SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Autosalón Ženeva: Nové Ferrari neprestáva šokovať

Rýchle a na pomery športiakov aj praktické. Ferrari FF ponúka štyri plnohodnotné miesta na sedenie, pomerne veľký kufor a pohon všetkých kolies.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Písmená FF symbolizujú „Ferrari Four“, čím Taliani dávajú najavo, že novinka má štvormiestny interiér a pohon všetkých štyroch kolies.

FF charakterizuje trojdverová karoséria dnes už zriedka používaného typu shooting brake. Okrem štvorice pasažierov sa do nej zmestí aj 450 litrov batožiny. Keď sklopíte zadné sedadlá, kapacita kufra narastie na 800 l.

Auto má miery 4907 x 1953 x 1379 mm. Dizajn sa čiastočne inšpiruje modelom 612 Scaglietti, avšak viacero agresívne pôsobiacich detailov pripomína Ferrari 599 GTB Fiorano. Tvary karosérie navrhli dizajnéri zo štúdia Pininfarina.

Vylepšený dvanásťvalec

Pod prednou kapotou sa ukrýva zážihový motor V12 s objemom 6,3 litra. Výkon 485 kW (660 k) dosahuje pri 8000 ot./min., krútiaci moment s hodnotou 683 Nm vrcholí pri 6000 ot./min.

Na všetky štyri kolesá ho prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky F1 prenáša systém 4RM. Ferrari k nemu uviedlo zatiaľ iba to, že je v porovnaní s konvenčným riešením pohonu 4x4 o 50 percent ľahší. Ide o vôbec prvú „štvorkolku“ z maranellskej stajne.

Na adaptívnom podvozku

Ferrari FF zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,7 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 335 km/h. V priemere si pritom vypýta 15,4 litra benzínu na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 360 gramov emisií CO2 na kilometer.

Udržať apetít motora a emisie na uzde pomáha balíček HELE (High Emotion Low Emissions), obsahujúci napríklad systém štart/stop alebo inteligentný kompresor klimatizácie, ktorý sa podľa potreby sám vypne a opäť zapne.

Automobil váži 1790 kilogramov, rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu reprezentuje pomer 47:53.

Podvozok využíva adaptívne tlmiče SCM3 a brzdy Brembo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 816
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 029
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 383
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 198
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 831
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 680
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 042
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 559
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 496
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 828
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 391
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 527
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 394
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu