ŽENEVA. Od legendárnej talianskej automobilky sme sa v ostatnom čase veľa noviniek nedočkali. Na autosalónoch väčšinou lákala iba špeciálnymi verziami už existujúcich modelov. V Ženeve je všetko inak. Lancia tam odhalila päť nových áut, hoci niektoré už tak trochu poznáme.
Prvýkrát päť dverí a poľský pas
Záujemcov o malé, ale luxusné auto má zaujať štvrtá generácia Lancie Ypsilon. Dizajnéri sa pri jej návrhu evidentne inšpirovali väčšou Deltou. Na karosérii dominujú oblé línie, ktoré zrejme ulahodia najmä ženám.
Nový Ypsilon je navyše praktickejší než jeho predchodcovia, keďže má vôbec po prvýkrát päťdverovú karosériu. Kľučky zadných bočných dverí sú však elegantne ukryté v C-stĺpikoch. Interiér je vzhľadom na segment malých áut nadpriemerne luxusný, ale trochu tesný.
Paleta poháňacích jednotiek pozostáva z atmosférického štvorvalca 1,2 (51 kW/69 k), prepĺňaného dvojvalca 0,9 TwinAir (63 kW/85 k) a vznetového agregátu 1,3 MultiJet II (70 kW/95 k). Ypsilon budú vyrábať v poľských Tychách.
Kríženci
Ďalšie novinky sú vlastne upravené modely Chrysler. Lancia Flavia je Chrysler 200. V ponuke bude ako sedan a kabriolet. Ich produkcia začne približne o pol roka.
Lancia Thema vychádza z Chrysleru 300. K dispozícii je so zážihovým šesťvalcom Pentastar 3,6 l (215 kW/292 k) a s novým vznetovým trojlitrovým šesťvalcom, naladeným na výkon 140 kW (190 k) alebo 165 kW (224 k).
Nástupca Lancie Phedra sa volá Grand Voyager a bol odvodený od rovnomenného Chrysleru. Pod kapotou veľkého vanu sa ukrýva zážihový šesťvalec Pentastar a 2,8-litrový turbodiesel (120 kW/163 k).
Delta s ľahkým faceliftom
Ako čerešnička na torte je prezentovaná modernizovaná Lancia Delta, ktorú vyrábajú od roku 2008. Zmeny sa dotkli prednej časti karosérie a interiéru. Paletu motorizácií doplní turbodiesel 1,6 Multijet (77 kW/105 k).