Nemci odmietajú kupovať benzín so zvýšeným podielom etanolu

V Nemecku došlo v prvom marcovom týždni na čerpacích staniciach k spontánnemu bojkotu benzínových stojanov s benzínom Super E10. Za pár dní bojkot státisícov šoférov utlmil chod niekoľkých rafinérií.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Veľké rady vozidiel sa však vytvárajú pri stojanoch s benzínom Super plus, hoci je drahší ako E10. Doteraz sa však v Nemecku tankoval bez problémov benzín Super E5.

BERLÍN. Skratka E10 znamená, že v litri paliva sa nachádza 10 % etanolu a 90 % benzínu z ropy. V Nemecku by malo byť v prevádzke najmenej 90 % vozidiel, do ktorých možno tankovať nový benzín. E10 však nie je rovnako výkonný ako tradičný benzín. Ak ho doteraz spálilo auto na 100 km 10 litrov, s E10 ho bude na túto vzdialenosť potrebovať 10,2 litra.

Nemeckí vodiči odmietajú tankovať nový benzín z dvoch príčin. Tvrdia, že nie sú o jeho kvalite dostatočne informovaní; majú obavu, že priveľa etanolu môže poškodiť motory.

V tomto zmysle sa vyslovil aj vedúci vývoja mechaniky BMW Thomas Brüner. Podľa neho voda, ktorá sa vyzráža z odpadových plynov a dostane sa do oleja, môže ho zriediť, čím skráti jeho životnosť.

Brünerovo vyjadrenie však zrejme nebolo celkom v línii vedenia BMW. Jeho hovorca v nedeľu (6. 3.) povedal, že sa vo všetkých bežných vozidlách môže spaľovať benzín so zvýšeným podielom etanolu bez obmedzenia. Podobne sa vyjadril aj hovorca stuttgartského Daimleru. Zatiaľ nie sú k dispozícii poznatky, že E10 viedol k častejšej výmene oleja. Nevyskytli sa ani iné problémy, ktoré by súviseli s jeho tankovaním. Asi 95 % modelov Daimleru, ktoré sú v prevádzke menej ako 25 rokov, spaľujú nový benzín spoľahlivo.

Informovali o tom nemecké denníky Die Welt a Financial Times Deutschland.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 6 469
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 874
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 3 768
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 455
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 512
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 919
  7. Splnený sen 1 138
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 106
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 965
  10. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 915

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

AUTO

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokovali autá na troch miestach.

ŠPORT

Len Sagan nestačí. Príde Tour de France na Slovensko?

Najlepší cyklisti v Žiline, Trnave či v Tatrách. Je to vôbec možné?

Neprehliadnite tiež

Dopravu v okolí Ružomberka zastavili protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.