TESTY

TEST: Vylepšený VW Passat rozdáva ticho

Namiesto hádania, či Passat B7 predstavuje facelift alebo novú generáciu, skúmame jeho vlastnosti. Jazdí úsporne, ponúka veľa pohodlia a má veľmi dobre odhlučnený interiér. Vodič je však príliš izolovaný od diania naokolo.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Namiesto hádania, či Passat B7 predstavuje facelift, alebo novú generáciu, skúmame jeho vlastnosti. Jazdí úsporne, ponúka veľa pohodlia a má veľmi dobre odhlučnený interiér. Vodič je však príliš izolovaný od diania naokolo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Volkswagen opäť raz použil osvedčený trik a namiesto avizovanej úplne novej generácie Passatu, predstavil iba jeho prepracovanú verziu.

Internetové diskusie v prvých hodinách po odhalení auta praskali vo švíkoch. Nemci ale zostávajú pokojní. Podobný ťah v prípade Passatu už použili minimálne dvakrát a číslo 15 miliónov, označujúce počet predaných kusov od roku 1973, im dáva právo na optimizmus.

V novom balení

Dizajnéri zamaskovali facelift tak, že pôvodnú platformu, skelet a len mierne modifikovanú techniku zabalili do novej karosérie. Hranatejšie krivky Passatu sa možno nepáčia každému, ale istú eleganciu im uprieť nemožno. Z minulosti vieme, že na pohľad nudné autá opticky starnú akosi pomalšie než tie, ktoré za každú cenu zohľadňujú najnovšie módne trendy.

Nová maska chladiča so štvoricou vodorovných chrómovaných lamiel pripomína vlajkovú loď Phaeton. To isté sa dá povedať aj o svetlometoch a nárazníku. Pri pohľade z profilu a na zadné partie už Passat B7 nedokáže zaprieť svoju príbuznosť s predchodcom.

Hranatejšie tvary Passatu - subjektívne - pristanú. Zamaskovať spoločné črty s predchodcom však nedokážu.

Passat B6 sa okrem iného pýšil tým, že už v základnej výbave ponúkal predné svetlomety s projektorovou technikou a vzadu diódy. Novinka ich nemá. Ak si nepriplatíte 1350 eur za bi-xenóny, musíte sa zmieriť s tradičnými svetlometmi, vybavenými parabolami. Svietia dobre. Koncové svetlá si tiež museli vystačiť so žiarovkami.

Sedadlá na dlhé cesty

Interiér poteší viac praktickými, než optickými zmenami. Do prvej kategórie patrí premiestnenie tlačidla ovládajúceho elektronickú parkovaciu brzdu z ľavej strany palubnej dosky do priestoru vedľa radiacej páky. Nové a ergonomicky lepšie riešené sú výplne dverí, ktoré nápadne pripomínajú Passat CC.

Palubná doska zostala pôvodná, pribudli na nej len chrómované lemy výduchov ventilácie. Analógové hodiny na stredovej konzole neprakticky vytlačili ovládač varovných blikačov pod rádio. Konštruktéri opomenuli úpravu stredovej konzoly. Je široká a vyrobená z tvrdého plastu, takže nepríjemne tlačí pravú nohu vyšších vodičov.

Štartovanie formou zatlačenia ovládača do "spínacej skrinky" zostalo po starom.

Viac chrómovaných doplnkov a analógové hodinky. Viac si toho dizajnéri - zrejme pre snahu o znižovanie nákladov - dovoliť nemohli. Širšia vrchná časť stredovej konzoly tak naďalej atakuje koleno vyššieho vodiča.

Nadštandard cítiť zo sedadiel. Už v základnej verzii dostanete mimoriadne pohodlné predné i zadné sedadlá s príjemne tuhým a odolným čalúnením. Vpredu síce chýba výraznejšie bočné vedenie, o to pohodlnejšie sa však do auta nastupuje a vystupuje. Sedačka pri bežnej jazde dokáže telo bez problémov podržať. Príjemné sú aj opierky hlavy, ktoré si nastavíte nielen v obligátnom zvislom, ale aj v pozdĺžnom smere.

Ponuke miesta v kabíne nemôžeme nič podstatné vytknúť. Hoci v rámci strednej triedy nájdeme aj priestorovo veľkorysejšie autá, štyria dospelí sa v Passate nemajú na čo sťažovať.

Moderné TDI "nekope"

Keďže Volkswagen priebežne modernizoval motorovú paletu Passatu B6, pri premiére B-sedmičky nemal čím prekvapiť. K pôvodne avizovanému nasadeniu zážihového turbomotora 1,2 TSI nedošlo, a tak jedinou novou motorizáciou je turbodiesel 1,6 TDI CR (77 kW/105 k).

