SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

TEST: Vylepšený VW Passat rozdáva ticho

Namiesto hádania, či Passat B7 predstavuje facelift alebo novú generáciu, skúmame jeho vlastnosti. Jazdí úsporne, ponúka veľa pohodlia a má veľmi dobre odhlučnený interiér. Vodič je však príliš izolovaný od diania naokolo.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Namiesto hádania, či Passat B7 predstavuje facelift, alebo novú generáciu, skúmame jeho vlastnosti. Jazdí úsporne, ponúka veľa pohodlia a má veľmi dobre odhlučnený interiér. Vodič je však príliš izolovaný od diania naokolo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Volkswagen opäť raz použil osvedčený trik a namiesto avizovanej úplne novej generácie Passatu, predstavil iba jeho prepracovanú verziu.

Internetové diskusie v prvých hodinách po odhalení auta praskali vo švíkoch. Nemci ale zostávajú pokojní. Podobný ťah v prípade Passatu už použili minimálne dvakrát a číslo 15 miliónov, označujúce počet predaných kusov od roku 1973, im dáva právo na optimizmus.

V novom balení

Dizajnéri zamaskovali facelift tak, že pôvodnú platformu, skelet a len mierne modifikovanú techniku zabalili do novej karosérie. Hranatejšie krivky Passatu sa možno nepáčia každému, ale istú eleganciu im uprieť nemožno. Z minulosti vieme, že na pohľad nudné autá opticky starnú akosi pomalšie než tie, ktoré za každú cenu zohľadňujú najnovšie módne trendy.

Nová maska chladiča so štvoricou vodorovných chrómovaných lamiel pripomína vlajkovú loď Phaeton. To isté sa dá povedať aj o svetlometoch a nárazníku. Pri pohľade z profilu a na zadné partie už Passat B7 nedokáže zaprieť svoju príbuznosť s predchodcom.

Hranatejšie tvary Passatu - subjektívne - pristanú. Zamaskovať spoločné črty s predchodcom však nedokážu.

Passat B6 sa okrem iného pýšil tým, že už v základnej výbave ponúkal predné svetlomety s projektorovou technikou a vzadu diódy. Novinka ich nemá. Ak si nepriplatíte 1350 eur za bi-xenóny, musíte sa zmieriť s tradičnými svetlometmi, vybavenými parabolami. Svietia dobre. Koncové svetlá si tiež museli vystačiť so žiarovkami.

Sedadlá na dlhé cesty

Interiér poteší viac praktickými, než optickými zmenami. Do prvej kategórie patrí premiestnenie tlačidla ovládajúceho elektronickú parkovaciu brzdu z ľavej strany palubnej dosky do priestoru vedľa radiacej páky. Nové a ergonomicky lepšie riešené sú výplne dverí, ktoré nápadne pripomínajú Passat CC.

Palubná doska zostala pôvodná, pribudli na nej len chrómované lemy výduchov ventilácie. Analógové hodiny na stredovej konzole neprakticky vytlačili ovládač varovných blikačov pod rádio. Konštruktéri opomenuli úpravu stredovej konzoly. Je široká a vyrobená z tvrdého plastu, takže nepríjemne tlačí pravú nohu vyšších vodičov.

Štartovanie formou zatlačenia ovládača do "spínacej skrinky" zostalo po starom.

Viac chrómovaných doplnkov a analógové hodinky. Viac si toho dizajnéri - zrejme pre snahu o znižovanie nákladov - dovoliť nemohli. Širšia vrchná časť stredovej konzoly tak naďalej atakuje koleno vyššieho vodiča.

Nadštandard cítiť zo sedadiel. Už v základnej verzii dostanete mimoriadne pohodlné predné i zadné sedadlá s príjemne tuhým a odolným čalúnením. Vpredu síce chýba výraznejšie bočné vedenie, o to pohodlnejšie sa však do auta nastupuje a vystupuje. Sedačka pri bežnej jazde dokáže telo bez problémov podržať. Príjemné sú aj opierky hlavy, ktoré si nastavíte nielen v obligátnom zvislom, ale aj v pozdĺžnom smere.

Ponuke miesta v kabíne nemôžeme nič podstatné vytknúť. Hoci v rámci strednej triedy nájdeme aj priestorovo veľkorysejšie autá, štyria dospelí sa v Passate nemajú na čo sťažovať.

Moderné TDI "nekope"

Keďže Volkswagen priebežne modernizoval motorovú paletu Passatu B6, pri premiére B-sedmičky nemal čím prekvapiť. K pôvodne avizovanému nasadeniu zážihového turbomotora 1,2 TSI nedošlo, a tak jedinou novou motorizáciou je turbodiesel 1,6 TDI CR (77 kW/105 k).

Ovládač parkovacej brzdy sa presťahoval z ľavej strany palubnej dosky na vhodnejšie miesto - vedľa radiacej páky.

Testované auto poháňal vznetový dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Táto konfigurácia patrí medzi zákazníkmi k najobľúbenejším. Po týždňovej skúsenosti sa im ani nečudujeme.

Odkedy sa Volkswagen preorientoval na systém priameho vstrekovania paliva common-rail, jeho naftové agregáty netrpia skokovým nárastom krútiaceho momentu, ani nekultivovaným chodom. Motoru neprekážajú otáčky okolo hranice 1500/min., istejšie sa však cíti nad úrovňou 1750/min., kedy vrcholí aj najvyšší krútiaci moment s hodnotou 320 Nm.

