Na rozbité cesty môžete doplatiť aj pokutou

Cesta druhej triedy medzi Považskou Bystricou a Rajcom dlhodobo figuruje v pätici najrizikovejších ciest Slovenska. Na vysokú nehodovosť vplýva aj nevyhovujúci stav vozovky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Cestná komunikácia II/517 medzi Považskou Bystricou a Rajcom dlhodobo figuruje v pätici najrizikovejších ciest Slovenska. Na vysokú nehodovosť vplýva aj nevyhovujúci stav vozovky. Sťažnosti z radov motoristov, ktorí po nej dennodenne jazdia, sa dostali aj do našej redakcie.

Problémová obec Prečín

Najviac nehôd sa podľa zdrojov z Hasičského a záchranného zboru odohráva v okolí obce Prečín. Nachádzajú sa tu úseky, kde na vozovku v priebehu dňa dopadne minimum slnečného svitu. Po daždi alebo studenej noci sa šmykľavý povrch dokáže nepredvídavím vodičom postarať o nepríjemné prekvapenie.

Priamo v Prečíne zvyšuje riziko stretu vozidla s chodcom čiastočná absencia chodníkov a zvýšený výskyt chodcov na vozovke. Tento problém "preslávil" obec medzi motoristami nielen z blízkeho okolia. Vyhasol tu už nejeden ľudský život a polícia sa snaží problém riešiť zvýšeným dohľadom na problémových úsekoch v obci.

Ďalšie úseky sú problematické aj pre nekvalitnú vozovku

Ondrej: "Za Považskou Bystricou je cesta rozmlátená, sú na nej vyjazdené koľaje a nečudujem sa, že v neprehľadných zákrutách tu stále niekto búra. Ešte horšia je cesta medzi Domanižou a Malými Lednicami. Vozovka sa na jednom mieste prepadá a šoféri v snahe obchádzať jamy často jazdia v protismere."

Nedávno bolo na druhom spomínanom úseku umiestnené prenosné dopravné značenie upozorňujúce na nerovný povrch a tiež obmedzujúce maximálnu povolenú rýchlosť na 70km/h.

Väčšina vodičov, ktorí využívajú komunikáciu denne na cesty za prácou, takéto riešenie nepovažuje za postačujúce. Pokúsili sme sa teda zistiť, či kompetentní plánujú odstrániť príčinu problému alebo sa naďalej len snažiť eliminovať jeho prejavy.

Povodne zabránili oprave cesty

Cesta druhej triedy spadá do pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja. V pláne opráv pre rok 2010 síce bol zahrnutý tristometrový úsek cesty pri obci Malé Lednice, k sanácií však nedošlo. Plán opráv na rok 2011 v čase vzniku článku nebol na webstránke kraja k dispozícií.

Na naše otázky k stavu komunikácie odpovedal riaditeľ Správy ciest TSK Ing. Stanislav Lališ: "...úsek cesty II/517 nad obcou Malé Lednice v dĺžke 300m bol v pláne opráv na rok 2010. Bohužiaľ, vzhľadom k povodniam, ktoré dňa 15.8.2010 zasiahli oblasť Prievidze a Handlovej, ktoré poškodili 9. mostných objektov a cesty II. a III. tried v týchto regiónoch, zastupiteľstvo TSK rozhodlo o presune finančných prostriedkov zo schváleného plánu opráv na opravy ciest po následkoch povodní."

Málo peňazí - málo opravených úsekov

Ing. Lališ ďalej tvrdí, že oprava spomínaného úseku bola zahrnutá do plánu na rok 2011, ktorý nám aj zaslal. Opravy ďalších úsekov komunikácie v ňom už nefigurujú.

Kameňom úrazu sú opäť raz financie, Trenčiansky kraj s ich nedostatkom zápasí nielen v oblasti dopravy. Nedávno mu Úrad pre verejné obstarávanie potvrdil pokutu vo výške pol milióna eur za stavbu nového sídla VÚC v Trenčíne.

V súčasnosti sa teda vodiči na rozsiahlejšiu zmenu nemôžu tešiť a väčšina problémových úsekov bude od nich naďalej vyžadovať trpezlivosť.

Horšie cesty, väčšia nehodovosť, viac policajtov

Polícia bude v rámci avizovaného znižovania počtu dopravných nehôd na kritické úseky zrejme dohliadať ešte intenzívnejšie. Niektorí nedočkavci tak budú musieť kvôli pokutám siahať hlbšie do vrecka.

Nie je ale vylúčené, že tak budú musieť urobiť všetci motoristi využívajúci komunikáciu. Zlý stav vozovky sa môže premietnuť do zvýšených nákladov na servis podvozkových častí ich plechových tátošov.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  2. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  3. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  4. Bayer posilňuje svoju značku
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  7. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  8. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  9. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  10. Connecting modern comfort with tradition
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 928
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 384
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 029
  4. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 12 678
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 166
  6. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 9 904
  7. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 6 431
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 080
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 315
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 180

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ministerkou vnútra bude Saková, ku Kaliňákovi má blízko

Zákazka, z ktorej mal mať podľa Špirka provízie aj Kaliňák. Aj to má za sebou nová ministerka vnútra Denisa Saková.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí