BRATISLAVA. Sľubovaná ofenzíva noviniek automobilky Lancia sa opiera o spojenectvo materského koncernu Fiat Group so značkou Chrysler. Vďaka nemu budú Taliani na európskom trhu predávať americké autá pod vlastným označením.
Ako ukázal ženevský autosalón, Lancia si s pretvorením modelov Chrysler na vlastný obraz - minimálne po optickej stránke - nedala veľa námahy. Avšak takmer zadarmo získala doteraz chýbajúcich plnohodnotných reprezentantov pre strednú a vyššiu strednú triedu. Novú etapu v histórii Lancie symbolizuje upravená maska chladiča s horizontálnymi lamelami.
Skúma reakcie
Za reinkarnovaným názvom Flavia sa ukrýva nedávno modernizovaný Chrysler 200 (predtým Sebring). V Ženeve debutovala síce iba štúdia, no nič nenapovedalo tomu, že by sa do štartu sériovej výroby o približne pol roka malo ešte niečo zmeniť.
Lancia Flavia bude k dispozícii ako štvordverový sedan a dvojdverový kabriolet. Zatiaľ čo dizajn karosérie neurazí (aj keď talianski návrhári by si s jej stvárnením asi poradili lepšie), jednoducho zariadený interiér s prevládajúcimi lacnými šedými plastmi sa k imidžu luxusne ladenej značky Lancia vôbec nehodí.
Technika novej Flavie nebola bližšie špecifikovaná. Základná koncepcia auta však zodpovedá rovnomennému predchodcovi zo 60. a 70. rokov minulého storočia - motor vpredu, pohon predných kolies.
Thema bez osemvalca
Lancia Thema bola prezentovaná ako sériový model. Ide o zľahka modifikovaný Chrysler 300. Karoséria sa až na masku chladiča zmien nedočkala, interiér áno. Predstavujú ich najmä použité materiály. Zákazník si napríklad bude môcť vybrať čalúnenie kožou Nappa alebo Poltrona Frau. Výbava má byť bohatá a zahrnie aj multimediálny systém s 8,4-palcovým dotykovým displejom na stredovej konzole, adaptívny tempomat i predné svetlomety, indikátor mŕtveho uhla či systém varovania pred kolíziou.
Pod kapotou sa objavia výhradne šesťvalce. Zážihový má objem 3.6 l (215 kW/292 k) a je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vznetový trojliter bude k dispozícii v dvoch verziách - 140 kW (190 k) a 165 kW (224 k). Obe spolupracujú s päťstupňovým automatom.
Na rozdiel od pôvodnej Themy z 80. rokov, má jej nástupkyňa poháňané zadné kolesá. S osemvalcom Hemi, ktorý montujú do Chrysleru 300, sa v Európe neráta. Lancia sľubuje v prípade Themy výborné jazdné vlastnosti, k čomu pridáva aj informáciu o dôkladne preladenom podvozku.
Namiesto Phedry
Lancia Grand Voyager vychádza z rovnomenného modelu Chrysler, ktorého debut sa datuje na rok 2008. Paradoxne, Taliani v materiáloch k tejto novinke vyzdvihli taliansky dizajn. Ťažko povedať, čo touto poznámkou mysleli, keďže štylistické zmeny oproti originálu - až na obligátnu masku - prakticky neexistujú. V prípade sedemmiestneho vanu je však dôležitejšia praktickosť kabíny.
Na výstavisku Palexpo predvedený exemplár mal štyri samostatné sedadlá usporiadané do dvoch radov. V treťom rade sa nachádza trojmiestna lavica, ktorú je možné v prípade potreby sklopiť do podlahy. Sedadlá druhého radu sa dajú otočiť proti smeru jazdy a z auta tak vznikne malá konferenčná miestnosť. Kapacitu batožinového priestoru zatiaľ nezverejnili. Sesterský Chrysler pojme 638 až 3.296 l.
Výbava vozidla môže byť bohatá - od čalúnenia kožou Nappa, cez parkovaciu kameru, až po dva DVD prehrávače, každý s deväťpalcovým LCD displejom. Predné kolesá Lancie Grand Voyager poháňa zážihový šesťvalec 3.6 l (208 kW/283 k), spriahnutý so šesťstupňovým automatom, alebo turbodiesel 2.8 CRD (120 kW/163 k), spojený s nešpecifikovanou prevodovkou.
Rozšíria počet predajcov
Otázkou zostáva, ako dokáže marketingové oddelenie Lancie naložiť s faktom, že pod touto legendárnou značkou budú zákazníkom na starom kontinente ponúkané autá Chrysler, ktoré ani v USA nie sú príliš prestížne. Presný dátum odštartovania ich predajov zatiaľ nebol oficiálne zverejnený. Taliani plánujú navýšiť počet dílerov Lancie v Európe o 40 percent.
Autor: fg