SME

Autosalón Ženeva: Nové Ferrari neprestáva šokovať

Rýchle a na pomery športiakov aj praktické. Ferrari FF ponúka štyri plnohodnotné miesta na sedenie, pomerne veľký kufor a pohon všetkých kolies.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

ŽENEVA. Písmená FF symbolizujú „Ferrari Four“, čím Taliani dávajú najavo, že novinka má štvormiestny interiér a pohon všetkých štyroch kolies.

FF charakterizuje trojdverová karoséria dnes už zriedka používaného typu shooting brake. Okrem štvorice pasažierov sa do nej zmestí aj 450 litrov batožiny. Keď sklopíte zadné sedadlá, kapacita kufra narastie na 800 l.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto má miery 4907 x 1953 x 1379 mm. Dizajn sa čiastočne inšpiruje modelom 612 Scaglietti, avšak viacero agresívne pôsobiacich detailov pripomína Ferrari 599 GTB Fiorano. Tvary karosérie navrhli dizajnéri zo štúdia Pininfarina.

SkryťVypnúť reklamu

Vylepšený dvanásťvalec

Pod prednou kapotou sa ukrýva zážihový motor V12 s objemom 6,3 litra. Výkon 485 kW (660 k) dosahuje pri 8000 ot./min., krútiaci moment s hodnotou 683 Nm vrcholí pri 6000 ot./min.

Na všetky štyri kolesá ho prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky F1 prenáša systém 4RM. Ferrari k nemu uviedlo zatiaľ iba to, že je v porovnaní s konvenčným riešením pohonu 4x4 o 50 percent ľahší. Ide o vôbec prvú „štvorkolku“ z maranellskej stajne.

Na adaptívnom podvozku

Ferrari FF zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,7 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 335 km/h. V priemere si pritom vypýta 15,4 litra benzínu na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 360 gramov emisií CO2 na kilometer.

Udržať apetít motora a emisie na uzde pomáha balíček HELE (High Emotion Low Emissions), obsahujúci napríklad systém štart/stop alebo inteligentný kompresor klimatizácie, ktorý sa podľa potreby sám vypne a opäť zapne.

SkryťVypnúť reklamu

Automobil váži 1790 kilogramov, rozloženie hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu reprezentuje pomer 47:53.

Podvozok využíva adaptívne tlmiče SCM3 a brzdy Brembo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 970
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 6 119
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 868
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 833
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 131
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 583
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  2. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  3. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  4. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  5. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  6. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  7. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  8. Otilia Horrocks: Ak by bola platenou persónou zastávajúcou záujmy Ruska, neprekvapilo by.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 029
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 880
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 639
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 318
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 15 995
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 11 924
  7. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 660
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 586
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu