Na rozbité cesty môžete doplatiť aj pokutou

Cesta druhej triedy medzi Považskou Bystricou a Rajcom dlhodobo figuruje v pätici najrizikovejších ciest Slovenska. Na vysokú nehodovosť vplýva aj nevyhovujúci stav vozovky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Cestná komunikácia II/517 medzi Považskou Bystricou a Rajcom dlhodobo figuruje v pätici najrizikovejších ciest Slovenska. Na vysokú nehodovosť vplýva aj nevyhovujúci stav vozovky. Sťažnosti z radov motoristov, ktorí po nej dennodenne jazdia, sa dostali aj do našej redakcie.

Problémová obec Prečín

Najviac nehôd sa podľa zdrojov z Hasičského a záchranného zboru odohráva v okolí obce Prečín. Nachádzajú sa tu úseky, kde na vozovku v priebehu dňa dopadne minimum slnečného svitu. Po daždi alebo studenej noci sa šmykľavý povrch dokáže nepredvídavím vodičom postarať o nepríjemné prekvapenie.

Priamo v Prečíne zvyšuje riziko stretu vozidla s chodcom čiastočná absencia chodníkov a zvýšený výskyt chodcov na vozovke. Tento problém "preslávil" obec medzi motoristami nielen z blízkeho okolia. Vyhasol tu už nejeden ľudský život a polícia sa snaží problém riešiť zvýšeným dohľadom na problémových úsekoch v obci.

Ďalšie úseky sú problematické aj pre nekvalitnú vozovku

Ondrej: "Za Považskou Bystricou je cesta rozmlátená, sú na nej vyjazdené koľaje a nečudujem sa, že v neprehľadných zákrutách tu stále niekto búra. Ešte horšia je cesta medzi Domanižou a Malými Lednicami. Vozovka sa na jednom mieste prepadá a šoféri v snahe obchádzať jamy často jazdia v protismere."

Nedávno bolo na druhom spomínanom úseku umiestnené prenosné dopravné značenie upozorňujúce na nerovný povrch a tiež obmedzujúce maximálnu povolenú rýchlosť na 70km/h.

Väčšina vodičov, ktorí využívajú komunikáciu denne na cesty za prácou, takéto riešenie nepovažuje za postačujúce. Pokúsili sme sa teda zistiť, či kompetentní plánujú odstrániť príčinu problému alebo sa naďalej len snažiť eliminovať jeho prejavy.

Povodne zabránili oprave cesty

Cesta druhej triedy spadá do pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja. V pláne opráv pre rok 2010 síce bol zahrnutý tristometrový úsek cesty pri obci Malé Lednice, k sanácií však nedošlo. Plán opráv na rok 2011 v čase vzniku článku nebol na webstránke kraja k dispozícií.

Na naše otázky k stavu komunikácie odpovedal riaditeľ Správy ciest TSK Ing. Stanislav Lališ: "...úsek cesty II/517 nad obcou Malé Lednice v dĺžke 300m bol v pláne opráv na rok 2010. Bohužiaľ, vzhľadom k povodniam, ktoré dňa 15.8.2010 zasiahli oblasť Prievidze a Handlovej, ktoré poškodili 9. mostných objektov a cesty II. a III. tried v týchto regiónoch, zastupiteľstvo TSK rozhodlo o presune finančných prostriedkov zo schváleného plánu opráv na opravy ciest po následkoch povodní."

Málo peňazí - málo opravených úsekov

Ing. Lališ ďalej tvrdí, že oprava spomínaného úseku bola zahrnutá do plánu na rok 2011, ktorý nám aj zaslal. Opravy ďalších úsekov komunikácie v ňom už nefigurujú.

Kameňom úrazu sú opäť raz financie, Trenčiansky kraj s ich nedostatkom zápasí nielen v oblasti dopravy. Nedávno mu Úrad pre verejné obstarávanie potvrdil pokutu vo výške pol milióna eur za stavbu nového sídla VÚC v Trenčíne.

V súčasnosti sa teda vodiči na rozsiahlejšiu zmenu nemôžu tešiť a väčšina problémových úsekov bude od nich naďalej vyžadovať trpezlivosť.

Horšie cesty, väčšia nehodovosť, viac policajtov

Polícia bude v rámci avizovaného znižovania počtu dopravných nehôd na kritické úseky zrejme dohliadať ešte intenzívnejšie. Niektorí nedočkavci tak budú musieť kvôli pokutám siahať hlbšie do vrecka.

Nie je ale vylúčené, že tak budú musieť urobiť všetci motoristi využívajúci komunikáciu. Zlý stav vozovky sa môže premietnuť do zvýšených nákladov na servis podvozkových častí ich plechových tátošov.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 960
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 907
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 672
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 492
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 836
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 595
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 437
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 828
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 825
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 435