Šetrenie mu ide

Technici svoju snahu upriamili na dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva. Sériová výbava preto zahŕňa vypínateľný systém štart/stop, indikátor radenia, ktorý nás často nezmyselne nútil podtáčať motor, i veľmi dlhé sprevodovanie.

Priestorová ponuka na zadných sedadlách pre dvoch dospelých stačí.

V praxi sa ani netreba snažiť, aby auto jazdilo úsporne. Palubný počítač nám na konci testu ukázal priemernú spotrebu 6,2 l/100 km. Vzhľadom na teploty vzduchu pod bodom mrazu a pohotovostnú hmotnosť auta 1532 kilogramov, to nie je zlá hodnota.

Najdôležitejšiu zmenu nevidieť

...ale počuť. Odhlučnenie kabíny je totiž zásadným dôvodom, prečo nekúpiť skladovú B-šestku, ale siahnuť po Passate B7. Utlmenie vnútorného priestoru od vonkajších vplyvov je totiž omnoho výraznejšie, než v prípade predchodcu.

Podvozok na 16-palcových kolesách príjemne tlmí nerovnosti a zároveň ponúka dostatočnú dávku stability. Auto však až príliš izoluje vodiča od diania na vozovke. Riadenie je presné, no neponúka ani štipku spätnej väzby. Chválime naladenie elektronických pomocníkov. Stabilizačný systém i trakčná kontrola reagujú na zasneženom povrchu citlivo a pritom účinne.

Batožinový priestor má základný objem 565 litrov. Zadné operadlá je možné sklopiť potiahnutím dvoch páčok na vrchnej časti kufra.

Dobehol konkurenciu

K dobrým mravom v strednej triede patrí prítomnosť rozličných asistenčných systémov na
palube. Passat v tomto ohľade dlho nemal čo ponúknuť. V rámci omladzovacej kúry, či ak chcete novej generácie, však jeho príplatkovú výbavu rozšírilo niekoľko pomocníkov.

V podstate všetky už poznáme z modelov konkurenčných automobiliek. Patrí medzi ne výstraha v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá, zobrazovanie niektorých dopravných značiek na displeji navigácie alebo systém núdzového brzdenia podobný „volváckemu“ City Safety.

Skúšaný Passat neobsahoval ani jeden zo spomenutých prvkov. Na palube sme mali iba detekciu únavy vodiča, ktorá registruje pohyby volantu a pedálov počas jazdy. V prípade, že objaví bližšie nešpecifikovanú odchýlku v riadení, vodiča akustickým i optickým signálom vyzve, aby si odpočinul. Počas testu sme funkciu tohto pomocníka ani raz nezaregistrovali.

Kupujem-nekupujem
VW Passat nemá veľa slabín a neprovokuje dizajnom. Navyše dokáže jazdiť veľmi úsporne. Na dlhé cesty kupujem, ale v garáži by som k nemu chcel mať ešte jedno auto, určené vyslovene na zábavu. (Filip Garaj)

Technické parametre

Motor

2,0 TDI BlueMotion Technology

Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kW/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Prevodovka 6-st. manuálna
Emisie CO2 (g/km) 119
Emisná norma EU 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2713
Dĺžka (mm) 4769
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1470
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 565
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 211
Spotreba mesto (l/100 km) 5,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,0
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,6
Priemerná spotreba nameraná v teste 6,2
Cena modelu od (eur) 21 960
Cena verzie od (eur) 25 030
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  2. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  6. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  7. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  9. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  10. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  1. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  2. Compliance – who should be responsible?
  3. Employee's age as a new ground for notice of termination
  4. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  5. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  6. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  10. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 029
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 13 575
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 652
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 854
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 856
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 236
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 238
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 050
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 2 101
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor 2 082
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ernesta Valka zavraždili v roku 2010.

Obžalovaný Radič sa môže dostať na slobodu. Začne konať ministerka.


12 h
Eduard Žitňanský

Nápad sa bude prerokovávať v skrátenom konaní, čo prešlo o jediný hlas.


17 h
Lewis Hamilton oslavuje triumf na Veľkej cene S. Arábie. V pozadí je sklamaný jeho rival Max Verstappen.

Veľkú cenu Saudskej Arábie poznačila kolízia rivalov v boji o titul majstra sveta.


11 h

Na to, ako minister financií často hovorí o "doslova prázdnej špajzi", z nej dokáže, za istých okolností, stále vydolovávať značné sumy.


Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Tomáš Sedliačik: Šírenie nepravdivej informácie
  2. Anton Sládek: Bratislava - Zaujímavé fasády na Leškovej ulici
  3. Jiří Ščobák: Co říkají odborníci na připravované reformy II. a III. piliera? A co si myslí lidé, kteří tyto reformy tvoří?
  4. Michael Achberger: Strata menštruácie kvôli diéte? Aj to vám hrozí
  5. Tupou Ceruzou: Kolaterálne obete lockdownu
  6. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  7. Martin Greguš: 6,4 mld. EUR na rok...pravda o slovenských nemocniciach a zdravotníctve...analýza rozpočtu ZDRAVOTNÍCTVA...
  8. David Kapusta: Bystrica má na viac alebo krátka úvaha nad rozpočtom a investíciami mesta
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 928
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 319
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 881
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 740
  5. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 547
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 377
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 704
  8. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 689
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu