Železničné priecestie je už menej nebezpečné

Železničné priecestia patria k veľmi nebezpečným úsekom ciest. Často sú príčinou vodiči, ktorí si neuvedomujú, že im na priecestí môže ísť o život. Nie vždy však ide len o ľahkomyseľnosť vodičov.

Igor nás upozornil na nefungujúcu signalizáciu pred železničným priecestím medzi Vysokou pri Morave a Stupavou.

"Je to pri trati Bratislava - Kúty, takže vlakov tam chodí dosť. Rozhľad nestojí za nič, keďže sú tam kriky. Dali, opreli o závory, tam tabuľu, že nefunguje zabezpečenie prejazdu. Zdá sa mi to alibistické. Keď tam rýchlik pretlačí auto, povedia, že vodič nesledoval situáciu?," napísal nám Igor.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Na oprave signalizácie sa pracuje

Na nedostatočné zabezpečenie tohto železničného priecestia sme sa opýtali Zuzany Chalupovej z komunikačného odboru Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Nefungujúci semafor podľa jej slov "spôsobil výpadok vysokého napätia, ktorý napája zabezpečovacie zariadenia".

Na odstránení tejto poruchy sa vraj intenzívne pracuje. "Ak dôjde k výpadku (poruche) priecestného zabezpečovacieho zariadenia, reagujeme operatívne a daná porucha sa odstraňuje v čo najkratšom reakčnom čase," informuje Chalupová.

Chalupová dodala, že ak sa porucha nedá odstrániť hneď, platia pre rušňovodičov pre daný úsek zvláštne bezpečnostné pravidlá. To znamená, že vlak 60 metrov pred priecestím musí spomaliť na rýchlosť 10 kilometrov za hodinu. Nutné je tiež zvukové hlásenie.

Vodičov upozorňuje výstražná značka

00.jpgV čase opravných prác je problematický úsek doplnený výstražnou značkou. Tá upozorňuje vodičov na vypnutie signalizačného zariadenia.

Podľa nášho čitateľa bola tabuľa len opretá o závoru. To však môže znamenať porušenie predpisov.

Vo vyhláške k zákonu o cestnej premávke sa píše, že zvislé prenosné dopravné značky sú značky zobrazené na podkladovej tabuli, ktorá je umiestnená zvislo na červeno-bielom pruhovanom stĺpiku alebo na inej nosnej konštrukcii, ktorá je striedavo červeno-bielo pruhovane označená a ktorá nie je pevne spojená so zemou, ale je dostatočne stabilná.

Podľa jednej z fotiek ŽSR však to však nevyzerá tak, že by značka bola umiestnená v rozpore s vyhláškou k zákonu o cestnej premávky.

01_big.jpg

Kríky už pri priecestí nie sú

Zlú viditeľnosť podľa Igora spôsobujú kríky v okolí trate. Po poslaní otázok Chalupovej tykajúcich sa riešenia tejto situácie, boli kríky odstránené. Pracovníci ŽSR ešte v ten deň odstránili kríky, ktoré mohli spôsobovať zlú viditeľnosť.

Ak by ste aj vy vedeli o úsekoch, ktoré môžu byť nebezpečné pre vodičov, máte možnosť na to upozorniť.

"Hlásenia prípadných porúch na priecestí je možné vykonať prostredníctvom web stránky, u príslušného správcu, respektíve u obsluhujúceho zamestnanca najbližšej železničnej stanice," vysvetľuje Chalupová. Taktiež zamestnanci ŽSR priebežne kontrolujú železničnú trať, čím by sa malo predísť možným problémom.

Železničných priecestí by malo ubúdať

ŽSR sa snaží o zníženie počtu železničných priecestí alebo "ich nahradením mimoúrovňovými križovaniami cestných komunikácií so železničnou traťou,"“ vysvetľuje Chalupová.

Nie je tajomstvom, že mnoho priecestí je doslova v katastrofálnom stave. Niekedy je náprava možná hneď, inokedy trvá aj rok. Je preto nutné, aby boli vodiči v tomto úseku cesty mimoriadne obozretný. Brzdná dráha vlaku môžu byť niekedy až jeden kilometer.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 15 318
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 911
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 564
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 095
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 755
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 479
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 464
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 453
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 266
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 191

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

BRATISLAVA

Prestavba stanice sa blíži, Bratislava o obmedzeniach mlčí

Najskôr musia dokončiť modernizáciu električkovej trate na Špitálskej ulici.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.