SME

Nové parkovacie miesta problém nevyriešia

Autá stojace v dvoch radoch bez zatiahnutých ručných bŕzd. Voľné parkovacie miesto je tam luxusom už dlhšie. Mesto sa chystá zvýšiť ich počet o päťdesiat, chýba ich však skoro desaťkrát viac.

Počet áut prevyšuje počet parkovacích miest.Počet áut prevyšuje počet parkovacích miest. (Zdroj: (MB))

PIEŠŤANY. Na piešťanskom sídlisku Adam Trajan sa neustále stupňuje problém s parkovaním. Autá pribúdajú, no parkovacie miesta nie. „Za predpokladu, že na jeden byt pripadá len jedno auto, v súčasnosti chýba na sídlisku asi 460 miest“, hovorí poslankyňa mesta Piešťany Iveta Babičová. Na poslednom zasadnutí zastupiteľstva poslanci schválili čiastku 99 582 eur na riešenie tohto problému a výstavbu nových parkovacích miest.

Tie by mali vyrásť na pozemku bývalého Impaka (objekt ZŠ, ktorý bol zbúraný a ostali po ňom len základy). „Malo tu stáť parkovisko pre 20 áut, no spolu s vedúcou správy mesta a architektkou sme na danú parcelu vypočítali cca 50 parkovacích miest s maximálnym využitím priestoru,“ povedala Babičová.

SkryťVypnúť reklamu

Riziko alebo pohodlnosť?

Súčasná situácia je alarmujúca. Autá stoja všade, na chodníkoch i trávnatých plochách. Občania sú dokonca nútení, nezaťahovať ručné brzdy a autá každé ráno doslova posúvať. „Treba sa na tento problém pozrieť z niekoľkých rovín. V prvom rade je to samotný projekt sídliska, ktorý vznikol v 70-tich rokoch a nikto vtedy nepočítal s takou veľkou motorizáciou. Ďalším problémom je samotné myslenie majiteľov áut. Väčšina ich chce mať priamo pod oknami svojho bytu, čo je v niektorých miestach prakticky nemožné.“

tex.jpg

Hovorí náčelník mestskej polície v Piešťanoch Marcel Mihalik. Podľa Mihalika sú však i vodiči, ktorí túto situáciu zneužívajú a parkujú na chodníkoch i trávnikoch. Tieto priestupky potom polícia rieši podľa príslušného zákona pokutami.

SkryťVypnúť reklamu

Každodenné problémy s parkovaním

Jozef, ktorý sa s problematickým parkovaním potýka každý deň však tvrdí, že svoje auto chce mať pod oknami z bezpečnostných dôvodov: „Ľudia majú strach o svoj majetok, preto chcú na autá vidieť.“

Ďalší obyvateľ sídliska Renát má však iný názor: „Autá stoja aj mimo parkovacích miest, trochu to zlepšilo parkovisko pri Kauflande, ale to sa využíva najviac pri nákupoch. Podľa mňa je nechať auto tam rovnako nebezpečné, ako ho nechať pred činžiakom, je to len lenivosť zájsť si peši,“ hovorí .

text.jpg

„Ešteže bývame hneď pri Kauflande, kde parkujem v podstate vždy, lebo normálne na ulici je plné všetko. Nebyť toho parkoviska tam, tak by to bolo horšie a viac by som si ponadával“, tvrdí Bohuš, podľa ktorého sú už na parkovanie využité všetky rozumné plochy. „Mám pocit, že sa to moc riešiť nedá, lebo to by museli zabetónovať aj trávniky,“ dodáva.

SkryťVypnúť reklamu

Problém by riešili parkovacie domy

Poslankyňa Babičová si je vedomá, že 50 parkovacích miest je malou záplatou pri ich akútnom nedostatku na sídlisku. „Z rozpočtu sme vyčlenili finančné prostriedky vo výške 2600 eur na vypracovanie štúdie výstavby ďalších parkovacích miest. Vytipovali sme lokality, kde by bolo možné budovať parkoviská. Tie treba naprojektovať a prerokovať s občanmi, aby sa neskôr nesťažovali, že pribudli parkoviská pod oknami spálne,“ hovorí Babičová. Na Trajane je totiž okrem parkovania aj problém so zeleňou. Nie všetci občania sú nadšení z myšlienky, že by jej malo ubúdať na úkor betónového parkoviska.

Podľa poslankyne sa v rozpočte na rok 2011 počíta s financovaním zmeny územného plánu. V rámci týchto zmien chce presadiť, aby na roli medzi sídliskom a traťou nebola realizovaná cesta, ale parkoviská. Pozemky však nie sú vo vlastníctve mesta a preto sa bude musieť hľadať spôsob, ako tieto pozemky získať. „Vzhľadom na pribúdajúci počet áut, zástavbu sídliska a možnosti, ktoré plynú z pozemkov vo vlastníctve mesta, by sa do budúcnosti malo počítať s výstavbou parkovacieho domu. Treba sa inšpirovať v blízkych mestách, napríklad v Trnave alebo v Trenčíne, kde bežne chodíte okolo parkovacích domov , ktoré sú veľmi esteticky začlenené do obytných zón,“ dodáva Babičová. Nie je však isté, či by obyvatelia sídliska vôbec boli ochotní využívať parkovacie domy, keď majú problém nechať svoje autá len niekoľko desiatok metrov od vchodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z hľadiska bezpečnosti by museli byť tieto parkoviská zabezpečené kamerovým systémom a inými opatreniami, čo je však opäť otázka vysokej investície, na ktorú mesto pravdepodobne v blízkej dobe peniaze nenájde.

Autor: Lucia Pilková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 593
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 322
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 136
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 346
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 889
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 876
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  5. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  6. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  7. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  8. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 27 899
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 813
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 265
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 991
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 041
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 874
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Tupou Ceruzou: Smerákov
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  5. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
reklama
SkryťZatvoriť reklamu