TEST: Dvanásť hodín za volantom Mitsubishi ASX

Crossover by na diaľnice potreboval diesel. Spotreba benzínovej verzie presiahla na diaľnici sedem litrov a občas chýbal šiesty stupeň prevodovky ale nie pohodlie cestovania. Video zachytáva záver služobnej cesty do Ženevy.

Mitsubishi ASX vyzerá navonok vďaka dizajnu menšie, než v skutočnosti je. Stoličkový vyšší posed sa ukázal na dlhej ceste ako výhoda crossoveru.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Na cestu do Ženevy sme si vybrali Mitsubishi ASX, ktoré by malo vďaka svojmu zatriedeniu medzi autá spájajúce viacero tried v jednej, poskytnúť relatívny komfort v meste aj na diaľnici.
Dúfali sme v naftovú novinku 1,8 DI-D, avšak tie sú všetky vypredané, pretože záujem o dieselový ASX je momentálne veľký. Tak sme sa zhlboka nadýchli a zobrali benzínovú verziu 1,6 MIVEC s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy.

Hoci ide o prímestské riešenie pohonu, nebolo to až také tragické, lebo spotreba bola nižšia, než sme čakali, hoci presiahla výrobcom udávané hodnoty a na piatom stupni nás motor neohučal. Akurát na diaľnici v kopcoch nedokázal tempomat vždy udržať nastavenú rýchlosť, lebo motor jednoducho nevládal. Chýba mu viac krútiaceho momentu v nižších otáčkach. Spotreba bola fakt výborná.

V uliciach Ženevy sa však ukázal v dobrom svetle aj so systémom štart-stop. Z diaľničného priemeru 7,4 litra spotreba o niečo klesla. V zmiešanej premávke a bez výrazných kopcov dokáže ASX jazdiť od 5,9 do 6,9 litra benzínu na 100 kilometrov. Vo francúzskych Alpách oblasti Jura však chcel minimálne 8,8 litra. Sledujte video o tom, ako sme sa cítili po 12 hodinách súvislej jazdy za volantom Crossoveru.

Postrehy z testovacieho zápisníka

- xenónové svetlá nesklamali
- Start-Stop systém funguje precízne, ticho štartuje
- klíma je automatická, ale 22 stupňov je raz zima inokedy horúco
- radiaca páka by mala byť viac vpredu
- displej autorádia čistá katastrofa, radšej objednajte najvyšší stupeň audiosústavy s LCD
- na okreskách dosiahnete spotrebu aj 5,9 litra na 100 kilometrov
- motor je dobre sprevodovaný, ideál na krátke trasy, kde by diesel trpel
- informačný displej počítača má dobrú grafiku, slabšie ovládanie
- polohovateľný sklon zadných operadiel poteší
- nohy majú vzadu dosť miesta, chodidlá aj pod predným sedadlom
- vodič má výborný výhľad všetkými smermi, aj vo veľkých spätných zrkadlách
- s ASX sa v meste ľahko manévruje
- vo výbave Intense potešil asistent rozjazdu do kopca


Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2WD – základné parametre

Model Intense
Cena od (eur) 17 000
Cena skúšanej verzie (EUR) 22 550
Motor benzínový štvorvalec
Technika MIVEC 16V, Start-Stop
Objem (cm3) 1590
Výkon (kW(k)) 86 (117)
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 154
Pri otáčkach (ot./min.) 4000
Pohon predné kolesá
Prevodovka man. 5 stupňová
Spotreba (l/100km) 5,9
Spotreba v teste (l/100km) 6,9 -7,6
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 183
Objem kufra (l) 419 -422
Objem palivovej nádrže (l) 63 l
Výška podvozka (mm) 195
Dĺžka karosérie (mm) 4295
Rázvor náprav (mm) 2670
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1345

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. Bratislava gets a new public space and park
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  10. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 382
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 794
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 124
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 015
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 818
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 562
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 501
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 467
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 414
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 263

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V SNS vyčkávajú na Danka a mlčia, viaže ich zákaz zhora

Andrej Danko nezvládol situáciu, SNS na vstup do koalície nemala. Myslí si to jej bývalý člen Rudolf Pučík, ktorý Danka do politiky dostal.

DOMOV

Horúčavy končia, príde ochladenie aj dážď

Meteorologická jeseň sa začína už prvého septembra.

SVET

Španielska polícia zastavila druhý útok, zabila päť útočníkov

Pásy s výbušninami zastrelených mužov boli atrapami.

ŠPORT

Číňanom už len hráči nestačia. Doplatil na to aj Kucka

Čínske spoločnosti míňajú stovky miliónov.

Neprehliadnite tiež

BMW predstavilo roadster Z4 v takmer sériovej podobe

Oproti predchodcovi bude výkonnejší a luxusnejší.

Britský záhradník sa vydal v šope na 1 400 kilometrov dlhú cestu

Jeho šopa je najrýchlejšou na svete, na cesty ju pomohol dostať britský expremiér David Cameron.

Blíži sa najväčšia dražba áut roka. Aké kúsky sú na predaj?

Očakáva sa predaj za takmer 250 miliónov eur.

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.