Autosalón Ženeva: Audi A3 Concept je športová limuzína s novou platformou

Štúdia Audi A3 Concept naznačuje ako bude vyzerať nová generácia modelu A3. Postavená je na úplne novej koncernovej platforme, ktorá bude ponúkať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA.

V predvečer ženevského autosalónu sme sa ho nedočkali. Automobilka Audi si ho odkladala ako hlavný ťahák úvodnej tlačovej konferencie prvého novinárskeho dňa.

Kompaktný sedan, to u Audi ešte nebolo. Pokiaľ sa teda bavíme o modelovom rade A3. Práve tento druh karosérie si automobilka vybrala za demonštráciu podoby novej generácie svojho zástupcu v najžiadanejšej kategórii na európskom trhu. Či sedanom aj v skutočnosti plánuje rozšíriť portfólio verzií tohto modelového radu sme sa samozrejme nedozvedeli.

Úspešný by mohol byť minimálne v Číne. Zástupcovia značky však nevylučujú, že svojich priaznivcov by si mohol nájsť aj na starom kontinente. Rozhodujúce budú pravdepodobne reakcie publika. Definitívne rozhodnutie o počte a karosárskych verzií sa dozvieme v roku 2013, kedy bude nové Audi A3 debutovať.

Typické Audi

Kompaktný sedan so zadným C stĺpikom zošikmeným na spôsob kupé nadväzuje na športovo-elegantný dizajnový štýl značky, typický pre modely Audi. Vpredu sa vyníma mohutný single-frame gril z plastu vystuženého karbónovými vláknami.

Rovnaký plast dizajnéri použili aj na prednom spojleri, vonkajších spätných zrkadlách a zadnom difúzore, čím prispeli k zníženiu pohotovostnej hmotnosti vozidla. Tú sa podarilo udržať na atraktívnych 1540 kg, aj vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka (predná a zadná kapota, dvere, disky kolies).

Jednoducho a čisto tvarovaný interiér ponúka vďaka rázvoru 2,63 m dostatok priestoru štyrom pasažierom, ktorí sa odvezú v športovo hlbokých sedačkách. Priestorovo nenáročná palubná doska je jednou z predností novej koncernovej platformy MBQ, na ktorej tento koncept spočíva. Vďaka kompaktnejším prvkom v jej útrobách ako elektroinštalácia, klimatizácia a iným, šetrí totiž priestor v kabíne a svojim dielom tiež prispieva k úspore na hmotnosti.

Divoch

Sedan s výraznými svalnatými bokmi, aby sa pod ne vmestili 20 palcové hliníkové kolesá s krátkym zadným previsom je dlhý 4,44 m, široký 1,84 ma vysoký 1,39 m. Jeho dramatický športový výraz súvisí s darcom orgánov, ktorým bol v tomto prípade model Audi RS3.

Reálne jazdiaci koncept poháňa 2,5-litrový preplňovaný zážihový päťvalec, dôverne známy z kompaktných stíhačiek Audi TT RS a Audi RS3. V tomto prípade však „štipnutý“ na 300 kW/408 k, s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, ktorý je k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok od 1600 do 5300 1/min.

Tento arzenál prenáša na cestu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic a pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ovládacia konzola prevodovky bola inšpirovaná superšportovými modelmi. To znamená, že základné jazdné režimy D/M,R a N sa volia tlačidlami na stredovej konzole a pri športovej jazde už vodič ďalej radí iba veľkými pádlami za volantom.

Maximálna rýchlosť konceptu je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Čelo sa každému orosí skôr pri pohľade na údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré dokáže absolvovať za 4,1 s. Ak sa netlačí na pílu, v kombinovanom režime sa uspokojí s 9,1 l naturalu na 100 km.

Ako býva u Audi zvykom, aj toto vozidlo je vybavené Audi drive select dynamic handling. Ide o systém, ktorý mení reakcie motora, posilňovača riadenia a prevodovky podľa aktuálne zvoleného režimu. Na výber ich má až päť ((Comfort, Auto, Dynamic, Individual a Efficiency).

Audi A3 sedan je postavený na úplne novej koncernovej platforme MBQ, ktorá by mala poslúžiť ako základ širokej škále nových modelov od Audi až po Škodu. Z tohto dôvodu bude mať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav. Na tejto platforme bude postavená napríklad aj Škoda Octavia III.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 7 388
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 746
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 464
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 3 089
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 680
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 872
  7. Splnený sen 1 164
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 103
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 978
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 964

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

SVET

Suverén Babiš a ponížený Okamura. Posledná debata bola šou

Superdebatu sprevádzali hlasné reakcie divákov.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.