SME

TEST: Vylepšený VW Passat rozdáva ticho

Namiesto hádania, či Passat B7 predstavuje facelift alebo novú generáciu, skúmame jeho vlastnosti. Jazdí úsporne, ponúka veľa pohodlia a má veľmi dobre odhlučnený interiér. Vodič je však príliš izolovaný od diania naokolo.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Namiesto hádania, či Passat B7 predstavuje facelift, alebo novú generáciu, skúmame jeho vlastnosti. Jazdí úsporne, ponúka veľa pohodlia a má veľmi dobre odhlučnený interiér. Vodič je však príliš izolovaný od diania naokolo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA, KOŠICE. Volkswagen opäť raz použil osvedčený trik a namiesto avizovanej úplne novej generácie Passatu, predstavil iba jeho prepracovanú verziu.

Internetové diskusie v prvých hodinách po odhalení auta praskali vo švíkoch. Nemci ale zostávajú pokojní. Podobný ťah v prípade Passatu už použili minimálne dvakrát a číslo 15 miliónov, označujúce počet predaných kusov od roku 1973, im dáva právo na optimizmus.

SkryťVypnúť reklamu

V novom balení

Dizajnéri zamaskovali facelift tak, že pôvodnú platformu, skelet a len mierne modifikovanú techniku zabalili do novej karosérie. Hranatejšie krivky Passatu sa možno nepáčia každému, ale istú eleganciu im uprieť nemožno. Z minulosti vieme, že na pohľad nudné autá opticky starnú akosi pomalšie než tie, ktoré za každú cenu zohľadňujú najnovšie módne trendy.

Nová maska chladiča so štvoricou vodorovných chrómovaných lamiel pripomína vlajkovú loď Phaeton. To isté sa dá povedať aj o svetlometoch a nárazníku. Pri pohľade z profilu a na zadné partie už Passat B7 nedokáže zaprieť svoju príbuznosť s predchodcom.

Hranatejšie tvary Passatu - subjektívne - pristanú. Zamaskovať spoločné črty s predchodcom však nedokážu.

Passat B6 sa okrem iného pýšil tým, že už v základnej výbave ponúkal predné svetlomety s projektorovou technikou a vzadu diódy. Novinka ich nemá. Ak si nepriplatíte 1350 eur za bi-xenóny, musíte sa zmieriť s tradičnými svetlometmi, vybavenými parabolami. Svietia dobre. Koncové svetlá si tiež museli vystačiť so žiarovkami.

SkryťVypnúť reklamu

Sedadlá na dlhé cesty

Interiér poteší viac praktickými, než optickými zmenami. Do prvej kategórie patrí premiestnenie tlačidla ovládajúceho elektronickú parkovaciu brzdu z ľavej strany palubnej dosky do priestoru vedľa radiacej páky. Nové a ergonomicky lepšie riešené sú výplne dverí, ktoré nápadne pripomínajú Passat CC.

Palubná doska zostala pôvodná, pribudli na nej len chrómované lemy výduchov ventilácie. Analógové hodiny na stredovej konzole neprakticky vytlačili ovládač varovných blikačov pod rádio. Konštruktéri opomenuli úpravu stredovej konzoly. Je široká a vyrobená z tvrdého plastu, takže nepríjemne tlačí pravú nohu vyšších vodičov.

Štartovanie formou zatlačenia ovládača do "spínacej skrinky" zostalo po starom.

Viac chrómovaných doplnkov a analógové hodinky. Viac si toho dizajnéri - zrejme pre snahu o znižovanie nákladov - dovoliť nemohli. Širšia vrchná časť stredovej konzoly tak naďalej atakuje koleno vyššieho vodiča.

Nadštandard cítiť zo sedadiel. Už v základnej verzii dostanete mimoriadne pohodlné predné i zadné sedadlá s príjemne tuhým a odolným čalúnením. Vpredu síce chýba výraznejšie bočné vedenie, o to pohodlnejšie sa však do auta nastupuje a vystupuje. Sedačka pri bežnej jazde dokáže telo bez problémov podržať. Príjemné sú aj opierky hlavy, ktoré si nastavíte nielen v obligátnom zvislom, ale aj v pozdĺžnom smere.

SkryťVypnúť reklamu

Ponuke miesta v kabíne nemôžeme nič podstatné vytknúť. Hoci v rámci strednej triedy nájdeme aj priestorovo veľkorysejšie autá, štyria dospelí sa v Passate nemajú na čo sťažovať.

Moderné TDI "nekope"

Keďže Volkswagen priebežne modernizoval motorovú paletu Passatu B6, pri premiére B-sedmičky nemal čím prekvapiť. K pôvodne avizovanému nasadeniu zážihového turbomotora 1,2 TSI nedošlo, a tak jedinou novou motorizáciou je turbodiesel 1,6 TDI CR (77 kW/105 k).

