Veľké rady vozidiel sa však vytvárajú pri stojanoch s benzínom Super plus, hoci je drahší ako E10. Doteraz sa však v Nemecku tankoval bez problémov benzín Super E5.
BERLÍN. Skratka E10 znamená, že v litri paliva sa nachádza 10 % etanolu a 90 % benzínu z ropy. V Nemecku by malo byť v prevádzke najmenej 90 % vozidiel, do ktorých možno tankovať nový benzín. E10 však nie je rovnako výkonný ako tradičný benzín. Ak ho doteraz spálilo auto na 100 km 10 litrov, s E10 ho bude na túto vzdialenosť potrebovať 10,2 litra.
Nemeckí vodiči odmietajú tankovať nový benzín z dvoch príčin. Tvrdia, že nie sú o jeho kvalite dostatočne informovaní; majú obavu, že priveľa etanolu môže poškodiť motory.
V tomto zmysle sa vyslovil aj vedúci vývoja mechaniky BMW Thomas Brüner. Podľa neho voda, ktorá sa vyzráža z odpadových plynov a dostane sa do oleja, môže ho zriediť, čím skráti jeho životnosť.
Brünerovo vyjadrenie však zrejme nebolo celkom v línii vedenia BMW. Jeho hovorca v nedeľu (6. 3.) povedal, že sa vo všetkých bežných vozidlách môže spaľovať benzín so zvýšeným podielom etanolu bez obmedzenia. Podobne sa vyjadril aj hovorca stuttgartského Daimleru. Zatiaľ nie sú k dispozícii poznatky, že E10 viedol k častejšej výmene oleja. Nevyskytli sa ani iné problémy, ktoré by súviseli s jeho tankovaním. Asi 95 % modelov Daimleru, ktoré sú v prevádzke menej ako 25 rokov, spaľujú nový benzín spoľahlivo.
Informovali o tom nemecké denníky Die Welt a Financial Times Deutschland.