SME

Železničné priecestie je už menej nebezpečné

Železničné priecestia patria k veľmi nebezpečným úsekom ciest. Často sú príčinou vodiči, ktorí si neuvedomujú, že im na priecestí môže ísť o život. Nie vždy však ide len o ľahkomyseľnosť vodičov.

Igor nás upozornil na nefungujúcu signalizáciu pred železničným priecestím medzi Vysokou pri Morave a Stupavou.

"Je to pri trati Bratislava - Kúty, takže vlakov tam chodí dosť. Rozhľad nestojí za nič, keďže sú tam kriky. Dali, opreli o závory, tam tabuľu, že nefunguje zabezpečenie prejazdu. Zdá sa mi to alibistické. Keď tam rýchlik pretlačí auto, povedia, že vodič nesledoval situáciu?," napísal nám Igor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu

Na oprave signalizácie sa pracuje

Na nedostatočné zabezpečenie tohto železničného priecestia sme sa opýtali Zuzany Chalupovej z komunikačného odboru Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). Nefungujúci semafor podľa jej slov "spôsobil výpadok vysokého napätia, ktorý napája zabezpečovacie zariadenia".

Na odstránení tejto poruchy sa vraj intenzívne pracuje. "Ak dôjde k výpadku (poruche) priecestného zabezpečovacieho zariadenia, reagujeme operatívne a daná porucha sa odstraňuje v čo najkratšom reakčnom čase," informuje Chalupová.

Chalupová dodala, že ak sa porucha nedá odstrániť hneď, platia pre rušňovodičov pre daný úsek zvláštne bezpečnostné pravidlá. To znamená, že vlak 60 metrov pred priecestím musí spomaliť na rýchlosť 10 kilometrov za hodinu. Nutné je tiež zvukové hlásenie.

SkryťVypnúť reklamu

Vodičov upozorňuje výstražná značka

00.jpgV čase opravných prác je problematický úsek doplnený výstražnou značkou. Tá upozorňuje vodičov na vypnutie signalizačného zariadenia.

Podľa nášho čitateľa bola tabuľa len opretá o závoru. To však môže znamenať porušenie predpisov.

Vo vyhláške k zákonu o cestnej premávke sa píše, že zvislé prenosné dopravné značky sú značky zobrazené na podkladovej tabuli, ktorá je umiestnená zvislo na červeno-bielom pruhovanom stĺpiku alebo na inej nosnej konštrukcii, ktorá je striedavo červeno-bielo pruhovane označená a ktorá nie je pevne spojená so zemou, ale je dostatočne stabilná.

Podľa jednej z fotiek ŽSR však to však nevyzerá tak, že by značka bola umiestnená v rozpore s vyhláškou k zákonu o cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu

01_big.jpg

Kríky už pri priecestí nie sú

Zlú viditeľnosť podľa Igora spôsobujú kríky v okolí trate. Po poslaní otázok Chalupovej tykajúcich sa riešenia tejto situácie, boli kríky odstránené. Pracovníci ŽSR ešte v ten deň odstránili kríky, ktoré mohli spôsobovať zlú viditeľnosť.

Ak by ste aj vy vedeli o úsekoch, ktoré môžu byť nebezpečné pre vodičov, máte možnosť na to upozorniť.

"Hlásenia prípadných porúch na priecestí je možné vykonať prostredníctvom web stránky, u príslušného správcu, respektíve u obsluhujúceho zamestnanca najbližšej železničnej stanice," vysvetľuje Chalupová. Taktiež zamestnanci ŽSR priebežne kontrolujú železničnú trať, čím by sa malo predísť možným problémom.

Železničných priecestí by malo ubúdať

ŽSR sa snaží o zníženie počtu železničných priecestí alebo "ich nahradením mimoúrovňovými križovaniami cestných komunikácií so železničnou traťou,"“ vysvetľuje Chalupová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie je tajomstvom, že mnoho priecestí je doslova v katastrofálnom stave. Niekedy je náprava možná hneď, inokedy trvá aj rok. Je preto nutné, aby boli vodiči v tomto úseku cesty mimoriadne obozretný. Brzdná dráha vlaku môžu byť niekedy až jeden kilometer.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 465
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 115
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 682
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 019
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 196
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 742
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 554
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  2. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  4. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  5. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  6. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  7. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  8. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 381
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 604
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 026
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 675
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 8 206
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 528
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 852
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 661
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu