Autosalón Ženeva: Audi A3 Concept je športová limuzína s novou platformou

Štúdia Audi A3 Concept naznačuje ako bude vyzerať nová generácia modelu A3. Postavená je na úplne novej koncernovej platforme, ktorá bude ponúkať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA.

V predvečer ženevského autosalónu sme sa ho nedočkali. Automobilka Audi si ho odkladala ako hlavný ťahák úvodnej tlačovej konferencie prvého novinárskeho dňa.

Kompaktný sedan, to u Audi ešte nebolo. Pokiaľ sa teda bavíme o modelovom rade A3. Práve tento druh karosérie si automobilka vybrala za demonštráciu podoby novej generácie svojho zástupcu v najžiadanejšej kategórii na európskom trhu. Či sedanom aj v skutočnosti plánuje rozšíriť portfólio verzií tohto modelového radu sme sa samozrejme nedozvedeli.

Úspešný by mohol byť minimálne v Číne. Zástupcovia značky však nevylučujú, že svojich priaznivcov by si mohol nájsť aj na starom kontinente. Rozhodujúce budú pravdepodobne reakcie publika. Definitívne rozhodnutie o počte a karosárskych verzií sa dozvieme v roku 2013, kedy bude nové Audi A3 debutovať.

Typické Audi

Kompaktný sedan so zadným C stĺpikom zošikmeným na spôsob kupé nadväzuje na športovo-elegantný dizajnový štýl značky, typický pre modely Audi. Vpredu sa vyníma mohutný single-frame gril z plastu vystuženého karbónovými vláknami.

Rovnaký plast dizajnéri použili aj na prednom spojleri, vonkajších spätných zrkadlách a zadnom difúzore, čím prispeli k zníženiu pohotovostnej hmotnosti vozidla. Tú sa podarilo udržať na atraktívnych 1540 kg, aj vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka (predná a zadná kapota, dvere, disky kolies).

Jednoducho a čisto tvarovaný interiér ponúka vďaka rázvoru 2,63 m dostatok priestoru štyrom pasažierom, ktorí sa odvezú v športovo hlbokých sedačkách. Priestorovo nenáročná palubná doska je jednou z predností novej koncernovej platformy MBQ, na ktorej tento koncept spočíva. Vďaka kompaktnejším prvkom v jej útrobách ako elektroinštalácia, klimatizácia a iným, šetrí totiž priestor v kabíne a svojim dielom tiež prispieva k úspore na hmotnosti.

Divoch

Sedan s výraznými svalnatými bokmi, aby sa pod ne vmestili 20 palcové hliníkové kolesá s krátkym zadným previsom je dlhý 4,44 m, široký 1,84 ma vysoký 1,39 m. Jeho dramatický športový výraz súvisí s darcom orgánov, ktorým bol v tomto prípade model Audi RS3.

Reálne jazdiaci koncept poháňa 2,5-litrový preplňovaný zážihový päťvalec, dôverne známy z kompaktných stíhačiek Audi TT RS a Audi RS3. V tomto prípade však „štipnutý“ na 300 kW/408 k, s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, ktorý je k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok od 1600 do 5300 1/min.

Tento arzenál prenáša na cestu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic a pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ovládacia konzola prevodovky bola inšpirovaná superšportovými modelmi. To znamená, že základné jazdné režimy D/M,R a N sa volia tlačidlami na stredovej konzole a pri športovej jazde už vodič ďalej radí iba veľkými pádlami za volantom.

Maximálna rýchlosť konceptu je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Čelo sa každému orosí skôr pri pohľade na údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré dokáže absolvovať za 4,1 s. Ak sa netlačí na pílu, v kombinovanom režime sa uspokojí s 9,1 l naturalu na 100 km.

Ako býva u Audi zvykom, aj toto vozidlo je vybavené Audi drive select dynamic handling. Ide o systém, ktorý mení reakcie motora, posilňovača riadenia a prevodovky podľa aktuálne zvoleného režimu. Na výber ich má až päť ((Comfort, Auto, Dynamic, Individual a Efficiency).

Audi A3 sedan je postavený na úplne novej koncernovej platforme MBQ, ktorá by mala poslúžiť ako základ širokej škále nových modelov od Audi až po Škodu. Z tohto dôvodu bude mať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav. Na tejto platforme bude postavená napríklad aj Škoda Octavia III.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 13 714
  2. Moskva alebo Petrohrad? 6 853
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 5 256
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 857
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 320
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 022
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 942
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 571
  9. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 537
  10. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 477

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

ŠPORT

Dvaja hráči dali hetrik. Diváci v Bratislave videli 22 gólov

Oba tímy delia dve miesta v tabuľke.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.