TEST: Dvanásť hodín za volantom Mitsubishi ASX

Crossover by na diaľnice potreboval diesel. Spotreba benzínovej verzie presiahla na diaľnici sedem litrov a občas chýbal šiesty stupeň prevodovky ale nie pohodlie cestovania. Video zachytáva záver služobnej cesty do Ženevy.

Mitsubishi ASX vyzerá navonok vďaka dizajnu menšie, než v skutočnosti je. Stoličkový vyšší posed sa ukázal na dlhej ceste ako výhoda crossoveru.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Na cestu do Ženevy sme si vybrali Mitsubishi ASX, ktoré by malo vďaka svojmu zatriedeniu medzi autá spájajúce viacero tried v jednej, poskytnúť relatívny komfort v meste aj na diaľnici.
Dúfali sme v naftovú novinku 1,8 DI-D, avšak tie sú všetky vypredané, pretože záujem o dieselový ASX je momentálne veľký. Tak sme sa zhlboka nadýchli a zobrali benzínovú verziu 1,6 MIVEC s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy.

Hoci ide o prímestské riešenie pohonu, nebolo to až také tragické, lebo spotreba bola nižšia, než sme čakali, hoci presiahla výrobcom udávané hodnoty a na piatom stupni nás motor neohučal. Akurát na diaľnici v kopcoch nedokázal tempomat vždy udržať nastavenú rýchlosť, lebo motor jednoducho nevládal. Chýba mu viac krútiaceho momentu v nižších otáčkach. Spotreba bola fakt výborná.

V uliciach Ženevy sa však ukázal v dobrom svetle aj so systémom štart-stop. Z diaľničného priemeru 7,4 litra spotreba o niečo klesla. V zmiešanej premávke a bez výrazných kopcov dokáže ASX jazdiť od 5,9 do 6,9 litra benzínu na 100 kilometrov. Vo francúzskych Alpách oblasti Jura však chcel minimálne 8,8 litra. Sledujte video o tom, ako sme sa cítili po 12 hodinách súvislej jazdy za volantom Crossoveru.

Postrehy z testovacieho zápisníka

- xenónové svetlá nesklamali
- Start-Stop systém funguje precízne, ticho štartuje
- klíma je automatická, ale 22 stupňov je raz zima inokedy horúco
- radiaca páka by mala byť viac vpredu
- displej autorádia čistá katastrofa, radšej objednajte najvyšší stupeň audiosústavy s LCD
- na okreskách dosiahnete spotrebu aj 5,9 litra na 100 kilometrov
- motor je dobre sprevodovaný, ideál na krátke trasy, kde by diesel trpel
- informačný displej počítača má dobrú grafiku, slabšie ovládanie
- polohovateľný sklon zadných operadiel poteší
- nohy majú vzadu dosť miesta, chodidlá aj pod predným sedadlom
- vodič má výborný výhľad všetkými smermi, aj vo veľkých spätných zrkadlách
- s ASX sa v meste ľahko manévruje
- vo výbave Intense potešil asistent rozjazdu do kopca


Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2WD – základné parametre

Model Intense
Cena od (eur) 17 000
Cena skúšanej verzie (EUR) 22 550
Motor benzínový štvorvalec
Technika MIVEC 16V, Start-Stop
Objem (cm3) 1590
Výkon (kW(k)) 86 (117)
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 154
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Pohon predné kolesá
Prevodovka man. 5 stupňová
Spotreba (l/100km) 5,9
Spotreba v teste (l/100km) 6,9 -7,6
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 183
Objem kufra (l) 419 -422
Objem palivovej nádrže (l) 63 l
Výška podvozka (mm) 195
Dĺžka karosérie (mm) 4295
Rázvor náprav (mm) 2670
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1345

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 801
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 933
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 660
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 960
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 377
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 355
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 231
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.