SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Nové parkovacie miesta problém nevyriešia

Autá stojace v dvoch radoch bez zatiahnutých ručných bŕzd. Voľné parkovacie miesto je tam luxusom už dlhšie. Mesto sa chystá zvýšiť ich počet o päťdesiat, chýba ich však skoro desaťkrát viac.

Počet áut prevyšuje počet parkovacích miest.Počet áut prevyšuje počet parkovacích miest. (Zdroj: (MB))

PIEŠŤANY. Na piešťanskom sídlisku Adam Trajan sa neustále stupňuje problém s parkovaním. Autá pribúdajú, no parkovacie miesta nie. „Za predpokladu, že na jeden byt pripadá len jedno auto, v súčasnosti chýba na sídlisku asi 460 miest“, hovorí poslankyňa mesta Piešťany Iveta Babičová. Na poslednom zasadnutí zastupiteľstva poslanci schválili čiastku 99 582 eur na riešenie tohto problému a výstavbu nových parkovacích miest.

Tie by mali vyrásť na pozemku bývalého Impaka (objekt ZŠ, ktorý bol zbúraný a ostali po ňom len základy). „Malo tu stáť parkovisko pre 20 áut, no spolu s vedúcou správy mesta a architektkou sme na danú parcelu vypočítali cca 50 parkovacích miest s maximálnym využitím priestoru,“ povedala Babičová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Riziko alebo pohodlnosť?

Súčasná situácia je alarmujúca. Autá stoja všade, na chodníkoch i trávnatých plochách. Občania sú dokonca nútení, nezaťahovať ručné brzdy a autá každé ráno doslova posúvať. „Treba sa na tento problém pozrieť z niekoľkých rovín. V prvom rade je to samotný projekt sídliska, ktorý vznikol v 70-tich rokoch a nikto vtedy nepočítal s takou veľkou motorizáciou. Ďalším problémom je samotné myslenie majiteľov áut. Väčšina ich chce mať priamo pod oknami svojho bytu, čo je v niektorých miestach prakticky nemožné.“

tex.jpg

Hovorí náčelník mestskej polície v Piešťanoch Marcel Mihalik. Podľa Mihalika sú však i vodiči, ktorí túto situáciu zneužívajú a parkujú na chodníkoch i trávnikoch. Tieto priestupky potom polícia rieši podľa príslušného zákona pokutami.

SkryťVypnúť reklamu

Každodenné problémy s parkovaním

Jozef, ktorý sa s problematickým parkovaním potýka každý deň však tvrdí, že svoje auto chce mať pod oknami z bezpečnostných dôvodov: „Ľudia majú strach o svoj majetok, preto chcú na autá vidieť.“

Ďalší obyvateľ sídliska Renát má však iný názor: „Autá stoja aj mimo parkovacích miest, trochu to zlepšilo parkovisko pri Kauflande, ale to sa využíva najviac pri nákupoch. Podľa mňa je nechať auto tam rovnako nebezpečné, ako ho nechať pred činžiakom, je to len lenivosť zájsť si peši,“ hovorí .

text.jpg

„Ešteže bývame hneď pri Kauflande, kde parkujem v podstate vždy, lebo normálne na ulici je plné všetko. Nebyť toho parkoviska tam, tak by to bolo horšie a viac by som si ponadával“, tvrdí Bohuš, podľa ktorého sú už na parkovanie využité všetky rozumné plochy. „Mám pocit, že sa to moc riešiť nedá, lebo to by museli zabetónovať aj trávniky,“ dodáva.

SkryťVypnúť reklamu

Problém by riešili parkovacie domy

Poslankyňa Babičová si je vedomá, že 50 parkovacích miest je malou záplatou pri ich akútnom nedostatku na sídlisku. „Z rozpočtu sme vyčlenili finančné prostriedky vo výške 2600 eur na vypracovanie štúdie výstavby ďalších parkovacích miest. Vytipovali sme lokality, kde by bolo možné budovať parkoviská. Tie treba naprojektovať a prerokovať s občanmi, aby sa neskôr nesťažovali, že pribudli parkoviská pod oknami spálne,“ hovorí Babičová. Na Trajane je totiž okrem parkovania aj problém so zeleňou. Nie všetci občania sú nadšení z myšlienky, že by jej malo ubúdať na úkor betónového parkoviska.

Podľa poslankyne sa v rozpočte na rok 2011 počíta s financovaním zmeny územného plánu. V rámci týchto zmien chce presadiť, aby na roli medzi sídliskom a traťou nebola realizovaná cesta, ale parkoviská. Pozemky však nie sú vo vlastníctve mesta a preto sa bude musieť hľadať spôsob, ako tieto pozemky získať. „Vzhľadom na pribúdajúci počet áut, zástavbu sídliska a možnosti, ktoré plynú z pozemkov vo vlastníctve mesta, by sa do budúcnosti malo počítať s výstavbou parkovacieho domu. Treba sa inšpirovať v blízkych mestách, napríklad v Trnave alebo v Trenčíne, kde bežne chodíte okolo parkovacích domov , ktoré sú veľmi esteticky začlenené do obytných zón,“ dodáva Babičová. Nie je však isté, či by obyvatelia sídliska vôbec boli ochotní využívať parkovacie domy, keď majú problém nechať svoje autá len niekoľko desiatok metrov od vchodu.

SkryťVypnúť reklamu

Z hľadiska bezpečnosti by museli byť tieto parkoviská zabezpečené kamerovým systémom a inými opatreniami, čo je však opäť otázka vysokej investície, na ktorú mesto pravdepodobne v blízkej dobe peniaze nenájde.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 966
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 021
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 344
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 836
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 707
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 683
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 353
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 034
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 504
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 455
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 878
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 361
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 523
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 397
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu