Autosalón Ženeva: Audi A3 Concept je športová limuzína s novou platformou

Štúdia Audi A3 Concept naznačuje ako bude vyzerať nová generácia modelu A3. Postavená je na úplne novej koncernovej platforme, ktorá bude ponúkať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA.

V predvečer ženevského autosalónu sme sa ho nedočkali. Automobilka Audi si ho odkladala ako hlavný ťahák úvodnej tlačovej konferencie prvého novinárskeho dňa.

Kompaktný sedan, to u Audi ešte nebolo. Pokiaľ sa teda bavíme o modelovom rade A3. Práve tento druh karosérie si automobilka vybrala za demonštráciu podoby novej generácie svojho zástupcu v najžiadanejšej kategórii na európskom trhu. Či sedanom aj v skutočnosti plánuje rozšíriť portfólio verzií tohto modelového radu sme sa samozrejme nedozvedeli.

Úspešný by mohol byť minimálne v Číne. Zástupcovia značky však nevylučujú, že svojich priaznivcov by si mohol nájsť aj na starom kontinente. Rozhodujúce budú pravdepodobne reakcie publika. Definitívne rozhodnutie o počte a karosárskych verzií sa dozvieme v roku 2013, kedy bude nové Audi A3 debutovať.

Typické Audi

Kompaktný sedan so zadným C stĺpikom zošikmeným na spôsob kupé nadväzuje na športovo-elegantný dizajnový štýl značky, typický pre modely Audi. Vpredu sa vyníma mohutný single-frame gril z plastu vystuženého karbónovými vláknami.

Rovnaký plast dizajnéri použili aj na prednom spojleri, vonkajších spätných zrkadlách a zadnom difúzore, čím prispeli k zníženiu pohotovostnej hmotnosti vozidla. Tú sa podarilo udržať na atraktívnych 1540 kg, aj vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka (predná a zadná kapota, dvere, disky kolies).

Jednoducho a čisto tvarovaný interiér ponúka vďaka rázvoru 2,63 m dostatok priestoru štyrom pasažierom, ktorí sa odvezú v športovo hlbokých sedačkách. Priestorovo nenáročná palubná doska je jednou z predností novej koncernovej platformy MBQ, na ktorej tento koncept spočíva. Vďaka kompaktnejším prvkom v jej útrobách ako elektroinštalácia, klimatizácia a iným, šetrí totiž priestor v kabíne a svojim dielom tiež prispieva k úspore na hmotnosti.

Divoch

Sedan s výraznými svalnatými bokmi, aby sa pod ne vmestili 20 palcové hliníkové kolesá s krátkym zadným previsom je dlhý 4,44 m, široký 1,84 ma vysoký 1,39 m. Jeho dramatický športový výraz súvisí s darcom orgánov, ktorým bol v tomto prípade model Audi RS3.

Reálne jazdiaci koncept poháňa 2,5-litrový preplňovaný zážihový päťvalec, dôverne známy z kompaktných stíhačiek Audi TT RS a Audi RS3. V tomto prípade však „štipnutý“ na 300 kW/408 k, s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, ktorý je k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok od 1600 do 5300 1/min.

Tento arzenál prenáša na cestu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic a pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ovládacia konzola prevodovky bola inšpirovaná superšportovými modelmi. To znamená, že základné jazdné režimy D/M,R a N sa volia tlačidlami na stredovej konzole a pri športovej jazde už vodič ďalej radí iba veľkými pádlami za volantom.

Maximálna rýchlosť konceptu je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Čelo sa každému orosí skôr pri pohľade na údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré dokáže absolvovať za 4,1 s. Ak sa netlačí na pílu, v kombinovanom režime sa uspokojí s 9,1 l naturalu na 100 km.

Ako býva u Audi zvykom, aj toto vozidlo je vybavené Audi drive select dynamic handling. Ide o systém, ktorý mení reakcie motora, posilňovača riadenia a prevodovky podľa aktuálne zvoleného režimu. Na výber ich má až päť ((Comfort, Auto, Dynamic, Individual a Efficiency).

Audi A3 sedan je postavený na úplne novej koncernovej platforme MBQ, ktorá by mala poslúžiť ako základ širokej škále nových modelov od Audi až po Škodu. Z tohto dôvodu bude mať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav. Na tejto platforme bude postavená napríklad aj Škoda Octavia III.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 926
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 069
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 468
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 929
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 542
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 541
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 529
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 329
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 307
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 153

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.