SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

TEST: Dvanásť hodín za volantom Mitsubishi ASX

Crossover by na diaľnice potreboval diesel. Spotreba benzínovej verzie presiahla na diaľnici sedem litrov a občas chýbal šiesty stupeň prevodovky ale nie pohodlie cestovania. Video zachytáva záver služobnej cesty do Ženevy.

Mitsubishi ASX vyzerá navonok vďaka dizajnu menšie, než v skutočnosti je. Stoličkový vyšší posed sa ukázal na dlhej ceste ako výhoda crossoveru.Mitsubishi ASX vyzerá navonok vďaka dizajnu menšie, než v skutočnosti je. Stoličkový vyšší posed sa ukázal na dlhej ceste ako výhoda crossoveru. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Na cestu do Ženevy sme si vybrali Mitsubishi ASX, ktoré by malo vďaka svojmu zatriedeniu medzi autá spájajúce viacero tried v jednej, poskytnúť relatívny komfort v meste aj na diaľnici.
Dúfali sme v naftovú novinku 1,8 DI-D, avšak tie sú všetky vypredané, pretože záujem o dieselový ASX je momentálne veľký. Tak sme sa zhlboka nadýchli a zobrali benzínovú verziu 1,6 MIVEC s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy.

Hoci ide o prímestské riešenie pohonu, nebolo to až také tragické, lebo spotreba bola nižšia, než sme čakali, hoci presiahla výrobcom udávané hodnoty a na piatom stupni nás motor neohučal. Akurát na diaľnici v kopcoch nedokázal tempomat vždy udržať nastavenú rýchlosť, lebo motor jednoducho nevládal. Chýba mu viac krútiaceho momentu v nižších otáčkach. Spotreba bola fakt výborná.

V uliciach Ženevy sa však ukázal v dobrom svetle aj so systémom štart-stop. Z diaľničného priemeru 7,4 litra spotreba o niečo klesla. V zmiešanej premávke a bez výrazných kopcov dokáže ASX jazdiť od 5,9 do 6,9 litra benzínu na 100 kilometrov. Vo francúzskych Alpách oblasti Jura však chcel minimálne 8,8 litra. Sledujte video o tom, ako sme sa cítili po 12 hodinách súvislej jazdy za volantom Crossoveru.

Postrehy z testovacieho zápisníka

- xenónové svetlá nesklamali
- Start-Stop systém funguje precízne, ticho štartuje
- klíma je automatická, ale 22 stupňov je raz zima inokedy horúco
- radiaca páka by mala byť viac vpredu
- displej autorádia čistá katastrofa, radšej objednajte najvyšší stupeň audiosústavy s LCD
- na okreskách dosiahnete spotrebu aj 5,9 litra na 100 kilometrov
- motor je dobre sprevodovaný, ideál na krátke trasy, kde by diesel trpel
- informačný displej počítača má dobrú grafiku, slabšie ovládanie
- polohovateľný sklon zadných operadiel poteší
- nohy majú vzadu dosť miesta, chodidlá aj pod predným sedadlom
- vodič má výborný výhľad všetkými smermi, aj vo veľkých spätných zrkadlách
- s ASX sa v meste ľahko manévruje
- vo výbave Intense potešil asistent rozjazdu do kopca


Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2WD – základné parametre

Model Intense
Cena od (eur) 17 000
Cena skúšanej verzie (EUR) 22 550
Motor benzínový štvorvalec
Technika MIVEC 16V, Start-Stop
Objem (cm3) 1590
Výkon (kW(k)) 86 (117)
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 154
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Pohon predné kolesá
Prevodovka man. 5 stupňová
Spotreba (l/100km) 5,9
Spotreba v teste (l/100km) 6,9 -7,6
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 183
Objem kufra (l) 419 -422
Objem palivovej nádrže (l) 63 l
Výška podvozka (mm) 195
Dĺžka karosérie (mm) 4295
Rázvor náprav (mm) 2670
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1345
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Dodajte vašej pokožke šťavu
  1. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  4. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  5. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  6. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 313
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 215
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 713
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 709
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 136
  6. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 1 049
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 802
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 752
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinské ministerstvo obrany dostane nové vedenie.

Reznikov by mal skončiť vo funkcii.


48m
Zemetrasenie zničilo aj mešity, záchranné práce komplikuje sneh.

Dve silné zemetrasenia zabili najmenej 1500 ľudí.


2 h
Peter Tkačenko

Hnutie postupuje podobne ako v minulosti, a čaká iný výsledok.


1 h
Pátranie po preživších v troskách zničených budov po zemetrasení v Turecku a Sýrii.

Ranné zemetrasenie si v Turecku a Sýrii vyžiadalo už viac ako 1200 obetí.


a 4 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Martin Pekár: Mýto na slovenský spôsob
  2. Matúš Lazúr: O hodinách zatváracích a otváracích.
  3. Věra Tepličková: Vážení občania, teraz zbytočne neotravujme
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Abrahám
  5. Marián Viskupič: Zákaz nedeľného predaja po x-té, alebo ako chcú konzervatívci "pomáhať" zákazmi
  6. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Sociálne služby pre zdravotne znevýhodnených podľa medzinárodných štandardov nie sú dostupné
  7. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  8. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 26 049
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 13 859
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 870
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 239
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 840
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 083
  7. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 2 943
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 390
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu