BRATISLAVA. Tretia generácia Imprezy debutovala v roku 2007 a Subaru pomaly pripravuje jej nástupcu. Ako približne bude vyzerať, ukazuje štúdia Impreza Concept.
Extravagantnejšia
Kompaktný sedan prevzal niektoré dizajnové prvky od nového Legacy - najmä tvar masky chladiča a mohutné oblúky blatníkov. Návrhári sa Impreze evidentne snažia vtlačiť podstatne športovejšiu vizáž, než doteraz.
Vďaka mohutným otvorom pre prívod vzduchu do motorového priestoru a úzkym predným svetlometom sa im to celkom darí. Zaujímavé sú hmlovky zostavené z diód.
Japonci dokonca neváhali uviesť, že Impreza Concept vyznáva štýl štvordverového kupé. Línia strechy totiž plynulo prechádza od predného po zadný stĺpik. Zároveň ide o prvý model postavený v duchu novej značkovej filozofie „dôvera v pohybe“.
Dizajnérom nedošli nápady ani pri tvorbe zadných partií. Vidieť to hlavne na členitom nárazníku, v spodnej časti zakončenom difúzorom.
Boxer pod kapotou
Interiér pôsobí vďaka sivému koženému čalúneniu a modrému podsvieteniu prístrojov trochu chladným dojmom. Zaujme v ňom predovšetkým veľký dotykový informačný displej na stredovej konzole.
V útrobách konceptu pracuje nová generácia zážihového atmosférického štvorvalca typu boxer s objemom 2,0 litra. Agregát je spriahnutý s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic CVT.
Forester 2011
Obľúbený „lesník“ alias Subaru Forester dostal pre modelový rok upravenú masku chladiča a nové spätné zrkadlá. Podstatnejšiu novinku treba hľadať v motorovom priestore. Do palety poháňacích jednotiek pribudol úplne nový atmosférický zážihový boxer s objemom 2,0 litra. V porovnaní s predchodcom má menšie vŕtanie a dlhší zdvih.
Konštruktéri zvýšili účinnosť sacieho i výfukového traktu a prepracovali chladiaci systém. Nový agregát využíva reťazový rozvod. Dosahuje výkon 110 kW (150 k) pri 6000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 198 Nm pri otáčkach 4200/min. Motor má byť o desať percent úspornejší. V priemere údajne skonzumuje 7,5 l/100 km (doterajší dvojliter vykazoval papierovú spotrebu 8,6 l/100 km). Do ovzdušia pritom vypustí 173 gramov emisií CO2 na kilometer.
Modifikovaný prístrojový panel obsahuje aj analógový ukazovateľ stavu chladiacej kvapaliny. Medzi nové prvky vybavenia patrí audiosystém s funkciou bluetooth a 4,3-placovým farebným displejom i zadná parkovacia kamera. V kabíne tiež nájdeme nové sedadlá, nové typy čalúnenia a kvalitnejšie materiály.
Subaru uvádza, že jeho technici preladili podvozok „s dôrazom na lepšie jazdné vlastnosti, stabilitu a vyšší komfort“.