TEST: Dvanásť hodín za volantom Mitsubishi ASX

Crossover by na diaľnice potreboval diesel. Spotreba benzínovej verzie presiahla na diaľnici sedem litrov a občas chýbal šiesty stupeň prevodovky ale nie pohodlie cestovania. Video zachytáva záver služobnej cesty do Ženevy.

Mitsubishi ASX vyzerá navonok vďaka dizajnu menšie, než v skutočnosti je. Stoličkový vyšší posed sa ukázal na dlhej ceste ako výhoda crossoveru.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Na cestu do Ženevy sme si vybrali Mitsubishi ASX, ktoré by malo vďaka svojmu zatriedeniu medzi autá spájajúce viacero tried v jednej, poskytnúť relatívny komfort v meste aj na diaľnici.
Dúfali sme v naftovú novinku 1,8 DI-D, avšak tie sú všetky vypredané, pretože záujem o dieselový ASX je momentálne veľký. Tak sme sa zhlboka nadýchli a zobrali benzínovú verziu 1,6 MIVEC s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy.

Hoci ide o prímestské riešenie pohonu, nebolo to až také tragické, lebo spotreba bola nižšia, než sme čakali, hoci presiahla výrobcom udávané hodnoty a na piatom stupni nás motor neohučal. Akurát na diaľnici v kopcoch nedokázal tempomat vždy udržať nastavenú rýchlosť, lebo motor jednoducho nevládal. Chýba mu viac krútiaceho momentu v nižších otáčkach. Spotreba bola fakt výborná.

V uliciach Ženevy sa však ukázal v dobrom svetle aj so systémom štart-stop. Z diaľničného priemeru 7,4 litra spotreba o niečo klesla. V zmiešanej premávke a bez výrazných kopcov dokáže ASX jazdiť od 5,9 do 6,9 litra benzínu na 100 kilometrov. Vo francúzskych Alpách oblasti Jura však chcel minimálne 8,8 litra. Sledujte video o tom, ako sme sa cítili po 12 hodinách súvislej jazdy za volantom Crossoveru.

Postrehy z testovacieho zápisníka

- xenónové svetlá nesklamali
- Start-Stop systém funguje precízne, ticho štartuje
- klíma je automatická, ale 22 stupňov je raz zima inokedy horúco
- radiaca páka by mala byť viac vpredu
- displej autorádia čistá katastrofa, radšej objednajte najvyšší stupeň audiosústavy s LCD
- na okreskách dosiahnete spotrebu aj 5,9 litra na 100 kilometrov
- motor je dobre sprevodovaný, ideál na krátke trasy, kde by diesel trpel
- informačný displej počítača má dobrú grafiku, slabšie ovládanie
- polohovateľný sklon zadných operadiel poteší
- nohy majú vzadu dosť miesta, chodidlá aj pod predným sedadlom
- vodič má výborný výhľad všetkými smermi, aj vo veľkých spätných zrkadlách
- s ASX sa v meste ľahko manévruje
- vo výbave Intense potešil asistent rozjazdu do kopca


Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2WD – základné parametre

Model Intense
Cena od (eur) 17 000
Cena skúšanej verzie (EUR) 22 550
Motor benzínový štvorvalec
Technika MIVEC 16V, Start-Stop
Objem (cm3) 1590
Výkon (kW(k)) 86 (117)
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 154
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Pohon predné kolesá
Prevodovka man. 5 stupňová
Spotreba (l/100km) 5,9
Spotreba v teste (l/100km) 6,9 -7,6
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 183
Objem kufra (l) 419 -422
Objem palivovej nádrže (l) 63 l
Výška podvozka (mm) 195
Dĺžka karosérie (mm) 4295
Rázvor náprav (mm) 2670
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1345

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  5. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  7. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  8. Zábavný aj sebavedomý
  9. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  1. Vklad na kataster vybavíte od marca elektronicky
  2. Nulový úrok pre klientov, ktorí si do mBank prenesú kreditku
  3. Ako inovovať vo vašej firme? Poradí vám odborný seminár
  4. Nové bývanie bez murovania
  5. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  6. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  7. Cestou - necestou
  8. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt
  9. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  10. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 22 559
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 9 322
  3. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 8 288
  4. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 4 407
  5. Zábavný aj sebavedomý 3 938
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 838
  7. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 2 782
  8. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt 2 768
  9. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku 2 438
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 2 375

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prokurátor Serbin: Neverím, že za zavlečenie niekoho odsúdia

Prokurátor pokladá zrušenie Mečiarových amnestíí za nevyhnutné.

EKONOMIKA

Široký vlastní Váhostav cez majora z ŠtB

Váhostav pre oligarchu vlastní jeho niekdajší nadriadený v ŠtB.

DOMOV

Poslanci otvorili amnestie, koalícia chce rokovať zrýchlene

Grémium malo zasadnúť pred schôdzou, no nestalo sa tak.

KOMENTÁRE

Proti oligarchom to vždy ide pomaly a ťažko

Politická vôľa sa presadzuje oveľa pomalšie a zložitejšie.

Neprehliadnite tiež

Elon Musk ukázal takmer hotovú Teslu Model 3

Výroba začne v polovici tohto roka, sľubuje automobilka.

Polícia zastavila pred obcou Orechová cestného piráta

Policajti vodičovi namerali rýchlosť 161 kilometrov za hodinu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop