AUTOSALÓN

Americké novinky môžu Lancii pomôcť, ale ju aj zabiť

Lancia v ostatných rokoch akoby prešľapovala na mieste. Nový impulz jej má dať ofenzíva noviniek, za ktorou sa však ukrývajú len upravené Chryslery. Nehazardujú Taliani s povesťou svojej tradičnej značky?

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Sľubovaná ofenzíva noviniek automobilky Lancia sa opiera o spojenectvo materského koncernu Fiat Group so značkou Chrysler. Vďaka nemu budú Taliani na európskom trhu predávať americké autá pod vlastným označením.

Ako ukázal ženevský autosalón, Lancia si s pretvorením modelov Chrysler na vlastný obraz - minimálne po optickej stránke - nedala veľa námahy. Avšak takmer zadarmo získala doteraz chýbajúcich plnohodnotných reprezentantov pre strednú a vyššiu strednú triedu. Novú etapu v histórii Lancie symbolizuje upravená maska chladiča s horizontálnymi lamelami.

Skúma reakcie

Za reinkarnovaným názvom Flavia sa ukrýva nedávno modernizovaný Chrysler 200 (predtým Sebring). V Ženeve debutovala síce iba štúdia, no nič nenapovedalo tomu, že by sa do štartu sériovej výroby o približne pol roka malo ešte niečo zmeniť.

Lancia Flavia bude k dispozícii ako štvordverový sedan a dvojdverový kabriolet. Zatiaľ čo dizajn karosérie neurazí (aj keď talianski návrhári by si s jej stvárnením asi poradili lepšie), jednoducho zariadený interiér s prevládajúcimi lacnými šedými plastmi sa k imidžu luxusne ladenej značky Lancia vôbec nehodí.

Technika novej Flavie nebola bližšie špecifikovaná. Základná koncepcia auta však zodpovedá rovnomennému predchodcovi zo 60. a 70. rokov minulého storočia - motor vpredu, pohon predných kolies.

Thema bez osemvalca

Lancia Thema bola prezentovaná ako sériový model. Ide o zľahka modifikovaný Chrysler 300. Karoséria sa až na masku chladiča zmien nedočkala, interiér áno. Predstavujú ich najmä použité materiály. Zákazník si napríklad bude môcť vybrať čalúnenie kožou Nappa alebo Poltrona Frau. Výbava má byť bohatá a zahrnie aj multimediálny systém s 8,4-palcovým dotykovým displejom na stredovej konzole, adaptívny tempomat i predné svetlomety, indikátor mŕtveho uhla či systém varovania pred kolíziou.

Pod kapotou sa objavia výhradne šesťvalce. Zážihový má objem 3.6 l (215 kW/292 k) a je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vznetový trojliter bude k dispozícii v dvoch verziách - 140 kW (190 k) a 165 kW (224 k). Obe spolupracujú s päťstupňovým automatom.

Na rozdiel od pôvodnej Themy z 80. rokov, má jej nástupkyňa poháňané zadné kolesá. S osemvalcom Hemi, ktorý montujú do Chrysleru 300, sa v Európe neráta. Lancia sľubuje v prípade Themy výborné jazdné vlastnosti, k čomu pridáva aj informáciu o dôkladne preladenom podvozku.

Namiesto Phedry

Lancia Grand Voyager vychádza z rovnomenného modelu Chrysler, ktorého debut sa datuje na rok 2008. Paradoxne, Taliani v materiáloch k tejto novinke vyzdvihli taliansky dizajn. Ťažko povedať, čo touto poznámkou mysleli, keďže štylistické zmeny oproti originálu - až na obligátnu masku - prakticky neexistujú. V prípade sedemmiestneho vanu je však dôležitejšia praktickosť kabíny.

Na výstavisku Palexpo predvedený exemplár mal štyri samostatné sedadlá usporiadané do dvoch radov. V treťom rade sa nachádza trojmiestna lavica, ktorú je možné v prípade potreby sklopiť do podlahy. Sedadlá druhého radu sa dajú otočiť proti smeru jazdy a z auta tak vznikne malá konferenčná miestnosť. Kapacitu batožinového priestoru zatiaľ nezverejnili. Sesterský Chrysler pojme 638 až 3.296 l.

Výbava vozidla môže byť bohatá - od čalúnenia kožou Nappa, cez parkovaciu kameru, až po dva DVD prehrávače, každý s deväťpalcovým LCD displejom. Predné kolesá Lancie Grand Voyager poháňa zážihový šesťvalec 3.6 l (208 kW/283 k), spriahnutý so šesťstupňovým automatom, alebo turbodiesel 2.8 CRD (120 kW/163 k), spojený s nešpecifikovanou prevodovkou.

Rozšíria počet predajcov

Otázkou zostáva, ako dokáže marketingové oddelenie Lancie naložiť s faktom, že pod touto legendárnou značkou budú zákazníkom na starom kontinente ponúkané autá Chrysler, ktoré ani v USA nie sú príliš prestížne. Presný dátum odštartovania ich predajov zatiaľ nebol oficiálne zverejnený. Taliani plánujú navýšiť počet dílerov Lancie v Európe o 40 percent.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 089
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 17 201
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 8 797
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 052
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 6 536
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 860
  7. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 457
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 143
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 614
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nebuď buzerant, zmláť manželku (píše Michal Havran)

Vy to viete, vy muži z Tvrdošína, čo pochodujete a zneužívate vieru, aby ste ľudí vydesili.

KOMENTÁRE

Kto vlastne môže podpísať Istanbulský dohovor

Súlad dojednaných medzinárodných zmlúv s ústavou posudzuje Ústavný súd.

Neprehliadnite tiež

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.