Ovládač parkovacej brzdy sa presťahoval z ľavej strany palubnej dosky na vhodnejšie miesto - vedľa radiacej páky.

Testované auto poháňal vznetový dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Táto konfigurácia patrí medzi zákazníkmi k najobľúbenejším. Po týždňovej skúsenosti sa im ani nečudujeme.

Odkedy sa Volkswagen preorientoval na systém priameho vstrekovania paliva common-rail, jeho naftové agregáty netrpia skokovým nárastom krútiaceho momentu, ani nekultivovaným chodom. Motoru neprekážajú otáčky okolo hranice 1500/min., istejšie sa však cíti nad úrovňou 1750/min., kedy vrcholí aj najvyšší krútiaci moment s hodnotou 320 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šetrenie mu ide

Technici svoju snahu upriamili na dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva. Sériová výbava preto zahŕňa vypínateľný systém štart/stop, indikátor radenia, ktorý nás často nezmyselne nútil podtáčať motor, i veľmi dlhé sprevodovanie.

Priestorová ponuka na zadných sedadlách pre dvoch dospelých stačí.

V praxi sa ani netreba snažiť, aby auto jazdilo úsporne. Palubný počítač nám na konci testu ukázal priemernú spotrebu 6,2 l/100 km. Vzhľadom na teploty vzduchu pod bodom mrazu a pohotovostnú hmotnosť auta 1532 kilogramov, to nie je zlá hodnota.

Najdôležitejšiu zmenu nevidieť

...ale počuť. Odhlučnenie kabíny je totiž zásadným dôvodom, prečo nekúpiť skladovú B-šestku, ale siahnuť po Passate B7. Utlmenie vnútorného priestoru od vonkajších vplyvov je totiž omnoho výraznejšie, než v prípade predchodcu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok na 16-palcových kolesách príjemne tlmí nerovnosti a zároveň ponúka dostatočnú dávku stability. Auto však až príliš izoluje vodiča od diania na vozovke. Riadenie je presné, no neponúka ani štipku spätnej väzby. Chválime naladenie elektronických pomocníkov. Stabilizačný systém i trakčná kontrola reagujú na zasneženom povrchu citlivo a pritom účinne.

Batožinový priestor má základný objem 565 litrov. Zadné operadlá je možné sklopiť potiahnutím dvoch páčok na vrchnej časti kufra.

Dobehol konkurenciu

K dobrým mravom v strednej triede patrí prítomnosť rozličných asistenčných systémov na
palube. Passat v tomto ohľade dlho nemal čo ponúknuť. V rámci omladzovacej kúry, či ak chcete novej generácie, však jeho príplatkovú výbavu rozšírilo niekoľko pomocníkov.

V podstate všetky už poznáme z modelov konkurenčných automobiliek. Patrí medzi ne výstraha v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá, zobrazovanie niektorých dopravných značiek na displeji navigácie alebo systém núdzového brzdenia podobný „volváckemu“ City Safety.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúšaný Passat neobsahoval ani jeden zo spomenutých prvkov. Na palube sme mali iba detekciu únavy vodiča, ktorá registruje pohyby volantu a pedálov počas jazdy. V prípade, že objaví bližšie nešpecifikovanú odchýlku v riadení, vodiča akustickým i optickým signálom vyzve, aby si odpočinul. Počas testu sme funkciu tohto pomocníka ani raz nezaregistrovali.

Kupujem-nekupujem
VW Passat nemá veľa slabín a neprovokuje dizajnom. Navyše dokáže jazdiť veľmi úsporne. Na dlhé cesty kupujem, ale v garáži by som k nemu chcel mať ešte jedno auto, určené vyslovene na zábavu. (Filip Garaj)

Technické parametre

Motor

2,0 TDI BlueMotion Technology

Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kW/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Prevodovka 6-st. manuálna
Emisie CO2 (g/km) 119
Emisná norma EU 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2713
Dĺžka (mm) 4769
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1470
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 565
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 211
Spotreba mesto (l/100 km) 5,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,0
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,6
Priemerná spotreba nameraná v teste 6,2
Cena modelu od (eur) 21 960
Cena verzie od (eur) 25 030
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 154
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 557
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 192
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 560
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 393
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 214
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 895
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 854
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Deficity a dlhy.
  2. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  3. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  4. Viktor Pamula: Branislav nemá Krála, má iba šaša
  5. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych
  6. Ivan Mlynár: Generálske šťastie Branislava Zuriana.
  7. Viktor Pamula: Prečo je revizionuzmus nebezpečný
  8. Martin Eštočák: ŠOKUJÚCE: PREŠOV - V Deň odvolania podpísal zmluvu na takmer 1 Milión eur z Vašich peňazí
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 312
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 026
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 431
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 141
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 035
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 569
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 814
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 153
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťZatvoriť reklamu