SME
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky

Na rozbité cesty môžete doplatiť aj pokutou

Cesta druhej triedy medzi Považskou Bystricou a Rajcom dlhodobo figuruje v pätici najrizikovejších ciest Slovenska. Na vysokú nehodovosť vplýva aj nevyhovujúci stav vozovky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Cestná komunikácia II/517 medzi Považskou Bystricou a Rajcom dlhodobo figuruje v pätici najrizikovejších ciest Slovenska. Na vysokú nehodovosť vplýva aj nevyhovujúci stav vozovky. Sťažnosti z radov motoristov, ktorí po nej dennodenne jazdia, sa dostali aj do našej redakcie.

Problémová obec Prečín

Najviac nehôd sa podľa zdrojov z Hasičského a záchranného zboru odohráva v okolí obce Prečín. Nachádzajú sa tu úseky, kde na vozovku v priebehu dňa dopadne minimum slnečného svitu. Po daždi alebo studenej noci sa šmykľavý povrch dokáže nepredvídavím vodičom postarať o nepríjemné prekvapenie.

Priamo v Prečíne zvyšuje riziko stretu vozidla s chodcom čiastočná absencia chodníkov a zvýšený výskyt chodcov na vozovke. Tento problém "preslávil" obec medzi motoristami nielen z blízkeho okolia. Vyhasol tu už nejeden ľudský život a polícia sa snaží problém riešiť zvýšeným dohľadom na problémových úsekoch v obci.

Ďalšie úseky sú problematické aj pre nekvalitnú vozovku

Ondrej: "Za Považskou Bystricou je cesta rozmlátená, sú na nej vyjazdené koľaje a nečudujem sa, že v neprehľadných zákrutách tu stále niekto búra. Ešte horšia je cesta medzi Domanižou a Malými Lednicami. Vozovka sa na jednom mieste prepadá a šoféri v snahe obchádzať jamy často jazdia v protismere."

Nedávno bolo na druhom spomínanom úseku umiestnené prenosné dopravné značenie upozorňujúce na nerovný povrch a tiež obmedzujúce maximálnu povolenú rýchlosť na 70km/h.

Väčšina vodičov, ktorí využívajú komunikáciu denne na cesty za prácou, takéto riešenie nepovažuje za postačujúce. Pokúsili sme sa teda zistiť, či kompetentní plánujú odstrániť príčinu problému alebo sa naďalej len snažiť eliminovať jeho prejavy.

Povodne zabránili oprave cesty

Cesta druhej triedy spadá do pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja. V pláne opráv pre rok 2010 síce bol zahrnutý tristometrový úsek cesty pri obci Malé Lednice, k sanácií však nedošlo. Plán opráv na rok 2011 v čase vzniku článku nebol na webstránke kraja k dispozícií.

Na naše otázky k stavu komunikácie odpovedal riaditeľ Správy ciest TSK Ing. Stanislav Lališ: "...úsek cesty II/517 nad obcou Malé Lednice v dĺžke 300m bol v pláne opráv na rok 2010. Bohužiaľ, vzhľadom k povodniam, ktoré dňa 15.8.2010 zasiahli oblasť Prievidze a Handlovej, ktoré poškodili 9. mostných objektov a cesty II. a III. tried v týchto regiónoch, zastupiteľstvo TSK rozhodlo o presune finančných prostriedkov zo schváleného plánu opráv na opravy ciest po následkoch povodní."

Málo peňazí - málo opravených úsekov

Ing. Lališ ďalej tvrdí, že oprava spomínaného úseku bola zahrnutá do plánu na rok 2011, ktorý nám aj zaslal. Opravy ďalších úsekov komunikácie v ňom už nefigurujú.

Kameňom úrazu sú opäť raz financie, Trenčiansky kraj s ich nedostatkom zápasí nielen v oblasti dopravy. Nedávno mu Úrad pre verejné obstarávanie potvrdil pokutu vo výške pol milióna eur za stavbu nového sídla VÚC v Trenčíne.

V súčasnosti sa teda vodiči na rozsiahlejšiu zmenu nemôžu tešiť a väčšina problémových úsekov bude od nich naďalej vyžadovať trpezlivosť.

Horšie cesty, väčšia nehodovosť, viac policajtov

Polícia bude v rámci avizovaného znižovania počtu dopravných nehôd na kritické úseky zrejme dohliadať ešte intenzívnejšie. Niektorí nedočkavci tak budú musieť kvôli pokutám siahať hlbšie do vrecka.

Nie je ale vylúčené, že tak budú musieť urobiť všetci motoristi využívajúci komunikáciu. Zlý stav vozovky sa môže premietnuť do zvýšených nákladov na servis podvozkových častí ich plechových tátošov.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aký dojazd s vaším autom reálne potrebujete? Praktická pomôcka
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  1. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  2. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  3. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  7. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  9. Behind every successful business lies a set of skilled people
  10. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 22 340
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 13 005
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 279
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 10 341
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 10 198
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 060
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 326
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 978
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 689
  10. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 5 255
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu