BRATISLAVA. Informácie o rizikách na cestách Slovenskej republiky zverejňuje ministerstvo vnútra na svojej webovej stránke. Vodič sa na nej dozvie o rizikových úsekoch ciest podľa krajov, okresov alebo jednotlivých tried ciest až po miestne komunikácie. Informoval o tom riaditeľ odboru dopravnej polície Prezídia Policajného zboru SR Milan Hamár.
Na stránke www.minv.sk v sekcii polícia - služby Policajného zboru - dopravná polícia - dopravná nehodovosť v SR podľa neho dopravná polícia informuje o aktuálnych následkoch dopravných nehôd.
"Ak napríklad pôjde vodič z Bratislavy do Považskej Bystrice po ceste I/61, dozvie sa o nehodových úsekoch a miestach, ktoré má na tejto ceste absolvovať. Riziko dopravnej nehody tak môže vziať do úvahy a prispôsobiť mu svoj spôsob jazdy najmä v rizikových miestach, zároveň je informovaný o hroziacom riziku podľa toho, či ide o riziko zo strany vodičov motorových vozidiel alebo chodcov a cyklistov," uviedol Hamár.
Ako dodal, polícia v tejto súvislosti pripravuje informačný krok k zavedeniu označenia nehodových úsekov a miest na našich cestách tak, ako je to v niektorých európskych štátoch. Inštalovať dopravné značky upozorňujúce na nehodový úsek a nehodové miesto by podľa neho mali v septembri tohto roka v rámci pripravovanej novely vyhlášky. V súvislosti s tým možno očakávať prísnejší postup polície pri posudzovaní priestupkov spáchaných na týchto úsekoch a miestach.
Na internetovej stránke dopravnej polície má vodič podľa Hamára možnosť dozvedieť sa aj ďalšie zaujímavosti a informácie zo všetkých oblastí cestnej dopravy, z výkonu služby dopravnej polície, štatistických údajov o dopravných nehodách, činnosti a úlohách dopravnej polície a informácie k zákonom a predpisom súvisiacim s bezpečnosťou na cestách. Cieľom informačného úsilia Policajného zboru SR je zlepšiť bezpečnosť na cestách prostredníctvom lepšej informovanosti vodičov.
Prehľad nehodových úsekov a nehodových miest na území Slovenskej republiky | ||||
kraj | okres | cesta | km od-do | počet DN |
TT | DS | II/572 | 39,800 - 42,200 | 11 |
TT | HC | II/513 | 7,400 - 8,200 | 5 |
TT | PN | I/61 | 79,800 - 80,500 | 6 |
TN | TN | I/61 | 123,800 -126,500 | 16 |
TN | TN | II/507 | 134,000 134,900 | 5 |
TN | IL | I/61 | 137,800 - 138,600 | 5 |
TN | PB | I/61 | 169,000 - 169,800 | 8 |
NR | NR | I/51 | 159,000 - 160,000 | 5 |
NR | NR | I/51 | 176,000 - 178,000 | 9 |
NR | NR | I/51 | 187,500 - 188,500 | 7 |
NR | NR | I/51 | 191,500 -192,200 | 5 |
NR | NR | I/51 | 198,000-199,000 | 5 |
NR | NR | I/64 | 65,500 - 68,200 | 16 |
NR | NR | I/64 | 68,500 - 69,700 | 7 |
NR | NR | I/64 | 71,800 - 73,000 | 6 |
NR | NR | I/65 | 9,200 - 10,200 | 6 |
NR | KN | I/63 | 101,200 -102,300 | 5 |
NR | TO | II/499 | 102,400 - 103,600 | 8 |
NR | ZM | I/65 | 20,500 - 22,000 | 7 |
NR | ZM | I/65 | 23,000 - 25,000 | 7 |
NR | ZM | I/65 | 27,200 - 28,500 | 8 |
NR | ZM | I/65 | 40,000 - 41,000 | 5 |
ZA | ZA | I/18 | 452,900 - 457,600 | 30 |
ZA | ZA | I/18 | 466,600 - 467,500 | 5 |
ZA | ZA | I/18 | 469,400 - 470,000 | 5 |
ZA | ZA | I/64 | 198,900 - 200,100 | 9 |
ZA | ZA | II/583 | 11,000 - 12,000 | 5 |
ZA | ZA | II/583 | 19,000 - 20,600 | 7 |
ZA | CA | I/11 | 408,400 - 409,100 | 5 |
ZA | CA | I/11 | 412,900 - 415,500 | 20 |
ZA | CA | I/11 | 419,500 - 420,500 | 6 |
ZA | CA | I/18 | 420,900 - 421,200 | 7 |
ZA | CA | II/487 | 58,300 - 60,700 | 13 |
ZA | KM | I/11 | 430,700 - 432,300 | 7 |
ZA | KM | I/11 | 433,500 - 434,500 | 8 |
ZA | MT | I/18 | 475,100 - 476,000 | 8 |
ZA | MT | I/18 | 478,800 - 479,400 | 5 |
ZA | MT | I/18 | 485,600 - 486,500 | 5 |
BB | BS | I/51 | 284,800 - 285,800 | 5 |
BB | LC | I/50 | 284,000 - 284,800 | 6 |
BB | LC | I/66 | 58,600 - 59,100 | 5 |
