Zákonné poistenie nemalo ku koncu roka vyše 150-tisíc áut

Situácia s nepoistenými vozidlami na Slovensku patrí podľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov medzi najhoršie v Európe, horšie je na tom už len Rumunsko a Bulharsko.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ- REUTERS)

BRATISLAVA. Na Slovensku je takmer 157 tisíc motorových vozidiel bez zákonného poistenia. Slovenská kancelária poisťovateľov (SKP) evidovala na konci minulého roka zhruba 2,18 milióna poistených vozidiel. Avšak celkový počet áut podľa štatistík ministerstva vnútra bol takmer 2,34 milióna.

"Z toho vychádza, že máme nepoistených asi 6 až 7 % z celkového počtu evidovaných vozidiel," uviedol pre agentúru SITA výkonný riaditeľ SKP Imrich Fekete s tým, že v súčasnosti opäť pripravujú návrh na zmenu zákona.

Podľa zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla všetky vozidlá podliehajú povinnosti ich poistiť. Ako však informoval Fekete, nie každý si túto povinnosť splní, resp. po zániku poistenia sa hneď nepoistí.

"Ak takéto auto spôsobí škodu, škoda sa hradí z poistného garančného fondu spravovaného SKP, pričom ročne máme hlásených asi 4 000 takýchto škôd s plnením 4 milióny eur," povedal Fekete.

Ako Fekete ďalej uviedol, vodičovi, ktorý nemá zákonné poistenie, môže polícia udeliť pokutu. Ak policajt pri cestnej kontrole natrafí na nepoistení vozidlo, pokuta predstavuje 66 eur. Sankciu môže uložiť aj obvodný úrad, ktorému údaje zasiela SKP.

Tam sa pokuty podľa Feketeho pohybujú od 16,60 do 3 323 eur. "Napokon SKP vymáha od každého nepoisteného majiteľa vozidla celú sumu, ktorú ako odškodnenie vyplatila poškodenému z poistného garančného fondu," doplnil Fekete.

Najhoršie v Európe

Situácia s nepoistenými vozidlami v SR patrí podľa Feketeho medzi najhoršie v Európe, horšie je na tom už len Rumunsko a Bulharsko. Sankčný systém na Slovensku je však podľa neho neúčinný.

Pred tromi rokmi Slovenská kancelária poisťovateľov navrhla zaviesť podobný systém, aký funguje v škandinávskych štátoch a ktorý sa v minulom roku realizoval v ČR. Ministerstvo financií SR návrh vtedy zamietlo.

Podstatou nového sankčného systému by podľa Feketeho bolo to, že SKP by vyberala priamo od majiteľov nepoistených vozidiel tzv. sankčné poistné. To by bolo zdrojom príjmu garančného fondu. V Čechách po zavedení takéhoto systému klesol počet nepoistených vozidiel o 20 až 30 %.

Výška sankčného poistného by podľa Feketeho závisela od druhu vozidla, priemerného poistného na dané vozidlo v roku, čo by sa vynásobilo počtom dní bez poistenia.

SKP by bola priamo zainteresovaná, aby škody z garančného fondu platili všetci nepoistení majitelia vozidiel. "V súčasnosti opäť pripravujeme návrh na zmenu zákona,“ dodal Fekete.

Najväčší počet poistených vozidiel evidovala ku koncu minulého roka Allianz-Slovenská poisťovňa, a to 701,7 tisíc. Medziročne tento stav klesol o 5,8 %.

Poisťovňa Kooperativa mala síce len o niečo menej poistených áut, avšak vrátane so zmluvami za svoju dcérsku firmu Komunálnu poisťovňu evidovala dokopy 886,9 tisíc poistených vozidiel pri medziročnom náraste o 5,6 %.

Najväčší nárast v počte novopoistených vozidiel zaznamenala poisťovňa Wüstenrot. Ku koncu decembra evidovala vyše 106 tisíc klientov, pričom počas celého roka 2010 ich získala 65 tisíc.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 732
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 742
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 201
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 040
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 838
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 673
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 525
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 462
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 360
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 241

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan by mohol ešte pred odchodom otočiť zopár miliónov eur

Pred uzatvorením je tender na centrálny internet pre školy za desiatky miliónov eur.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

DOMOV

V SNS vyčkávajú na Danka a mlčia, viaže ich zákaz zhora

Andrej Danko nezvládol situáciu, SNS na vstup do koalície nemala. Myslí si to jej bývalý člen Rudolf Pučík, ktorý Danka do politiky dostal.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.

BMW predstavilo roadster Z4 v takmer sériovej podobe

Oproti predchodcovi bude výkonnejší a luxusnejší.