SME
Štvrtok, 15. apríl, 2021 | Meniny má FedorKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Audi A3 Concept je športová limuzína s novou platformou

Štúdia Audi A3 Concept naznačuje ako bude vyzerať nová generácia modelu A3. Postavená je na úplne novej koncernovej platforme, ktorá bude ponúkať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA.

V predvečer ženevského autosalónu sme sa ho nedočkali. Automobilka Audi si ho odkladala ako hlavný ťahák úvodnej tlačovej konferencie prvého novinárskeho dňa.

Kompaktný sedan, to u Audi ešte nebolo. Pokiaľ sa teda bavíme o modelovom rade A3. Práve tento druh karosérie si automobilka vybrala za demonštráciu podoby novej generácie svojho zástupcu v najžiadanejšej kategórii na európskom trhu. Či sedanom aj v skutočnosti plánuje rozšíriť portfólio verzií tohto modelového radu sme sa samozrejme nedozvedeli.

Úspešný by mohol byť minimálne v Číne. Zástupcovia značky však nevylučujú, že svojich priaznivcov by si mohol nájsť aj na starom kontinente. Rozhodujúce budú pravdepodobne reakcie publika. Definitívne rozhodnutie o počte a karosárskych verzií sa dozvieme v roku 2013, kedy bude nové Audi A3 debutovať.

Typické Audi

Kompaktný sedan so zadným C stĺpikom zošikmeným na spôsob kupé nadväzuje na športovo-elegantný dizajnový štýl značky, typický pre modely Audi. Vpredu sa vyníma mohutný single-frame gril z plastu vystuženého karbónovými vláknami.

Rovnaký plast dizajnéri použili aj na prednom spojleri, vonkajších spätných zrkadlách a zadnom difúzore, čím prispeli k zníženiu pohotovostnej hmotnosti vozidla. Tú sa podarilo udržať na atraktívnych 1540 kg, aj vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka (predná a zadná kapota, dvere, disky kolies).

Jednoducho a čisto tvarovaný interiér ponúka vďaka rázvoru 2,63 m dostatok priestoru štyrom pasažierom, ktorí sa odvezú v športovo hlbokých sedačkách. Priestorovo nenáročná palubná doska je jednou z predností novej koncernovej platformy MBQ, na ktorej tento koncept spočíva. Vďaka kompaktnejším prvkom v jej útrobách ako elektroinštalácia, klimatizácia a iným, šetrí totiž priestor v kabíne a svojim dielom tiež prispieva k úspore na hmotnosti.

Divoch

Sedan s výraznými svalnatými bokmi, aby sa pod ne vmestili 20 palcové hliníkové kolesá s krátkym zadným previsom je dlhý 4,44 m, široký 1,84 ma vysoký 1,39 m. Jeho dramatický športový výraz súvisí s darcom orgánov, ktorým bol v tomto prípade model Audi RS3.

Reálne jazdiaci koncept poháňa 2,5-litrový preplňovaný zážihový päťvalec, dôverne známy z kompaktných stíhačiek Audi TT RS a Audi RS3. V tomto prípade však „štipnutý“ na 300 kW/408 k, s maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, ktorý je k dispozícii vo veľmi širokom spektre otáčok od 1600 do 5300 1/min.

Tento arzenál prenáša na cestu cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic a pohon všetkých štyroch kolies quattro. Ovládacia konzola prevodovky bola inšpirovaná superšportovými modelmi. To znamená, že základné jazdné režimy D/M,R a N sa volia tlačidlami na stredovej konzole a pri športovej jazde už vodič ďalej radí iba veľkými pádlami za volantom.

Maximálna rýchlosť konceptu je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Čelo sa každému orosí skôr pri pohľade na údaj o zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré dokáže absolvovať za 4,1 s. Ak sa netlačí na pílu, v kombinovanom režime sa uspokojí s 9,1 l naturalu na 100 km.

Ako býva u Audi zvykom, aj toto vozidlo je vybavené Audi drive select dynamic handling. Ide o systém, ktorý mení reakcie motora, posilňovača riadenia a prevodovky podľa aktuálne zvoleného režimu. Na výber ich má až päť ((Comfort, Auto, Dynamic, Individual a Efficiency).

Audi A3 sedan je postavený na úplne novej koncernovej platforme MBQ, ktorá by mala poslúžiť ako základ širokej škále nových modelov od Audi až po Škodu. Z tohto dôvodu bude mať až štyri rôzne dĺžky rázvoru náprav. Na tejto platforme bude postavená napríklad aj Škoda Octavia III.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  3. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  4. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  5. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Reverzné inžinierstvo na FVT
  2. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  3. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  4. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  5. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  6. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  7. Slovník investora 05: Obchodovanie na burze
  8. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  9. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 49 620
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 034
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 139
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 15 754
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 637
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 8 739
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 420
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 904
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 7 729
  10. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 4 911
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dušana Kováčika zadržala NAKA v Bratislave vo štvrtok 22. októbra 2020.

Ak prokuratúra nepožiada o predĺženie väzby, v máji by mohol ísť na slobodu.

18 h
Prezidentka Zuzana Čaputová.

Matovič tvrdil, že vakcínu preverilo nesprávne laboratórium.

3 h
Člen ĽSNS Anton Grňo na Najvyššom súde.

Pozdrav použil Grňo na chodbe súdu.

59m

Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq iV 80

Head-up displej s rozšírenou realitou sa osvedčil v hustom daždi.

3 h
Renault Arkana

Manuálna prevodovka už nebude k dispozícii.

13. apr
Lexus IS Wax Edition

Špeciálny gramofón neskáče ani počas jazdy.

14. apr
Škoda Kodiaq

Sedadlá budú odvetrávané a s masážou.

13. apr