ŽENEVA. Legendárna britská automobilka sa v priebehu tohto roka vráti do kolotoča majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. V jej expozícii na ženevskom autosalóne preto nechýba špeciál John Cooper Works WRC.
Auto vychádzajúce zo sériového Countrymanu (hoci iba základnými líniami karosérie) má pod prednou kapotou zážihový turbomotor s objemom 1,6 litra, dosahujúci výkon približne 221 kW (300 k). Ten sa na všetky štyri kolesá prenáša prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky.
Mini mini
O niekoľko metrov ďalej stojí štúdia Rocketman, ktorá ukazuje novodobé poňatie klasického Mini. Auto s rozmermi 3419 x 1907 x 1398 mm zaujme bohatým využitím uhlíkových vlákien. Vyrobili z nich aj priestorový rám, ktorý je základom konceptu.
Bočné dvere majú netradičný, priestorovo úsporný systém otvárania. Batožinový priestor sprístupňuje dvojdielne veko. Podlahu kufra je dokonca možné povytiahnuť z auta o 350 mm a prenášať tak väčšie predmety.
Futuristický interiér charakterizuje usporiadanie 3+1. Sedadlo spolujazdca je posunuté o čosi viac dopredu ako vodičove, aby sa za neho zmestil ďalší pasažier. Za vodiča si však sadne iba dieťa.