SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Železničné priecestie je už menej nebezpečné

Železničné priecestia patria k veľmi nebezpečným úsekom ciest. Často sú príčinou vodiči, ktorí si neuvedomujú, že im na priecestí môže ísť o život. Nie vždy však ide len o ľahkomyseľnosť vodičov.

Igor nás upozornil na nefungujúcu signalizáciu pred železničným priecestím medzi Vysokou pri Morave a Stupavou.

"Je to pri trati Bratislava - Kúty, takže vlakov tam chodí dosť. Rozhľad nestojí za nič, keďže sú tam kriky. Dali, opreli o závory, tam tabuľu, že nefunguje zabezpečenie prejazdu. Zdá sa mi to alibistické. Keď tam rýchlik pretlačí auto, povedia, že vodič nesledoval situáciu?," napísal nám Igor.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Na oprave signalizácie sa pracuje

Na nedostatočné zabezpečenie tohto železničného priecestia sme sa opýtali Zuzany Chalupovej z komunikačného odboru Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Nefungujúci semafor podľa jej slov "spôsobil výpadok vysokého napätia, ktorý napája zabezpečovacie zariadenia".

Na odstránení tejto poruchy sa vraj intenzívne pracuje. "Ak dôjde k výpadku (poruche) priecestného zabezpečovacieho zariadenia, reagujeme operatívne a daná porucha sa odstraňuje v čo najkratšom reakčnom čase," informuje Chalupová.

Chalupová dodala, že ak sa porucha nedá odstrániť hneď, platia pre rušňovodičov pre daný úsek zvláštne bezpečnostné pravidlá. To znamená, že vlak 60 metrov pred priecestím musí spomaliť na rýchlosť 10 kilometrov za hodinu. Nutné je tiež zvukové hlásenie.

Vodičov upozorňuje výstražná značka

00.jpgV čase opravných prác je problematický úsek doplnený výstražnou značkou. Tá upozorňuje vodičov na vypnutie signalizačného zariadenia.

Podľa nášho čitateľa bola tabuľa len opretá o závoru. To však môže znamenať porušenie predpisov.

Vo vyhláške k zákonu o cestnej premávke sa píše, že zvislé prenosné dopravné značky sú značky zobrazené na podkladovej tabuli, ktorá je umiestnená zvislo na červeno-bielom pruhovanom stĺpiku alebo na inej nosnej konštrukcii, ktorá je striedavo červeno-bielo pruhovane označená a ktorá nie je pevne spojená so zemou, ale je dostatočne stabilná.

Podľa jednej z fotiek ŽSR však to však nevyzerá tak, že by značka bola umiestnená v rozpore s vyhláškou k zákonu o cestnej premávky.

01_big.jpg

Kríky už pri priecestí nie sú

Zlú viditeľnosť podľa Igora spôsobujú kríky v okolí trate. Po poslaní otázok Chalupovej tykajúcich sa riešenia tejto situácie, boli kríky odstránené. Pracovníci ŽSR ešte v ten deň odstránili kríky, ktoré mohli spôsobovať zlú viditeľnosť.

Ak by ste aj vy vedeli o úsekoch, ktoré môžu byť nebezpečné pre vodičov, máte možnosť na to upozorniť.

"Hlásenia prípadných porúch na priecestí je možné vykonať prostredníctvom web stránky, u príslušného správcu, respektíve u obsluhujúceho zamestnanca najbližšej železničnej stanice," vysvetľuje Chalupová. Taktiež zamestnanci ŽSR priebežne kontrolujú železničnú trať, čím by sa malo predísť možným problémom.

Železničných priecestí by malo ubúdať

ŽSR sa snaží o zníženie počtu železničných priecestí alebo "ich nahradením mimoúrovňovými križovaniami cestných komunikácií so železničnou traťou,"“ vysvetľuje Chalupová.

Nie je tajomstvom, že mnoho priecestí je doslova v katastrofálnom stave. Niekedy je náprava možná hneď, inokedy trvá aj rok. Je preto nutné, aby boli vodiči v tomto úseku cesty mimoriadne obozretný. Brzdná dráha vlaku môžu byť niekedy až jeden kilometer.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 709
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 828
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 417
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 124
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 187
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 830
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 827
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 043
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  2. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  3. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  4. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  5. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  6. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  7. Ľubomír Maretta: Trauer
  8. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 562
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 578
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 020
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 472
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 945
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 728
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 099
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 893
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu