SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Americké novinky môžu Lancii pomôcť, ale ju aj zabiť

Lancia v ostatných rokoch akoby prešľapovala na mieste. Nový impulz jej má dať ofenzíva noviniek, za ktorou sa však ukrývajú len upravené Chryslery. Nehazardujú Taliani s povesťou svojej tradičnej značky?

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Sľubovaná ofenzíva noviniek automobilky Lancia sa opiera o spojenectvo materského koncernu Fiat Group so značkou Chrysler. Vďaka nemu budú Taliani na európskom trhu predávať americké autá pod vlastným označením.

Ako ukázal ženevský autosalón, Lancia si s pretvorením modelov Chrysler na vlastný obraz - minimálne po optickej stránke - nedala veľa námahy. Avšak takmer zadarmo získala doteraz chýbajúcich plnohodnotných reprezentantov pre strednú a vyššiu strednú triedu. Novú etapu v histórii Lancie symbolizuje upravená maska chladiča s horizontálnymi lamelami.

Skúma reakcie

Za reinkarnovaným názvom Flavia sa ukrýva nedávno modernizovaný Chrysler 200 (predtým Sebring). V Ženeve debutovala síce iba štúdia, no nič nenapovedalo tomu, že by sa do štartu sériovej výroby o približne pol roka malo ešte niečo zmeniť.

Lancia Flavia bude k dispozícii ako štvordverový sedan a dvojdverový kabriolet. Zatiaľ čo dizajn karosérie neurazí (aj keď talianski návrhári by si s jej stvárnením asi poradili lepšie), jednoducho zariadený interiér s prevládajúcimi lacnými šedými plastmi sa k imidžu luxusne ladenej značky Lancia vôbec nehodí.

Technika novej Flavie nebola bližšie špecifikovaná. Základná koncepcia auta však zodpovedá rovnomennému predchodcovi zo 60. a 70. rokov minulého storočia - motor vpredu, pohon predných kolies.

Thema bez osemvalca

Lancia Thema bola prezentovaná ako sériový model. Ide o zľahka modifikovaný Chrysler 300. Karoséria sa až na masku chladiča zmien nedočkala, interiér áno. Predstavujú ich najmä použité materiály. Zákazník si napríklad bude môcť vybrať čalúnenie kožou Nappa alebo Poltrona Frau. Výbava má byť bohatá a zahrnie aj multimediálny systém s 8,4-palcovým dotykovým displejom na stredovej konzole, adaptívny tempomat i predné svetlomety, indikátor mŕtveho uhla či systém varovania pred kolíziou.

Pod kapotou sa objavia výhradne šesťvalce. Zážihový má objem 3.6 l (215 kW/292 k) a je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vznetový trojliter bude k dispozícii v dvoch verziách - 140 kW (190 k) a 165 kW (224 k). Obe spolupracujú s päťstupňovým automatom.

Na rozdiel od pôvodnej Themy z 80. rokov, má jej nástupkyňa poháňané zadné kolesá. S osemvalcom Hemi, ktorý montujú do Chrysleru 300, sa v Európe neráta. Lancia sľubuje v prípade Themy výborné jazdné vlastnosti, k čomu pridáva aj informáciu o dôkladne preladenom podvozku.

Namiesto Phedry

Lancia Grand Voyager vychádza z rovnomenného modelu Chrysler, ktorého debut sa datuje na rok 2008. Paradoxne, Taliani v materiáloch k tejto novinke vyzdvihli taliansky dizajn. Ťažko povedať, čo touto poznámkou mysleli, keďže štylistické zmeny oproti originálu - až na obligátnu masku - prakticky neexistujú. V prípade sedemmiestneho vanu je však dôležitejšia praktickosť kabíny.

Na výstavisku Palexpo predvedený exemplár mal štyri samostatné sedadlá usporiadané do dvoch radov. V treťom rade sa nachádza trojmiestna lavica, ktorú je možné v prípade potreby sklopiť do podlahy. Sedadlá druhého radu sa dajú otočiť proti smeru jazdy a z auta tak vznikne malá konferenčná miestnosť. Kapacitu batožinového priestoru zatiaľ nezverejnili. Sesterský Chrysler pojme 638 až 3.296 l.

Výbava vozidla môže byť bohatá - od čalúnenia kožou Nappa, cez parkovaciu kameru, až po dva DVD prehrávače, každý s deväťpalcovým LCD displejom. Predné kolesá Lancie Grand Voyager poháňa zážihový šesťvalec 3.6 l (208 kW/283 k), spriahnutý so šesťstupňovým automatom, alebo turbodiesel 2.8 CRD (120 kW/163 k), spojený s nešpecifikovanou prevodovkou.

Rozšíria počet predajcov

Otázkou zostáva, ako dokáže marketingové oddelenie Lancie naložiť s faktom, že pod touto legendárnou značkou budú zákazníkom na starom kontinente ponúkané autá Chrysler, ktoré ani v USA nie sú príliš prestížne. Presný dátum odštartovania ich predajov zatiaľ nebol oficiálne zverejnený. Taliani plánujú navýšiť počet dílerov Lancie v Európe o 40 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  2. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  3. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  4. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  7. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  8. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 371
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 228
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 818
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 639
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 120
  6. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 691
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 688
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 665
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico.

Budú lietať triesky, ale tak to pri robení poriadku chodí.


5. feb
Mikaela Shiffrinová vypadla v alpskej kombinácii.

Talianka je vo veku 32 rokov najstaršia víťazka alpskej kombinácie.


Nikola Baďová 1 h
Ukrajinské ministerstvo obrany dostane nové vedenie.

Reznikov by mal skončiť vo funkcii.


4 h
ZUZANA KEPPLOVÁ.

Šikanovanie SaS nemá konca-kraja.


3 h

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Juraj Jevin: A čo ste v nedeľu robili vy?
  2. Peter Štefãnik: Politika a čas.
  3. Magdaléna Cifrová: Hudobné vyučovanie inak
  4. Martin Pekár: Mýto na slovenský spôsob
  5. Matúš Lazúr: O hodinách zatváracích a otváracích.
  6. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Abrahám
  7. Věra Tepličková: Vážení občania, teraz zbytočne neotravujme
  8. Marián Viskupič: Zákaz nedeľného predaja po x-té, alebo ako chcú konzervatívci "pomáhať" zákazmi
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 27 081
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 15 348
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 954
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 442
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 852
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 2 788
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 634
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 382
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu