SME

BMW postavilo laboratórium s karosériou roadstera

Pod štíhlou karosériou sa ukrývajú desiatky snímačov a kilometre káblov. Posádka získava potrebné informácie z troch displejov. Čo má štúdia Vision ConnectedDrive pod kapotou, sme sa však nedozvedeli.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Mníchovská automobilka BMW v Ženeve zahviezdila štúdiou dvojmiestneho roadstera Vision ConnectedDrive. Kto čaká dlhý výklad jeho výkonových a dynamických parametrov, zostane sklamaný. Nič také výrobca nezverejnil. Dokonca ani nie je jasné, či vozidlo poháňa spaľovací, alebo elektrický motor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová éra komunikácie auta s človekom

Štúdia je prehliadkou moderných technológií, ktoré pasažierom spríjemnia a uľahčia život. Všetky dôležité informácie týkajúce sa jazdy vodičovi sprostredkúva head-up displej s trojrozmerným zobrazením na malom čelnom skle. Ďalší displej sa nachádza na mieste klasického prístrojového panela. Prostredníctvom neho je možné čítať emaily, SMSky a používať navigáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Tesný kokpit obsahuje aj tretí displej. Konštruktéri ho umiestnili pred spolujazdca, ktorý vďaka nemu ovláda komunikačné a zábavné systémy na palube. Úlohou prototypu Vision ConnectedDrive je prezentovať komunikáciu medzi autom a človekom v budúcnosti.

Trochu retro

Napriek futuristickému zameraniu sa dizajnéri pri návrhu jeho zovňajšku nebáli experimentovať ani s retroprvkami. Tvar masky chladiča evokuje typické „žraločie“ stvárnenie predných častí áut BMW zo 70. a 80. rokov minulého storočia.

Malé bočné dvere sa skladajú z dvoch častí. Dajú sa zasunúť do karosérie, čo pre zmenu pripomína BMW Z1. Vozidlo navrhnuté pod taktovkou šéfdizajnéra mníchovskej značky, Adriana van Hooydonka charakterizujú minimalistické previsy, dlhá predná kapota, dozadu posunutá dvojmiestna kabína a kolesá s priemerom 20 palcov.

SkryťVypnúť reklamu

Netradičné krivky zvýrazňujú optické vlákna. Oranžové predstavujú spojenie všetkých senzorov slúžiacich pre bezpečnostné systémy s vodičom. Modré symbolicky spájajú vodiča so spolujazdcom a zelené majú znázorňovať kontakt auta s okolím.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 307
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 863
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 805
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 789
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 179
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 981
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 911
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 028
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu