Nemci odmietajú kupovať benzín so zvýšeným podielom etanolu

V Nemecku došlo v prvom marcovom týždni na čerpacích staniciach k spontánnemu bojkotu benzínových stojanov s benzínom Super E10. Za pár dní bojkot státisícov šoférov utlmil chod niekoľkých rafinérií.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Veľké rady vozidiel sa však vytvárajú pri stojanoch s benzínom Super plus, hoci je drahší ako E10. Doteraz sa však v Nemecku tankoval bez problémov benzín Super E5.

BERLÍN. Skratka E10 znamená, že v litri paliva sa nachádza 10 % etanolu a 90 % benzínu z ropy. V Nemecku by malo byť v prevádzke najmenej 90 % vozidiel, do ktorých možno tankovať nový benzín. E10 však nie je rovnako výkonný ako tradičný benzín. Ak ho doteraz spálilo auto na 100 km 10 litrov, s E10 ho bude na túto vzdialenosť potrebovať 10,2 litra.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nemeckí vodiči odmietajú tankovať nový benzín z dvoch príčin. Tvrdia, že nie sú o jeho kvalite dostatočne informovaní; majú obavu, že priveľa etanolu môže poškodiť motory.

V tomto zmysle sa vyslovil aj vedúci vývoja mechaniky BMW Thomas Brüner. Podľa neho voda, ktorá sa vyzráža z odpadových plynov a dostane sa do oleja, môže ho zriediť, čím skráti jeho životnosť.

Brünerovo vyjadrenie však zrejme nebolo celkom v línii vedenia BMW. Jeho hovorca v nedeľu (6. 3.) povedal, že sa vo všetkých bežných vozidlách môže spaľovať benzín so zvýšeným podielom etanolu bez obmedzenia. Podobne sa vyjadril aj hovorca stuttgartského Daimleru. Zatiaľ nie sú k dispozícii poznatky, že E10 viedol k častejšej výmene oleja. Nevyskytli sa ani iné problémy, ktoré by súviseli s jeho tankovaním. Asi 95 % modelov Daimleru, ktoré sú v prevádzke menej ako 25 rokov, spaľujú nový benzín spoľahlivo.

Informovali o tom nemecké denníky Die Welt a Financial Times Deutschland.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 686
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 307
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 360
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 992
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 390
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 839
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 995
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 424
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 358
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 674

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.