rumunsko a Bulharsko. Sankčný systém na Slovensku je však podľa neho neúčinný.

Pred tromi rokmi Slovenská kancelária poisťovateľov navrhla zaviesť podobný systém, aký funguje v škandinávskych štátoch a ktorý sa v minulom roku realizoval v ČR. Ministerstvo financií SR návrh vtedy zamietlo.

Podstatou nového sankčného systému by podľa Feketeho bolo to, že SKP by vyberala priamo od majiteľov nepoistených vozidiel tzv. sankčné poistné. To by bolo zdrojom príjmu garančného fondu. V Čechách po zavedení takéhoto systému klesol počet nepoistených vozidiel o 20 až 30 %.

Výška sankčného poistného by podľa Feketeho závisela od druhu vozidla, priemerného poistného na dané vozidlo v roku, čo by sa vynásobilo počtom dní bez poistenia.

SKP by bola priamo zainteresovaná, aby škody z garančného fondu platili všetci nepoistení majitelia vozidiel. "V súčasnosti opäť pripravujeme návrh na zmenu zákona,“ dodal Fekete.

Najväčší počet poistených vozidiel evidovala ku koncu minulého roka Allianz-Slovenská poisťovňa, a to 701,7 tisíc. Medziročne tento stav klesol o 5,8 %.

Poisťovňa Kooperativa mala síce len o niečo menej poistených áut, avšak vrátane so zmluvami za svoju dcérsku firmu Komunálnu poisťovňu evidovala dokopy 886,9 tisíc poistených vozidiel pri medziročnom náraste o 5,6 %.

Najväčší nárast v počte novopoistených vozidiel zaznamenala poisťovňa Wüstenrot. Ku koncu decembra evidovala vyše 106 tisíc klientov, pričom počas celého roka 2010 ich získala 65 tisíc.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 607
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 947
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 085
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 309
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 396
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 884
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 846
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 827
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 740
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 433

Téma: Zdravotné poisťovne


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.