Ovládač parkovacej brzdy sa presťahoval z ľavej strany palubnej dosky na vhodnejšie miesto - vedľa radiacej páky.

Testované auto poháňal vznetový dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Táto konfigurácia patrí medzi zákazníkmi k najobľúbenejším. Po týždňovej skúsenosti sa im ani nečudujeme.

Odkedy sa Volkswagen preorientoval na systém priameho vstrekovania paliva common-rail, jeho naftové agregáty netrpia skokovým nárastom krútiaceho momentu, ani nekultivovaným chodom. Motoru neprekážajú otáčky okolo hranice 1500/min., istejšie sa však cíti nad úrovňou 1750/min., kedy vrcholí aj najvyšší krútiaci moment s hodnotou 320 Nm.

Šetrenie mu ide

Technici svoju snahu upriamili na dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva. Sériová výbava preto zahŕňa vypínateľný systém štart/stop, indikátor radenia, ktorý nás často nezmyselne nútil podtáčať motor, i veľmi dlhé sprevodovanie.

Priestorová ponuka na zadných sedadlách pre dvoch dospelých stačí.

V praxi sa ani netreba snažiť, aby auto jazdilo úsporne. Palubný počítač nám na konci testu ukázal priemernú spotrebu 6,2 l/100 km. Vzhľadom na teploty vzduchu pod bodom mrazu a pohotovostnú hmotnosť auta 1532 kilogramov, to nie je zlá hodnota.

Najdôležitejšiu zmenu nevidieť

...ale počuť. Odhlučnenie kabíny je totiž zásadným dôvodom, prečo nekúpiť skladovú B-šestku, ale siahnuť po Passate B7. Utlmenie vnútorného priestoru od vonkajších vplyvov je totiž omnoho výraznejšie, než v prípade predchodcu.

Podvozok na 16-palcových kolesách príjemne tlmí nerovnosti a zároveň ponúka dostatočnú dávku stability. Auto však až príliš izoluje vodiča od diania na vozovke. Riadenie je presné, no neponúka ani štipku spätnej väzby. Chválime naladenie elektronických pomocníkov. Stabilizačný systém i trakčná kontrola reagujú na zasneženom povrchu citlivo a pritom účinne.

Batožinový priestor má základný objem 565 litrov. Zadné operadlá je možné sklopiť potiahnutím dvoch páčok na vrchnej časti kufra.

Dobehol konkurenciu

K dobrým mravom v strednej triede patrí prítomnosť rozličných asistenčných systémov na
palube. Passat v tomto ohľade dlho nemal čo ponúknuť. V rámci omladzovacej kúry, či ak chcete novej generácie, však jeho príplatkovú výbavu rozšírilo niekoľko pomocníkov.

V podstate všetky už poznáme z modelov konkurenčných automobiliek. Patrí medzi ne výstraha v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá, zobrazovanie niektorých dopravných značiek na displeji navigácie alebo systém núdzového brzdenia podobný „volváckemu“ City Safety.

Skúšaný Passat neobsahoval ani jeden zo spomenutých prvkov. Na palube sme mali iba detekciu únavy vodiča, ktorá registruje pohyby volantu a pedálov počas jazdy. V prípade, že objaví bližšie nešpecifikovanú odchýlku v riadení, vodiča akustickým i optickým signálom vyzve, aby si odpočinul. Počas testu sme funkciu tohto pomocníka ani raz nezaregistrovali.

Kupujem-nekupujem
VW Passat nemá veľa slabín a neprovokuje dizajnom. Navyše dokáže jazdiť veľmi úsporne. Na dlhé cesty kupujem, ale v garáži by som k nemu chcel mať ešte jedno auto, určené vyslovene na zábavu. (Filip Garaj)

Technické parametre

Motor

2,0 TDI BlueMotion Technology

Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kW/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Prevodovka 6-st. manuálna
Emisie CO2 (g/km) 119
Emisná norma EU 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2713
Dĺžka (mm) 4769
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1470
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 565
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 211
Spotreba mesto (l/100 km) 5,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,0
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,6
Priemerná spotreba nameraná v teste 6,2
Cena modelu od (eur) 21 960
Cena verzie od (eur) 25 030

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 403
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 581
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 802
  4. Ako sme jazdili v socializme 1 781
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 530
  6. Od septembra opäť po starom 1 329
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 257
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 229
  9. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 213
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 198

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

V jadre Únie už sme, je na Ficovi, čo ďalej

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najváčším výrobcom SUV na svete.

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.