Zákonné poistenie nemalo ku koncu roka vyše 150-tisíc áut

Situácia s nepoistenými vozidlami na Slovensku patrí podľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov medzi najhoršie v Európe, horšie je na tom už len Rumunsko a Bulharsko.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ- REUTERS)

BRATISLAVA. Na Slovensku je takmer 157 tisíc motorových vozidiel bez zákonného poistenia. Slovenská kancelária poisťovateľov (SKP) evidovala na konci minulého roka zhruba 2,18 milióna poistených vozidiel. Avšak celkový počet áut podľa štatistík ministerstva vnútra bol takmer 2,34 milióna.

"Z toho vychádza, že máme nepoistených asi 6 až 7 % z celkového počtu evidovaných vozidiel," uviedol pre agentúru SITA výkonný riaditeľ SKP Imrich Fekete s tým, že v súčasnosti opäť pripravujú návrh na zmenu zákona.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla všetky vozidlá podliehajú povinnosti ich poistiť. Ako však informoval Fekete, nie každý si túto povinnosť splní, resp. po zániku poistenia sa hneď nepoistí.

"Ak takéto auto spôsobí škodu, škoda sa hradí z poistného garančného fondu spravovaného SKP, pričom ročne máme hlásených asi 4 000 takýchto škôd s plnením 4 milióny eur," povedal Fekete.

Ako Fekete ďalej uviedol, vodičovi, ktorý nemá zákonné poistenie, môže polícia udeliť pokutu. Ak policajt pri cestnej kontrole natrafí na nepoistení vozidlo, pokuta predstavuje 66 eur. Sankciu môže uložiť aj obvodný úrad, ktorému údaje zasiela SKP.

Tam sa pokuty podľa Feketeho pohybujú od 16,60 do 3 323 eur. "Napokon SKP vymáha od každého nepoisteného majiteľa vozidla celú sumu, ktorú ako odškodnenie vyplatila poškodenému z poistného garančného fondu," doplnil Fekete.

Najhoršie v Európe

Situácia s nepoistenými vozidlami v SR patrí podľa Feketeho medzi najhoršie v Európe, horšie je na tom už len Rumunsko a Bulharsko. Sankčný systém na Slovensku je však podľa neho neúčinný.

Pred tromi rokmi Slovenská kancelária poisťovateľov navrhla zaviesť podobný systém, aký funguje v škandinávskych štátoch a ktorý sa v minulom roku realizoval v ČR. Ministerstvo financií SR návrh vtedy zamietlo.

Podstatou nového sankčného systému by podľa Feketeho bolo to, že SKP by vyberala priamo od majiteľov nepoistených vozidiel tzv. sankčné poistné. To by bolo zdrojom príjmu garančného fondu. V Čechách po zavedení takéhoto systému klesol počet nepoistených vozidiel o 20 až 30 %.

Výška sankčného poistného by podľa Feketeho závisela od druhu vozidla, priemerného poistného na dané vozidlo v roku, čo by sa vynásobilo počtom dní bez poistenia.

SKP by bola priamo zainteresovaná, aby škody z garančného fondu platili všetci nepoistení majitelia vozidiel. "V súčasnosti opäť pripravujeme návrh na zmenu zákona,“ dodal Fekete.

Najväčší počet poistených vozidiel evidovala ku koncu minulého roka Allianz-Slovenská poisťovňa, a to 701,7 tisíc. Medziročne tento stav klesol o 5,8 %.

Poisťovňa Kooperativa mala síce len o niečo menej poistených áut, avšak vrátane so zmluvami za svoju dcérsku firmu Komunálnu poisťovňu evidovala dokopy 886,9 tisíc poistených vozidiel pri medziročnom náraste o 5,6 %.

Najväčší nárast v počte novopoistených vozidiel zaznamenala poisťovňa Wüstenrot. Ku koncu decembra evidovala vyše 106 tisíc klientov, pričom počas celého roka 2010 ich získala 65 tisíc.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 686
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 307
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 360
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 992
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 390
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 839
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 995
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 424
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 358
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 674

Téma: Zdravotné poisťovne


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.