SME
Streda, 14. apríl, 2021 | Meniny má JustínaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Nové Ferrari neprestáva šokovať

Rýchle a na pomery športiakov aj praktické. Ferrari FF ponúka štyri plnohodnotné miesta na sedenie, pomerne veľký kufor a pohon všetkých kolies.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Písmená FF symbolizujú „Ferrari Four“, čím Taliani dávajú najavo, že novinka má štvormiestny interiér a pohon všetkých štyroch kolies.

FF charakterizuje trojdverová karoséria dnes už zriedka používaného typu shooting brake. Okrem štvorice pasažierov sa do nej zmestí aj 450 litrov batožiny. Keď sklopíte zadné sedadlá, kapacita kufra narastie na 800 l.

Auto má miery 4907 x 1953 x 1379 mm. Dizajn sa čiastočne inšpiruje modelom 612 Scaglietti, avšak viacero agresívne pôsobiacich detailov pripomína Ferrari 599 GTB Fiorano. Tvary karosérie navrhli dizajnéri zo štúdia Pininfarina.

Vylepšený dvanásťvalec

Pod prednou kapotou sa ukrýva zážihový motor V12 s objemom 6,3 litra. Výkon 485 kW (660 k) dosahuje pri 8000 ot./min., krútiaci moment s hodnotou 683 Nm vrcholí pri 6000 ot./min.

Na všetky štyri kolesá ho prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky F1 prenáša systém 4RM. Ferrari k nemu uviedlo zatiaľ iba to, že je v porovnaní s konvenčným riešením pohonu 4x4 o 50 percent ľahší. Ide o vôbec prvú „štvorkolku“ z maranellskej stajne.

Na adaptívnom podvozku

Ferrari FF zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,7 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 335 km/h. V priemere si pritom vypýta 15,4 litra benzínu na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 360 gramov emisií CO2 na kilometer.

Udržať apetít motora a emisie na uzde pomáha balíček HELE (High Emotion Low Emissions), obsahujúci napríklad systém štart/stop alebo inteligentný kompresor klimatizácie, ktorý sa podľa potreby sám vypne a opäť zapne.

Automobil váži 1790 kilogramov, rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu reprezentuje pomer 47:53.

Podvozok využíva adaptívne tlmiče SCM3 a brzdy Brembo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  5. Poznáme finalistov Office roka 2020
  6. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  7. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  8. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  9. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  10. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  1. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  2. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  3. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  4. Goji: bobule šťastia pomáhajú proti depresii
  5. Poznáme finalistov Office roka 2020
  6. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  7. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  8. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  9. SodaStream na Slovensku predstavuje príchute nápojov od PEPSI
  10. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 52 084
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 22 098
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 896
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 18 327
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 14 065
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 11 206
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 9 459
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 8 767
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 704
  10. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 8 341
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: AUTOSALÓN ŽENEVA 2011

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vakcínou Astra Zeneca sa od soboty poobedia môžu očkovať ľudia nad 45 rokov.

Pri AstraZenece zatiaľ nehlásili žiadne úmrtie. Očkujú ňou mladších ľudí.

15 h

Matovič sľúbil tlačovku.

6 h