TEST: Dvanásť hodín za volantom Mitsubishi ASX

Crossover by na diaľnice potreboval diesel. Spotreba benzínovej verzie presiahla na diaľnici sedem litrov a občas chýbal šiesty stupeň prevodovky ale nie pohodlie cestovania. Video zachytáva záver služobnej cesty do Ženevy.

Mitsubishi ASX vyzerá navonok vďaka dizajnu menšie, než v skutočnosti je. Stoličkový vyšší posed sa ukázal na dlhej ceste ako výhoda crossoveru.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Na cestu do Ženevy sme si vybrali Mitsubishi ASX, ktoré by malo vďaka svojmu zatriedeniu medzi autá spájajúce viacero tried v jednej, poskytnúť relatívny komfort v meste aj na diaľnici.
Dúfali sme v naftovú novinku 1,8 DI-D, avšak tie sú všetky vypredané, pretože záujem o dieselový ASX je momentálne veľký. Tak sme sa zhlboka nadýchli a zobrali benzínovú verziu 1,6 MIVEC s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy.

Hoci ide o prímestské riešenie pohonu, nebolo to až také tragické, lebo spotreba bola nižšia, než sme čakali, hoci presiahla výrobcom udávané hodnoty a na piatom stupni nás motor neohučal. Akurát na diaľnici v kopcoch nedokázal tempomat vždy udržať nastavenú rýchlosť, lebo motor jednoducho nevládal. Chýba mu viac krútiaceho momentu v nižších otáčkach. Spotreba bola fakt výborná.

V uliciach Ženevy sa však ukázal v dobrom svetle aj so systémom štart-stop. Z diaľničného priemeru 7,4 litra spotreba o niečo klesla. V zmiešanej premávke a bez výrazných kopcov dokáže ASX jazdiť od 5,9 do 6,9 litra benzínu na 100 kilometrov. Vo francúzskych Alpách oblasti Jura však chcel minimálne 8,8 litra. Sledujte video o tom, ako sme sa cítili po 12 hodinách súvislej jazdy za volantom Crossoveru.

Postrehy z testovacieho zápisníka

- xenónové svetlá nesklamali
- Start-Stop systém funguje precízne, ticho štartuje
- klíma je automatická, ale 22 stupňov je raz zima inokedy horúco
- radiaca páka by mala byť viac vpredu
- displej autorádia čistá katastrofa, radšej objednajte najvyšší stupeň audiosústavy s LCD
- na okreskách dosiahnete spotrebu aj 5,9 litra na 100 kilometrov
- motor je dobre sprevodovaný, ideál na krátke trasy, kde by diesel trpel
- informačný displej počítača má dobrú grafiku, slabšie ovládanie
- polohovateľný sklon zadných operadiel poteší
- nohy majú vzadu dosť miesta, chodidlá aj pod predným sedadlom
- vodič má výborný výhľad všetkými smermi, aj vo veľkých spätných zrkadlách
- s ASX sa v meste ľahko manévruje
- vo výbave Intense potešil asistent rozjazdu do kopca


Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2WD – základné parametre

Model Intense
Cena od (eur) 17 000
Cena skúšanej verzie (EUR) 22 550
Motor benzínový štvorvalec
Technika MIVEC 16V, Start-Stop
Objem (cm3) 1590
Výkon (kW(k)) 86 (117)
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 154
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Pohon predné kolesá
Prevodovka man. 5 stupňová
Spotreba (l/100km) 5,9
Spotreba v teste (l/100km) 6,9 -7,6
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 183
Objem kufra (l) 419 -422
Objem palivovej nádrže (l) 63 l
Výška podvozka (mm) 195
Dĺžka karosérie (mm) 4295
Rázvor náprav (mm) 2670
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1345

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 005
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 161
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 493
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 333
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 290
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 898
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 525
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 699
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 123
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 072

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Kiska, Kaliňák či Matovič. Ako reagujú politici na návrh na rozpustenie ĽSNS

Smer pripomína Adolfa Hitlera, Most-híd hovorí o logickom kroku.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.