BRATISLAVA. Mníchovská automobilka BMW v Ženeve zahviezdila štúdiou dvojmiestneho roadstera Vision ConnectedDrive. Kto čaká dlhý výklad jeho výkonových a dynamických parametrov, zostane sklamaný. Nič také výrobca nezverejnil. Dokonca ani nie je jasné, či vozidlo poháňa spaľovací, alebo elektrický motor.
Nová éra komunikácie auta s človekom
Štúdia je prehliadkou moderných technológií, ktoré pasažierom spríjemnia a uľahčia život. Všetky dôležité informácie týkajúce sa jazdy vodičovi sprostredkúva head-up displej s trojrozmerným zobrazením na malom čelnom skle. Ďalší displej sa nachádza na mieste klasického prístrojového panela. Prostredníctvom neho je možné čítať emaily, SMSky a používať navigáciu.
Tesný kokpit obsahuje aj tretí displej. Konštruktéri ho umiestnili pred spolujazdca, ktorý vďaka nemu ovláda komunikačné a zábavné systémy na palube. Úlohou prototypu Vision ConnectedDrive je prezentovať komunikáciu medzi autom a človekom v budúcnosti.
Trochu retro
Napriek futuristickému zameraniu sa dizajnéri pri návrhu jeho zovňajšku nebáli experimentovať ani s retroprvkami. Tvar masky chladiča evokuje typické „žraločie“ stvárnenie predných častí áut BMW zo 70. a 80. rokov minulého storočia.
Malé bočné dvere sa skladajú z dvoch častí. Dajú sa zasunúť do karosérie, čo pre zmenu pripomína BMW Z1. Vozidlo navrhnuté pod taktovkou šéfdizajnéra mníchovskej značky, Adriana van Hooydonka charakterizujú minimalistické previsy, dlhá predná kapota, dozadu posunutá dvojmiestna kabína a kolesá s priemerom 20 palcov.
Netradičné krivky zvýrazňujú optické vlákna. Oranžové predstavujú spojenie všetkých senzorov slúžiacich pre bezpečnostné systémy s vodičom. Modré symbolicky spájajú vodiča so spolujazdcom a zelené majú znázorňovať kontakt auta s okolím.
Autor: fg