SME

Na rozbité cesty môžete doplatiť aj pokutou

Cesta druhej triedy medzi Považskou Bystricou a Rajcom dlhodobo figuruje v pätici najrizikovejších ciest Slovenska. Na vysokú nehodovosť vplýva aj nevyhovujúci stav vozovky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Cestná komunikácia II/517 medzi Považskou Bystricou a Rajcom dlhodobo figuruje v pätici najrizikovejších ciest Slovenska. Na vysokú nehodovosť vplýva aj nevyhovujúci stav vozovky. Sťažnosti z radov motoristov, ktorí po nej dennodenne jazdia, sa dostali aj do našej redakcie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problémová obec Prečín Najviac nehôd sa podľa zdrojov z Hasičského a záchranného zboru odohráva v okolí obce Prečín. Nachádzajú sa tu úseky, kde na vozovku v priebehu dňa dopadne minimum slnečného svitu. Po daždi alebo studenej noci sa šmykľavý povrch dokáže nepredvídavím vodičom postarať o nepríjemné prekvapenie.

SkryťVypnúť reklamu

Priamo v Prečíne zvyšuje riziko stretu vozidla s chodcom čiastočná absencia chodníkov a zvýšený výskyt chodcov na vozovke. Tento problém "preslávil" obec medzi motoristami nielen z blízkeho okolia. Vyhasol tu už nejeden ľudský život a polícia sa snaží problém riešiť zvýšeným dohľadom na problémových úsekoch v obci.

Ďalšie úseky sú problematické aj pre nekvalitnú vozovku Ondrej: "Za Považskou Bystricou je cesta rozmlátená, sú na nej vyjazdené koľaje a nečudujem sa, že v neprehľadných zákrutách tu stále niekto búra. Ešte horšia je cesta medzi Domanižou a Malými Lednicami. Vozovka sa na jednom mieste prepadá a šoféri v snahe obchádzať jamy často jazdia v protismere."

Nedávno bolo na druhom spomínanom úseku umiestnené prenosné dopravné značenie upozorňujúce na nerovný povrch a tiež obmedzujúce maximálnu povolenú rýchlosť na 70km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina vodičov, ktorí využívajú komunikáciu denne na cesty za prácou, takéto riešenie nepovažuje za postačujúce. Pokúsili sme sa teda zistiť, či kompetentní plánujú odstrániť príčinu problému alebo sa naďalej len snažiť eliminovať jeho prejavy.

Povodne zabránili oprave cesty Cesta druhej triedy spadá do pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja. V pláne opráv pre rok 2010 síce bol zahrnutý tristometrový úsek cesty pri obci Malé Lednice, k sanácií však nedošlo. Plán opráv na rok 2011 v čase vzniku článku nebol na webstránke kraja k dispozícií.

Na naše otázky k stavu komunikácie odpovedal riaditeľ Správy ciest TSK Ing. Stanislav Lališ: "...úsek cesty II/517 nad obcou Malé Lednice v dĺžke 300m bol v pláne opráv na rok 2010. Bohužiaľ, vzhľadom k povodniam, ktoré dňa 15.8.2010 zasiahli oblasť Prievidze a Handlovej, ktoré poškodili 9. mostných objektov a cesty II. a III. tried v týchto regiónoch, zastupiteľstvo TSK rozhodlo o presune finančných prostriedkov zo schváleného plánu opráv na opravy ciest po následkoch povodní."

SkryťVypnúť reklamu

Málo peňazí - málo opravených úsekov Ing. Lališ ďalej tvrdí, že oprava spomínaného úseku bola zahrnutá do plánu na rok 2011, ktorý nám aj zaslal. Opravy ďalších úsekov komunikácie v ňom už nefigurujú.

Kameňom úrazu sú opäť raz financie, Trenčiansky kraj s ich nedostatkom zápasí nielen v oblasti dopravy. Nedávno mu Úrad pre verejné obstarávanie potvrdil pokutu vo výške pol milióna eur za stavbu nového sídla VÚC v Trenčíne.

V súčasnosti sa teda vodiči na rozsiahlejšiu zmenu nemôžu tešiť a väčšina problémových úsekov bude od nich naďalej vyžadovať trpezlivosť.

Horšie cesty, väčšia nehodovosť, viac policajtov Polícia bude v rámci avizovaného znižovania počtu dopravných nehôd na kritické úseky zrejme dohliadať ešte intenzívnejšie. Niektorí nedočkavci tak budú musieť kvôli pokutám siahať hlbšie do vrecka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie je ale vylúčené, že tak budú musieť urobiť všetci motoristi využívajúci komunikáciu. Zlý stav vozovky sa môže premietnuť do zvýšených nákladov na servis podvozkových častí ich plechových tátošov.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Autor: Jozef Lednický

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 829
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 069
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 034
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 481
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 3 866
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 764
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 525
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 289
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Očistec
  2. Rado Surovka: Lebo Fico ?
  3. Jakub Cipko: Pellegrini sa vracia do straníckej politiky?
  4. Ján Valchár: Rýchlovlak v Rusku a pomaloTrump vo Vatikáne
  5. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  6. Petka Slivková: Ihriská kedysi a dnes
  7. Jozef Varga: Prezident Putin označil Orešnik za jadrovu zbraň, aj keď iba v konvenčnej výbave...
  8. Milan Srnka: KHL-kári v repre sú ako ruský boršč. Nie každému chutia
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 409
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 20 839
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 875
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 032
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 039
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 205
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 636
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 074
  1. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  2. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  3. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  4. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  5. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  6. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
  7. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  8. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
SkryťZatvoriť reklamu