Slovensku hrozí rekordné zdraženie benzínov a nafty

Situácia v Líbyi je stále napätá a to udržuje ceny ropy v blízkosti niekoľkoročných maxím. Výnimkou nie sú ani pohonné látky, ktoré na burze v Rotterdame prudko zdraželi.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Benzínom a naftám na Slovensku hrozí prudké zdraženie.

Benzíny aj nafta sa predávajú na svetových trhoch najdrahšie od leta 2008. Vyvoláva to tlaky na rast cien pohonných látok na Slovensku.

Ak sa ceny benzínov a nafty v Rotterdame výraznejšie neznížia, pravdepodobnosť zdražovania pohonných látok koncom tohto týždňa sa zmení na realitu.

Benzíny v Rotterdame zdraželi za necelý týždeň až o 6,5 centu za liter. Aktuálne sa nachádzajú o 5 centov za liter vyššie ako v čase, keď na Slovensku naposledy rástli ceny benzínov (v polovici januára). Ak by sa ceny v Rotterdame prestali hýbať, na konci tohto týždňa by sa ceny benzínov na čerpacích staniciach mohli zdvihnúť až o 4,5 centu za liter.

Aj nafte hrozí zdraženie. Do jej cenotvorby na burze v Rotterdame vstupujú nielen problémy v moslimských krajinách, ale aj nekončiaca sa zima (nafta patrí do skupiny látok používaných na vykurovanie). Tento týždeň jej cena v Rotterdame vzrástla o viac ako 5 centov za liter. To je suma, o ktorú by mohla byť drahšia aj na Slovensku. Pravdepodobnejšie však je, že koncom týždňa sa ceny nafty na čerpacích staniciach sa začnú upravovať nahor najviac o 4 centy za liter.

Ak by benzíny a nafta jednorazovo zdraželi o spomínané sumy, bol by to rast, aký Slovensko ešte nezažilo pre vplyv medzinárodných trhov.

Len pre porovnanie, v čase, keď pohonné látky na svetových trhoch stáli toľko, čo dnes, sa benzíny a nafta bez daní a poplatkov na Slovensku predávali približne za tú istú cenu ako v súčasnosti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 12 495
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 5 481
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 783
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 983
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 1 839
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 518
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 151
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 936
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 673
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 621

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

EKONOMIKA

Šéf e-zdravia: Systém spustíme, ako prvé budú online nemocnice

Polovica slovenských lekárov používa zastaraný operačný systém.

KOMENTÁRE

Balada o zrade, alebo bez Babiša to nepôjde

Andrej Babiš vyhral v premiérskom referende.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.