BB | LC | I/75 | 192,200 - 194,300 | 12 |
BB | ZV | I/50 | 226,200 - 226,900 | 5 |
BB | ZV | I/66 | 58,600 - 59,100 | 5 |
BB | ZV | I/69 | 6,900 - 7,900 | 5 |
BB | ZH | I/50 | 210,800 - 211,900 | 6 |
BB | ZH | I/65 | 73,500 - 74,500 | 6 |
BB | ZH | I/65 | 93,000 - 93,600 | 5 |
PO | PO | I/18 | 681,900 - 682,900 | 5 |
PO | PO | I/18 | 686,700 - 688,300 | 14 |
PO | PO | I/18 | 689,700 - 691,800 | 11 |
PO | KK | I/67 | 94,900 - 95,800 | 7 |
PO | KK | I/67 | 101,500 - 102,600 | 6 |
PO | LE | I/18 | 618,000 - 621,000 | 16 |
PO | LE | I/18 | 633,000 - 634,500 | 7 |
PO | LE | I/18 | 637,900 - 639,600 | 7 |
PO | LE | I/18 | 647,600 - 648,600 | 6 |
PO | PP | I/18 | 602,000 - 603,800 | 8 |
PO | PP | I/67 | 87,500 - 89,900 | 15 |
PO | PP | I/67 | 91,000 - 92,600 | 8 |
PO | SB | I/68 | 66,100 - 67,000 | 7 |
PO | SL | I/68 | 22,700 - 23,200 | 6 |
PO | SK | I/73 | 14,500 - 15,500 | 10 |
KE | KE | I/50 | Úsek L.Dvor - most USS | 6 |
KE | KE | I/68 | ul. Prešovská úsek Sečovská - Priemyselná | 7 |
KE | KE | II/547 | od detskej žel. po odbočku na Bankov | 11 |
KE | KE | II/552 | od ul.Slanecká po križ.Dneperská-Nižné Kapustníky | 10 |
KE | KE | MK | križ.triedy SNP-ul.Ipeľská | 6 |
KE | KE | MK | križ.triedy SNP-ul.Toryská | 8 |
KE | KE | MK | križ. Ul.Palackého-ul.Jantárová | 8 |
KE | KE | MK | križ.Festivalové nám.-stred | 6 |
KE | MI | I/50 | 501,500 - 502,500 | 12 |
KE | MI | II/555 | 4,000 - 5,000 | 10 |
KE | MI | II/582 | 0,000 - 1,000 | 7 |
KE | RV | I/50 | 357,400 - 358,000 | 5 |
BA | BA,SC | D1 | 0,000 - 38,200 | 124 |
BA | MA | D2 | 35,000 - 40,000 | 5 |
BA | BA,SC | D2 | 55,000 - 60,000 | 6 |
BA | BA,SC | I/61 | celý úsek obojsmerne | 14 |
BA | SC | I/62 | celý úsek obojsmerne | 9 |
BA | SC | I/63 | celý úsek obojsmerne | 7 |
BA | SC | II/503 | Senec - Viničné | 5 |
BA | PK | II/503 | Pezinská Baba | 5 |
BA | PK | III/5025 | Pezinok - Šenkvice | 7 |
BA | MA | I/2 | mesto Malacky | 14 |
BA | MA | I/2 | mesto Stupava | 10 |
BA | MA | II/590 | Malacky - Studienka | 10 |
BA | BA | II/572 | Brnianska od križ.Stromová po križ.Patrónka | 5 |
BA | BA | MK | Nábr. arm. gen. L. Svobodu od križ.Staromestská po Most Lafranconi | 8 |
BA | BA | I/2 | Lamačská cestaod križ. Patrónka po križ. Cesta na Červený most | 4 |
BA | BA | MK | Gagarinova od križ. Kaštieľská po križ. Ondrejovova | 7 |
BA | BA | MK | Hradská od križ. Vrakuňská cesta po križ. Ráztočno | 7 |
BA | BA | MK | Prievozská od križ.Košická po križ.Hraničná | 4 |
BA | BA | MK | Ružinovská od križ. Miletičová po križ. Vrakuňská | 6 |
BA | BA | MK | Slovnaftská od križ. Komárňanská po križ. Svornosti | 7 |
BA | BA | MK | Svornosti od križ.Mierová po križ.Mramorová | 5 |
BA | BA | MK | Tomašiková od križ.Mierová po križ.Drieňová | 9 |
BA | BA | MK | Vrakuňská od križ. Ružinovská po križ. Trnavská | 8 |
BA | BA | II/502 | nadjazd Vajnory - Senec | 6 |
BA | BA | II/502 | Púchovská od križ. Detvianska po križ. Rybničná | 9 |
BA | BA | II/502 | Račianska od Račianského mýta po ul. Hečkovú | 12 |
BA | BA | I/61 | Rožňavská od. Križ. Trnavská po križ. Vajnorská | 10 |
BA | BA | II/572 | Trnavská od Trnavského mýty po križ. Tomašikova | 10 |
BA | BA | MK | Vajnorská od Trnavského mýta po križ. Rožňavská | 9 |
BA | BA | II/502 | Žitná od križ. Hečkova po križ. Detvianska | 4 |
BA | BA | I/2 | Hodonínska od Lamačskej cesty po Krematórium | 14 |
BA | BA | I/2 | Lamačská cesta od križ. Cesta na Červený most po križ. Hodonínska | 8 |
BA | BA | I/2 | Mlynská dolina od križ. Patrónka po Slávičie údolie | 6 |
BA | BA | I/2 | Dolnozemská od križ. Panónska po križ. Einsteinova | 11 |
BA | BA | I/61 | Einsteinova od Incheby po križ.Dolnozemská | 4 |
BA | BA | MK | Panónska od Nového mosta po križ. Dolnozemská | 4 |