SME

Autosalón Ženeva: Audi A3 Concept je športová limuzína s novou platformou

Štúdia Audi A3 Concept naznačuje ako bude vyzerať nová generácia modelu A3. Postavená je na úplne novej koncernovej platforme, ktorá bude ponúkať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA.

V predvečer ženevského autosalónu sme sa ho nedočkali. Automobilka Audi si ho odkladala ako hlavný ťahák úvodnej tlačovej konferencie prvého novinárskeho dňa.

Kompaktný sedan, to u Audi ešte nebolo. Pokiaľ sa teda bavíme o modelovom rade A3. Práve tento druh karosérie si automobilka vybrala za demonštráciu podoby novej generácie svojho zástupcu v najžiadanejšej kategórii na európskom trhu. Či sedanom aj v skutočnosti plánuje rozšíriť portfólio verzií tohto modelového radu sme sa samozrejme nedozvedeli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Úspešný by mohol byť minimálne v Číne. Zástupcovia značky však nevylučujú, že svojich priaznivcov by si mohol nájsť aj na starom kontinente. Rozhodujúce budú pravdepodobne reakcie publika. Definitívne rozhodnutie o počte a karosárskych verzií sa dozvieme v roku 2013, kedy bude nové Audi A3 debutovať.

Typické Audi

Kompaktný sedan so zadným C stĺpikom zošikmeným na spôsob kupé nadväzuje na športovo-elegantný dizajnový štýl značky, typický pre modely Audi. Vpredu sa vyníma mohutný single-frame gril z plastu vystuženého karbónovými vláknami.

Rovnaký plast dizajnéri použili aj na prednom spojleri, vonkajších spätných zrkadlách a zadnom difúzore, čím prispeli k zníženiu pohotovostnej hmotnosti vozidla. Tú sa podarilo udržať na atraktívnych 1540 kg, aj vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka (predná a zadná kapota, dvere, disky kolies).

SkryťVypnúť reklamu

Jednoducho a čisto tvarovaný interiér ponúka vďaka rázvoru 2,63 m dostatok priestoru štyrom pasažierom, ktorí sa odvezú v športovo hlbokých sedačkách. Priestorovo nenáročná palubná doska je jednou z predností novej koncernovej platformy MBQ, na ktorej tento koncept spočíva. Vďaka kompaktnejším prvkom v jej útrobách ako elektroinštalácia, klimatizácia a iným, šetrí totiž priestor v kabíne a svojim dielom tiež prispieva k úspore na hmotnosti.

Divoch

Sedan s výraznými svalnatými bokmi, aby sa pod ne vmestili 20 palcové hliníkové kolesá s krátkym zadným previsom je dlhý 4,44 m, široký 1,84 ma vysoký 1,39 m. Jeho dramatický športový výraz súvisí s darcom orgánov, ktorým bol v tomto prípade model Audi RS3.

Reálne jazdiaci koncept poháňa 2,5-litrový preplňovaný zážihový päťvalec, dôverne známy z kompaktných stíhačiek Audi TT RS a Audi RS3. V tomto prípade však „štipnutý“ na 300 kW/408 k, s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, ktorý je k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok od 1600 do 5300 1/min.

SkryťVypnúť reklamu

Tento arzenál prenáša na cestu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic a pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ovládacia konzola prevodovky bola inšpirovaná superšportovými modelmi. To znamená, že základné jazdné režimy D/M,R a N sa volia tlačidlami na stredovej konzole a pri športovej jazde už vodič ďalej radí iba veľkými pádlami za volantom.

Maximálna rýchlosť konceptu je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Čelo sa každému orosí skôr pri pohľade na údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré dokáže absolvovať za 4,1 s. Ak sa netlačí na pílu, v kombinovanom režime sa uspokojí s 9,1 l naturalu na 100 km.

Ako býva u Audi zvykom, aj toto vozidlo je vybavené Audi drive select dynamic handling. Ide o systém, ktorý mení reakcie motora, posilňovača riadenia a prevodovky podľa aktuálne zvoleného režimu. Na výber ich má až päť ((Comfort, Auto, Dynamic, Individual a Efficiency).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Audi A3 sedan je postavený na úplne novej koncernovej platforme MBQ, ktorá by mala poslúžiť ako základ širokej škále nových modelov od Audi až po Škodu. Z tohto dôvodu bude mať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav. Na tejto platforme bude postavená napríklad aj Škoda Octavia III.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 980
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 6 280
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 879
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 796
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 126
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 577
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 141
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Areál Harvardovej univerzity.

Snyder by za demokraciu bojovať zostal.


27
Mariana Čengel-Solčanská. (Zdroj: ARCHÍV M.Č.S.)

Posolstvo Veľkej noci je radikálne: nezomrieť znamená nezmeniť sa.


2
Ľudová manifestácia na Sofijskom námestí v Kyjeve v marci 1917 počas Februárovej revolúcie. Jednou z požiadaviek bolo presadenie širokej autonómie pre Ukrajinu.

Vznik Ukrajinskej SSR a úloha ukrajinského národného komunizmu.


Anastasiia Luzhanytsia a 1 ďalší
Mazda EZ-60 príde aj do Európy.

Tretia generácia je za rohom.


2
reklama
  1. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  2. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  3. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  4. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  5. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  6. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  7. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  8. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 034
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 901
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 644
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 332
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 16 165
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 11 709
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 667
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 587
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu