SME

Americké novinky môžu Lancii pomôcť, ale ju aj zabiť

Lancia v ostatných rokoch akoby prešľapovala na mieste. Nový impulz jej má dať ofenzíva noviniek, za ktorou sa však ukrývajú len upravené Chryslery. Nehazardujú Taliani s povesťou svojej tradičnej značky?

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Sľubovaná ofenzíva noviniek automobilky Lancia sa opiera o spojenectvo materského koncernu Fiat Group so značkou Chrysler. Vďaka nemu budú Taliani na európskom trhu predávať americké autá pod vlastným označením.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako ukázal ženevský autosalón, Lancia si s pretvorením modelov Chrysler na vlastný obraz - minimálne po optickej stránke - nedala veľa námahy. Avšak takmer zadarmo získala doteraz chýbajúcich plnohodnotných reprezentantov pre strednú a vyššiu strednú triedu. Novú etapu v histórii Lancie symbolizuje upravená maska chladiča s horizontálnymi lamelami.

SkryťVypnúť reklamu

Skúma reakcie

Za reinkarnovaným názvom Flavia sa ukrýva nedávno modernizovaný Chrysler 200 (predtým Sebring). V Ženeve debutovala síce iba štúdia, no nič nenapovedalo tomu, že by sa do štartu sériovej výroby o približne pol roka malo ešte niečo zmeniť.

Lancia Flavia bude k dispozícii ako štvordverový sedan a dvojdverový kabriolet. Zatiaľ čo dizajn karosérie neurazí (aj keď talianski návrhári by si s jej stvárnením asi poradili lepšie), jednoducho zariadený interiér s prevládajúcimi lacnými šedými plastmi sa k imidžu luxusne ladenej značky Lancia vôbec nehodí.

Technika novej Flavie nebola bližšie špecifikovaná. Základná koncepcia auta však zodpovedá rovnomennému predchodcovi zo 60. a 70. rokov minulého storočia - motor vpredu, pohon predných kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Thema bez osemvalca

Lancia Thema bola prezentovaná ako sériový model. Ide o zľahka modifikovaný Chrysler 300. Karoséria sa až na masku chladiča zmien nedočkala, interiér áno. Predstavujú ich najmä použité materiály. Zákazník si napríklad bude môcť vybrať čalúnenie kožou Nappa alebo Poltrona Frau. Výbava má byť bohatá a zahrnie aj multimediálny systém s 8,4-palcovým dotykovým displejom na stredovej konzole, adaptívny tempomat i predné svetlomety, indikátor mŕtveho uhla či systém varovania pred kolíziou.

Pod kapotou sa objavia výhradne šesťvalce. Zážihový má objem 3.6 l (215 kW/292 k) a je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vznetový trojliter bude k dispozícii v dvoch verziách - 140 kW (190 k) a 165 kW (224 k). Obe spolupracujú s päťstupňovým automatom.

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od pôvodnej Themy z 80. rokov, má jej nástupkyňa poháňané zadné kolesá. S osemvalcom Hemi, ktorý montujú do Chrysleru 300, sa v Európe neráta. Lancia sľubuje v prípade Themy výborné jazdné vlastnosti, k čomu pridáva aj informáciu o dôkladne preladenom podvozku.

Namiesto Phedry

Lancia Grand Voyager vychádza z rovnomenného modelu Chrysler, ktorého debut sa datuje na rok 2008. Paradoxne, Taliani v materiáloch k tejto novinke vyzdvihli taliansky dizajn. Ťažko povedať, čo touto poznámkou mysleli, keďže štylistické zmeny oproti originálu - až na obligátnu masku - prakticky neexistujú. V prípade sedemmiestneho vanu je však dôležitejšia praktickosť kabíny.

Na výstavisku Palexpo predvedený exemplár mal štyri samostatné sedadlá usporiadané do dvoch radov. V treťom rade sa nachádza trojmiestna lavica, ktorú je možné v prípade potreby sklopiť do podlahy. Sedadlá druhého radu sa dajú otočiť proti smeru jazdy a z auta tak vznikne malá konferenčná miestnosť. Kapacitu batožinového priestoru zatiaľ nezverejnili. Sesterský Chrysler pojme 638 až 3.296 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výbava vozidla môže byť bohatá - od čalúnenia kožou Nappa, cez parkovaciu kameru, až po dva DVD prehrávače, každý s deväťpalcovým LCD displejom. Predné kolesá Lancie Grand Voyager poháňa zážihový šesťvalec 3.6 l (208 kW/283 k), spriahnutý so šesťstupňovým automatom, alebo turbodiesel 2.8 CRD (120 kW/163 k), spojený s nešpecifikovanou prevodovkou.

Rozšíria počet predajcov

Otázkou zostáva, ako dokáže marketingové oddelenie Lancie naložiť s faktom, že pod touto legendárnou značkou budú zákazníkom na starom kontinente ponúkané autá Chrysler, ktoré ani v USA nie sú príliš prestížne. Presný dátum odštartovania ich predajov zatiaľ nebol oficiálne zverejnený. Taliani plánujú navýšiť počet dílerov Lancie v Európe o 40 percent.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 226
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 645
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 198
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 574
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 387
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 204
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 847
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 790
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ida Tittelová: Islandské príbehy
  2. Ivan Beňovič: Zákon o nepriateľoch ľudu
  3. Seniori v pohybe: Domov je tam, kde je babička
  4. Martin Sústrik: Čím viac prisťahovalcov, tým lepšie
  5. Jozef Černek: List mojim dramaťáčkam: To najdôležitejšie, čo sme si ešte nepovedali
  6. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia
  7. Miro Jankes: Apríl 2025
  8. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 456
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 250
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 359
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 158
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 100
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 593
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 848
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 202
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťZatvoriť reklamu