Slovensko sa stalo tranzitnou krajinou pre kamióny

V porovnaní so susednými krajinami máme nízke pokuty. Iným problémom je nedostatočná vymožiteľnosť uložených pokút od zahraničných vodičov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Slovensko sa stalo pre nízke pokuty a ich nedostatočnú vymožiteľnosť tranzitnou krajinou pre zahraničné kamióny. Také sú závery mimoriadnej kontroly, ktorú dnes v noci uskutočnil Národný inšpektorát práce v spolupráci s políciou.

"Inšpektori práce v noci na celom území krajiny skontrolovali 165 vodičov vozidiel nad 3,5 tony, z toho bolo až 116 zahraničných. Zistených bolo 147 priestupkov, inšpektori udelili pokuty za 4 144 eur," informoval agentúru SITA Igor Holéczy z Národného inšpektorátu práce.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pokuty sú nízke

Vzhľadom na susedné krajiny máme nízke pokuty. "Od zahraničných dopravcov sú navyše nevymožiteľné. Tento stav chceme v čo najkratšom čase zmeniť úpravou legislatívy,“ povedala generálna riaditeľka Národného inšpektorátu práce Jana Popovičová.

Kým bloková pokuta na Slovenku je maximálne 165 eur, napríklad v Maďarsku a v Poľsku môžu kamionisti za rovnaký priestupok dostať až 1 600 eur. Maximálna pokuta však môže byť ešte vyššia. Podľa pripravovanej novelizácie zákona by sa výška pokuty mala zvýšiť na približne 300 eur.

Iným problémom je nedostatočná vymožiteľnosť uložených pokút. Slovenskí inšpektori práce totiž v súčasnosti nemajú právomoc zadržať doklady k prepravovanému tovaru, čo by zabránilo vodičom v pokračovaní v jazde. Novelizácia legislatívy by preto mala umožniť inšpektorom zadržať tieto doklady, čo je podľa skúseností z iných krajín účinným nástrojom na vymáhanie uložených pokút priamo na mieste.

Odhalili tisíce priestupkov

Inšpektori práce vlani na cestách pri kontrolách vodičov kamiónov odhalili vyše 6 200 priestupkov a uložili pokuty za takmer 123 000 eur. Inšpektori skontrolovali vyše 6 000 vodičov vozidiel nad 3,5 tony, z nich až 2 500 bolo zo zahraničia. Pri zahraničných vodičoch odhalili takmer 2 600 priestupkov. Najviac zahraničných vodičov pochádzalo z Česka, Maďarska, Poľska a Rumunska.

Medzi najčastejšie odhalené nedostatky patrí nedodržanie denného času odpočinku, denného limitu vedenia vozidla či týždennej doby odpočinku. Čoraz častejšie však inšpektori odhaľujú používanie magnetov, ktoré vyradia digitálne tachografy z činnosti, či používanie dvoch kariet vodiča jedným vodičom.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 163
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 012
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 166
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 447
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 697
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 260
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 445
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 168
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 625

Téma: Úžitkové vozidlá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Práca

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.