TESTY

TEST: Vylepšený VW Passat rozdáva ticho

Namiesto hádania, či Passat B7 predstavuje facelift alebo novú generáciu, skúmame jeho vlastnosti. Jazdí úsporne, ponúka veľa pohodlia a má veľmi dobre odhlučnený interiér. Vodič je však príliš izolovaný od diania naokolo.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Namiesto hádania, či Passat B7 predstavuje facelift, alebo novú generáciu, skúmame jeho vlastnosti. Jazdí úsporne, ponúka veľa pohodlia a má veľmi dobre odhlučnený interiér. Vodič je však príliš izolovaný od diania naokolo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Volkswagen opäť raz použil osvedčený trik a namiesto avizovanej úplne novej generácie Passatu, predstavil iba jeho prepracovanú verziu.

Internetové diskusie v prvých hodinách po odhalení auta praskali vo švíkoch. Nemci ale zostávajú pokojní. Podobný ťah v prípade Passatu už použili minimálne dvakrát a číslo 15 miliónov, označujúce počet predaných kusov od roku 1973, im dáva právo na optimizmus.

V novom balení

Dizajnéri zamaskovali facelift tak, že pôvodnú platformu, skelet a len mierne modifikovanú techniku zabalili do novej karosérie. Hranatejšie krivky Passatu sa možno nepáčia každému, ale istú eleganciu im uprieť nemožno. Z minulosti vieme, že na pohľad nudné autá opticky starnú akosi pomalšie než tie, ktoré za každú cenu zohľadňujú najnovšie módne trendy.

Nová maska chladiča so štvoricou vodorovných chrómovaných lamiel pripomína vlajkovú loď Phaeton. To isté sa dá povedať aj o svetlometoch a nárazníku. Pri pohľade z profilu a na zadné partie už Passat B7 nedokáže zaprieť svoju príbuznosť s predchodcom.

Hranatejšie tvary Passatu - subjektívne - pristanú. Zamaskovať spoločné črty s predchodcom však nedokážu.

Passat B6 sa okrem iného pýšil tým, že už v základnej výbave ponúkal predné svetlomety s projektorovou technikou a vzadu diódy. Novinka ich nemá. Ak si nepriplatíte 1350 eur za bi-xenóny, musíte sa zmieriť s tradičnými svetlometmi, vybavenými parabolami. Svietia dobre. Koncové svetlá si tiež museli vystačiť so žiarovkami.

Sedadlá na dlhé cesty

Interiér poteší viac praktickými, než optickými zmenami. Do prvej kategórie patrí premiestnenie tlačidla ovládajúceho elektronickú parkovaciu brzdu z ľavej strany palubnej dosky do priestoru vedľa radiacej páky. Nové a ergonomicky lepšie riešené sú výplne dverí, ktoré nápadne pripomínajú Passat CC.

Palubná doska zostala pôvodná, pribudli na nej len chrómované lemy výduchov ventilácie. Analógové hodiny na stredovej konzole neprakticky vytlačili ovládač varovných blikačov pod rádio. Konštruktéri opomenuli úpravu stredovej konzoly. Je široká a vyrobená z tvrdého plastu, takže nepríjemne tlačí pravú nohu vyšších vodičov.

Štartovanie formou zatlačenia ovládača do "spínacej skrinky" zostalo po starom.

Viac chrómovaných doplnkov a analógové hodinky. Viac si toho dizajnéri - zrejme pre snahu o znižovanie nákladov - dovoliť nemohli. Širšia vrchná časť stredovej konzoly tak naďalej atakuje koleno vyššieho vodiča.

Nadštandard cítiť zo sedadiel. Už v základnej verzii dostanete mimoriadne pohodlné predné i zadné sedadlá s príjemne tuhým a odolným čalúnením. Vpredu síce chýba výraznejšie bočné vedenie, o to pohodlnejšie sa však do auta nastupuje a vystupuje. Sedačka pri bežnej jazde dokáže telo bez problémov podržať. Príjemné sú aj opierky hlavy, ktoré si nastavíte nielen v obligátnom zvislom, ale aj v pozdĺžnom smere.

Ponuke miesta v kabíne nemôžeme nič podstatné vytknúť. Hoci v rámci strednej triedy nájdeme aj priestorovo veľkorysejšie autá, štyria dospelí sa v Passate nemajú na čo sťažovať.

Moderné TDI "nekope"

Keďže Volkswagen priebežne modernizoval motorovú paletu Passatu B6, pri premiére B-sedmičky nemal čím prekvapiť. K pôvodne avizovanému nasadeniu zážihového turbomotora 1,2 TSI nedošlo, a tak jedinou novou motorizáciou je turbodiesel 1,6 TDI CR (77 kW/105 k).

Ovládač parkovacej brzdy sa presťahoval z ľavej strany palubnej dosky na vhodnejšie miesto - vedľa radiacej páky.

Testované auto poháňal vznetový dvojliter TDI s výkonom 103 kW (140 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Táto konfigurácia patrí medzi zákazníkmi k najobľúbenejším. Po týždňovej skúsenosti sa im ani nečudujeme.

Odkedy sa Volkswagen preorientoval na systém priameho vstrekovania paliva common-rail, jeho naftové agregáty netrpia skokovým nárastom krútiaceho momentu, ani nekultivovaným chodom. Motoru neprekážajú otáčky okolo hranice 1500/min., istejšie sa však cíti nad úrovňou 1750/min., kedy vrcholí aj najvyšší krútiaci moment s hodnotou 320 Nm.

Šetrenie mu ide

Technici svoju snahu upriamili na dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva. Sériová výbava preto zahŕňa vypínateľný systém štart/stop, indikátor radenia, ktorý nás často nezmyselne nútil podtáčať motor, i veľmi dlhé sprevodovanie.

Priestorová ponuka na zadných sedadlách pre dvoch dospelých stačí.

V praxi sa ani netreba snažiť, aby auto jazdilo úsporne. Palubný počítač nám na konci testu ukázal priemernú spotrebu 6,2 l/100 km. Vzhľadom na teploty vzduchu pod bodom mrazu a pohotovostnú hmotnosť auta 1532 kilogramov, to nie je zlá hodnota.

Najdôležitejšiu zmenu nevidieť

...ale počuť. Odhlučnenie kabíny je totiž zásadným dôvodom, prečo nekúpiť skladovú B-šestku, ale siahnuť po Passate B7. Utlmenie vnútorného priestoru od vonkajších vplyvov je totiž omnoho výraznejšie, než v prípade predchodcu.

Podvozok na 16-palcových kolesách príjemne tlmí nerovnosti a zároveň ponúka dostatočnú dávku stability. Auto však až príliš izoluje vodiča od diania na vozovke. Riadenie je presné, no neponúka ani štipku spätnej väzby. Chválime naladenie elektronických pomocníkov. Stabilizačný systém i trakčná kontrola reagujú na zasneženom povrchu citlivo a pritom účinne.

Batožinový priestor má základný objem 565 litrov. Zadné operadlá je možné sklopiť potiahnutím dvoch páčok na vrchnej časti kufra.

Dobehol konkurenciu

K dobrým mravom v strednej triede patrí prítomnosť rozličných asistenčných systémov na
palube. Passat v tomto ohľade dlho nemal čo ponúknuť. V rámci omladzovacej kúry, či ak chcete novej generácie, však jeho príplatkovú výbavu rozšírilo niekoľko pomocníkov.

V podstate všetky už poznáme z modelov konkurenčných automobiliek. Patrí medzi ne výstraha v prípade nechceného opustenia jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá, zobrazovanie niektorých dopravných značiek na displeji navigácie alebo systém núdzového brzdenia podobný „volváckemu“ City Safety.

Skúšaný Passat neobsahoval ani jeden zo spomenutých prvkov. Na palube sme mali iba detekciu únavy vodiča, ktorá registruje pohyby volantu a pedálov počas jazdy. V prípade, že objaví bližšie nešpecifikovanú odchýlku v riadení, vodiča akustickým i optickým signálom vyzve, aby si odpočinul. Počas testu sme funkciu tohto pomocníka ani raz nezaregistrovali.

Kupujem-nekupujem
VW Passat nemá veľa slabín a neprovokuje dizajnom. Navyše dokáže jazdiť veľmi úsporne. Na dlhé cesty kupujem, ale v garáži by som k nemu chcel mať ešte jedno auto, určené vyslovene na zábavu. (Filip Garaj)

Technické parametre

Motor

2,0 TDI BlueMotion Technology

Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kW/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Prevodovka 6-st. manuálna
Emisie CO2 (g/km) 119
Emisná norma EU 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2713
Dĺžka (mm) 4769
Šírka (mm) 1820
Výška (mm) 1470
Pohotovostná hmot (kg) 1532
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 565
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 211
Spotreba mesto (l/100 km) 5,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,0
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,6
Priemerná spotreba nameraná v teste 6,2
Cena modelu od (eur) 21 960
Cena verzie od (eur) 25 030

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 23 655
  2. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 070
  3. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 16 578
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 9 108
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 994
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 484
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 280
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 408
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 406
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 882

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Skutok sa nestal hrozí aj pri údajnom Valkovom vrahovi

Jozefa Radiča, ktorý je obvinený z vraždy, by napokon mohli súdiť len za lúpež s následkom smrti. Trest je potom nižší.

DOMOV

Kiska vymenoval sedem nových rektorov vysokých škôl

Prezident vymenoval aj 19 nových profesorov.

KOMENTÁRE

Kotleba je majstrom politického trollingu

Strany s kotlebovcami zväčša nehlasujú, prečo by to teraz malo byť iné?

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.